1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    AppleJo...wat ontzettend jammer zeg...dan was het dus toch geen goed teken, die aflopende testen. Sterkte!!

Ik heb, ondanks dat ik had gzegd niet meer te testen, toch vanmiddag mijn laatste test even opgemaakt...nou zo te zien niets om me zorgen over te maken gelukkig ;) maar jeetje wat duurt wachten lang zeg...IK WIL EEN ECHO :) :)

Nu even bijkomen van de hitte.....morgen lekker een dagje vrij......hopelijk ook wat minder warm...

Hier begin ik ook de indruk te krijgen dat ik weer een stuk beter begin te ruiken.....pfff...niet echt handig als er op het industrieterrein waar ik werk ook een varkensslachterij zit....dat stinkt toch blegh!

En verder ben ik bij vlagen erg duizelig als ik opsta, maar gelukkig is dat maar 1 a 2 keer per dag. Ik heb een vrij lage bloeddruk dus daar zal het wel van komen. Verder nog geen zere borsten of misselijk, dus wat dat betreft prijs ik me gelukkig...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,7 KB
      Weergaven:
      2
  2. Minimels

Minimels Niet meer actief

Testen zeggen meestal vrij weinig Sado. Mijn eerste zwangerschap was een tweelingzwangerschap en de testen waren gewoon normaal. De zwangerschap van mijn tweede had ik echter een super positieve knaltest en zij was gewoon alleen. Bij de laatste zwangerschap ook weer knaltesten en dat was wel weer een tweeling, maar helaas fout gegaan.

Leeftijd speelt inderdaad een rol Koffieboon. 2-eiige tweelingzwangerschappen is meestal wel erfelijk als ik het me goed herinner. Maar spontaan kun je ook gewoon een tweeling krijgen. Bij ons in de familie zitten geen tweelingen, maar ik ben wel al 2x zwanger geweest van een tweeling.

Zijn er meer dames die al vanaf het begin bij de gynaecoloog lopen?

3. Jumelle

Jumelle Lid

1 jun 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Switi!!! Wat gaaf na 5 jaar mmm! Het is je gegund :) Er zitten best veel 35+ moeders in dit clubje en ik heb ook één of twee 40+ mama's voorbij zien komen. Zelf ben ik 37 :)

Zwanger van een tweeling, het kan zo zijn inderdaad als je een hoog level HCG hormoon in je bloed hebt, maar het hoeft niet. De enige manier om het uit te sluiten is per echo. Toen ik zwanger was van mijn meiden (monochoriaal-diamniotisch) ofwel één placenta, één buitenste vruchtzak en twee binnenste vruchtzakken, was mijn HCG helemaal niet zo hoog. Sterker nog, ik heb nooit een knaltest gehad. Die heb ik nu wel :D

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    #424 Sado, 7 jun 2016
    Laatst bewerkt: 7 jun 2016
    Bedankt voor de uitleg dames! Ben benieuwd of de knallende testen nog iets betekenen. Nu maar afwachten! :)

5. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Naar het hartje luisteren doen ze nog niet met zo'n vroege termijn. Het heeft iets te maken met een ander soort golven wat in d it stadium nog niet goed is voor het vruchtje. Waarschijnlijk zul je bij de volgende echo wel het hartje te horen krijgen.

6. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had met 9dpo ook al en duidelijke streep :) enige manier om het echt te weten is een echo :) je kan ook eventueel een pretecho laten maken rond 7 als je wilt :) dat ga ik namelijk ook doen :)

7. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die lopen mooi op hoor !

Ik ben ook erg moe en duizelig soms zie ik zwart voor mijn ogen , ik gebruik nu floradix om me ijzer iets op te krikken tis niet lekker maar het helpt hier wel :) neem her sinds zaterdag en maandag had ik er al bijna geen last meer van :)

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Jaaa goed idee! Net gereserveerd voor za 25 juni 😊
    Ohhh wat spannend!

9. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Dat verklaart ook veel natuurlijk :)

vorige keren inderdaad rond 7 weken kloppend hartje. Maar zoals ik al zei ben ik er wel gerust op. Was vooral bang dat het weer in mijn eileider zou zitten.

Kwaaltjes hier vallen ook heel goed mee. Beetje zware borsten en af en toe misselijk. Wel pijn in mijn onderrug en mijn bekken is nog niet hersteld van de vorige zwangerschap waarbij ik het op het einde nog zware bekkeninstabiliteit ontwikkeld heb :(

10. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben ook al bij gyn. 28 juni gesprek en echo.
    Zit bij gyn vanwege hoge bloeddruk, medicatie en vooral vanwege mijn vorige zwangerschap.

11. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeej net de afspraken gemaakt!

Intake op 7 juli

Vroege echo ivm miskramen op 21 juni. Das lekker snel al, fijn!

12. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend! Ik heb hem ook die dag :D:D:D

13. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Hallo dames,

Graag wil ik mijzelf ook aansluiten in dit groepje.
    Zal me even voorstellen;

Ik ben Malibuu, 26 jaar en zwanger van ons 2e kindje.

Deze zwangerschap is tot stand gekomen middels IVF met PGD(=embroyselectie). We hebben dit traject doorlopen omdat we onze dochter vorig jaar verloren zijn aan een genetisch afwijking waar we beide drager van bleken te zijn.

Mijn NOD was 31 mei, de avond ervoor heb ik positief getest met een knaltest. 1e IVF poging meteen raak; heel bizar!! :)
    Volgens mijn berekening ben ik uitgerekend op 3 februari.
    1e afspraak bij de gyn staat voor 30 juni, super spannend weer!!

Ik merk wel dat ik iets minder relaxed ben omdat ik bang ben nóg een kindje te verliezen, maar hoop er toch wel van te genieten.
    Last van kwaaltjes; kotsmisselijk (gister overgeven) en buikloop maar hoop stiekem dat het buikgriep is.. :(

Morgen de afspraak met MvM; tijdens m'n 1e zwangerschap ook gedaan, nu zelf nodig gehad dus ik doe uiteraard ook weer mee! ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,6 KB
      Weergaven:
      0
  14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Ahhhh wat leuk😊 Ben echt super benieuwd! Ik ben om 16.00 aan de beurt😄

15. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Dames je mag toch gewoon een pcm pakken? Heb zo'n zware benen.....

16. Marlies444

29 mei 2016
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Paracetamol mag idd gewoon.

17. Minimels

Minimels Niet meer actief

Wauw gefeliciteerd Malibuu! Heel spannend lijkt me, vooral na het verlies van jullie dochter. Wel fijn dat jullie de optie voor pgd hebben dat geeft een stuk meer rust denk ik. Wij mogen officieel ook voor ivf-pgd kiezen, maar aangezien wij al 3 gezonde kinderen hebben gekregen kiezen we ervoor om het spontaan te proberen.

Heb je ook meerdere onderzoeken & echo's Knoopster?

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Welkom en gefeliciteerd Mailibuu. Wat een onwijs heftige rollercoaster zeg.

Ja Leeuwinnetje. Pcm mag gewoon.

19. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik 12.30 :D kan nu al niet meer wachten maar duurt nog 2,5week :O

20. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Welkom malibuu.
    Heftig dat je je dochter bent verloren. En super fijn dat je met de eerste ivf poging al bent zwanger geraakt!
    Kom gezellig mee kletsen.
    Ik ga mij denk ik tich wel aanmelden voor mvm. Als ern beetje ook goed is. (Hoewel ik ga nu al 5x per nacht naar het toilet)

Bij mijn eerste had ik op een gegeven moment wel extra afspaken om de bloeddruk in de gaten te houden (alleen als deze te hoog was, volgende dag of paar dagen later terug komen)
    Verder nog extra echo's met 28 en 32 weken ivm groei van het kindje. Dat verwacht ik nu weer.

Deel Deze Pagina