1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu pas de bv aan het afbouwen, ze krijgt nog 1X per dag. Heb het idee dat ik daarom ook nog geen gespannen borsten heb, ze worden nog steeds leeggedronken.. Wel is t drinken pijnlijker sinds ik weer zwanger ben.
    De tweede wil ik dus zeker weer zo lang mogelijk zelf voeden :) en ja de dorst is herkenbaar bij het drinken. Ik dronk per voeding standaard een glas water, naast alles wat ik normaal al dronk

2. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Hoe lang geleden is het bij geweest dat je een borstverkleining hebt gehad? Ik wil namelijk ook bv gaan geven indien het lukt. Er is mij toen (meer dan 15 jaar geleden) verteld dat ik geen bv meer zou kunnen geven. Was voor de ok nog. Maar ik hoor steeds meer verhalen dat als de borstverkleining al langer geleden is je meer kans hebt dat het gaat lukken.

3. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Wat fijn asset en Eef voor jullie ook een goede echo! Gefeliciteerd.

4. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Van mij is zo,n 20 jaar geleden bij mijn oudste dochters heb ik het geen eens geprobeerd maar nu wel ik kreeg zelfs stuwing.
    Ik heb ook nu super gevoelige tepels en wat aders ook op mijn borsten dus wie weet is dat een goed teken :D
    Mijn ervaring niet al te veel toestand van maken lukt het prima zo niet dan niet ben uiteindelijk gaan flessen en het is ene stevige gezonde peuter geworden;)

5. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Als het lukt is het inderdaad mooi meegenomen, wil er veel voor doen, om te kijken of het lukt. Maar zo niet dan niet. Dan houdt t op. Ben Zelf ook groot geworden met de fles 😁

6. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik heb bij de eerste geen borstvoeding gegeven en bij de tweede ga ik dat ook niet doen. Ik ben van de flesvoeding.

7. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Vanochtend weer gespuugd. Ben bij zoonlief ook 10 weken misselijk geweest, maar nooit zo erg dat ik er ook bij moest spugen. Niet fijn.

En begin nu ook echt zenuwen te krijgen voor de echo. Gelukkig zien we over 2uurtjes een klein baby'tje bewegen.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.171
    113
    Leuk, een paar langvoeders :) Ik heb de jongste ruim een jaar gegeven, toen was ze er zelf klaar mee. Voedde altijd op verzoek, op den duur nog maar 1x per dag en ineens dacht ik "he ze heeft al 3 dagen niet gehad", toen nog 1x gegeven als afscheid maar ze wilde niet echt haha. De andere 4 en 3 maanden door vreselijke spruw, gaan kolven maar daar liep het zo hard van terug dat ik gestopt ben. Kans is heel groot dat ik/we het nu weer krijgen dus ik zorg ervoor dat ik de gentiaan violet voor de bevalling in huis heb, dat was het enigste wat gewerkt heeft tot nog toe.

sterkte leeuwinnetje! Maar luchtte misschien wel even op?
    En succes straks bij de echo!

9. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren een echo gehad en mijn nieuwe gyn was enthousiast over mijn zwangerschap. Hartje klopt, alles ziet er goed uit.

Verder heb ik online al mijn afspraken ingegeven tot 40 weken, voelt wel vreemd hoor! Ik had een schema meegekregen met tussen welke datums ik telkens een afspraak moet maken. Ik weet dus nu al wanneer ik in januari 2017 op controle moet gaan. Tuurlijk kan er altijd een extra afspraak worden gemaakt moesten er complicaties zijn.

Mijn vader is op dit moment bezig met mijn huis te poetsen. Ik heb er echt geen energie meer voor. Ben nu in 3 weken 4,5kg afgevallen en dat heeft toch zijn effect. Zelfs de gyn was hierover toch wat bezorgd, ik moet dit goed in de gaten houden van hem.

Bijgevoegde bestanden:

• echo.jpg
      echo.jpg
      Bestandsgrootte:
      25 KB
      Weergaven:
      2
  10. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Wat een hoop floor! Ik ben zelfs al 3kg aangekomen.
    Ik heb mijn zoontje 4mnd bv gegeven toen was het echt op.
    Ondanks dat het mij vreselijk pijn doet wil ik het dit keer weer gaan doen en hopelijk langer.
    Wilde het bij mijn zoon eigenlijk een jaar doen

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.171
    113
    Fijn floorriej! Mooie foto.
    Oeh dat klinkt nog heel ver weg, jan. 2017! Kun je het je eigen al voorstellen dat je kerst enzo met een dikke buik moet doen?
    Heerlijk dat je vader helpt met poetsen, lief van hem!
    Oef dat is wel veel ja! Ik was bij de eerste 2 eerst 10kg afgevallen, maar weet niet meer in hoeveel weken. Voordeel was wel dat ik na de bevalling gelijk onder mn startgewicht zat :D

12. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    toch3 Ik kan het me nu inderdaad nog niet voorstellen. Zo afspraak maken voor de 38 weken echo, phooee, dat lijkt gewoon nog zover weg! Maar echt al heel veel afspraken waren al ingeboekt, dus je moet er wel zo vroeg bij zijn, wil je wat mooie uren hebben (ga het liefst rond 17h30 na mijn werk).

En 10kg?! Wow, ik hoop dat het bij mij nu wat stopt, anders ga ik nog ondergewicht hebben. Maar wel fijn dat je meteen onder jouw startgewicht zat, de droom van elke vrouw :D

13. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    De kwaliteit van de echo ligt precies wel wat hoger bij jullie...

Mijn echo is een beetje blurry.

Ik heb borstvoeding gegeven tot 6 weken bij mijn dochter en 4,5 maand bij mijn zoontje. Ik vind dat ieder doet waar hij zich prettig bij voelt en elk kindje is anders... Zeker wat borstvoeding betreft.

Ik val ook altijd eerst beetje af (kilootje of 5) maar vanaf 16 weken ofzo vliegen ze erbij. Nu hing alles er nog aan de van de vorige zwangerschap dus ben erg bang dag ik een heel erg dikke koe ga worden 😩

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,2 KB
      Weergaven:
      4
  14. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    MoodyL Het scheelt misschien ook dat mijn echo inwendig was (gekantelde baarmoeder ofzo). Denk dat je alles dan toch wat beter ziet. Je zag echt heel duidelijk een groot het hartje kloppen en armen en benen.

Voel me nu wel wat gerustgesteld dat het normaal is om eerst wat af te vallen. Zat er meteen mee in, maar ga het nu loslaten. Kan er toch niet veel aan doen.

15. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Prachtige echo Floor!!

Das wel veel hoor zoveel afvallen ik ben bang dat ik alleen maar bijgekomen ben heb een eetlust van heb ik jou daar ga vanavond ook lekker pannenkoeken bakken ;);)
    Zo,n zin in.

16. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent

Mijne was ook inwendig. Heb het hartje gelukkig ook duidelijk zien kloppen 😊 Maar wel iets minder ver zwanger bij de echo denk ik... Op 8 weken en 2 dagen

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Fijn dat de echo's goed zijn. Eigenlijk tijd voor een lijstje update.

Hier al 3kg aangekomen. Iets wat ik er echt niet bij kan gebruiken aangezien mijn BMI al 45+.
    Na deze zwangerschap, en als bv-periode is afgelopen, wil ik naar een obesitaskliniek.

Ik merk dat de baarmoeder en blaas onderling al ruzie krijgen. Ik mag 's nachts best vaak eruit om te plassen!

18. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Fijn om nog meer goede echo's te zien.

Pfff... ik ben zo moe vandaag. De vermoeidheid ging wat beter deze week, dacht ik, maar misschien daardoor toch te veel gedaan. Vandaag maar beetje bankhangen.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.171
    113
    @Floorriej, ik vind het apart dat je alles al moet vastleggen. Ik heb alleen de volgende afspraak staan en voor de rest niks
    ik had toen ook ondergewicht, maar kinderen groeide goed gelukkig. Maar de eerste weken afvallen is iets wat normaal is hoor, al is het bij jou wel veel nu

@moody, hopelijk vallen de kilo's mee nu

@koffieboon, dat je daar zin in heb, bij de gedachte aan de lucht word ik al misselijk

@huiboobee, wil je dan een maagverkleining ofzo?

@lilib, succes vandaag. Hier ook heel moe maar hangen is er niet bij vandaag

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Nee Toch3. Dat is echt mijn laatste laatste laatste reddingsmiddel. Ik zit te denken aan een klein team van diëtiste, bewegingsconsulent, en misschien een psych ofzo. Ik heb geen idee, maar het gaat me om een groep extra hulp.

Deel Deze Pagina