Hooo, ik was nog aant typen. Nah, dan kopieer ik hem maar even naar hier. @2e topic, is daar een regel voor??? Ik kijk nog weleens in het 1-15 december topic en daar kletsen ze ong 3/4 pagina's per week, wij doen dat soms per dag. haha. @chocoladekoekje, wij kunnen elkaar aardig de hand schudden wat betreft onze dochters. Het enige verschil is dat de mijn (gelukkig) prima slaapt en ik dus ook. @Versluis, ow balen. Je wil toch het liefst dat het allemaal normaal en goed is. Succes morgen met je test. @Katalaya, haha, je ben nu al de hele dag bezig om hem tegengas te geven. Dat wordt nog wat als dat een peuterpuber wordt! Hier van de week eerst echt een voetje gevoeld van de buitenkant. Ik duwde er tegen en toen schoot het weg. Zooo lief. Ik ben de laatste dagen ook niet echt in mn doen. Ben ook weer telkens misselijk, last van mn darmen, diaree. Bleegh. Vooral eten koken vind ik een ramp en je moet toch elke dag weer wat verzinnen.
Krijgt Natalievs nu trouwens een jaar lang gratis toegang op ZP?? Zij was degene die het 5000e bericht stuurde.
Dan gaan we hier maar verder! @versluis heel veel succes met de testen. Ik mag morgen voor een suikertest, ik moet nuchter bloed laten prikken. Maar verder niks.....vreeemd toch ? Moeten ze niet na 2 uur na een maaltijd nog eens prikken?
Bij mijn suiker test werd ik eerst nuchter geprikt en daarna moest ik een drankje drinken, een suikerdrankje van een kleine halve liter. Twee uur later werd opnieuw mijn bloed geprikt.
Nou niet eens gemerkt dat ik het 5000ste bericht heb geschreven .. Hier weet ik ook niks van suiker.. Dus succes Versluis. @sweetdreams ohh wat apart om voetje te voelen.. Ik voel vanalles maar nog niet echt specifiek een voetje of handje gevoeld.. Lijkt me ook wel mooi!! Hier duwt de kleine lekker met z'n koppie tussen mijn ribben erg pijnlijk af en toe.. En trappelen op mijn blaas de hele dag.. Maar verder is dat getrappel heel leuk hoor
hier moest ik voor de suikertest om 08:00 nuchter, daarna me normale ontbijt eten en om 10:00 terug voor de tweede test. Vandaag de was gesorteerd... niet normaal hoeveel babywas we hebben... een machientje of 8-10 vol!! over een weekje hooguit 2 toch maar s beginnen.... @bwegen, ben jaloers katalaya. Wou dat de beeb me eens goed schopte de hele dag ipv de hele dag te draaien... Doet zoooooo pijn kan geen houding vinden hij is de hele dag aan t draaien en doen word r echt gek van vandaag
Jaaa... Ik heb t ook weer gevonden! Jeetje wat kletsen jullie veel in een para uurtjes. Als ik over vier weken verlof heb dan doe ik ook lekker mee... @chocokoekje: vervelend dat t niet zo lekker gaat! Hopelijk is je dochter snel van de peuterpubers af... @servicekosten: weet even niet meer wie... Maar das echt veel geld idd en lekker dat je vriens t niet voor je opnam. Zou ook echt boos zijn! Ik nu ff heerlijk in bad... Mijn spieren los weken. Last van mn rug, maar komt ws omdat ik di voor de laatste keer getennist heb. Tijdens de training gedubbeld en dan wil je toch je best doen.. Maar goed dat t de laatste keer was!
Idd wel een beetje gek, al die verschillende metingen, behandelingen en tests... Hier werd beebje met 30+3 dus ook al op (goed) 2kg geschat, maar dat vond de gyn. een prima gewicht... Suikertest hier (is standaard voor elke zwangere): 's ochtends eerst nuchter prikken, dan binnen 15 min. suikerdrankje (idd iets van 500ml) op drinken, 1 uur later prikken en weer 1 uur later nog een keer prikken. @ Ingrid Met U-bocht zullen ze bedoelen dat ze om de officiele wegen heen gaan. Maar maakt ook niet uit - je hebt het maar mooi voor elkaar gekregen! @ Jessy Kan ik me heeeeeel goed voorstellen meid. Mijn oudste heeft met 10 maanden een ruim van te voren geplande wat grotere 'routine-OP' gehad - en jullie ventje is nog zoooooo klein en de OP nog onverwacht ook....
Morgenochtend om half 8 moet ik nuchter laten prikken, daarna dat drankje. Dan moet ik 2 uur het liefst zittend wachten en dan weer prikken. Als het goed is krijg ik de uitslag morgen ook aan het eind van de dag, anders maandagochtend. Morgen krijg ik wel al gelijk de uitslag van de bloedtest van vandaag, ik word voor de zekerheid door de molen gehaald. Ik ben bij onze zoon vrij in vrij kritische toestand naar de IC gebracht na de bevalling (HELLP syndroom), en ze houden me nu nauwlettend in de gaten. Ondanks dat het dit keer gewoon goed kan gaan (die kans is ook vele malen groter), nemen ze het zekere voor het onzekere. Ze zeiden na de intake al "U wordt makkelijk zwanger, maar het zwanger zijn gaat u niet goed af, met name het bevallen" Dus zodra het kind eruit moet, met bevalling of miskraam, dan gaat mijn lichaam in heftig protest.
Dat snap ik dus ook niet, ik ben vrijdag/zaterdag 31 weken, en heb dit gewicht ook bij anderen gezien, was niets aan de hand. En gezien er bij mij in de familie vooral 8 ponders geboren worden, is het niets bijzonders om een grotere baby te krijgen. Onze zoon was wel klein, 3020 gram met 49 cm, maar niet bizar klein voor bijna 38 weken. En dat kwam dus doordat ik ziek was en hij niet genoeg meer kreeg van mij. Vandaar dat ik ben ingeleid.
Jee een nieuw topic...eerst de laatste berichten van de oude maar eens even lezen, maar wilde even zeggen tegen @jessy, heel veel sterkte morgen met Lucas! Moet gewoon goed gaan, duimen draaien hier ook! Nog 2 en een halve week...en dan officieel zwangerschaps verlof...niet dat ik nu nog véél werk beetje afronden, en dan mag ik van mijn baas alleen nog komen koffie drinken...(lekker met die maagzuur) Maar heb ineens het gevoel dat de tijd te snel gaat...en aangezien ik me steeds beroerder ga voelen kan ik minder doen op een dag, dus heel irritant...(er zijn ergere dingen) Morgen weer naar de gyn, oa de groei echo bespreken, moet zeggen dat hij kleiner is dan bij de 3d echo, dus misschien is mijn beeb gekrompen??, Wat ik wel eng vind is dat hoofd en buik 32 weken zijn en zijn beentjes maar 28 weken...als je daar op googled dan wordt je er niet blij van...probeer er niet teveel bij stil te staan maar doe het wel...morgen de gyn vragen, wat hèt kan betekenen of dat het wel binnen de statestieken valt... Zo nu eerst opzoek naar het vorige topic, want zo te lezen heb ik wat gemist @katalaya in een kooi (past dat nog met een zwangere buik?) En @versluis succes morgen met de suikertest..
Jessy; mijn duimen draaien rond vandaag en er brand een kaarsje voor jullie ventje! Sterkte vandaag..