@ brusje; hier een manneke van 3 dat het dagelijks over zijn zusje heeft, en dat hij haar ook een flesje wil geven en in bad wil doen. ook aait hij vaak over mijn buik en zegt dan '' baby zusje, waar ben je nou??'' ikke ben grote broer *smelt* @ ange; een marge van 2 weken is normaal, een kindje mag dus gerust 2 weken voorlopen of 2 weken achterlopen, onze zoon liep bijv 2 weken voor op groei en deze baby loopt ongeveer 1/1,5 weekje achter en dat was geen probleem volgens de gyn, je hebt gewoon kleine en grote baby's @ arual; dan heb je 1 dagje voor mij de groeiecho hoeveel cm was je baarmoeder dan? bij mij was de baarmoeder precies 30 cm wat overeenkomt met 30 weken, alleen kindje is wel kleiner.. wel fijn dat babydump heeft gebeld dat het later word, maar toch balen omdat je je had ingesteld dat je hem nu al zou hebben @ tummetje; die bekkenband zou ze nog aan moeten vragen en daar gaan ook weer weken overheen :-x denk dus dat dat niks meer word aangezien als ik ingeleid word ik nog ''maar'' 7 weekjes moet en hij pas over 3 weken klaar zou zijn, dan heb ik er nog maar 4 weken profijt van en dat voor dat geld ik heb nu voorgenomen echt maar dan ook echt nauwelijks wat meer te ondernemen in het huishouden en buiten, alleen dat is moeilijk aangezien ik echt een bezig bijtje ben haha. Jij dus ook ademtekort? ik weet af en toe niet meer hoe ik moet gaan liggen van de kortademigheid. Maagzuur lijkt me wel erg vervelend zeg! heb je geen maagmedicatie? @ ik ben verliefd; wat schattig van Lana zeg! verder vandaag 30 weken, jeeeeej!
Hello!! @Ange; Denk het niet hoor, onze eerste dochter liep 4 weken voor met dr beentjes.. dus ik dacht dat ik een kind kreeg met reuze benen.. maar dat was weer netjes bijgetrokken hoor @arual: aah,...week 46 is ook bijna.. toch wel fijn dat ze tenminste iets laten weten @Daantje: Ohh wat schattig van je zoontje!! En idd een bekkenband voor die paar weken is dan ook niet echt meer nodig..zonde van je geld dan. Ik heb iets gekregen van de huisarts, een maagbeschermer ofzo.. naar daar wordt ik dus kotsmisselijk van, haha.. dus helpt het nog niet En 30 weken, jeeeej.. toch weer een mijlpaal he! Nou meiden.. ik ga een weekje op radiostilte We gaan nog een weekje op vakantie.. dus tot volgende week!!! *zwaai*
oeee wat lekker een weekje op vakantie gummetje! alvast heeeel veel plezier gewenst! geniet er lekker van!!
Tummetje, wat heerlijk! Hele fijne vakantie en geniet er goed van! Daantje, wat lief! Hij kan dus niet wachten tot zijn kleine zusje er is? Goed idee om zo min mogelijk te doen in het huishouden. Blijft lastig, maar is echt beter voor je gezondheid! Fijn weekend dames!
@ange zou je geen zorgn maken. Hoofdje hier loopt op tijd, maar buikje ligt,n week voor.... Werd ons gezegd dat we n lkkre eter hebben, niets mis mee haha @daantje oooh watklinkt dat fijn over 7 weekjes al dichtbij jullie wonder!! Kan hier niet wachten.....! Vandaag weer wat kleertjes gewassen hihi @tummetje fijne vakantie!
Hoi dames, Tummetje, heerlijk nog even eruit!!!! Geniet ervan! Daantje, wat lief van je zoontje, *smelt*. Sorry voor diegenen die ik vergeet! Vandaag dagje weg geweest voor mijn schoonvaders verjaardag. Was helemaal stuk daarna zeg, pfff... Gingen ze er ook vanuit dat we (voor de 3e keer dan voor dezelfde gelegenheid deze week) bleven eten 's avonds. Dat zag ik echt niet zitten en dan hadden we ook eerst de hond op moeten gaan halen en het huilen stond me al nader dan het lachen door de vermoeidheid, dus we hebben nog even gezellig met zn tweetjes gegeten voor manlief de hort op ging met vrienden. Fundushoogte, ik begreep dat ze vaak aanhouden dat de fundushoogte + 4 ongeveer het aantal weken zou zijn dat je onderweg bent, al is er altijd een marge. In ieder geval zat hij met 21 weken al rond de 24 cm en met 24 rond de 28 cm. Echter maakte ze zich geen zorgen en zei de gyn dat ze vindt dat ik een mooie uitzetting heb ?) en zag dan ook geen reden om de groeiecho eerder te doen dan op de geplande datum met 32 weken. Het is alleen wat ongemakkelijk omdat ik al reflux heb en mijn maaginhoud dus ook niet echt op zijn plek blijft. Daarnaast drukt het behoorlijk tegen mijn ribben/longen/middenrif. Zolang het geen kwaad kan vind ik het niet erg (wel wat oncomfortabel ). Ik duik mn bed zo lekker in, morgen moeten we dus weer naar schoonouders toe want dan wordt het gevierd voor familie, helaas dus geen hele dag bankhangen in huispak met een knoet boven op mn kop maar mn kaakspieren trainen met een hele vriendelijke glimlach op mn vermoeide hoofd . Ik weet het, er zijn ergere dingen maar heb er zo geen zin in allemaal en snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom het 3x gevierd moet worden. Trek ook al die mensen waar ik me niet super bij op mn gemak voel niet zo goed om me heen (sorry als ik dan toch aan het zeuren ben, doe ik het meteen even goed hoor ), merk sowieso dat ik me een beetje af ga sluiten voor sommige (groepen) mensen, maar dat schijnt er wel een beetje bij te kunnen horen. Fijne zondag alvast!
@arual toch n fijne zondag! Probeer ervan te genieten & als t niet meer gaat lkkr naar huis Hier alweer om half 8 uit bed.... Manlief ligt nog lkkr. Zo broodjes in de oven en dan maak ik hem toch maar,wkkr. Om kwart,voor,1 richting de voetbal, denk dat het,de laatste wedstrijd is die ik kan bezoeken..... Fijne zondag, tot vanavond!
@Arual, ik denk dat mensen er wel begrip voor hebben dat je maar eventjes gaat hoor! Na de derde keer vieren.... Jij bent moe en dat is nu belangrijk om naar te luisteren. Daarna gewoon lekker huispak aan en knoet op je hoofd! Mensen die het niet snappen....jammer dan. Ik ben van plan zo te gaan strijken. Niet echt mijn hobby en mijn vent zegt laat het mijn moeder doen...maar het zijn de babykleertjes. En das wel een proces om door te maken dus doe ik het lekker zelf. Maar eerst ff bijkomen. Net ff mijn aquarium gevuld (was lek van de week) en gestofzuigd.....grrr nu onwijs het zuur en mijn buik zit in de weg hahahaha NOG 2 maandjes. Begrijp me goed ik geniet nu pas echt van de troela in mijn buik, maar echt handig is het niet Hopelijk geen bezoek vanmiddag....Is tegenwoordig vaste prik:x....ik loop nog lekker in mijn pyjama en heb geen haast! Fijne zondag!
@marloescha lkkr zittend gaan strijken en tempo aanpassen Hier vanmorgen ook al n uurtje gestreken haha
@ arual; Pff geloof goed dat je kapot bent Arual! Hoe is het vandaag gegaan bij je schoonouders? Ik snap goed dat je het ff allemaal niet meer trekt, zou ik ook hebben! Dikke knuf! Hier zegt de gyn dat de fundushoogte in cm overeenkomt met het aantal weken. Dus 30 cm = 30 weken, enz.. @ Akkoe; vroege vogel vanmorgen zeg haha, en hoe was de voetbalwedstrijd? @ marloescha; en de babykleertjes nog kunnen strijken en bezoek gehad? Hier dadelijk ff lekker teen mom kijken op mtv, en voor de rest lekker bankhangen!
Akkoe, beetje droog gebleven? Marloescha, onhandig soms he als je nog vanalles wilt doen zelf?! Zijn net terug. Nu dus wel lekker op de bank. Hebben een filmpje gehaald. Strijken doe ik ook in stukjes, elke keer een paar dingen. Vandaag alleen wat kleine dingetjes gedaan, beddengoed doen we zo maar even samen op het bed want dat gaat niet meer zo handig alleen, misschien makkelijker als het bed op klossen staat. Dacht even mijn voedingskussen in de wasmachine te proppen, dat paste dus niet. Hij mag wel gewassen worden dus beetje jammer. Hij is niet vies hoor en de hoezen was ik wel, beetje nesteldrang denk ik. Deze week de hydrofielen en kleertjes gaan wassen. Gisteren een vriendin bevallen van hun dochtertje en als ik dat frumpie dan zie op de foto's ben ik wel heel nieuwsgierig naar onze uk. Morgen gaan we naar James Bond in de bios, man is roostervrij dus even saampjes weg. Dinsdagavond mag hij mee naar de zwangerschapsgym , dan mag hij met de borstvoedingscursus thuis blijven donderdag (hij is al een keer meegeweest). Fijne avond!
@Daantje & Arual de voetbal was geweldig!!! Heb een jaarkaart dus wil zo min mogelijk missen... En in t stadion is t gelukkig wel droog waar wij zitten (staan). Gisteravond lkkr op de bank en vannacht voor de verandering weer doorgeslapen tot half 4 en daarna nog tot half 7 best lekker!! @Arual doe hier ook het was en strijkgoed in etappes, bevalt me prima. Veel plezier vanavond!! Mijn darmen zijn een beetje van slag.... met regelmaat naar t toilet... misschien ruimte maken voor het groeien van onze uk haha
Dag dames, Allemaal een fijn weekend gehad? Even een vraag: vannacht kon ik niet slapen van de harde buiken en steken achter mijn schaambeen. Zouden dit indalingsweeen kunnen zijn? Vrijdag bij de echo zei de vk dat onze uk al een beetje is ingedaald. Nu heb ik nog last van steken/trekkend gevoel in mijn zij en schaamstreek. Iemand enig idee?
@ Ange; ja dat zijn volgens mij echt indalingsweeën! Bij mij voelt het zeg maar net of ze met messen onderin je muts steken de gyn zei al direct dat het typische indalingsweeën zijn als je het in je schaamstreek voelt steken/trekken @ Akkoe; fijn dat de voetbalwedstrijd zo leuk was! @ arual; veel plezier bij James Bond vanavond!! Hier weer lekker de hele dag in pyjama rondsjokken, voel me doodmoe, slap en futloos, brrr...hopelijk doet het ijzer en vitD snel hun werk..
@ange zouden idd indalingsweeen kunnen zijn als je snuffelt @inet..... Zelf volgens mij nog geen ervaring mee haha Zal t donderdag wel horen hoe onze uk erbij ligt
pff lees in het 16-31 december topic ook dat er heel wat kindjes te vroeg zijn geboren rond de 27-30 weken en een paar nu te vroeg geboren dreigen te worden
Ik heb het nog niet gelezen, heftig , natuurlijk ook al die 2 vlak voor de 24 weken. Wij zijn naar James Bond geweest vanmorgen, even een rondje door de stad gelopen en geluncht samen. Nu buikpijn en pijn onderrug, denk dat het echt teveel was, voortaan beetje mate houden dus maar. Heb me enorm ingehouden op de babyafdeling van v&d. Ook weer lekker gênant, sta je bij de Etos te zoeken naar curanol, vraagt die vrouw met echt zo n viswijvenstem 'wat zoekt u???' Uhhh curanol... 'Oh waar is dat voor want ik ken het niet' echt he met gewoon 2 meter ertussen keihard en we stonden nou niet bepaald alleen in de winkel. Ik bestel het wel even via internet want kom ook niet bij de apotheek deze week. Konden er wel om lachen maar was toch vrij snel de winkel uit daarna. Mag ik gewoon een kruik op m'n buik leggen zonder gevaar? Dit voelt echt niet prettig. Heb alle strakke kledingstukken al van m'n buik af. Trouwens leggen jullie wel of niet een moltonzeiltje op het bedje bij de billetjes indien er geen aerosleep op ligt? Vond een molton en hoeslaken eigenlijk wel genoeg maar de kraamzorgmevrouw zei het. Stond ook wel op het uitzetlijstje maar hoorde van zoveel mensen dat zij en hun kraamzorg het niet gebruikten.
Breek weer even in, Hopelijk vinden jullie het niet erg? Zeiltje moeten we eruit halen als je kruiken gebruikt vanwege het gevaar van erin blijven liggen als er iets gebeurt. Wanneer je kleintje geen kruiken meer gebruikt mag het er weer in. Maar altijd 3/4 van het bed vrij laten i.v.m. ademen. Zorgen dat het dus niet onder het hoofje terecht komt. Ik geloof dat je met hete kruiken op moet letten dat het niet te warm is. Je kleintje ligt er toch tegenaan. Maar pin me er niet op vast. Als je bevallen bent mag je het in ieder geval niet tegen je buik vanwege dat je dan erger kan gaan vloeien met alle gevolgen van dien omdat je bloedvaten dan meer open gaan staan. Die moeten juist meer dicht gaan zodat het vloeien minder wordt. Breek weer uit
Daantje, bedoel je 16-31 januari? Wij zijn de 30 weken inmiddels allemaal voorbij toch? Maar blijft natuurlijk klote om te lezen Arual, klinkt als een leuke dag! Snap dat je nu moe bent. Lekker op de bank of in bed kruipen. Haha en dat etos verhaal, lekker subtiel van die verkoopster (not). Hier nog steeds last van steken/trekkend gevoel. Voor mij ook een teken dat ik wat rustiger aan moet doen. Vanmiddag lekker 2 uurtjes geslapen en lig nu ook lekker op de bank. Gaan jullie ook die perineum zalf gebruiken tegen uitscheuren? Ik wel denk ik, proberen kan geen kwaad toch?
Ange het december topic zijn veel die te vroeg bevallen... Ik ga geen zalf gebruiken tegen uitscheuren...