1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Het bewijs dat HB opzich geen drol zegt..

Net bij de gyn zegt ze: je HB is 7,4 dus alles prima

Belt de huisarts mij met spoed op dat mijn ijzer gigantisch slecht is en of ik nog wel normaal functioneer :(

Ferritine 6 ( referentiewaarden 6-85)
    Ijzer 10 ( referentiewaarden 12-35)
    Ijzer verzadiging 11 (referentiewaarden 18-50)

Mijn HB is gewoon ''hoog'' omdat ik vitamine B12 spuit wat men maar niet lijkt te snappen ;) HB is een verzamelnaam van onder andere ijzer, foliumzuur en b12, dus zegt in feite niks over je ijzer..

Nu direct een hoge dosis ijzertabletten en anders andere maatregelen :(

@ Akkoe; jeetje wat heftig!

@ arual; dikke knuf meid! en die controledrang is echt herkenbaar :(

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bah Akkoe!

Klopt Daantje, mijn hb is ook wel ok (randje) maar m'n ijzer echt te laag en moest vanaf begin zwangerschap van de gyn aan de ijzertabletjes dus dat hb zegt niet alles!

3. SeaShell

En m'n vitamine D was ook maar 23 (100 is ideaal) en dat terwijl ik daar al hooggedoseerde tabletten op recept voor slik

Mijn 1e kindje is geboren met een zeer ernstig vit D tekort en is nu 3 en moet nog 10 vit D tabletjes per dag slikken omdat het een chronisch tekort is geworden

Uit onderzoek is pas gebleken dat 55% van de waarde van de moeder het vit D gehalte van de baby is, dus de baby start straks ook al met een tekort :(

Na de zwangerschap mag ik een hooggedoseerd vit D drankje van 10.000 eenheden per week, maar nu helaas niet. En het erge is dat een laag vit D slecht is voor oa het IQ en andere dingen voor het kindje.

Voel me er allemaal maar rot over..

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    He dat is wel heel laag, maar mag je geen calciferoldrankje nu dan? Geen flesje maar druppels? Ik mag namelijk best veel extra vitamine D gebruiken tijdens de zwangerschap, hier extra nodig ivm ms. Mijne zakt ook wel nu tijdens de zwangerschap ondanks extra inname maar jouw gehalte is wel echt laag :(.
    Knuffel meid!!!

5. SeaShell

Nee geen drankje helaas, mocht nu niet :(

Hoeveel eenheden slik jij als ik vragen mag?
    Ik ga nu 5 tabletjes van 400IE slikken hoor, dat is volgens de Gezondheidsraad gewoon toegestaan. Huisarts had het over 1 tabletje, ammehoela, dat is voor gezonde mensen zonder tekort, laat staan met een groot tekort :(

Ijzer innemen is ook nog lastig omdat dat eigenlijk niet goed is icm schildkliermedicatie, dus nu moet ik ijzer s avonds innemen en dan neem je het veel minder op dan op lege maag, pff..

Hoeveel is jou waarde nu? Klote zeg van je MS!! Heb je er nu meer last van tijdens de zwangerschap ? :(

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    D3 waarde is rond de 60 nmol/l maar ik kwam van 124 (boven de 100 zou nu beter zijn maar kan me voorstellen dat jij er al blij mee zou zijn). Ik slik nu 2000 IE, gebruik parels van 800 IE dus dat tikt lekker aan en die zijn opgelost in olie (krijg ze niet vergoed). Ze zijn nu alleen op dus moet er even achteraan.

Ijzer, ik weet het eerlijk gezegd even niet wat het laatste keer was. Bij mij mag het niet samen met maagmedicatie die ik 3x daags moet. Moet 2 uur tussen zitten (en dan is het alweer tijd voor de volgende dosis) dus ik moet het ook in de avond nemen. Eigenlijk 2 tabletten op een dag maar dat red ik qua tijden dus niet en ik krijg erg last van 2 ijzertabletten tegelijk dus gebruik floradix erbij.

Ik heb er gelukkig niet meer last van (ms), en over het algemeen is het vaak rustig tijdens een zwangerschap. Echter na de bevalling is de eerste maanden de kans flink verhoogd op een terugval en de medicatie die ik gebruikte is geen optie meer dus ik vind het allemaal wel spannend. Het is belangrijk dat ik in de kraamtijd heel goed mijn rust ga pakken en zoveel mogelijk extra stress moet gaan vermijden (ook icm mijn verhoogde kans op postpartum-depressieve klachten omdat ik medicatie voor gebruikte waar ik vlak voor mijn zwangerschap mee gestopt ben). Hier zal ik dus ook met bezoek en drukte e.d. rekening mee moeten houden en ik hoop heel erg dat daar ook begrip voor zal zijn. Ik weet dat ik aan mij/onszelf moet denken maar je wilt ook graag je vreugde delen en mensen zoveel mogelijk de kans geven de kleine spruit te komen bewonderen.
    Echter kijk ik wel heel erg uit naar de periode als de kleine er is hoor :) en ik heb er ook wel heel erg zin in!

Gelukkig is het bij mij niet bij voorbaat een high-risk zwangerschap maar zal ik wel met een medische indicatie bevallen in het ziekenhuis. Ik hoop dus dat als er zich geen complicaties voordoen, we snel weer naar huis mogen.

Hebben ze je nog als tip gegeven je ijzer in te nemen met vitamine c? Bevordert de opname.

7. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Hier ook ff bericht van mij....
    De kleine ligt nog steeds dwars in me buik.... En kan nog geen kwaad al hoop ik toch echt dat ze snel goed gaat liggen....dit doet PIJN!! Ze schopt. En trapt me in me rechterzijde de hele dag....Verder was alles goed afgelopen maandag bij de vk en moet over 2 weken weer terug komen...

Oh en aambeien... Ja ook hier... Ik gebruik curanol zalf en pillen.. Werkt goed!!

Dr kamer is bijna af.. Alleen nog overgordijnen en we zijn klaar...
    Ik krijg binnenkort mijn babyshower ( wanneer is een verrassing) dus wilde graag deze week klaar zijn met bijna alles..... Zodat ik trots de kamer kan showen...

Nog 4 weken en ik ben tante... Zo spannend... Mijn zusje en ik hebben zondag een buiken foto shoot... Zo gaaf om dit samen te hebben!! Ben echt zooooow nieuwsgierig naar mijn nichtje.... Komt zo dicht bij allemaal!!

Zo weer ff een update van mij!!
    Xxx

8. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Ik ben een beetje down vandaag, vandaag is pas tot mij doorgedrongen dat dit waarschijnlijk de laatste zwangerschap is ... Best raar ik ben al 30 weken en nu pas dringt het door ... de laatste x getrappel en de laatste x geboortekaartjes uitzoeken ... Sorry voor mijn ego berichtje ...

9. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik ken het hoor @ikbenverliefd, die momenten heb ik ook wel! En soms overvalt het je gewoon. Zo jammer, alles voor het laatst. Maar ook voor het laatst die laatste loodjes en straks voor het laatst de slapeloze nachten. Weer eens lekker door kunnen slapen en niet meer megaveel mee hoeven slepen elke keer (stroller, doekjes, luiers, eten, drinken, speelgoed enz enz), daar zie ik dan wel weer naar uit! ;)

10. SeaShell

@ Arual; jou vitD is dus ook flink gezakt als hij eerst 124 is en nu 60! Ik ga straks ook even floradix halen en dat gebruik ik gewoon samen met mijn ijzertabletten, voel me zo beroerd, net een wandelende zombie. Thnkx voor de tip van de vitC! Ik ga straks gelijk verse jus halen haha.

Wel fijn dat je nu minder last hebt van je MS, maar wel erg klote dat je nu al weet dat er zo’n grote kans op terugval is dadelijk na de bevalling. Hier qua bezoek en drukte in de kraamtijd ook heel beperkt vanwege mijn autisme, kan zo al niet goed tegen drukte en verjaardagsfeestjes daardoor, en in mijn kraamtijd wil ik het nu ook rustig aan doen, vorige kraamtijd was echt hectisch. Zoon werd na 10 dagen opgenomen in het ziekenhuis vanwege geelzucht en het niet drinken, dus kon toen al 5x per dag op en neer naar het ziekenhuis en veel bezoek enzo. Ik hoop ook dat er bij jou omgeving begrip voor is!

Hier moet ik sowieso 2 dagen na de bevalling blijven, en dus de kleine ook vanwege mijn gezondheidstoestand die ineens achteruit kan hollen.. vorige keer ook 2 dagen gebleven, zoontje lag ook op de couveuse afdeling, dat is echt minder. Nadat ik bevallen was is hij binnen 15 minuten weggehaald in de couveuse gelegd, en mocht pas de volgende morgen om 7.30 naar hem toe ( 22.19 bevallen) Hopelijk is dat nu anders.

@ Liane; wat leuk dat het kamertje bijna af is en je binnekort een babyshower hebt, gaaf!! En nog 4 weekjes tot je tante word, leuk zeg, kan je dan al lekker baby knuffelen haha

@ ik ben verliefd; dikke knuf meid :( voor mij is het eigelijk heel raar gegaan. Wij wilde altijd maar 1 kindje, dus vorige zwangerschap al rekening mee gehouden dat hij de eerste en laatste zou zijn, en nu dan ineens toch voor een tweede kindje gegaan, dus nu is het wel raar.. nooit meer een mensje in je buik..

@ Luun; ja haha, dat zijn dan weer dingen om naar uit te kijken ja :D

11. SeaShell

Net de gyn maar gebeld en krijg nu extra ijzermedicatie omdat 200mg ferrofumarraat wel erg weinig was..

12. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @Daantje & Arual wat een gedoe met jullie ijzer gehalte.....
    Hier volgende week bloedprikken (controle ) glucose en hb....
    @Liana leuk zo'n babyshower lijkt me!! En wat fantastisch dat je ook nog tante wordt voordat je zelf mag bevallen... !!!
    @Ikbenverliefd t is zo definitief dan he..... knuff

@Luun zo kun je het ook bekijken inderdaad haha

@hier
    Hoop van harte dat we hier nog 1-2-3 kindjes meer mogen verwelkomen in de toekomst.... maar laten we maar eens rustig beginnen ;)
    Lijkt me geweldig om een 'gezin' te hebben (voor mij is dat toch met 2-3-4 kindjes.... :)
    Heb btw net weer een toets gemaakt van mn zelfstudie... nu een 7... gelukkig :D
    Straks nog even een aantal ramen lappen buiten.....:)

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ikbenverliefd, geen sorry, knuf! Voel je je vandaag iets beter?

@Liana, leukleuk babyshower! Weet dat er hier ook 'iets' aan komt ;). Had alleen wel aangegeven bij voorkeur niet met een huis vol zooi te zitten dus of ik de babykamer kan laten zien is dan de vraag ;) (zien ze met kraambezoek wel).
    Hoop dat je kleine wel even gaat draaien, misschien wat comfortabeler voor je!

@Akkoe, woei een 7, dat klinkt goed!

@Daantje, ik krijg 400 ferrofumarraat (maar kom maar aan 200 + floradix toe). Hopen dat het helpt! Hoop ook dat je je snel wat beter gaat voelen.

Pfff... het is toch al week 43 geweest? hmmm... zou mn lamp geleverd worden, helaas nog niets maar om babydump nou voor de 4e keer te mailen deze week... Krijg het ervan op mn zenuwen dat nog niet alles klaar is. La van de commode staat er ook nog steeds naast omdat er een onderdeeltje dat niet goed was moet komen maar dat moet uit Polen komen en kan nog een paar weken duren.

De kraamzorg is hier net geweest voor de intake, alles is duidelijk. Heb een voorlopige indicatie voor 68 uur gekregen ivm gezondheidsredenen. Ook mn vragen kunnen stellen en ik moet inderdaad even een verloskundige regelen voor de nazorg.

Verder nergens zin in. Aan de ene kant wil ik vanalles en wil ik graag wat leuks doen en aan de andere kant heb ik zin om onder de dekens te kruipen en een winterslaap van een paar dagen te houden. Jank om elke scheet, fijn die gierende hormonen hoor ;). Mannetje heeft late dienst en heb niets voor het eten in huis dus moet wel wat halen anders heb ik vanavond alleen een droge boterham (nouja een plakje kaas heb ik ook nog wel).

Jullie nog weekeindplannen? Hier morgen lunchen voor de verjaardag van schoonvader en zondag viert hij het voor de rest.

14. SeaShell

@ akkoe; wat leuk dat jullie zo'n grote kinderwens hebben van meerdere kindjes :D

@ Arual; fijn dat de kraamzorg al geweest is! hier bellen ze alleen met een 2e ;) vind dat eigelijk best stom maar merk dat overal.. net of een 1e kindje meer telt dan een 2e of 3e, etc..:(

klote dat je lamp er nog niet is!! zou er idd even achteraan gaan, niet netjes van hun dat ze dan ook niet hebben laten weten dat het uitgesteld is ofzo! werkt jou man dus ook in ploegen? die van mij ook.. aan de ene kant wel fijn, maar aan de ander kant zit je ook een hele week alleen thuis 's avonds he, dat is wel minder.

Hier geen weekendplannen, ben net even 10 minuutjes weg geweest, maar moet weer gewoon naar huis toe omdat ik me echt zo slap voel, draait gelijk..en man moet morgen werken van 7.00-15.30 :(

alvast veel plezier morgen bij de lunch!

15. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Lief van jullie meiden ...

Hoe vinden de andere kindjes dat er een brusje op komst is ? Hier vind Lana het echt superleuk, van de week waren we pop kwijt ... Wat blijkt had ze stiekem de nieuwe kinderwagen gebruikt, dus pop lag in de kinderwagen voor de kleine :D Ik vond hem wel grappig, had die pop nooit daar gezocht ... :)

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!!

Ffies een paar dagen druk..maar ben er weer :)

@daantje; Pff heftig zeg die BI.. zo erg heb ik het niet.. is er echt helemaal niks wat je kan helpen? Heb je die bekkenband al? (Of was jij dat niet?)
    Fijn dat de controle goed was! Denk ook dat het verstandig is om niet te lang door te lopen met de BI.. dus voor jou minder weekjes aftellen!!

@Indalen: Felle steken, herken ik wel van mijn dochter.. moest ze toen echt wegpuffen en we izjn daarom toen ook naar het ziekenhuis geweest.. maar daar zakte alles weer af.
    Twee dagen later op controle en beebje zat ingedaald.. dus ben benieuwd of het deze keer ook zo heftig is..

@Arual: Geen aambeiden.. heb er wel 1 overgehouden na de bevalling door de druk.. haha lekker gezicht hoor..

@Vitamines: ik weet dat mijn ijzer steeds rond de 8 is door de tabletten.. maar verder slik ik niks.. wordt zo misselijk van alle pilletjes.. voel me gelijk rot na deze berichten :(

@Ik ben verliefd: ohhh jij ook al.. ik begin dat ook steeds meer te krijgen. Qua leeftijd zou het voor mij nog kunnen, maar mijn kinderwens is hierna gewoon op.. voor mij hoeft het niet meer.. en ik ben zo bang dat ik nu niet genoeg zal genieten ofzo haha

@akkoe; kijk, dat zijn cijfers! :D

@brusjes: mijn dochter heeft er volgens mij geen idee van.. van de week kwam het kraampakket van CZ binnen met daarin het boekje "zetje krijgt een zusje".. en toen zat ze toch wel van; huh.. echt? Maar nu denkt ze dus dat ik een oranje zebra uitpoep straks.. dus of we er wat mee opschieten... ik weet het nog niet haha :D

Hier niet veel te melden.. ik voel dat de baby steeds meer ruimte in gaat nemen... regelmatig luchttekort en natuurlijk maagzuur.. mn hele slokdarm is kapot :( *nog 10 weken, nog 10 weken*

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Dames met ijzertekort, wat een gedoe zeg! Veel sterkte!

Daantje, klote dat je er zoveel last van hebt. Maar wow, jij zou je kindje dus al vrij snel in je armen kunnen sluiten!

Akkoe fijn dat je je thuistest goed hebt gemaakt. Gaat het al beter met je concentratie?

Liana, leuk een babyshower! Ik heb hem vorige week gehad en ben heerlijk verwend :)

Tummetje, hier ook maagzuur en weinig lucht. Vooral als ik in de auto zit of op mijn rug lig.

Andere dames die ik ben vergeten; sorry! Heb het geheugen van een goudvis...

Vandaag de groeiecho gehad. Hoofdje was kleiner dan gemiddeld en buikje en bovenbeentje iets groter dan gemiddeld. Moet ik me zorgen maken? Beebje zou bijna 1800 gram zijn. Ze is al een beetje ingedaald. Over 2 weken mag ik weer komen.

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb er echt geen verstand van Ange, hebben ze iets gezegd over dat het zorgelijk zou kunnen zijn want er zit toch altijd een marge op?

Maar even bij mijn ouders wat gaan eten net, en werd na zessen zowaar gebeld door babydump dat de lamp vertraagd is en in week 46 geleverd zal worden. Toch fijn om te weten.
    Zo nog even lekker onder de douche zitten :)-> op mn douchekruk, wel lekker hoor heb de poten op zn hoogst staan, alleen het nadeel dat ik er dus ook extra lang onder blijf), misschien wel even lekker ontspannend voor het slapen gaan. Manlief komt zo thuis uit zijn dienst.

Hier ook benauwd en zuur trouwens, ondanks de maagmedicatie. Vanmorgen na het ontbijt mn sokken aan doen was ook niet echt een handig idee :), voortaan ervoor maar vast doen wil ik alles normaal binnen houden ;).

Ik heb de 14e de groeiecho, ben erg benieuwd omdat mijn buik een behoorlijk aantal weekjes voorloopt (de fundushoogte, ongeveer 7 weken). Met 21 weken lag ze mooi op de gemiddelde lijn trouwens. Ik ben dan 32+1.

Fijne avond!

19. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Nee, de vk zei dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Op straat zie je immers ook verschillende formaat hoofden. Bij de 20 weken echo was het hoofdje ook al kleiner dan gemiddeld. En vl heeft zelf ook een relatief klein hoofd. Bij de geboorte was ik 2880 gram en vl 2900, dus de vk denkt dat ons meisje ook zoiets zal worden. Ms iets zwaarder.

Fijn dat de babydump iets heeft laten weten. Nog 2 weekjes dus? Veel plezier onder de douche :)

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Werd gebeld, morgenochtend maar weer een nieuwe poging :(, anders wordt het een beetje te laat met natte haren.

Meid probeer je dan geen zorgen te maken! Klinkt lekker simpel en begrijp wel dat je je vanalles in je hoofd kan halen maar probeer te genieten van je weekeind.

Deel Deze Pagina