1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Spannend, ik heb morgen ook mijn echo. Volgens mij zelfs al om 08.30 uur! super veel zin in.

Ik vind het huishouden ook erg lastig te combineren met mijn zoontje van bijna 22 maanden.
    vorige week ben ik dagje ziek geweest, de kleine weggebracht en toen tussendoor wat huishouden. Maar ik loop enorm achter.

Feit dat ik roep dat het hier niet anoniem is, is omdat zwangerschapspagina altijd naar boven komt als je iets googled. Oke je naam is niet bekend. maar als je verder alles over jezelf verteld is voor jou omgeving die googled wel meteen duidelijk dat jij dat bent.
    FB is afgesloten een geheime pagina. Dus niet leesbaar en te googelen voor buitenstaanders.
    dus alleen zichtbaar voor de dames in de zelfde situatie.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.186
    113
    Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Hier is het altijd terug te vinden maar hoef je je naam niet bekend te maken. Op fb is het niet terug te vinden maar moet je wel je naam bekend maken. Oh net wat knoopster zegt haha

Ik mag morgen om 9u smorgens, eerder redt ik ook niet met de kinderen op school brengen

3. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik wil ook graag bij de Facebook groep alfa de echo vrijdag goed is. Vind dat toch wat fijner kletsen. Hier zet je idd gewoon niet alles neer.

Volgens mij zijn er deze week veel dames met de eerste echo's zo te lezen. Hier nog 4 nachtjes slapen. Het begint in zicht te komen hihi.

4. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik wil ook graag bij de Facebook groep als de echo vrijdag goed is. Vind dat toch wat fijner kletsen. Hier zet je idd gewoon niet alles neer.

Volgens mij zijn er deze week veel dames met de eerste echo's zo te lezen. Hier nog 4 nachtjes slapen. Het begint in zicht te komen hihi.

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Buikpijn is gelukkig weer weg. En zoals sommige dames al zeiden: Darmen. Details worden bespaard!

Het wordt spannend deze week met de echo's. Hopelijk gaat het bij iedereen goed.

Huishouden kom ik niet echt aan toe. Heb er echt geen puf voor. Het liefst slaap ik de hele dag en nacht :p

Hier heb ik een mix tussen beroerd zijn en maagzuur. Voelt ook niet prettig.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.186
    113
    is het alweer bedtijd? Pfff zo moe

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ik voel me vandaag eindelijk eens top. Vanacht wel weer even wakker geworden van misselijkheid, maar vandaag verder nauwelijks last van.
    Geen pijnlijke borsten en wat fitter heb ik 't idee.

Zou 't ergste dan al voorbij zijn?!

8. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hoop het voor je!
    Ik kijk daar ook naar uit

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.186
    113
    zou fijn zijn sado! Hier word het alleen maar erger :( Bij de eerste en derde ook hele zwangerschap beroerd geweest. En nee, lag niet aan het geslacht haha

10. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    veel dames met echo's deze week, spannend hoor!!

Huishouden: wij hebben een schoonmaakster 1x per week.. de was en andere kleine dingetjes kan ik tot nu toe nog aardig bijhouden.

En hoe je dit volhoudt met een dreumes/peuter... tja, ik moet wel haha, vind het heel erg zwaar. Gelukkig neemt manlief veel van me over, hij doet de ochtendluier en tilt haar zoveel mogelijk als het nodig is. Maar toch, echt rust heb je niet... Dus ja, ik vind het echt mega zwaar met een dreumes erbij.. Nog een paar weken, dan moet het allemaal beter worden ;) (al denk ik soms ook al; hoe moet dat straks dan als de baby er eenmaal is... heftige tijd zal dat worden)

11. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Ok! Ja daar heb je wel een punt. Maar dan zouden mensen al op mijn pc of telefoon moeten internetten oid... Ik log vaak ook gewoon uit eigenlijk.

Ik heb morgen om 8.45 uur mijn echo, daarna meteen intake! Lekker vroeg! Ben wel erg zenuwachtig hoor!

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48

Ze zeggen dat de piek bij 10 weken ligt. Hopelijk is dit niet stilte voor de storm ;)

13. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Oooh dat huishouden is mij een doorn in het oog. Ik kan mij er bijna niet toe zetten. Wassen en drogen gaat nog maar opvouwen en in de kast doen ho maar.
    Gelukkig doet manlief de vaatwasser. Ook koken is elke dag een strijd met mijzelf.
    Stofzuigen moet wel maar gebeurt aanzienlijk minder dan normaal.

Hcg piek neeeeeeeee ik dacht dat de piek met 9 weken was en ik al bijna op de piek zat, nu moet ik nog een week langer door. Ik kijk uit naar week 15. Bij mijn zoon was het toen veel beter. Meer energie en de misselijkheid gewoon weg. Dan gaan we ook de periode in dat we de minis langzaam gaan voelen

14. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Vanochtend de 2e echo gehad. Alles zag er goed uit. De echo gaf aan 8weken, dus dat klopt mooi. Nu mag ik naar de vk en hoef ik hopelijk het ziekenhuis niet meer te zien tot mijn bevalling (en dat is ook uit vrije keus) :D

Het begint nu ook meer te leven, na deze echo. Ik voel nu meer dat ik zwanger ben ineens... De kwaaltjes waren al wel duidelijk aanwezig, maar nu lijkt het idee dat er een baby in me groeit ook door te dringen. Op dit moment wisselt blijdschap zich af met paniek over hoe dat straks met 2 kinderen moet. Maar alles komt goed, dat weet ik wel :)

Hier is het huishouden altijd wel een beetje een zooitje... Mijn man doet gelukkig heel veel. Zaterdag moesten we wel uitgebreid poetsen, want we kregen een kijker (huis staat te koop). Daarna zondag de hele ochtend uitgeput op de bank gelegen. Ik heb er ook erg weinig puf voor, maar vind het ook niet zo belangrijk.

Ik ben blij dat mijn zoontje ook al richting de 3 gaat en al 3,5 is als deze baby er is, hij al steeds meer zelf. Ik neem aan dat hij dan ook zindelijk is, lijkt me ook fijn, maar 1 kind in luiers. ;) Verder slaapt hij 's middags nog 2 uur, dus dat helpt nu ook veel!

15. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Zijn het allebei jongens? Want ik ben nu net zo beroerd als bij de eerste, ook een jongen.

16. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Dat zegt volgens mij niets.
    Met mijn zoontje had ik juist helemaal nergens last van behalve het moe zijn.
    Nu juist heel veel last van kwaaltjes.

Elke zwangerschap is anders ;)

Deze is totaal anders dan de eerste, zou het dan een meid zijn?

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Haha ojee... Ja ik heb eigenlijk de hele zwangerschap wel af en toe een dag met weinig tot zelfs geen klachten. Dus misschien nog niet te vroeg juichen...

Al lees ik op internet wel meer verhalen van vrouwen die na 7,5-9w al geen klachten meer hadden. Maar ach, elke zwangerschap en lichaam is anders natuurlijk. Als ik t zo soms lees van jullie heb ik al mega mazzel (nooit hoeven overgeven en op vermoeidheid na geen écht erge klachen gehad)

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Hebben jullie al bepaalde 'cravings'? Ik kan opeens echt oneindig snoep eten. Ben echt iemand die van hartige dingen houdt, helemaal niet van zoetigheid, maar sinds een paar dagen word ik echt helemaal wild als ik alleen al aan schepsnoep denk, hahah.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.186
    113
    ik heb jongen meid meid, maar 3x totaal andere zwangerschap gehad. Alleen mn buik was hetzelfde en vrees dat ik daar niet deze x ook niet onderuit kom (droeg echt mega naar voor, bijna een ondersteuningsplank nodig :D)

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.186
    113
    Zelf er relaxed in zijn scheelt al een hele hoop :) eerste was 18 maanden toen er nog 1 kwam, 3 jaar later nog 1. Wat vandaag niet lukt komt morgen wel (behalve eten geven en drinken natuurlijk :D ).

Deel Deze Pagina