1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @daantje mooie buik!!
    @tummetje fijn dat alles ok was. Nu ga je poliklinisch bevallen dan.....?
    Kijk er hier ook erg naar uit :)

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Net zoals bij de IKEA dus :D:D

@akkoe: Ja, ik denk het wel. Voor een thuisbevalling moet er een noodscenario zijn, en de ramen op de bovenverdieping zijn te smal voor een brancard en je van de trap tillen doen ze niet. Dus dan moet ik in de woonkamer bevallen.. nou dan is voor mij de "romantiek" van een thuisbevalling weg hoor..
    Dus denk dat het poliklinisch gaat worden :)

Weten jullie het al? Of is er geen keuze?

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

Daantje: heb je bij mijn organisatie kraamzorg aangevraagd ;)? Als ik me niet vergis komen ze dan rond de 30 weken. En idd telefonisch bij tweede en volgende. Ze vragen in principe hetzelfde. Of je alles in huis hebt, of je een voorkeur hebt voor een kraamverzorgende, hoeveel uur enz.

Trouwens een hele mooie buik zeg. Is hij veel anders dan bij jullie kereltje?

Breek weer uit

4. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Tummetje ik moet ook in de woonkamer bevallen.N
    Bij ons meissie ook gedaan.
    Heb er totaal geen probleem mee

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Mij lijkt het niks.. misschien dat ik op dat moment zeg; fuck it.. en gaan met die banaan.. Maar ik vrees het niet hahaha

6. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hebben jullie al geboortekaartjes uitgekozen? En waar?

pfff alles waar ik geen tijd voor heb gehad om over na te denken zit deze week in mijn hoofd hahaha drukdrukdruk
    Van de arbo mag ik tot mijn verlof therapeutisch blijven werken. Moet dan wel 6 weken van te voren met verlof. Ach ja, misschien krijg ik dan meer gedaan hier in huis hahahaha (NOT)

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marloescha, wij hebben een kaartje via kaartmix/dutchmix. Maar ga dan nog even kijken wat die kennis kan betekenen die bij een drukkerij werkt.

Ik zag nog een mooie buik van Daantje voorbij komen!

Bevallen, hier medisch, dus geen keuze. Hoef ik daar tenminste niet over na te denken ;).

Tummetje, daarom wil ik dus een geboorteplan, (indien niet nodig) kindje weghalen etc lijkt me vreselijk. Maar onze wensen staan inmiddels op papier. Hopelijk 'bevalt' het je deze keer beter.

Wat de rest heeft geschreven ben ik even kwijt :).

Kleine meid begint nu flink tegen mijn ribben te schoppen, auch! Vind het heerlijk dat getrappel maar soms voelt het nu wat minder aangenaam. Gisteren bij de zwangerschapsgym pershoudingen geoefend, hoop dat niemand door het raampje heeft gekeken haha.

Zaterdag kraambeurs in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Moeten wel vroeg want manlief moet helaas toch de middag en avond werken.
    Vrijdag ga ik toch proberen naar een optreden te gaan waar m'n man kaartjes voor heeft gewonnen. Vorige keer werd me daar een kruk aangeboden dus dan moet het te doen zijn. Als de kleine het te hard vindt (geen 'takkeherrie' muziek, ze is wel wat gewend in de auto) kunnen we altijd weer gaan. Voorlopig zit het er toch niet meer om samen te gaan dus we gaan er nog een keer voor!

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier bevallen met medische indicatie net als de vorige keer..

Hier begint sinds deze week het getrappel ook anders te worden, steeds harder en harder, en hoger :p

9. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Marloescha, haha als het maar stevig in elkaar zit toch? Wel een slechte zaak dat er geen handleiding bij te vinden is!

Daantje, mooie buik hoor! Wow!

tummetje wat is het verschil tussen poliklinisch en medisch bevallen? En waarom ben je medisch bevallen?

arual, stel je overigens met de vk een geboorteplan op? Of gewoon zelf?

@kraamzorg; wij hebben 2 november ons intakegesprek. Ben benieuwd...

@kraampakket; deze heb ik al een tijdje geleden binnengekregen. Bij 27 weken geloof ik? Al die verbanden...wat moet ik ermee ;) Ik stond er tot dan niet echt bij stil dat ik die dingen ook echt nodig ga hebben straks! Ze zijn echt huge ja...

@kleertjes; ik heb heel wat kleertjes gekregen van familie. Binnenkort ga ik alles uitzoeken met mijn moeder en meteen alles wassen en opruimen. Denk over 2 weken ofzo?

@geboortebord; hier zijn we nog niet echt serieus mee bezig geweest. Denk dat we gewoon een bord gaan huren? En we hebben die rups besteld via de rabobank.

10. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @Arual alvast veel plezier vrijdag :)
    @bevalling, hier niet thuis. Te veel meegemaakt vorig jaar, wil niet nog een keer met spoed in een ambu moeten (en we zitten dan voor mijn gevoel nog te ver van het ZH 20 min af). Dus poliklinisch bevallen.
    @nog geen contact kraamzorg gehad, zullen vanzelf wel een keer bellen voor afspraak. Wel sterk het gevoel dat onze kleine uk eerder komt... maar goed, ik ga ervan uit dat ie nog wel 12 weken zit (uiterlijk hehe;))

@geboortebord, gaan we hier niet doen. De tuin wordt versierd door buren en kameraden (buren is gebruikelijk, kameraden niet echt geloof ik, maar dat willen ze graag haha).
    Kleertjes... hier jasjes al wel uitgewassen, evenals gebreide truitjes die ik vroeger aangehad heb, voor de fun onze uk ook eens aan doen. Verder is ledikantje klaar voor gebruik (gewassen, gestreken, opgemaakt). Maar kleine komt toch eerste maanden bij ons op de kamer in de wieg waar mn man ook in heeft gelegen heerlijk!! :D
    Verdere pakjes voor de eerste week moet ik nog even halen, maar dat kan nog hehe

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, je kan online een geboorteplan maken met jouw wensen GEBOORTEPLAN - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen

Akkoe, wel leuk dat de tuin versierd gaat worden!
    Ben er hier nog niet helemaal uit, niets groots, wonen in een appartement ;). Wil wel een slinger maken maar of ik er allemaal nog aan toe kom ;) pfff... geen idee. Anders bestel ik wel iets haha.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overigens realiseer ik me wel dat er altijd reden kan zijn van je wensen af te wijken om medische redenen of regels van het ziekenhuis, en dat een geboorte niet te plannen is ;). Wij bespreken het volgende keer met de gyn en de verpleegkundige en zij laten ook weten wat de regels van het ziekenhuis zijn en wat er mogelijk is bij verschillende scenario's.

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heey meiden!!

@Arual: Lekker genieten dit weekend! Heel cliché... maar nu kan het nog.. straks ook nog wel.. maar dat vergt wat meer planning :p

@Ange; Het verschil van de bevallingen zit hem in wie je bevalling begeleid.
    Medisch = klinisch verkloskundige of de gynaecoloog + verpleegkundigen.
    Poliklinisch is een verplaatste thuisbevalling, dus met je eigen vk + kraamzorg in het ziekenhuis. Hier na ga je gewoon naar huis, terwijl je bij een medische bevalling op de kraamafdeling terecht komt.

Ik woon op de Zeeuwse eilandengroep en mocht van mijn eerste dochter niet thuisbevallen omdat het ziekenhuis, te ver weg is (2x20 minuten met ambulance, en dat mag 30 minuten totaal zijn geloof ik). Doordat ik het zwangerworden traject bij de gyn doormaakte, mocht ik gelijk bij de klinisch verloskundige in het ziekenhuis op controle komen.
    Inmiddels wonen we bij het ziekenhuis om de hoek, dus nu mag ik naar een gewone VK en dus ook thuis of poliklinisch bevallen als er medisch niets aan de hand is met mij of de baby.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.. geloof dat maar 2 plaatsen in Nederland hier echt last van hebben. De Zeeuwse eilanden en de Waddeneilanden.

@Arual: Ja, moet je ook doen.. je geboorteplan bespreken met de gyn! Zo weet je zelf ook of je doelstellingen en wensen reeël zijn.
    Zo had ik in mijn geboorteplan staan dat ik liggend wil persen.. en de VK zei gisteren; bij jou ontbrak het aan persweeën..dus liggen is dan niet handig, verdiep je eens in andere mogelijkheden.
    En dan denk ik; ja..goh.. zo dacht ik er de eerste keer helemaal niet over... je ligt daar gewoon, de verpleging gaf me geen aanwijzingen..dus ik dacht dat het wel prima was. (Was het ook, maar ik had misschien wél persweeën kunnen hebben als zij mij zo'n soort gelijk advies hadden gegeven)

Dus al is het alleen maar om te kijken of je eigen beeld van de bevalling wel klopt.. nuttig is het zeker!

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een rust hier zeg!

Tummetje, wel fijn dat je nu de keuze hebt, als het aan de afstand ligt, om thuis te bevallen en naar een gewone vk te gaan.
    Over persen staat er inderdaad ook wat op papier wat ik met de gyn ga bespreken/wil vragen.

Hier vindt de gyn het zelf ook prettig je wensen even door te spreken. Ik heb (helaas) behoorlijk wat ervaring met ziekenhuizen al vanaf dat ik kind ben en vaak is er best wel veel mogelijk qua rekening houden met wensen maar dan is het wel handig als ze weten wat je zou willen en ik weet niet of ik in staat ben dat op dat moment kenbaar te maken. Bij de zwangerschapscursus die ik doe komen ook wel veel onderwerpen ter sprake, ook wel fijn om te horen wat allemaal verschillende mogelijkheden zijn. Vind het wel prettig want bij een eerste heb je nog helemaal geen ervaring! En al lees ik wel alles wat los en vast zit (ik ben een fanatiek verzamelaar van informatie geworden :D), blijft het toch 'maar' een boek.

Morgen naar de kraambeurs van het ziekenhuis, hopelijk kunnen we de uitleg over bevallen in het ziekenhuis bijwonen (als de eerste ronde niet vol zit, manlief moet daarna gaan werken). Maar eerst vanavond nog een leuk avondje met manlief.
    Nu nog maar even snel aan de slag zodat ik eind van de middag nog even kan uitrusten.

Manman wat ben ik moe... pfff... moet gewoon smiddags echt gaan liggen. Slaap dan niet echt maar ik ben gewoon stuk!
    Gisteren 6 boeken met geboortekaartjes door zitten kijken in bed maar kan nou niet zeggen dat we echt HET kaartje hebben gezien. Wel 1 die ik wel erg leuk vind maar die heel anders is dan dat we eerst in gedachten hadden. Moeilijkmoeilijkmoeilijk ;). Ik ben ook enorm kieskeurig.

Dinsdag alweer 30 weken. Vind het nu wel hard gaan hoor. Ondanks dat ik het enorm bijzonder en mooi vind zwanger te zijn (ondanks de kwaaltjes), kijk ik ook wel uit naar straks. Erg nieuwsgierig naar onze kleine. De geboorte zelf lijkt me ook heel bijzonder (al heb ik een beetje het gevoel dat veel mensen het maar raar vinden om daar naar uit te kunnen kijken :), ondanks dat de bevalling pijn zal doen en er van alles kan gebeuren lijkt het me wel een van de meest bijzondere ervaringen uit je leven).

15. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @arual hier kijken we ook samen erg uit naar onze kleine en ook naar de bevalling. Zoooo nieuwsgierig hoe t zal gaan!
    Zetten wel wat op papier wat we willen.....

Wat betreft kaartjes..... Zijn er hier nog niet uit :D

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hello!!!

Net onze 3D echo gehad van ons meisje!! Wat was dat leuk! Ze was in de auto erg druk..en bij de echo probeerde ze te slapen..wat niet lukte..want wij wilde dat ze nog even wakker bleef :p Maar uiteindelijk hebben we haar goed kunnen zien.
    De echomevrouw zei wel dat ze aan de kleine kant is, 1205 gram. Ze werkt samen met mijn eigen VK, dus ze zou het doormailen, kon de VK beslissen wat ze ermee gaat doen.
    Nu baar ik niet echt grote kinderen.. maar zo klein dat ze onder de groeicurve zit heb ik nog niet meegemaakt.
    Ga zo eens googelen of er richtlijnen zijn voor beebjes van bijna 29 weken. Weten jullie toevallig wat jullie kleintjes toen wogen?

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Nou..pff..paniek om niks.. als er iets verschilt in dit stadium zijn het wel de gewichten van de kindjes. Het zou zelfs uitmaken hoeveelste kind het is.. hier staan wat tabellen:

Eerste: een meisje
    http://www.perinatreg.nl/uploads/167/75/Geboortegewichtcurven_Dochters_Primiparae.pdf

Tweede: een meisje
    http://www.perinatreg.nl/uploads/167/76/Geboortegewichtcurven_Dochters_Multiparae.pdf

Eerste: een jongen
    http://www.perinatreg.nl/uploads/167/77/Geboortegewichtcurven_Zoons_Primiparae.pdf

Tweede: een jongen
    http://www.perinatreg.nl/uploads/167/78/Geboortegewichtcurven_Zoons_Multiparae.pdf

Ja..en dán zie je wel dat ons meisje wat lichter is.. maar niet zo schrikbarend als dat de echomevrouw deed overkomen. *zucht*

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    En het blijft toch een schatting, toch?
    Zou er ook nog niet te hard van schrikken hoor. Gewoon lekker gaan genieten van je mooie echo!

Overigens wel goed dat ze er even naar kijken, beetje jammer dat je dan zo in paniek schiet door zo'n reactie vlak voor het weekeind terwijl het misschien helemaal niets zorgwekkends is. Geniet ervan meid!

19. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    eeej, vandaag de groeiecho laten maken en ze zit nu (30 weken en 4 dagen) op ongeveer 1700 gram. Dit was wel heel erg mooi een gemiddelde groeicurve. Maar echt, trek je er niks van aan als het niet zo is, want als er geen bijzonderheden zijn is het toch gewoon gezond! Waar een mens allemaal wel niet aan moet voldoen pfff

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@tummetje: hier ook een kleintje hoor
    Bij 27 weken 900 gram. Zal als we geluk hebben 5 pond bij 40 weken worden mits ze zo doorgroeit en geen groeispurt meer krijgt. Onze zoon zou 9 pond zijn bij 40 weken.
    Mooi he je kleintje in 3D? Ik kan d'r uren naar kijken haha. Ik zeg: fotospammen :p

@marloescha: wauw 1700 gram alweer! Al bijna 3,5 pond!

@arual: leuk morgen naar de kraambeurs! En alweer bijna 30 weekjes!! Dat moe zijn is erg herkenbaar. Ben al moe als ik alleen maar boodschappen op een dag hoef te doen, mijn energiepeil is echt 0,0

Hier vandaag voor CTG geweest. Voelde ons meisje al 2 dagen stukken en stukken minder terwijl ze normaal super druk is, en dat zat me niet zo lekker, dus opgebeld en aan de CTG. Hartslag was mooi op de CTG, alleen 0 beweging. Toen met de echo gekeken en voldoende vruchtwater en zag de kleine licht bewegen. Ze ligt nu in stuit en met de armen en benen in mijn rug en placenta en daardoor voelde ik waarschijnlijk de lichte bewegingen niet, maar ze verzekerde dat alles goed was en mochten naar huis. Gelukkig is ze volgens mij net gedraaid, want madame begint weer lekker te schoppen, pfiew!

Verder morgen jarig, 27 alweer! Benieuwd naar het cadeautje wat onze kleine man heeft gemaakt op zijn schooltje :D

Deel Deze Pagina