1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ohhh wat ga ik daar weer een hekel aan hebben om ongesteld te worden na die 9 maanden 😣

Hier gaat alles goed. L.iam is echt een rustig mannetje tot nu toe, slaapt veel en huilt weinig 😋
    Ik begin steeds meer op de roze wolk te kruipen. Net na de bevalling ging er zoveel door me heen dat ik niet echt optimaal kon genieten, te veel emoties door elkaar denk ik.... maar nu ik me weer beter voel en meer energie heb, merk ik ook veel meer hoeveel ik geniet en hoeveel ik van m'n gezinnetje hou 😊❤

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Heerlijk gevoel he, Spectre! Fijn dat je zo geniet :)
    Heb je een leuke kraamweek gehad?

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ja er was een stagiaire mee dus ze waren met z'n 2.. maar waren leuke meiden :)
    Verder heel rustig aan gedaan, weinig visite.. had die week ook echt nodig om bij te komen :)

4. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Fijn dat het goed gaat met J. Toch. Groeit goed.

Hier gaat het ook goed. Ik geef nu nog een combinatie tussen fles en borst. Als is de fles het grootste gedeelte. Ivm mijn weinig voeding.
    Q. Lijkt nu ook het stijgende lijntje gevonden te hebben in de groei. We zijn nog wel aan het zoeken qua fles. Vandaag de dr. Brown gekocht en daar drinkt ze 65cc nu in ong 10 min leeg. Difrax deed ze ongeveer 6 min over.
    Het lijkt er wel op dat ze reflux heeft. Ik weet het niet zeker. Maar geeft regelmatig tot soms wel vlak voor de volgende voeding nog melk terug. Soms ook via haar neusje. Die zit dan daardoor weer dicht, waardoor ze weer onrustiger drinkt. Blijft soms best lastig allemaal.

Ander vraagje... ik liep vanmiddag terug van het centrum naar huis dat ik bedacht oh ik moet zo wel even gaan plassen, moest nog helemaal niet nodig.... maar blijkbaar was m'n blaas voller dan ik aanvoelde en ik liet wat lopen. Schaamschaam😰
    Zijn er meer die dat hebben?

5. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    heel bekend Ietjuh, ik kan ook echt mn plas niet ophouden .. verschrikkelijk!

6. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Fijn Spectre dat het goed gaat en je genieten kan van je gezinnetje!

Sophiex ja echt verschrikkelijk. Kon het gelukkig wel een beetje tegenhouden dat ik niet alles liet lopen. Dit had ik vlakna de bevalling wel, maar toen ging ik net onder de douche dus dat was minder erg.
    Weet ook niet zo goed of ik het nog even de tijd moet gunnen of dat het handig is om al de huisarts te bellen.

7. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Is er een FB groep dan?

Fijn dat het goed gaat bij de meeste. Ik ben weinig actief geweest hier de laatste dgn. J heeft flink gehuild, ze verwachten een koemelkallergie. Gelukkig geef ik voornamelijk borstvoeding en weinig fles. Nu proberen op volledige borstvoeding. Hopelijk wordt ze dan ook wat rustiger

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Vervelend van de reflux, Ietjuh :( Lijkt C. ook te hebben, gelukkig niet erg vaak; soms 3 keer op een dag, maar soms ook rustig 2 dagen niet.
    Hier gebruiken we Philips Avent flessen (de natural versie), gaat super! Flesje van 135 CC is in gemiddeld 8 minuten leeg :)

Eerste periode ook last gehad van plas moeilijk(er) kunnen ophouden, nu gelukkig geen last meer van, hopelijk gaat het bjj jou ook over!

Ach, wat zielig Vrouwke :( Hopelijk gaat volledig borstvoeding gauw beter en wordt J gauw rustiger!

FB groep wist ik trouwens ook niets van :p

Hier ook mega onrustige dagen achter de rug. C was dagenlang ontroostbaar, nonstop huilen, enorme eetlust. Alleen bij mij liggen kalmeerde ze van, bij mijn man ging ze meestal ook gewoon door met huilen. Gelukkig vandaag dr eigen heerlijke tevreden en vrolijke zelf weer, dus hopelijk was het gewoon weer even een groeispurtje :)

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Welke speen gebruik jij van de avent fles Sado?
    L. deed veel te lang over zijn flesje met speen 0. Heb een difrax fles nu en hij is nu zo'n 15 min. bezig ipv een halfuur. Ik heb ook een speen 2 van de avent in huis, heb die ook geprobeerd, maar dat is nog standje turbo haha. Te snel is ook weer niet goed, dan spuugt hij het uit

10. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    Pff Sado, ik lees jouw berichtje en ik herken J daar nu gigantisch in.. al 3 dagen zo gigantisch onrustig, wil ook veel aan de borst en is tussendoor gewoon ontroostbaar. Begin te twijfelen aan mezelf .. echt niet best dit

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Rot he :( Was bij mij van maandagavond t/m gisteravond. Zelfs onder de douche (zie je dr normaal echt heerlijk van genieten) was ze nonstop aan het brullen. Vannacht sliep ze opeens weer heerlijk in dr eigen bedje en is vandaag weer het zonnetje in huis.
    Dus hou vol, het wordt gauw weer beter!! :)

12. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    ahh ja sneu is dat ... ! hopelijk is J ook weer snel zichzelf want t breekt je wel op zeg pff.. zal t groeispurtje zijn? lijkt me voor J zo vroeg.. hij is ook een weekje te vroeg geboren dus is dan toch eigenlijk lichamelijk nog maar '3 weken'?! ..

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    C is zelfs twee weken te vroeg geboren! Zou dat wat uitmaken, denk je? 😟
    Maar lijkt me geen toeval dat onze kleintjes het beide op ongeveer hetzelfde moment hebben :) Denk inderdaad een groeispurtje dus! Breekt je inderdaad flink op, werd ook echt wanhopig gewoon, kon nauwelijks zelf eten of drinken. Maar gelukkig gaat het nu alweer de hele dag goed, dus kom weer heerlijk tot rust nu.

14. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    Hmm ik weet t niet zeker maar dacht dat ze dat altijd zeiden. Dat de ontwikkeling van een te vroeg geboren kindje meestal iets achterloopt omdat hij/zij die ontwikkeling in de buik heeft gemist. Maar misschien heb ik me verkeerd laten inlichten hoor! Valt inderdaad wel op, onze kindjes zijn bijna net zo oud!

haha nou inderdaad, & ik loop erbij als ma flodder. Heb 'm nou in een wipstoeltje naast me en druk elke keer weer de speen in z'n mond, hij valt telkens bijna in slaap maar schrikt dan weer wakker van zichzelf volgens mij .. pff, maar goed. zo kan ik tenminste even afleiding zoeken op de laptop met een kopje koffie erbij voor zolang als 't duurt ;) hopelijk is man lief niet te laat thuis vandaag !

- oh oh... de speen werkt niet meer .. -

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Poeh geen idee!! Gebruik gewoon de startersset! Kan ik dat ergens zien op de fles?

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    J spuugt ook gigantisch veel, heeft er ook echt last van. Wil ook veel zuigen om het tegen te gaan. Na bijna elke voeding hangthij rechtop tegen me aan met mijn pink in zn mond
    Vannacht maar 1 voeding gehad, heerlijk! 21.30-3.30-7.30. Doe mij nog maar zo'n nacht

17. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    Dat is heerlijk toch3, hoop dat jr weer zo'n nacht mag hebben!😁 balen van dat spugen... hopelijk wordt dat snel minder !

18. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Hebben jullie wel is van sprongetjes gehoord? Het zou kunnen dat jullie kindjes daar door heen zijn gegaan. Niet ieder kind laat dit altijd even duidelijk zien en niet iedereen gelooft er in. Maar in het boek oei ik groei worden ze beschreven. Misschien hebben jullie daar iets aan.

vrouwke jeetje dat is vervelend als het inderdaad koemelkallergie is. Hopelijk lukt het om volledig bv te geven.

Sophiex ga niet twijfelen aan jezelf. Het zijn fases hoe moeilijk en lastig het soms ook is.

19. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Spectre en Sophie hier precies hetzelfde verhaal! Wat "toevallig" dat jullie kindjes ook zo onrustig zijn!

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ja Oei Ik Groei toevallig gister (deels) gelezen, Ietjuh! Zij gaan echter inderdaad uit van 4,5 week na de uitgerekende datum. In dat geval zou het dus nog twee weken duren voor de 'echte' sprong. Als ik lees wat er bij die sprong komt kijken, ga ik er wel vanuit dat dit 'm nu was :p Eerste echte lachje en traantje namelijk ook al een paar dagen geleden gespot (zo lief ☺️)

Deel Deze Pagina