1 t/m 15 februari 2017

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by bolliewollie, May 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoniem234

anoniem234 Actief lid

Apr 1, 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook vandaag de hele dag al misselijk word er gek van :(
    ergste is dat ik een fobie heb voor overgeven dus hoop eigenlijk niet dat het zover komt :p bij mijn eerste geen last van misselijkheid gehad, maar het word dus nog erger :O fijn om te weten haha :p

hier nog aan niemand verteld, ik wil het me moeder wel vertellen maar vriendlief wil nog heel even wachten maar weet niet als dat gaat lukken haha

2. Marlies444

May 29, 2016
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier hebben m'n darmen ook echt stil gelegen, begint nu gelukkig weer een beetje op gang te komen, want het was alsof ik uit elkaar zou klappen. Erg opgeblazen gevoel. Moeheid wordt ook weer iets minder. Ik moet iets vaker plassen. Ik lijk al 6 maanden zwanger, gelukkig weten de meesten het al, omdat ik ook met a en heel traject al weer lang bezig was, maar voor diegenen waarvoor ik het het liefst nog ff geheim zou houden weet ik niet of dat zo lang lukt. Verder soms ook zeer chagrijnige buien.

3. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,590
    1
    36
    Female
    noord-brabant
    Hier zijn redelijk wat mensen op de hoogte dat we in het zkh lopen. Bijna niemand is op de hoogte van de iui.
    Mijn vriend heeft het een vriend(ex-collega) vertelt waar hij veel mee belt. Ik heb het een aantal meiden van het forum vertelt waar ik mee app.
    Verder willen we de echo afwachten. Op een aantal van mijn collega's na omdat deze op de hoogte zijn van het traject.

Bolliwollie die vermoeidheid heb ik al 9 maanden. Slaap al 9 maanden regelmatig tussen de middag als dl op bed ligt.

4. AzA

AzA Niet meer actief

#104 AzA, Jun 1, 2016
    Last edited by a moderator: Jun 1, 2016
    ik heb het 2 vriendinnen verteld. Verder willen we sowieso wachten tot de 1e echo.

Ik heb overigens een kennismakingsgesprek gepland staan bij de vk op 17 juni. Ik ga ook vragen om een echo ivm een bbz. Vind dat nog altijd spannend. Ik ben benieuwd!

Vinden jullie het oke als ik de lijst een klein beetje opvrolijk? :) Ik weet niet of ik dat kan. Maar proberen... ;)

EDIT; ik heb de lijst al veranderd. :):) Ik hoop niet dat het erg is en dat jullie het oke vinden. Zo niet let me know :p

5. AzA

AzA Niet meer actief

♥ 1 t/m 15 februari 2017 ♥

1.
    Joos1 - 36 jaar - 2e kindje
    Cathrien - 36jaar- 2de kindje
    loveexx - ?? jaar - 1e kindje

2.
    Bolliewollie - 29 jaar - 2e kindje
    MCR - 33 jaar - 2e kindje

3.
    Knorretje24 - 29 jaar - 1e kindje

4.
    78Sandra - 38 jaar - 2e kindje
    Mareco - 35 jaar - 1e kindje
    HuiBooBee - 26 jaar - 2e kindje
    Marlies444 - 36 jaar - 2e kindje
    Koffieboon - 41 jaar - 4e kindje

5.

6.
    Minimels - 32 jaar - 4e kindje

7.
    Knoopster - 33 Jaar - 2e kindje

8.
    anoniem234- 28jaar - 2de kindje
    AzA - 30 jaar - 2de kindje

9.
    pat1978- 38 jaar - 3de? kindje

10.

11.
    Minimels - 32 jaar - 4de kindje
    Stefanenlaura - 28 jaar - 2de kindje

12.

13.

14.

15.

Nog onbekende datum
    Demi - 29 jaar - 2e kindje

Totaal aantal:19

Afspraken :
    2 juni - bolliewollie moeders voor moeders
    9 juni - koffieboon prenataal onderzoek
    14 juni- Bolliewollie eerste echo
    16 juni- Demi eerste echo
    17 juni- AzA kennismaking vk
    20 juni- 78sandra eerste echo
    22 juni- knorretje24 eerste echo
    22 juni- Marlies444 eerste echo
    22 juni- 78sandra intake vk
    22 juni- Cathrien eerste echo
    24 juni- Cathrien intake
    28 juni- Knoopster intake en eerste echo
    29 juni- Joos1 eerste echo
    29 juni- Mareco intake en eerste echo

11 juli - knorretje24 intake vk

6. koffieboon

koffieboon Actief lid

May 29, 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Ik heb het alleen 3 vriendinnen verteld want wij zitten in zo,n whattsapp groep.
    Verder niemand ik wil het eerst mijn kinderen vertellen en die zullen in shock zijn daarnaast wacht ik tot rond de 11 weken straks gaat het fout en dan moet ik alles weer vertellen ;)

Ik had vandaag cursus van mijn werk mega saai viel bijna in slaap zeg....

Wij zijn van alles aan het opzoeken over prenataal onderzoek begreep dat de combinatie test vanuit de zorgverzekering wordt vergoed en de Nipt kunnen we in Antwerpen laten doen.
    Volgende week maar eens goed vragen bij de intake van de Vk.

Laten jullie het geslacht bepalen?

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Gek genoeg ben ik het minst bang voor de litteken aan de buitenzijde. De huid lijkt me namelijk sterk en veerkrachtig genoeg. En moet bekennen, ik heb extreem overgewicht dus het zal niet zo'n gigabuik worden.

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Mijn ouders weten het. We zijn een week op vakantie met ze en we konden het niet langer voor ons houden. Ze hebben wel een half uur lopen brullen dat ze weer opa en oma worden.
    En een goede vriendin weet het. Maar voor de rest wil ik het tot de 12 - weken voor ons zelf houden.

Vandaag 0,0 kwaaltjes wat me gelijk onzeker maakt. Merk dat ik heel gevoelig ben voor angst en het "down" voelen.

9. Cathrien

Cathrien Bekend lid

May 20, 2013
    704
    0
    0
    De lijst ziet er leuk opgevrolijkt uit! :)

Ik heb het verteld aan de meiden waarmee ik een besloten Facebook groep heb (meiden van m'n 'kletsgroep' van m'n vorige zwangerschap, ook van hier).
    En 2 vriendinnen weten het.
    Dit weekend willen we het wel alvast onze ouders en zussen vertellen. Pas écht vertellen aan iedereen doen we na de eerste echo als alles goed eruit ziet.

Hier nog steeds geen kwaaltjes, alleen een beetje moe. Vorige zwangerschap was de wcpot inmiddels al m'n beste vriend. Die misselijkheid duurde toen tot 18weken. Pfffff... Toen n paar goeie weken gehad en vanaf 28weken vreselijke maagzuur gehad tm de laatste dag. In combinatie met de kramp in m'n voeten 's nachts zorgde dat voor n hilarische toestand in bed; m'n voeteind omhoog vanwege de kramp en m'n hoofdeinde omhoog om t maagzuur te beperken. Volgens m'n vriend lag ik dan altijd in bed als n banaan. :D
    Whahahaha.. Nu lach ik erom, maar t waren helse nachten. :(
    Tot nu toe gaat deze zwangerschap heel anders, dus hopelijk gaan die laatste weken ook heel anders, een stuk beter hoop ik.

10. Cathrien

Cathrien Bekend lid

May 20, 2013
    704
    0
    0
    Nee, wij willen het geslacht niet weten. Houden we n verrassing tot het geboren wordt.
    Onze zoon was ook een verrassing. Al wist ik zelf eigenlijk al vrij snel zeker dat het n jongen was. :)

11. anoniem234

anoniem234 Actief lid

Apr 1, 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke ik geef toe ik ben heeeeeeeel ongeduldig
    best erg :p maar ik heb voor 25 juni (dan 7,5 week denk ik) een pretecho ingepland :D:D:D:D:D
    we gaan een paar dagen daarna op vakantie met het vliegtuig dus ik wil dan zeker weten dat het goed zit :)
    had ik al gezegd dat ik ongeduldig ben :(:D:p:cool::D:D

oke nu een vraag ons zoontje is bijna 4jaar....
    mee nemen of bij oma/opa brengen ?
    hij roept echt al 2 jaar dat ie een broertje EN zusje wilt ( ja niet 1 maar 2 :(:D ) maar als we hem mee nemen weet iedereen het....
    is nog best vroeg... wat denken jullie ?

12. koffieboon

koffieboon Actief lid

May 29, 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Ik ben ook niet de slankste maar kan je dan wel onder controle bij de Vk blijven? Ik vraag mij dat ook voor mijzelf af n.l.....

13. anoniem234

anoniem234 Actief lid

Apr 1, 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, wij wel, met ons zoontje met 16 weken een pretecho laten doen :p dus ik ga zeker weer een extra pretecho laten doen, ben echt veel te nieuwsgierig :D

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik wil zeker weten het geslacht weten maar wacht wel tot de 20 weken echo. Ga er niet apart een pretecho voor inplannen. Dat geduld kan ik dan nog net bewaren.

Ik heb het alleen nog maar verteld aan de meiden in het what's app groepje van mijn vorige zwangerschap (ook via dit forum). Mijn ouders en schoonouders vertel ik het na de hopelijk goede eerste echo over 2,5 weken, als ik het zolang voor me kan houden tenminste ;)

Op het werk wil ik het pas met een week of 12 vertellen tenzij voor die tijd mijn buik zichtbaar word...aangezien ze zeggen dat het bij een tweede sneller zichtbaar kan zijn :)

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Als je BMI onder de 40(?) is mag je gewoon bij de VK blijven, geloof ik.
    Maar dat kan ook bij elke vk praktijk anders zijn. Ik zit op 46, dus voor mij is het sowieso niet van toepassing. Alleen de eerste echo zal bij de VK zijn en dan daarna gelijk een doorverwijzing voor het ziekenhuis.. Oh joy! :/

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Bij A. hebben ze bij de 20 weken echo het geslacht in een enveloppe gedaan. We wilden pas na 28 weken het geslacht weten.
    Ik denk dat we dat bij deze zwangerschap net zo doen. Of het zelfs bij de geboorte zelf! Ik weet het nog niet.

17. Knoopster

Knoopster Bekend lid

Dec 24, 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Wij willen ook graag weten wat het word. Dacht eerst omdat gewoon met de 20 weken te doen. Maar doe het toch met 16.
    Met 16 weken ben ik ool jarig dus willen waarschijnlijk een taart of iets laten maken met roze of blauwe vulling.
    Leuk verjaardagscadeautje. Eigenlijk vier ik mijj verjaardag nooit, maar zo is wel leuk.

18. Loesje9

Loesje9 Actief lid

Nov 18, 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Sorry ik heb niet alle 12 pagina's teruggelezen maar vanaf nu schrijf ik graag mee. Zie wel dat er meer dames zijn waarvan dit het tweede kindje wordt, leuk!

Ik ben volgens Eigen berekening 8 februari uitgerekend, dochter is van begin feb.. dus dat wordt nog spannend hihi. Vind t sowieso heel spannend omdat ik al 2 miskramen heb gehad voor de zwangerschap van dochter... dus ik ben nog een beetje terughoudend in mijn blijdschap ;)

19. demie

demie Bekend lid

May 17, 2014
    931
    0
    16
    Hier hoort voorlopig nog niemand het.
    Eerst maar eens de eerste echo afwachten en misschien ook nog wel de tweede. (ligt er aan hoever ik ben haha)

Het was voor ons zoon verrassing dat ik het heerlijk vind dit nog even voor mezelf te houden.

Ik had in men vorige zwangerschap best veel moeite met alle aandacht die het met zich mee bracht. Werd er regelmatig ongemakkelijk van en familie die ineens heel anders met me omging.
    Met een 2de zou dit al wel veel minder moeten zijn is me verteld.

Maar toch, het is nu echt nog even voor ons zelf

20. Mareco

Mareco Niet meer actief

Gefeliciteerd en welkom voor de nieuwe dames!

Ik wil wel weten wat het wordt, maar ga daar ook geen extra echo's voor plannen.
    Niemand in onze omgeving weet het nog. Dit laten wij in ieder geval tot de eerste echo en misschien ook nog wel langer. Vorige keer was lastiger omdat ik het toen moest vertellen omdat ik in een miskraam zat. Dit heeft een lange tijd geduurd met regelmatig afspraken afzeggen, verloskundige en ziekenhuis bezoeken. Ik wil het graag vertellen wanneer het stabieler is.

Share This Page