1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantje prachtige spammm

Arual supermooi zeg

2. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Arual, mooi boxkleedje zeg!! Hoe is het boodschappen doen verlopen?

Daantje, mooie foto!!

Heb vandaag en morgen cursus van het werk. Vandaag van 9.30u tot 19.30u met aansluitend een diner en morgen beginnen we weer om 9.30u! Met een overnachting erbij. Vandaag was best pittig, dus lig nu al lekker in mijn bedje. Gelukkig is de cursus interessant, maar mis mijn mannetje wel :( Trusten!

3. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @Daantje slaap al met een voedingskussen, maar die ben ik in de loop vd nacht ook zat... vanmorgen dus maar weer om 7uur opgestaan.... njah is even niet anders....

Btw mooie spam, mooie jonge moeder!! :D leuk hoor

@Ange succes nog vandaag!!

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, succes vandaag!

Akkoe, hoop dat je toch nog een beetje aan je slaap toe komt.

Boodschappen zijn goed gegaan hoor gisteren, uiteindelijk gelukkig ook nog wat in het huishouden kunnen doen.
    Vandaag ben ik precies 30 weken. Gaat wel hard hoor vind ik. Ben het zwanger zijn absoluut nog niet zat hoor (al heb ik het met sommige kwaaltjes wel een beetje gehad) maar wat ben ik benieuwd naar dat kleine mensje dat nu nog in mijn buik zit!

Slapen gaat hier ook nog steeds bagger, was weer een uur of 2 vannacht, dan voel je je overdag ook niet heel denderend.
    Vanavond bolle-buiken-BBB (zwangerschapsgym) en daarvoor bij mijn ouders (alleen moeder, vader is op cursus) eten, die heb ik al even niet meer gezien ivm met hun vakantie.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ akkoe en arual; pff wat klote zeg dat jullie zo slecht slapen, dan begin je de dag eigelijk al doodmoe :(

@ Akkoe; haha lief van je :) jong valt best mee overigens (27) :p alleen iedereen schat me altijd jonger haha

@ Ange; hoe was de cursus gegaan? jij zal ook vast wel gesloopt zijn na 2 van die dagen

@ Arual; veel plezier bij de zwangerschapsgym!

Hier veel last van felle steken down under, echt heel gemeen.. iemand hier ook last van? zouden het al indalingsweeën kunnen zijn? donderdag maar eens aan de gyn vragen, echt pijnlijk, en kan wel wat hebben zeg maar..

Verder kan ik nauwelijks meer vooruit met mijn bekken. Mijn hoofd wil zoveel maar mijn lijf niet. 's morgens vroeg gaat het echt vrij goed nadat ik de hele nacht gerust heb, maar als ik 's avonds op de bank zit dan kom ik gewoon niet meer overeind, kan zelfs geen glaasje drinken meer pakken op tafel, laat staan naar de wc.. mijn man werkt in ploegen en werkt om de week van 14.00-01.00 en ik had dus vorige week ook echt dat ik tot 01.00 op de bank zat te wachten tot hij thuis kwam omdat ik niet op kon staan en naar de wc/bed kon, echt heel erg, voelde me echt een bejaarde. Fysio haalt hier ook weinig uit, mag geen oefeningen, en masseren doet mijn man al elke dag, maar het word alleen maar erger en erger.. Fysio twijfelt ook of ik deze keer natuurlijk kan bevallen omdat ik mijn benen gewoon niet/nauwelijks kan spreiden en dat toch wel echt noodzakelijk is.

Gek eigelijk.. bij de 1e had ik ook wel last van BI, maar vergeleken met nu was het echt peanuts, echt raar hoe dat zo kan verschillen..

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    He dat is wel heel naar Daantje!
    Kan me voorstellen dat je je dan echt heel hulpeloos voelt.

Of dat pijnlijke met indalen te maken heeft durf ik niet te zeggen, geen ervaring. Vroeg me wel hetzelfde af, voel ook meer druk en beweging verder naar beneden en soms is het pijnlijk (maar ook weer niet dat ik door de grond ga). Merk ook dat ik anders ga lopen, als ik moe ben de neiging om te waggelen maar dat kan natuurlijk ook met het bekken zelf te maken hebben. Kleine is namelijk wel heel erg beweeglijk nog en het is misschien nog best vroeg?

7. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Hier ook steken onderin, achter mijn schaambeen zeg maar. Vrijdag heb ik de groeiecho dus dan zullen we het horen. Is jullie beebje ook zo druk? Lijkt wel alsof ze bijna de hele dag en nacht wakker is! En ze schopt hard!! Mijn vriend schrikt er soms van... Dacht dat ze na de 30 weken wat rustiger werden?

Daantje wat klote dat je nauwelijks vooruit kunt :( snap dat het frustrerend is. Nog even volhouden meid!

Cursus was wel vermoeiend en dan moet ik nog 2x2 dagen. Ben benieuwd of ik het ga volhouden. Zo niet, dan niet! Jammer dan. Heb dit ook zo besproken met mijn manager.

Nog 3,5 week en dan verlof :) :)

8. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    hahaha echt onzin dat ze rustiger worden....tenminste die van mij ook niet. Soms denk ik wat is het stil. maar dat maakt ze later weer dubbel en dwars goed. Net als gisterenavond. Wij gaan naar bed en mevrouw gaat ff een rondje tango doen hahaha

Steken heb ik gehad, maar dat was niks (geen blaasontsteking iig). Ik heb heel veel last van maagzuur, want onze meid ligt heel hoog en met haar voeten lekker tegen mijn ribben aan. ;)

Verder ben ik onwijs snel moe. Niet moe in de zin van slapen, maar meer van ik kan echt niet meer bewegen, moet nu gaan zitten.
    Kortademig (ook vanwege dat hoge denk)
    Vandaag uren gedaan over het poetsen van de babykamer, maar het is klaar. Nu wasjes aanzetten:$

Maar verder gaat alles heel goed :D Heb niks te klagen eigenlijk.

9. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Tja had het ook maar gelezen :p kindje krijgt steeds minder ruimte en daardoor minder ruimte om te bewegen? Ach ja, vind het wel fijn dat ik haar steeds voel. Anderzijds zou ik het ook wel fijn vinden als ze gewoon gaat slapen als ik ga slapen ;) en niet de halve nacht aan het spartelen is!

Hier ook vermoeid. Maar dat heb ik altijd rond deze tijd van het jaar. Bah...herfst

10. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @Daantje 27... nee dat had ik je inderdaad niet gegeven haha (24/25 zoiets...) dus uh ja dit mag je zien als compliment denk ik :p ;)
    wel balen dat je zo slecht vd plek komt en last van je bekken hebt... hopelijk wordt het nog iets beter.....
    @Marloescha hier ook af en toe een giga druk beebje haha. Merk wel dat de rust momenten wat langer worden... maar zodra het wakker is... hophop in beweging (a la moeder :D)

Ik zeg alvast een fijne avond, morgen heel de dag naar een symposium.... 7.00uur word ik opgehaald en met een beetje geluk ben ik er morgenavond om uurtje of 20.00uur weer....
    Zullen zien....
    Fijne avond en tot morgen/vrijdag ;)

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook veel beweging en hoog. Baarmoeder lag qua hoogte tot 2x toe ongeveer 7 weken voor, ze zakt wel maar groeit ook dus beter wordt het nog niet. Heb ook af en toe een soort trekkend/scheurend gevoel bij mijn middenrif.
    Voel de bewegingen ook lager.
    Ook hou ik weer veel vocht vast, voornamelijk in mn gezicht, lijk wel een opgeblazen kikker.

Hier ook heel moe. Voer haast geen donder uit afgelopen 3 dagen, wordt ik ook niet echt veel vrolijker van (ondanks dat ik het er graag voor over hebt hoor), zit me soms een beetje op te vreten en aan alles te irriteren maar dat zullen de hormonen wel zijn ;). Moet soms gewoon echt zitten of plat, dus dan ga ik maar een beetje zp'en en babydump lastig vallen. Heb ook echt de concentratieboog van een ... dus tv kijken of lezen lukt ook niet echt.

Ga mijn hondje uitlaten en bij mijn moeder (wederom) eten, we zijn allebei alleen vanavond en als ik niet opschiet heb ik geen parkeerplekje meer!

Oh en echt heel genant :), meer mensen last van aambeien? echt niet leuk :).

12. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

Arual: echt vervelend die aambeien. Wat wij veel adviseren in kraamgezinnen is Curanol. Sommige apotheken hebben het en anders kan je het online bestellen. www.curanol.nl . Werkt best goed moet ik zeggen.

De pilletjes werken van binnen uit en de zalf van buitenaf. Ik zou ze in combinatie gebruiken.

Je kan ze ook zelf proberen terug naar binnen te duwen als je durft. Koelen evt. kan ook, niet bloot op de huid dan i.v.m. brandwonden van de kou.

Vervelend is het dat het bij iedere zwangerschap en bevalling terug kan komen. Weg halen evt. doen ze dus ook pas als je geen kinderwens meer hebt vanwege bovenstaande.

Breek weer uit

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vroeg me inderdaad af of ik zonder advies van gyn/huisarts gewoon curanol inwendig en uitwendig mocht gebruiken of dat daar ook minder leuke kanten aan zouden kunnen zitten (kindje).
    Ben normaal wel een doe het zelver maar met dat kleintje in m'n buik ben ik wat huiveriger.

14. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Arual: er staat dat je ze tijdens de 1ste 6 maanden alleen in overleg met de arts mag gebruiken, de tabletten dan. Tijdens de laatste fase van de zwangerschap mag het wel en ook met borstvoeding als je dat evt. gaat geven.
    De zalf kan gewoon gebruikt worden nu staat er.

Kijk hier maar eens: http://www.curanol.nl/bestanden/pdf/Curanol-bijsluiter-zalf-en-tabletten.pdf

Als je het zekere voor het onzekere wil nemen dan kan je even overleggen met je huisarts of verloskundige/gyn.

15. SeaShell

@ arual; vervelend zeg van de aambeien! het komt wel vaker voor tijdens de zwangerschap, ik zou even met je vk/gyn of HA overleggen, gewoon even opbellen voor telefonisch spreekuur ofzo? er is vast een middel wat je gewoon mag gebruiken. Hier ook een slechte concentratie.. heb hier tientallen series liggen die ik nog wil kijken, maar kan me moeilijk concentreren, grr

@ Ange; hier de laatste week juist iets rustiger dan voorheen, voorheen was mijn buik net een boxbal haha, nu iets rustiger. pff nog 2x2 dagen cursus, wat vermoeiend zeg!! succes vrijdag bij de groei echo!

@ marloescha; jij dus ook druk de babykleertjes aan het wassen! Hier ook alles gisteren klaar met wassen, vooral het beddengoed en alle hydrofiele doeken etc was best een klusje haha

@ akkoe; veel succes/plezier bij het symposium, wel een lange dag zeg, petje af!

@ hier; straks naar de gyn, meteen even vragen van die steken onderin..en verder nog een heel lijstje met vragen gemaakt.. ben benieuwd :)

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Morge dames..

Daantje haha heb je wel een uur gereserveerd voor je controle met je lijstje met vragen Hihihi..

Hier ook aambeien maar ze doen geen pijn.
    Ik druk ze ook regelmatig terug..

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daantje, hoe is het bij de gyn gegaan? Wat zei ze over de steken onderin?

Akkoe, was het interessant? Heb je het zo lang volgehouden?

Vervelend die aambeien! Ik heb ze wel eerder gehad, maar nu heb ik er gelukkig nog geen last van. Ik zou idd ook even de vk of apotheek bellen voor een middel wat je gewoon kan gebruiken. Hebben jullie problemen met de grote boodschap?

Hier ook de concentratie van een dweil... Bah! Straks maar naar huis en weekend vieren. Dit weekend gaan we naar de love and marriage beurs :)

18. SeaShell

Hier net terug van de gyn!

Bloeddruk netjes 110/50 en 8 kilo aangekomen :$

De steken down under waren echt indalingsweeën volgens de gyn. onze dame ligt nu al in mijn bekken, nog wel bewegelijk in bekken, dus nog niet vast, maar dat gaat niet lang meer duren volgens de gyn.

Gelukkig maak ik geen antistoffen tegen de baby aan ondanks ik Rhesus C- ben, pfieuw!

Over 2 weken weer een groeiecho, en vanaf nu wekelijks een CTG omdat ik de baby sinds een week minder voel.

Ook begon ze zelf over inleiden omdat ik een '' high risk'' zwangerschap/geval ben door mijn medische toestand, dus ze gaan me als het goed is bij 37/38 weken inleiden net als bij onze zoon.
    Dan zou ik nog maar 7/8 weekjes moeten :$

@ natascha; haha, was gelukkig maar 10 minuutjes binnen na bijna een uur te hebben gewacht in de wachtkamer, was erg druk pfff

@ Ange; een fijn weekend gewenst meid!! en wat leuk naar de love & marriage beurs!!

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan schiet het al aardig op voor je Daantje!
    Gelukkig dat je geen antistoffen aanmaakt trouwens.
    +8 vind ik nog best netjes, zit er hier al flink overheen.

Akkoe, hoop dat de lange dag een beetje te doen was!

Ange, pittig hoor 2 dagen cursus nu lijkt me.

Ik ga morgen even de assistente van de gyn bellen om te vragen wat ik kan en mag gebruiken voor de aambeien, al vind ik het wel een beetje genant. Doet niet heel veel pijn hoor maar is wel ongemakkelijk, soms ook met zitten en ik wil erger voorkomen want er komt straks natuurlijk wel aardige druk op te staan :).
    @ Stoelgang, met movicolon wel redelijk maar hier dus wel flinke obstipatie gehad (waar ik al van baby af aan bekend mee ben overigens).

Werd vandaag gebeld door de kraamzorg voor de intake en ze komt morgen eventjes langs voor een babbeltje. Ook weer geregeld! Vroeg me al af wanneer ze gingen bellen.

Beetje last van hormoontjes vandaag, krijg het ineens op mn zenuwen als ik denk aan de dingen waar ik nog een beslissing over moet nemen (definitieve keuze kaartjes, jongensnaam voor achter de hand staat nog niet helemaal vast, gordijnen want de rolgordijnen verduisteren niet helemaal het kamertje, spulletjes die ik nog moet halen, dingen die ik misschien vergeet). Controledrang slaat wederom toe ;).

Volgende week even op het werk langs bij de bewoners, hebben mn buik een paar weekjes niet gezien dus ze zullen wel verrast zijn door de groei.

20. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Zooooo
    Helaas eerder thuis dan gepland.... Vader collega heeft hersenvl ontsteking, opname dus in overleg besloten naar huis te gaan. Was interessant, ging over regie tussen patient &verpleegkundige.
    nu wel verplicht rust op de bank.... Dus die lange dag wordt hm hierna niet meer ;)
    @a.....aambeien, vervelend! Succes...
    @daantje... Dat is dus al best snel......! Wauw! Succes met ctg's

Deel Deze Pagina