1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Moet je geen aluminium kruik aanschaffen om straks de baby (of kleertjes :p ) warm te houden? Hier stond die wel op de lijst van de kraamzorg.. heb zelf een elektrische maar daar gingen ze niet mee akkoord helaas haha.
    Als je ze eenmaal hebt gebruikt en daarna een hele tijd niet heb je volgens mij kans op uitdrogen van het rubber bij de dop. Daardoor kunnen ze gaan lekken..

Ik ben inmiddels ongeduldig haha.. kan niet wachten om ons meisje te zien! :D

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    ^ dat. De aluminiumkruiken voor in bedje of kleertjes voor te verwarmen. Rubber bij de dop kan idd uitdrogen waardoor ze gaan lekken dus beter nu testen op het aanrecht dan straks een verbrand kindje ;)
    Heb ook een warmwaterkruikknuffel maar dat mag denk ik ook niet van de kraamzorg

Echt ongeduldig nog niet hier omdat nog niet alles klaar is, lichamelijk wel een eind klaar mee. Nesteldrang is nu ook toegeslagen. Voor de baby nu bijna alles klaar. Moet nog nieuwe schroefjes halen voor de wieg en wiegbekleding wassen en de boxen neerzetten (maar die kan ik niet zelf van zolder halen). Voor de rest is het klaar denk ik. Vanmiddag ook de kinderwagen gedoucht, is die ook weer lekker schoon.
    Morgen denk ik de tas inpakken voor zover mogelijk

Hayat, respect dat je nu nog verhuist ben! Nu nog maar even proberen te genieten

MoodyL, is dat uitstrijkje standaard bij jullie?

3. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Hier mag een elektrische (Zensy) wel.. Ze hebben het ook extra vermeld op m'n intake/dossier.
    Op de website van Zensy wordt wordt er juist vermeld dat mijn kraamzorgbureau deze aanbeveelt.. Mocht het nodig zijn neemt m'n kraamzorg (vriendin) haar eigen kruiken mee..

4. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Ahah... bij ons is het hele bevallen wel net iets anders. Standaard in het ziekenhuis en de meeste vrouwen nemen geen kraamzorg. Nu komt dit wel meer en meer in gebruik. Ik zal nu voor de derde keer ook kraamzorg krijgen. 3 keer 4 uurtjes in de week. Zij hebben eigenlijk geen eisen en ken die kruiken niet. Kleertjes nog nooit opgewarmd voor de baby's. Dat is volledig nieuw voor mij 🙈

En dat uitstrijkje is bij ons inderdaad standaard rond 36 weken. Indien positief bevallen we met een baxter met antibiotica. Meer weet ik daar ook niet van 😊

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Hebben jullie al een beslissing genomen wat betreft pijnbestrijding tijdens de bevalling? Hier nog grote twijfels :$

6. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Wel goed om jezelf goed te informeren over de mogelijkheden en voor-en nadelen.
    Vooraf besluiten dat je pijnstilling wilt gebruiken lijkt mij overdreven. Maar wel goed om vooraf een afweging te maken waar je voorkeur naar uit gaat.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ja, op advies van mijn gynaecoloog besluit ik wel (in overleg met haar) van te voren wát ik voor pijnstilling wil als ik besluit deze te nemen.
    Voor nu wil ik het zonder proberen, maar ik wil niet op dat moment hoeven kiezen waar ik precies voor ga.

Vind het wel erg lastig om iets te kiezen: het heeft allemaal (logisch) in bepaalde zin nadelen... Twijfel tussen ruggeprik en pijnpompje.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Kijkend naar de vorige 3 bevallingen ga ik voor zonder. Oke, eerste moest wel met ruggenprik omdat het een ks werd (geen grote spoed, dus narcose was gelukkig niet nodig). Bij de tweede een prik in mn been gehad maar die begon pas te werken toen ze er al uit was :D Bij de derde was de douche mijn pijnbestrijding ;) Pas met persdrang had ik zoiets van "dit hou ik niet vol" :cool:
    Als ik toch iets wil/moet nu: dan liefste iets waarbij ik alsnog zo snel mogelijk naar huis kan

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Kleertjes opwarmen deden ze bij mij voor na het badje. Als alles werd klaargezet voor het badje was er ook een hete kruik, daar ging dan eerst de romper om en dan zo verder de volgorde van aankleden zodat wat het eerste moet het warmste was. Vind het zelf swinters ook wel lekker als het van de verwarming komt als ik uit de douche kom :)

10. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent

Ja, ik kan me inbeelden dat dit voor een baby geweldig is op van een warm badje naar warme kleertjes te gaan. Dit wordt bij ons gewoon niet gedaan. Misschien ook eens informeren of zou dit ook lukken met een kersenpitkussentje?

Qua pijnbestrijding 2 maal bevallen met epidurale. Bij de 2de echter uitgewerkt tegen de uitdrijving. Dit was ideaal aangezien ik in het begin heel moeilijk ontsluiting maak tot ze men vliezen breken. Dan weeenstorm en ontsluiting van 2cm naar 10 in 2 a 3 uur tijd. Zou het nu graag proberen in bad. Maar ik weet welke pijn er op me afkomt en epidurale is wel zalig ☺️

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Hier geen pijnbestrijding gehad bij de eerste en hopelijk ook niet nodig bij de tweede.

Met zoon 1 hadden wij 2 kruiken omdat het zo koud was en zijn lichaamstemperatuur was vrij laag... ik moet die dingen nog wel ergens hebben... maar waar! 🙄

12. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hier ook 2-3 cm ontsluiting en veel harde buiken. Zegt weinig over het moment wanneer het ook echt door gaat zetten

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    De verloskundige vroeg er afgelopen controle naar en ben blij dat we naar een info avond van het ziekenhuis zijn geweest..is veel info gegeven over pijnbestrijding.
    Ik heb het liefst geen pijnbestrijding.. als het echt te zwaar is dan gaat mij ln voorkeur uit naar een prik in mn been, dacht dat dat een soort morfine is, werkt niet zo goed als een ruggeprik. Maar een ruggeprik wil ik alleen als het echt echt niet meer gaat, aangezien je dan helemaal verdoofd bent vanonder en een katheter moet.. daar heb ik weinig trek in. :p

14. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik wil het eerst proberen zonder pijnbestrijding. Hoop dat een warme douche/kruik al iets van verlichting bied. Zou het wel van te voren uitzoeken, niet ieder ziekenhuis bied hetzelfde aan.

Mij is ook verteld dat een infuus met remifentanil pas kan als je rond de 6cm ontsluiting zit. Anders werkt het niet lang genoeg.

Pijnbehandeling met medicijnen - KNOV - De verloskundige
    Hier staat vrij veel informatie op :)

15. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik ben zo benieuwd wanneer de eerste baby geboren wordt!

16. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Ik heb hier ook een Zensy kruik. Kraamzorg vond het opzich wel oké. Maar zijn bang dat het niet te warm is, voor de zekerheid had ik al de standaard kruiken van een vriendin geleend.

Hier hoop ik het ook zonder pijnbestrijding te kunnen doen. Ik wil graag helder in m'n hoofd blijven en door de punctie weet ik dat ik van remifentanil roze olifantjes ga zien.
    Bij een ruggeprik heb je een kleine kans op koorts bij jezelf en de kleine, ivm dat ik drager ben van gbs wil ik dus niet dat ze denken dat de koorts van de gbs komt ipv de ruggeprik.

Ik wilde nog reageren op iedereen maar ben even kwijt wat iedereen nog had gezegd. Sorry daarvoor! ;)

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik ook!! Steeds even spieken hier, haha :D

18. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Hier allergisch dus voor pijnpompje en pethedine, enorme hypothensie van epiduraal. We gaan voor natuurlijk. Spannend! Zo ontspannen mogelijk blijven enzo! :)

Beginnen jullie het ook een beetje zat te worden? De dikke buik? Zit nu op bijna 37 weken.

19. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Kraamzorg wil de Zensy niet gebruiken hier.. dus maar een kruik aangeschaft voor de kraamweek. Daarna wordt het gewoon de Zensy hoor ;) tot nu toe gebruik ik m ook voor mezelf. Heerlijk :D

Ik ben het al een tijdje beu:) klachten worden ook alleen maar erger, nog heel even volhouden;)

20. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hier is het ook zwaar. Slaap bijna niet meer, veel voorweeen. Allemaal voor het goede doel zullen we maar zeggen

Deel Deze Pagina