Ze kan nog draaien, pas als ze helemaal ingedaald ligt, ligt ze 'vast' geloof ik. Verloskundige vertelde wel dat er maar 3 procent in stuit blijft liggen en de helft daarvan is nog te draaien
soms wel hoofdligging maar nog veel vaker dwars Draait nog lekker overal heen maar waarom zou je stil gaan liggen als er plek zat is Als hij/zij bij de bevalling maar goed ligt (al zie ik nu ook niet op tegen stuitbevalling, afgaande op hoe het bij de meiden ging)
Geen groeiecho? Ik krijg met 36 weken sowieso nog een liggingsecho. Bij de vorige controle konden ze ook niet goed voelen hoe uk lag, stagiaire maakte er helemaal niks van, die voelde zoveel beweging
FIjn dat deze meid gezond lijkt! En gewoon bevallen heeft bij de meeste denk ik wel de voorkeur (al moet ik zeggen dat de ks mij ook niet tegenviel bij de oudste, maar idd, gewoon gelijk je kindje bij je en rust is vèèl prettiger) Buikgriep is echt waardeloos ja! had je ook meer last van je buik? Ik heb vorig weekend ook plat gelegen met buikgriep en had toen ook behoorlijk veel meer last van mn buik, had de vk al voor gewaarschuwd.
Ik zat afgelopen week op de site van het zh te kijken en zag dat er van elke zwangere een bevalplan word gevraagd. Heb ik nog nooit gemaakt. Doen jullie dat? En wat zet je erin dan? Wat ik graag wil nu - zo min mogelijk aan draadjes etc (bij L "vastgebonden" aan bed, bij E lang gedoucht en dat was veel fijner) - meekijken via spiegel - kleine zelf pakken als het lukt - pas kleine aankleden als ik het aangeef (wilde ze bij E heel snel, einde van de dienst ) - en als alles goed gaat zo rap mogelijk naar huis haha Maar eigenlijk denk ik vooral: ik zie wel hoe het loopt en hoe meer ik wil hoe meer het kan tegenvallen. Ik zie het op dat moment wel. Ik kan nu wel zeggen geen pijnbestrijding maar voor hetzelfde geld krijg ik een weeenstorm of duurt het megalang en wil ik het juist wel.
Op deze site vind je een hoop tips en kan je een geboorteplan aanpassen op wat jij belangrijk vind. Misschien helpt het Geboorteplan - KNOV - De verloskundige
Mijn gyn heeft t nog niet gehad over een bevalplan. Maandah bij de groei echo maar eens vragen, is sowieso wel goed om te hebben denk ik Heeft iemand hier ervaring met een badbevalling?
Geen ervaring met badbevalling. Wel heb ik bij L in bad gezeten (groter dan normaal maar geen bevalbad) en vond dat niet prettig. Mijn bovenlijf had het telkens koud en kon geen fijne houding vinden. Bij E zo'n 2u weeën onder de douche opgevangen (vanaf dat het echt pijnlijk werd tot bijna persen) en dat was heerlijk. Liefst wil ik dat nu weer, alleen dan de kraan proberen wat kouder te zetten haha, ik had 40+ en E 39+ toen ze gingen temperaturen. Bij E zakte het wel snel genoeg, bij mij niet maar omdat ik me goed voelde en we zo goed als zeker wisten dat het van het douchen kwamen mochten we toch naar huis maar had bijna de nacht daar moeten blijven. Strenge instructies meegekregen over wanneer bellen etc, maar nergens last van gehad. Ik heb E er gewoon uitgestoomd (overigens is er in het zh waar ik nu ga bevallen geen mogelijkheid voor badbevalling)
Nog even halfuurtje rust. Dan de kinderen drinken geven en door naar de vk, groeiecho en controle Daarna lekker bij ma eten en vanavond pakjesavond. Wel jammer dat man er niet bij kan zijn. Dus net maar even voor iedereen kadootje uit de zak gehaald (heeft ma net allemaal opgehaald) zodat we het vrijdag of zaterdag als gezin nog kunnen overdoen. Woensdag bij action nog even wat bijhalen zodat de zak nog een beetje gevuld is
Toch hoe was de echo?? Ook hier 1,5 week geleden buikgriep gehad. Bah. Bevalplan moet ik ook nog invullen. Sta er ook heel blanco in. Liefst zo snel huid op huid contact. Als dat niet gaat bij mij om wat voor reden dan ook, dan met de papa. Verder vooral geen risico's nemen. Over pijnstilling kan ik nu nog weinig nuttigs zeggen Hier vandaag weer een mindere dag. Meer last van mijn buik. Geen idee waarom
Geen idee, vk heeft niks gezegd over een groei echo. Dat is volgens mij alleen als ze denken dat het te klein is, als de groei van de baarmoeder achterloopt bijv. Geboorteplan weet ik niks van, volgende week maandag hebben we info avond in het ziekenhuis dus zal het dan eens vragen.
Groeiecho was goed Extra lang mogen kijken. Vk vroeg of ik er bezwaar tegen had als de stagiaire eerst ging kijken. Maar die had het nog maar weinig gedaan dus duurde best even, wel interessant, je krijgt dan andere uitleg hihi. Maar uk was ook wel eigenwijs, bij de stagiaire continu bewegen en doen en bij de vk wel stilliggen Hoofd en buik mooi op termijn, benen lopen wel flink voor dus niet teveel kleine broekjes kopen haha. Gemiddeld 3 dagen voor op groei, netjes dus. Verwachting is wel dat deze idd ook rond de 8 pond is bij de geboorte. 22 dec nog een groeiecho. Kleine ligt nog totaal niet met hoofd in mn bekken maar dat had ik ook niet verwacht. pakjesavond was erg gezellig, en vermoeiend allemaal goed verwend. Baby heeft ook 3 kadootjes gehad (warmwaterkruikknuffel, rammelaar en stoffen boekje) dus die is blijkbaar ook lief geweest vrouwke, groeispurt?
💟💙Bevallingslijst 1 t/m 15 februari 2017💙💟 25. 💟💙 ❤Asset10 - 31 jaar - 1e kindje 30.💟💙 ❤Bolliewollie - 29 jaar - 2e kindje ❤Loveexx - 24 jaar - 1e kindje ❤Cathrien - 36 jaar - 2e kindje ❤Jumelle - 37 jaar - 3e kindje 31. ❤Joos1 - 36 jaar - 2e kindje 1.💟💙 ❤Switi - 40+ jaar - 1e kindje ❤Lyzje - 36 - 2e kindje 2.💟💙 ❤Poppy14 - 27 jaar - 3e kindje 3.💟💙 ❤Malibuu - 26 jaar - 2e kindje ❤Vrouwke87 - 29 jaar - 1e kindje 4.💟💙 ❤HuiBooBee - 27 jaar - 2e kindje ❤MoodyL - 28 jaar - 3e kindje ❤Knoopster - 33 jaar - 2e kindje ❤Floorriieejj - 26 jaar - 1e kindje 5.💟💙 ❤Harperhazel - 26 jaar - 2e kindje ❤LiliB - 33 jaar - 2e kindje ❤Loesje9 - 29 jaar - 2e kindje 6.💟💙 ❤Jojoj87 - 29 jaar - 2e kindje 7.💟💙 ❤Pat1978 - 38 jaar - 3e kindje 8.💟💙 ❤Anoniem234 - 28 jaar - 2e kindje ❤Anke1988- 28 jaar - 1e kindje ❤Nextstep - 36 jaar - 1e kindje ❤Priscilla Djem - 30 jaar - 2e kindje ❤Sado - 24 jaar - 1e kindje ❤Sophiex - 21 jaar - 1e kindje 9.💟💙 ❤PrettyLove - 30 jaar - 2e kindje ❤Anne1977 - 39 jaar - 4e kindje ❤Ietjuh - 32 jaar - 1e kindje ❤Hayat84 - 32 jaar - 1e kindje 11.💟💙 ❤Stefanenlaura - 28 jaar - 2e kindje ❤Toch3 - 26 jaar - 4e kindje ❤Spectre - 25 jaar - 1e kindje 12.💟💙 ❤❤Leeuwinnetje14 - 33 jaar - 2e kindje & 3e kindje 13.💟💙 ❤Mell0408 - 24 jaar - 1e kindje 14.💟💙 ❤Eef29 - 31 jaar - 2e kindje Geslacht jongen: 9 meisje: 11 Verrassing: 16 Totaal aantal: 36 📅Afspraken: December 08 december - Asset10 / controle 12 december - Sado / echo 16 december - Malibuu / 33 weken controle 19 december - Lyzje / echo 19 december - Asset10 /groeiecho 22 december - Toch3 / groeiecho + controle Januari 05 januari - Asset10 / controle 09 januari - Lyzje / echo 06 januari - Malibuu / 36-w controle 19 januari - Asset10 / controle 20 januari - Malibuu / 38-w controle 21 januari - Lyzje / echo 27 januari - Malibuu / 39-w controle Februari 03 februari - Malibuu / 40-w controle ⭐️ sterretjes: ⭐️ MCR⭐️, Applejo⭐️, AzA⭐️, Vita Rose⭐️, 78sandra⭐️, Minimels⭐️, Marlies444⭐️, Mareco⭐️, Koffieboon⭐️ Note; Heb je wijziging of een aanvulling? Zet de nieuwe datum of afspraak vetgedrukt in je berichtje en het zal worden gewijzigd.
Ik krijg nu net pas een brief dat ik de Ouders van Nu zwangerschapsdoos kan ophalen Wat laat! Heb 'm in juli al aangevraagd. Hebben jullie 'm ook zo laat gekregen??
Is dat die van de etos? Die kon ik al vrij snel ophalen. En paar weken geleden stond er een postbode voor de deur. Heb er dus 2 gehad. Er gaat iets erg mis. Bij mijn eerste kreeg ik er op deze manier ook 2.
Oww ik kon 'm geloof ik ergens in september (als ik me goed herrinner) ophalen.. ze zijn dan idd erg laat! Nou ja, alsnog leuk & handig om 'm te halen toch?!