1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik ben pas 1 kilo aangekomen. Bij de eerste 10 kilo. En dat was er na de bevalling bijna eraf. Hield mega veel vocht vast. Zit nu echt alles over tweelingen terug te lezen en het schijnt dat je daar 15 tot 18 kilo van aan kunt komen. Dus ik ben benieuwd.

2. asset10

asset10 Actief lid

22 jul 2015
    119
    0
    16
    Kraamzorg/Kinderopvang

Ik vroeg mij af dames...
    Wanneer regelen jullie kraamzorg en waar letten jullie dan op bij het kiezen? *Newbie* :)

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Kraamzorg moet je voor week 30(?) geregeld hebben, toch? Weet het niet meer.
    Ik kijk voornamelijk of ze pro borstvoeding zijn en of ze in de buurt zitten. Mijn vorige kraamzorg was zo geweldig! Hopelijk dit keer ook een leuke! En zo niet, dan stopt de kraamzorg al snel :p

Kinderopvang heb ik geen weet van. Bij dochter niet gewerkt. Ik denk dat ik ergens aan het einde van de zwangerschap contact opneem met een GO.
    Wachttijden verschillen per regio enorm!

4. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat je kraamzorg met 14 weken ging regelen.
    Ik was achteraf totaal niet tevreden over mijn kraamzorg dus ga nu naar een ander.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    ik heb de 19e termijnecho, ben dan 9 of 10 weken, dus hoop dat ik bij de afspraak erna nog een echo krijg maar verwacht het niet. Zal 20weken echo wel worden dan. Maar als de vorige echo klopt dan ben ik de laatste van de lijst, kwamen toen uit op 17feb.

Heel misschien gaan we weer extra echo doen, als man bij de volgende afspraak er ook niet bij kan zijn

6. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    echo's
    Na de termijnecho morgen op 10,1 krijg ik nog een echo tijdens de combinatietest en dan daarna om de 3/4 weken ivm medische indicatie. Leeuwinnetje ik neem aan dat een tweeling ook een medische indicatie is en jij dus ook vaker echo's zult krijgen.

Kilo's
    Ik voel me behoorlijk dik en opgeblazen maar ik ben "maar" 1.8 kg aangekomen maar er ging bij mij ook een vakantie en veel medicatie aan vooraf. Ook nu denk ik dat het meer door m'n schildklier en gebruik medicijnen komt dan door de zwangerschap zelf. Ik lijk ook weer wat af te vallen nu ik niet meer de hele dag door eet.. Zelfs van een beetje fruit krijg ik oprispingen en zuur dus ik stel het eten zoveel mogelijk uit.:(

Kraamzorg
    Ook ik zou graag willen weten waar ik op moet letten bij het uitzoeken van kraamzorg.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    @gewicht: heb hier geen weegschaal maar tot nog toe geen veranderingen gemerkt. Wel snoep ik veel minder omdat er in veel dingen melk zit en ik daar heel heftig op reageer. Lukte het bij de vorige nog om wel een koek te pakken zonder veel klachten, merk ik het nu gelijk. Heb nu wel pillen die de lactose afbreken maar wil die niet te veel pakken

@asset, helemaal verbannen is niet nodig lijkt me, maar gewoon opletten wat je pakt.

@jumelle, heftig! Daarom ben ik ook echt wel voorstander van al zo vroeg een echo

@bolliewollie hahaha, succes dan nog komende 7 maanden :p

@knoopster, oeps, al het werk voor niks straks? Krijg je fruit goed naar binnen? Of andere gezonde dingen waar je niet hard van aankomt?

@eten: hier is haast alles vies. Net bloemkool gegeten, zò vies!

@kraamzorg: na de volgende goede echo als ik een datum heb ga ik inschrijven. Weer dezelfde als vorige 3x. Vooral uitgezocht op geloof.
    Voor de rest belangrijk voor mij: pro-bv, niet te beroerd om iets meer dan “moeder en baby” te doen

@kinderopvang: geen ervaring mee en hoef ik ook niet te regelen 

8. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb nog 3 echo's staan voor de 20 weken echo :) termijnecho, nekplooimeeting en een geslachtsbepaling..

Ik ben zo'n 2 kilo kwijt, maar heb dan ook overgewicht... stuk gezonder gegeten de afgelopen weken :D hopelijk kom ik niet al teveel aan

Bij de verloskundige in de buurt zitten een soort infobalies van de kraamzorgen. Ben er even binnengelopen en toen was de keuze zo gemaakt haha. Vaak kan je ook infopakketen aanvragen via de website.

9. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Kraamzorg meestal moet je jezelf aanmelden voor de 16de week zwangerschap. Dan komen ze na week 24 bij je langs om alles te bespreken.

Switi ik heb nu inderdaad een medische indicatie. Dus zal bij iedere afspraak een echo krijgen waarschijnlijk. Wel leuk natuurlijk. Bij de eerste had ik met 4.6, 6.6, 9, 12, 16, 20, 27, 32, 36, 37, 38, 39 weken een echo waarvan 2 zelf betaald. De laatste weken heb ik er veel gehad omdat ik steeds met hoge bloeddruk naar het zkh moest en er niets aan de hand was.

Toch3 van mij, en ik denk van iedereen wel mag je gewoon mee blijven kletsen. De 17de scheelt maar 2 dagen en wie weet beval je eerder haha.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    Daar ga ik niet vanuit haha, 9, 7 en 4 dagen overtijd gegaan

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    We hebben al een wedje liggen. Ik vermoed dat ik 27 januari ga bevallen, waarom weet ik niet :').

Bij de vorige zwangerschap heb ik om de 2 a 3 weken een echo gehad. Maar dat was een ander ziekenhuis. Ben benieuwd.

Waar ik wel een beetje tegenop zie is dat ze hier, geloof ik, geen kraamsuites hebben. Dat op zaal liggen lijkt me echt echt verschrikkelijk!

12. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Hier hebben we om de 3 weken een afspraak en elke keer een echo!

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Je bedoelt dat je dus niet alleen bent met de bevalling???
    (Of zeg ik nu iets heel doms)

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    Mijn ervaring met in het ziekenhuis bevallen is:
    -bij de eerste gelijk naar verloskamer, van daaruit naar OK, uitslaapkamer en naar zaal, was officieel 4 persoons maar probeerden ze te voorkomen, ik lag samen met 1 andere vrouw
    -bij de tweede eenpersoonskamer tot het echt goed bezig was, toen verloskamer en even terug naar kamer om te douchen etc, toen naar huis
    -bij de derde alleen in de verloskamer geweest.
    Was wel 3x ander ziekenhuis haha. Nu weer terug naar de eerste maar die heeft inmiddels nieuw gebouw dus weet niethoe het nu is

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dat dacht ik eerst ook, maar dat is niet het geval. Bij het echte werk en het geboren worden van kindje(s) lig je op verloskamers. Alleen!
    Maar ervoor, en daarna, kan je dus op zaal komen te liggen. Lijkt me niet fijn!

Vorig ziekenhuis waren de kamers ongeveer 30m2. Er stond zelfs een bed voor de papa. Je had een eigen keukentje, badkamertje en toilet. Alsof je op kamers woonde, maar met al het mogelijke apparatuur :p

16. asset10

asset10 Actief lid

22 jul 2015
    119
    0
    16
    Goede tip! Ga zeker even kijken of ik wat infopakketten kan aanvragen! En inderdaad vind ik het ook fijn om kraamzorg te hebben die het ook niet erg vind om een keer de stofzuiger er doorheen te halen, al zal mijn moeder dat ook wel doen.

17. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Als het goed is doet de kraamzorg ook kleine huishoudelijke taken. (Mijn moeder is kraamverzorgende)

18. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik had ook een kraamzorg die stond te strijken en deed stofzuigen. Dat moeten ze toch ook doen? Tenminste, allereerst is er de verzorging voor moeder&kind en daarna lichthuishoudelijk werk.

Ik zit nu ook wel buiten de lijst hoor. Ga de 40 weken niet halen want hier haken ze tweelingen rond de 36-38 ste week.

19. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik wil dezelfde kraamzorg als bij de eerste. M'n vriendin is kraamverzorgster en zit ook in m'n regio..
    Voor haar was het de eerste kraamweek met een overleden kindje, en nu wil ik haar ook graag als deze kleine uk er is.. We kijken er beide al naar uit! :D

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ik val officieel ook al buiten de lijst, haha. Ik zal met 38 weken ingeleid worden, dus dat is uiterlijk op 29 januari.

Deel Deze Pagina