1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Ahh lief van ze toch3

Leeuwinnetje fijn dat de onzekerheid flink is afgenomen.

Lilib en sado als ik hier naar het zkh zou bellen zal ik vast wel doorverbonden worden met gynaecoloog of vl met dienst. Gelukkig is alles weer rustig en ben ik zelf er ook weer rustig onder. Ik wacht morgen gewoon af en zie het dan wel.

Ik werk al klassenassistent op een basisschool binnen het speciaal onderwijs. Ik werk met kinderen die taal ontwikkeling stoornis hebben. Momenteel voornamelijk grote 1-2 en een klein stukje in 6, 7 , en 8. Ik werk op di, do en vrijdag. Op woensdag heb ik nog tot maart ouderschapsverlof van dochter.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Ja zo'n geweldig leuk pakket met kraamverband :D

Officieel ben ik stuurman op een binnenvaartschip, in de praktijk vooral huisvrouw ;)

3. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ja die pakketten van de zorgverzekeraar stellen niet zo heel veel voor. Blije doos en zwangerschapsbox is leuker.

Ik werk in een damesmodezaak met mode voor een maatje meer. Heel leuk werk.

4. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    *kruipt weer onder steen vandaan*

Ik was de afgelopen dagen zooooo misselijk.
    Het begon dinsdagavond; niks aan de hand, ga naar bed en ik word rond middernacht hondsberoerd wakker.
    De rest van de nacht op de bank gezeten met een emmertje naast me :(

De acupuncturist zei dat het misschien ook wel een buikgriepje kan zijn waar ik nu, met mijn al extra gevoelige maag, sterker op reageer.
    Laten we maar hopen dat dat het is...

Bloed/bruin verlies Hier al vanaf week 6 eigenlijk non stop bruine afscheiding, de ene keer wat donkerder en de andere keer beige. Eén keer een ienimieni rood stolseltje gehad maar daarna niks meer. De VK zei dat het oud bloed was, dat moet ik dan maar geloven ;). Maar ik vind het wel apart, bij mijn vorige zwangerschap heb ik daar geen last van gehad. Wie weet is de boel daar nu wat gevoeliger omdat het al opgerekt is :p.

Woensdag heb ik de eerste echo en dan hoop ik dat ik iets zekerder ben van deze zwangerschap en zal ik waarschijnlijk ook wat meer mee praten hier, want tot op heden leeft het nog niet echt bij mij op een of andere manier.

5. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Wat voor werk ik doe staat op dee fb pagina. Hier blijf ik liever anoniem.

SPannend aankomende week weer veel echo's. Die van mij is dinsdag om 9 uur. Heerlijk op tijd. Kan niet wachten

Verder veel misselijk, moe en steken in mijn buik. Sinds vandaag aan de bovenkant juist.

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Ik hou 'm ook lekker anoniem :)

Vervelend dat bloedverlies, Joos! Hoop dat je een mooie echo hebt woensdag en dat het je wat geruststelt :)

7. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Joos, bij mij leeft het ook nog niet echt, maar hier meepraten maakt het voor mij juist wat echter. Ik ben nog een beetje op zoek naar dat gevoel, dat ik wel bij mijn 1e zwangerschap snel had.

Ik ben scientist bij Philips en doe daar onderzoek naar borstvoeding en borstkolven... Dus ik zal me in gesprekken over babyproducten van Avent of concurrenten een beetje afzijdig houden, ik ben toch wat bevooroordeeld ;)

Knoopster, over welke fb pagina heb je het? Is er 1 van deze groep of staat het er los van? (nieuwsgierig, sorry)

8. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Met mijn eerste zat ik ook veel meer op een roze wolk dan nu.
    Nu ook veel meer kwaaltjes en kan me nog geen voorstelling maken van straks 2 kindjes. Komt na de echo hoop ik wel.
    Dat ik zwanger ben, geen twijfel. Constant misselijk en voel mijn buik letterlijk groeien haha. Denk dat ik m morgen op het werk niet meer kan verbergen.

Ik heb nav deze groep een fb pagina gemaakt. Als je er bij wilt stuur mij dan even een lpersoonlijk berichtn met je naaam en evt. Woonplaats, dan voeg ik je toe

9. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Met mijn eerste zat ik ook veel meer op een roze wolk dan nu.
    Nu ook veel meer kwaaltjes en kan me nog geen voorstelling maken van straks 2 kindjes. Komt na de echo hoop ik wel.
    Dat ik zwanger ben, geen twijfel. Constant misselijk en voel mijn buik letterlijk groeien haha. Denk dat ik m morgen op het werk niet meer kan verbergen.

Ik heb nav deze groep een fb pagina gemaakt. Als je er bij wilt stuur mij dan even een lpersoonlijk berichtn met je naaam en evt. Woonplaats, dan voeg ik je toe

10. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Werk Ik ben pedagogisch medewerker.

Vanochtend te laat het pilletje ingenomen... een appel gegeten tegen de misselijkheid en nog geen 3 minuten later weer eruit gespuugd. Heb nu trek, maar durf niks te eten.

11. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Mijn broeken zitten dus echt niet lekker meer. Al 3 kilo aangekomen ook (eigen schuld n
    Bijna niet meer sporten en slecht eten)

12. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Harperhazel: ik zou toch iets eten hoor, helpt bij mij alvast enorm tegen de misselijkheid. Iets klein zoals een cracker of wat yoghurt.

Ik moest sinds enkele dagen niet meer overgeven en dacht dat het ergste voorbij was, maar helaas heb ik vanmorgen al opnieuw moeten overgeven.

Lopen jullie trouwens ook zo achter met het huishouden? Ik heb hier gewoon echt geen energie voor. Zaterdag heb ik wat opgeruimd zodat het niet meer leek alsof er een bom was ontploft, maar strijken en echt grondig poetsen ging niet. Ook qua eten maken is het voorlopig een drama, ik word misselijk van alle geuren.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Mijn vriend helpt nu heel veel mee met het huishouden (lees: hij doet nu 85%), dus daar ben ik erg blij mee. Gister voor het eerst in een week gekookt, dat is het grootste drama. Vind alles vies en al die geurtjes, blegh.

Een van de dames met eerdere zwangerschappen bekend met blaasontsteking tijdens de zwangerschap? Ik heb sinds een dag of 3 al het idee dat m'n urine veel donkerder (en ietwat troebeler) is. Ook sinds gisteravond steeds een stekend/tintelend gevoel diep in m'n vagina (dacht eerst dat het m'n bmm is, maar heb dus nu het vermoeden dat het m'n blaas is).

Lastige is dat ik kwaaltjes als lage buik- en rugpijn en veel plassen al van de zwangerschap heb, dus ik durf niet te zeggen of ik nu een blaasontsteking heb...
    Iemand die ervaring heeft?

14. Harperhazel

Floor, ik kom er ook echt niet aan toe, komt wel weer denk ik maar zo... gelukkig bestaat er een droger... maar stofzuigen en dweilen brr!

15. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef, ben al blij dat ik niet de enige ben! Ga vandaag toch maar eens boodschappen gaan doen, zodat we terug verse dingen in huis hebben. Mijn man is nu voor 2 dagen in het ziekenhuis (gepland onderzoek), dus ga vanavond op mijn gemak proberen om wat te doen in huis. Vooral met de was loop ik enorm achter, dus hoop om hier zo snel mogelijk door te raken.

Hoe doen mensen dit trouwens met nog een kindje?! Ik kan het me nu nog niet voorstellen :)

16. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Zo hier net de huisarts gebeld. Ik ben zo misselijk. Ik kan wel wat eten maar daarna zakt het niet meer. Heb nog wel zetpillen liggen maar die helpen niet echt. En ik heb ook liever gewone pilletjes. Assistente kon zo niets voorschrijven. Dus dan er maar even heen.

Huishouden kom er redelijk aan toe. Moet toch door. Manlief helpt wel goed mee.

17. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Mijn zoontje is 20 maanden maar het is net of hij iets aanvoelt. Hij is heel lief voor mama en dat vind ik heel fijn. Maarja de was en rotzooi en eten makeb voor hem gaat gewoon door. En dat is als je misselijk bent niet fijn. Vooral de ochtendluier en poepluiers niet.

Sado misschien even je urine laten testen op een blaasontsteking?

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    @kleding: zit hier ook echt niet lekker meer, nou had ik al wel een buikje van de vorige 3 maar nu helemaal opgezet, zo'n last van mn darmen. Als morgen de echo goed is ga ik kleding bestellen

@huishouden: tja, op goeie momenten er even snel tegen aan. En oudste 2 moeten sowieso helpen met eigen speelgoed en de jongste wil overal bij helpen maar kan ook heel lief zelf spelen als ik op de bank lig
    Was in het wasmachien/droger gooien gat nog wel, opvouwen loop ik wel erg mee achter. Boodschappen heb ik al 5 jaar amper gedaan, doet man meestal haha.

@eten: mijn ontbijt net: 2 soepstengels en een glas dubbelfriss. Ben zo misselijk en beroerd uit bed gekomen

@sado, even laten testen. Bij mij sloeg het naar binnen, heel veel pijn in baarmoeder gehad toen maar met plassen merkte ik niks. Op aanraden van de vk toen toch laten testen en had idd blaasontsteking

19. Harperhazel

Die van mij is al 3,5 dus die kan zichzelf in principe goed redden, ik kan me niet voorstellen hoe moeders dit met peuters doen!

20. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Misschien zie ik t verkeerd hoor!? Maar dit forum is toch juist anoniem? En fb niet? Of heb ik het mis?

Ik heb echt nog steeds he-le-maal nergens last van. Niet misselijk, heel klein beetje zere borsten, normale eetlust, gister hele huis schoongemaakt, kan gewoon koken zonder problemen. Druk weekend gehad en ook dat gaat prima.
    Klein beetje moe in de middag maar dat is het ook.

Gelukkig heb ik morgen mijn eerste echo want ik kan me op dit moment niet voorstellen dat er een klein mensje in mijn buik groeit.
    Maakt me echt wel beetje onzeker...

Deel Deze Pagina