10 weken zwanger vandaag 🎉🎉 Hier nog steeds misselijk. De ene dag wat minder maar het ie er wel. Vooral als mijn maag leeg is en bij het opstaan. En met een poepluier van zoonlief ga ik heel de dag over mijn nek. Echt spugen is meestal alleen in de ochtend. Hier komende vrijdag de 22ste eerste afspraak gynaecoloog. En een echo, al kon de assistente dat niet zeggen of ze dat doen. Maar ik ga er wel om vragen, want met een tweeling wil ik toch wel graag weten hoor ze het doen. Er lopen meer dames hier toch bij de gynaecoloog hé? Ik heb er tijdens mijn eerste zwangerschap de laatste 3 weken gelopen en toen maakten ze wel iedere keer een echo.
Ik zei ook inderdaad tegen die assistente dat ik het vreemd zou vinden als ik geen echo zou krijgen. Ga nu vit heer eerst naar de gynaecoloog in een ander ziekenhuis. Je hebt er hier 2 in de stad waar ik woon en die zijn wel gefuseerd dus kunnen wel alles van elkaar zien. Alleen neem ook aan dat zo'n gynaecoloog het zelf allemaal wel bekijken. Nog 4 daagjes!
Leeuwinnetje, bij mijn meiden kreeg ik iedere maand een echo. Naarmate de zwangerschap vorderde zelfs iedere 2 weken en op het laatst iedere week. Tweelingzwangerschappen houden ze goed in de gaten hoor! Nu ben ik zwanger van één en krijg ik maar 3 echo's in totaal, als er geen complicaties komen. Dat is wel even heel erg wennen
Bleh t is vandaag weer helemaal niks Echo's, wisselend gehad,ook door de verschillende vk-praktijken die ik heb gehad. Nu weer een ander, ben benieuwd...
Jeetje 3 echo's maar? Ik krijg elke afspraak een echo, dat is standaard bij deze vk. Afspraak is om de 3 weken.
Ik had bij de VK een echo met 9, 12, 20, 27, 32 en 36 weken. In de laatste weken ben ik steeds naar het zh gestuurd dus ook steeds een echo. Maar bij iedere afspraak een echo Harperhazel? Dat is speciaal. Krijg je ze ook allemaal vergoedt? Want als ze niet medisch zijn moet je ze zelf betalen.
Ik ben echt zo benieuwd hoe ze gegroeit zijn. En hopelijk neemt ze ook de tijd om er naar te kijken. Ziekenhuis is misschien toch anders als bij de vk.
Hi meiden, Wat voelen jullie precies in je buik? Ik merk soms wat steekjes, of zeurderige pijn. Ook heb ik eigenlijk continue een drukkend gevoel. Ik heb echt geen idee wat normaal is en of je het sowieso altijd wel een beetje voelt. Ben echt een newbie.. En dus ook vrij snel weer ongerust zodra ik iets voel.. 😣 Wat zijn jullie ervaringen toen je voor het eerst zwanger was/bent??
Helemaal normaal hoor. Ik voel ook continu steekjes en steeds weer ergens anders. Trouwens over elke afspraak een echo, bij mij in de wijk zit een vk die dat ook doet. Voor de leuk en als trekker van nieuwe cliënten. Voor de 'echte' echo's moet je dan wel naar zh omdat zij daarvoor niet opgeleid zijn. Maar wel dus elke afspraak even kijken. Als ik niet medisch was had ik daar wellicht ook heen gegaan
Jaaaaa de magische grens van 12 weken gehaald!! Nu trek ik iedere dag anderen mee deze grens over!! Nextstep die steekjes zijn normaal. Dat zijn je darmen en je banden. Ook kun je bij te snel opstaan of wanneer je je in bed omdraait een hele nare steek krijgen. Soort spierpijn steek. Dat zijn dan ook je banden.
Hier ook 12 weken! Ben er nog niet helemaal gerust op... maar het word nu wel tijd om wat vertrouwen te hebben steekjes en krampjes zijn heel normaal, ik had in het begin vooral menstruatiekrampen. Deze zijn nu meer overgegaan in een soort drukkend gevoel in mijn onderbuik. Zeker wanneer ik een onverwachtse beweging maak. Niets om je zorgen over te maken
Drukkend, zeurderig en stekende pijn herken ik ook. Straalt soms ook super vervelend door omlaag en naar m'n rug..... Ja wat goed dat de eersten de 12-weken grens hebben gehaald!!! Hier nog 10 daagjes wachten. Gaat wel erg snel allemaal, zit ook al weer bijna op 11 weken😄
Jeeuuhh de eerste 12 weken. Bij mij komen ze ook in de buurt. Ik heb ook last van steekjes. En met niezen echt bandenpijn onderin. Niet normaal. En nog steeds ontzettend moe. Misselijkheid neemt iets af, maakt me wel onzeker. Maar van de andere kant is het ook super fijn. Maar Nextstep die steekjes horen er echt bij. Er is van alles aan de hand in je buik. De beeb is flink aan het groeien.
Ja dat denk ik, haha! De verloskundige heeft zelf een echo apparaat in de praktijk en voor elke afspraak kijken ze even. Ik heb bij mijn eerste niks hoeven betalen.
Nog één dag en dan mag ik ook het 12 weken dansje doen!!! Hopelijk wordt het dan wat echter, want het leeft nog steeds niet zo Steekjes: Heb ik ook veel gehad, de laatste dagen wat minder, maar niks is zo veranderlijk als een zwangerschap (en het weer ). misselijkheid Helaas is die er nog steeds . Vrijdag en zaterdag geleefd op slokjes cola en 0,0 vast voedsel. Nu komt alles weer een beetje op gang, maar ik voel me nog steeds niet geweldig...enfin, nog maximaal een paar weekjes. GRIEP! Al sinds mijn zwangerschap ben ik aan het kwakkelen met verkoudheid. Nu heeft het zijn hoogtepunt bereikt en zit ik met een keelinfectie, bijholteonsteking en gist infectie in mijn mond thuis. Die peniciline kuur die ik nu krijg doet mijn maagje ook geen goed, maar hopelijk ben ik er nu wel een keer vanaf!
Ik heb soms ook met het draaien in bed of van lig naar zit stand komen wat steekjes, ook met niezen. Misselijkheid neemt eindelijk wat af, afgelopen week heb ik 2x warm kunnen eten (wel 2 porties verdeeld over de avond). Zou het dan toch zo zijn dat als je eenmaal de 12 weken in zicht gaat krijgen je jezelf langzaam aan beter gaat voelen?
Wow, de eersten hebben de volgende mijlpaal al bereikt. Hoe tof! Ik heb een poosje niet mee gekletst ivm ziek zijn. Ik hoop dat ik me nu wat beter ga voelen. Heb al moeite met mijn armen optillen. En een hoofdpijn. Vorige week de hele week plat gelegen van de buikpijn. Ik dacht, en denk nog steeds, dat het over is. We zien het morgen wel, dan hebben we een echo. Verder heb ik nog niet terug gelezen, sorry!
Waaauw, de 1ste 12 weken We gaan dit allemaal halen dames, nog een beetje geduld! Ik mag vanavond naar een kinderopvang gaan kijken bij ons in het dorp die is vrijgekomen. Heb al veel positieve commentaren gehoord en ook qua prijs valt ze heel goed mee. Als we beiden een goed gevoel hebben, gaan we ons plaatsje meteen al vastleggen. Woensdag heb ik de nekplooimeting bij de gyn en als deze goed is, dan mag ik het EINDELIJK aan iedereen vertellen. Ik kan al niet wachten, iets verzwijgen is niet mijn sterkste kant.