1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    En ik maar denken dat ik laat ben, mag ik eigenlijk nog niet klagen. Snap het van de ene kant wel dat ze wat langer willen wachten maar het is meer dat je ook wat wilt weten. En inwendig kunnen ze veel zien.

2. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Die vroege echo's zijn afgeschaft.
    Dat koste de zorgverzekeraar te veel geld 😐😐

Wij konden het ook vroeg doen maar dan moet je het zelf betalen

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Het maakt me dan ook niet uit of ik zelf moet betalen. Ik dacht dat er 2 vergoed werden? De 20 weken echo wel dacht ik... maar ik wil graag met zo'n 16 weken een geslachtsbepaling echo, kost hier in de buurt bij een praktijk 25 euro..

4. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Jeetje spannende verhalen allemaal!

Sado als je het kan zou ik gewoon proberen te genieten.. Ik kijk met afvegen nog niet eens op m'n tissue (misschien ben ik dan ook wel heel nuchter) maar je kan er helaas niks aan doen. Zolang je geen kramp oid hebt gewoon lekker genieten van het zwanger zijn!

Echo; ik heb m nu met 7 weken ingepland maar als het aan de verloskundige lag had ik m al met 6 weken, dat vond ik iets te vroeg!
    Ik krijg trouwens een inwendige echo. Ik denk dat daar het verschil vaak ook ligt, of jouw praktijk wel inwendig kan doen?

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Serieus? Niks over gehoord, wat gek! Scheelt het dan dat ik bij de gyn loop ipv verloskundige? Of krijg ik een dikke rekening straks?😂

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Doe indd m'n best om in elk geval gewoon te ontspannen. Heb absoluut geen krampen. Zoals ik al zei wel nog steeds een 'zwaar' en af en toe prikkend gevoel in m'n buik en onderrug maar dat heb ik nu al ruim een week of 2 en lijkt me er gewoon bij te horen.

M'n bmm is wel geirriteerd nu, maar; opzich zou de theorie van het nu bloeden (wat hierboven werd aangegeven) door het steeds voelen en kijken en propjes papier naar binnen douwen wel kunnen kloppen. Dus dat zou wel een licht pijnlijke bmm wel verklaren :)

Momenteel al enkele uurtjes geen bloed, dus goed nieuws

7. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Volgens mij wordt de gyn gewoon vergoed door je verzekering vanuit de basisverzekering.

Ik zit bij delta lloyd; geen euro zelf hoeven betalen tijdens m'n eerste zwangerschap. Zelfs de eigen bijdrage voor kraamzorg werd vergoed.. (Weet alleen ff niet of dit een extra pakket was)

Check je verzekering, dan weet je welke kosten je kan verwachten.

8. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Volgens mij krijg je niet alles vergoedt maar zoiets kun je zien op de polis. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap bijna als vergoedt gekregen, behalve de eerste vroege echo en een deel van het bloedprikken.

9. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Pff eindelijk alles bij gelezen. Sorry voor het lange verhaal.

Anoniem hopelijk is het bloedverlies net zoals bij je zoon onschuldig. Fijn dat je bij de gyn terecht kon. Hopelijk volgende week een mooi kloppend hartje.

Sandra vervelend dat vette haar en dat haaruitval. Hopelijk slaat dat snel om.

Voorspellen wat het word aan de hand van mijn klachten dan word het weer een meisje want is hetzelfde als de vorige keer. Ik was er toen heilig van overtuigd dat het een jongen was dus was echt een schok toen het een meisje bleek. Ik zei vanaf het begin het komt vroeg maar hoe verder ik in de zwangerschap kwam veranderende het gevoel en had ik het gevoel ze blijft tot het einde zitten. En ja hoor is letterlijk met 42 wkn gehaald omdat ze er niet uit wou.

Huiboobee Hoe is met je dochter? Bijzonder dat je zwanger bent ondanks de verminderde vruchtbaarheid.

pat begrijpelijk dat je moeite heb met concentreren met alles wat komen gaat. Heftig. Nog rood verlies gehad?

Nieuwe dames welkom en gefeliciteerd.

Poppy14 spannend!!! Apart dat ze niet inwendig konden kijken dat is over het algemeen altijd net iets duidelijker dan uitwendig.

Sado hopelijk komt het rode niet meer terug.
    Pff puistje hou op. Ik wordt nu al een maanlandschap op mijn rug en borst :(

Wat een mooie echo zijn er voorbij gekomen.!!

Joos hopelijk helpen de medicijnen.

Sporten? Wat is dat? Totaal geen energie voor.

Hier ook utrogestan gehad en moest eigenlijk nog tot vrijdag maar had geen pillen meer en ik ga niet voor 3 dagen een doosje van 30 halen. Bij mijn dochter ook niet gebruikt dus zal wel goed komen.

Echo heb ik bij mijn dochter bij vk 6 gehad en bij de gyn ook 1.
    Mijn eigen risico is al op voor dit jaar verwacht ik. Maar ik heb bij mijn dochter niets betaald(top verzekerd cz). Kreeg juist geld van de belasting. :$

Verder hier nog steeds weinig klachten. Buiten de vermoeidheid. Ik slaap veel en val ook gerust zo tijdens het typen in slaap.
    Maandag is mvm geweest en mocht direct beginnen met 5,2 wkn. De test streep was al zichtbaar voor de controle steep. Hij knalde echt heel erg.

Nu snel de hond uitlaten en naar bed.

10. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier vroegen ze als ik met 9 weken een echo wou, ik vroeg toen als er kosten aan verbonden waren, die waren er wel maar ze wist niet hoe en wat dat moest ik bij mijn zorgverzekering uitzoeken, als ik het niet had gevraagd zou ik het ook niet weten. wij hadden al een pretecho gepland dus wij hebben toen besloten het niet te doen... maar heb nu ook 2 extra echo;s bij de gyn (afgelopen maandag) en volgende week vrijdag :)

stefanenlaura het bloedverlies is gelukkig gestopt... was alleen zaterdag of zondag nacht :) hopelijk blijft het weg nu :)

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onze vk doet standaard een vroege echo rond 7 weken puur om te kijken of het goed zit. Dus daar ben ik wel blij mee!

12. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    StefanenLaura Ik was vorige keer ook bij de CZ verzekerd en die zijn idd heel netjes. Ben nu bij Menzis dus ben benieuwd. Hadden al even gekeken en ben ford verzekerd.

78Sandra eigenlijk hoort het overal zo te zijn. Met 7 weken kunnen ze ook echt wel zien of het goed zit. Onze VK zei al, dat ze het misschien niet goed konden zien en dat ik een week later moet terugkomen. Maakte me daar in het begin wel druk om. Bij mijn zoontje zagen we met 6.6 weken een kloppend hartje bij een uitwendige echo. Maar hun zijn echt van de regeltjes. En ik niet haha

13. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Goede avond!
    Zo ik ben er doorheen haha.... Ik ben voorstander van fb want vind het makkelijker om echt op personen te reageren ( met iPhone)
    Ik hoor het graag als hij er is!

Sado, vervelend he? Hier ook wat druppels gehad en bij vorige zwangerschap ook tot een week of 10 regelmatig... Het hoeft dus niks te zijn!

Verder ben ik nu niet zo aanwezig hier want voel me zooooooo ziek! Veel zieker dan bij vorige zwangerschappen! Misschien ook omdat het nu drukker is, weet het niet. Ben zo verschrikkelijk misselijk!

14. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Morning Ladies,

Wéér bijna alles bijgelezen, wat gaat het snel!
    HBB (ook maar ff afkorten): spannend hoor!Geduld hebben is zooo moeilijk!

Echo's : Volgens mij had ik bij mijn zoontje met een week of 6 al een echo (uitwendig) en weer een met 9 weken.
    Nu heb ik hem "pas" met 9 weken.
    Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant; wat is 3 weken wachten?

Anne1977, ik ken het :( ...Gisteravond ben ik naar een acupuncturist gegaan en (even afkloppen) ik voel me vanmorgen al een stuk beter! Ik zit nu met smaak mijn kopje thee te drinken op de bank. Misschien ook iets voor jou?

15. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Nog dames die een echo hebben vandaag?

Hier weer goed misselijk vanochtend. Zolang ik in bed blijf gaat het goed. Hoop echt niet dat het tot 16 weken door blijft gaan. En had vanochtend wat laat van mijn linkerschouder, beetje onderin. Halverwege mijn rug. Iemand bekend mee?

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Misselijkheid start hier nu ook goed... Word al een paar dagen rond 05.00 kotsmisselijk wakker. S morgens moet ik nu echt een cracker oid eten voor ik stomme kleine dingen als de kat voeren kan doen....
    Kon normaal erg lang zonder eten (niet ontbijten en rond 14.00 pas lunchen), maar moet nu echt regelmatig wat eten wil ik niet licht misselijk worden.

Bloeden is trouwens helemaal gestopt, dus ik ben opgelucht😊

17. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Hier ook (extreem) misselijk... ik dacht dat het deze keer wel mee zou vallen, niet dus. Ben alleen maar aan het overgeven.

18. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik was bij de eerste vanaf 6 werken misselijk. Kan alleen niet overgeven dus fijn is het niet.

Harperhazel, heb je de echo al gehad? Zie net dat je voor vandaag op de lijst staat.

19. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heeft de misselijkheid ook flink toegeslagen... sinds gister echt de hele dag door. alleen tijdens het eten is het weg, maar als ik niet eet misselijk, als ik vol zit, daar weer misselijk van... ohh maar ik wil eigenlijk niet klagen want ik hoop maar dat dit betekend dat het goed zit dit keer. Maar gister was mijn vrije dag met mn dochter en dat is dan wel erg pittig, ben maar lekker veel naar buiten gegaan, kon ik op t stoepje zitten kijken hoe ze aan het spelen was ;)

vandaag op werk, dan kan ik lekker rustig aan doen haha..

20. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Joos bedankt voor de tip, wist niet dat dat kon.
    Ik hou gelukkig nog alles binnen, wil idd de hele dag eten, tijdens het eten voel ik me even goed en dan na een min of 5-10 is het "uitgewerkt"
    Ik moet tegenwoordig medicijnen slikken voor mijn schildklier, maar die moet ik dus nemen zodra ik wakker word en daarna mag ik een half uur niks eten en drinken.... Dat is echt naar nu! Ik sta ondertussen wel voor de hele fam ontbijt en lumchtrommels klaar te maken , dus kan ook niet blijven liggen ofzo...

Ik heb enorme trek in vis en kaas de hele dag!

Deel Deze Pagina