1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    krijg zo de kraamzorg over de vloer ben benieuwd....iemand nog tips?? dingen die ik niet moet vergeten??

2. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Tummetje, lekker gecocoont gister haha ;) Lekker hoor!

Arual, kan me voorstellen dat het raar voelt om in een verloskamer te liggen. Over een paar weken voor het eggie! Dat vind ik eerlijk gezegd ook een beetje gek. Wie heeft nog meer het gevoel er nog niet klaar voor te zijn?

Akkoe, balen dat jullie kleintje niet wil draaien. Wordt het dan toch een geplande keizersnede?

Missm heb geen tips. Laat het maar lekker over je heen komen.

@hier, nog steeds last van oud bloedverlies. Hoop dat het snel overgaat. Verder ben ik weinig actief. Ik loop van bed naar bank om te liggen en computer wat.

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, doe maar rustig aan!
    Akkoe, ik duim heel hard dat de kleine, als dat mogelijk is voor 'm, nog gaat draaien.
    Missm, volgens mij ben ik te laat voor je maar hoop dat het goed is gegaan met de kraamzorg!
    Tummetje, heerlijk zo'n dagje als gisteren!

Hier weinig gedaan, gisteren blijkbaar teveel gedaan. Wat wasjes gedraaid en 2 shirtjes gekocht voor de kraamtijd (of als pyama in ziekenhuis) en toen was ik afgeserveerd, nu koken en laatste keer borstvoedingscursus.
    Soms vind ik mezelf niet handig, beddengoed net gewassen maar moet ik het schone er dus vanavond als ik terug kom van de cursus nog om doen, zucht :), lekkere planning.

4. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @missm goed gegaan vanmiddag?
    @ange & arual als het niet draait wordt het idd een geplande ks..... Nog ff 1 of 2 weken in spanning dus :D
    @arual succes vanavond.... Ook met je beddengoed :p

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh dat wordt heibel met m'n man :). Kan het bed nu niet alleen opmaken en samen het bed opmaken gaat hier al net zo fijn als samen een tent opzetten :p.
    Hebben weinig woorden of 'ruzietjes' maar samen het bed opmaken met hormonen en vermoeidheid is vragen om moeilijkheden ;).

Volgende week even langs de thuiszorg voor klossen, misschien gaat het dan wat makkelijker!

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hello!!!

@Akkoe; aaaah jij ook al een dwarsligger.. sinds vannacht is beebje gedraaid hier.. ook dwars in de buik.. hebben die indalingsweeën van de week toch geen nut gehad..

@ange; nou.. ben er wel klaar voor hoor, weet immers wat me te wachten staat. Ik hoop alleen op zo'n zelfde soepele bevalling.. maar dan thuis.. en dat het dan thuis is, maakt me wel zenuwachtig..want dat is voor het eerst.

@arual; hahaha, ik doe ook altijd het beddengoed voor manlief naar bed gaat.. want anders weet ik wel hoe laat het is.. Hij staat de wc te schrobben.. maar een bed opmaken.. ho maar :p En maar goed ook.. want dan zit alles binnenste buiten.. hij propt zo die deken in de hoes.. niks even rechtrekken ofzo.. of hij zit zelf in de hoes te schelden dat ie de uitgang niet kan vinden.. hahah tis een schat hoor.. maar soms...iets te veel verwend door zn mammie :p

@hier; vandaag de lamp voor de babykamer gemaakt.. manlief wil hem ophangen, sloopt hij de borgring van de pendel.. ZUCHT... dus maar weer om een nieuwe pendel...tis altijd wat hier :p

7. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    het is me erg meegevallen de kraamzorg. Kvond het plezierig en lekker nuchter gesprek. Ik krijg tien uur extra ivm bekkenklachten.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Missm, fijn dat het meeviel! Hier ook extra uren (20), toch fijn dat je weet dat het kan als het nodig is (als je een leuke kraamzorg hebt :p).

Tummetje, haha oh gaat lekker weer met je lamp!
    Wc schrobben? Nee, hij laat de hond uit, zuigt, dweilt, bereid te koken/keuken doen/stoffen (moet wel even aangeven dat het echt nodig is) maar voor de plee zou ik wel heel lief moeten kijken.
    Probleem met bed opmaken is dus ook dat het op mijn manier moet, dekbed goed erin (ook in de puntjes), hoeslakens strak e.d.
    We moeten nog beginnen ermee, neem me vast voor geduldig te blijven ;).

9. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    hahahahaha ik ken het, staat hij een half uur te sukkelen en dan moet ik erg lachen. Hij houd ook altijd een stukje hoes over???
    Gemopper over dat hij 2 1 pers. dekbedden wil. Net alsof hij er dan beter in wordt hihihi.
    Zo kwam ik erachter dat hij een hoeslaken onder zijn molton heeft liggen.....rara.
    Nu ben ik wel net zo'n zeur als Arual hoor, bij mij moet alles recht liggen!

Ons meisje ligt lekker met haar voet onder mijn ribben. Vannacht gedroomd dat er een hand uit stak. Maar dat komt denk door facebook. Daar gaat een foto rond van een oparatie in de baarmoeder, waar er een handje de vinger van de chirurg vast pakt...;)

Moet nog heel veel sinterklaasinkopen doen, maar het weer wordt niet zo best...mmm uitstel???:D

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van uitstel komt... Nouja bij mij wel :). Aan de andere kant is het wel weer om vooral zo min mogelijk buiten te zijn.

Bed is opgemaakt, wel met wat gemopper maar het viel best mee. Hij kijkt er erg naar uit volgens mij dat dat klusje door de kraamzorg wordt gedaan straks voor een week.

Fysio even overgeslagen vandaag, hebben weer lopen nachtbraken met een hond die steeds bij de deur staat. Ze moet dan ook wel wat doen. Goede oefening voor straks alleen hoef ik met de baby niet naar buiten ;).
    Het is inderdaad wel rotweer zeg! Blegh.

Marloescha nu je het zegt... Het is al bijna Sinterklaas! Ohjee moet ook nog vanalles hebben! Missie voor volgende week.

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Sinterklaas inkopen hebben wij grotendeels via bol.com gedaan.

Hier slaap ik ook superslecht blugh..
    Mja hoort erbij heb:p
    Ik word ook gek van al die mensen die zeggen oohh zwaar hè die laatste loodjes ggrrrrr....

12. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @Sinterklaas.... hier geen inkopen, lkkr uiteten met mn ouders en broers. En bij schoonfamilie halen oma en opa voor de kids altijd wat (dus verwacht wij dit jaar nog niet ;))

Slaap hier ook bagger slecht bleeehg!!!
    En hoezo zwaar... mensen denken dat vaak, maar t is vaak hoe je er zelf mee omgaat toch... :)
    Hier straks mn popcakes versieren voor @work.... (belde collega dat ze wat meeneemt bij de koffie ivm haar verjaardag... RUK!!) Dus doe er maar een paar en de rest vries ik dan wel in.... haha of eten we zelf dit weekend op:D (heb er totaal 30.... hihi) 20 voor @work (2 teams) en 10 thuis... kan best toch :p

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hey meiden!!

@ sinterklaasinkopen; hier alles al in huis, gelukkig maar, want overal is het echt een gekkenhuis hier in de buurt pfff... we hebben ook cadeautjes gekocht voor als de baby er is.. die geven we dan aan onze zoon onder het mom van '' heb je van je kleine zusje gekregen'' hoor dat meer mensen dat doen en dat dat wel een impact heeft op een kindje en ze de baby dan ineens leuker/liever gaan vinden

@ arual; fijn dat het bed opmaken zonder mopperen ging haha. balen dat je weer zo slecht had geslapen. Las ook dat je model had gelegen op de verloskamers voor de echometingen, wel gaaf zeg!

@ ange; hoe gaat het nu meid? nog steeds last van oud bloedverlies? :(

@ akkoe; balen dat je kleintje nog steeds dwars ligt, ik hoop dat de kleine toch nog vanzelf draait!

Hier straks nog ff een korte 3D echo van ons meisje, als ze nog niet ligt ingedaald en we het kunnen zien *duimt*
    en vanavond dan het geboortebord ophalen :D :D komt steeds dichterbij haha

@ kwaaltjes; ik kan de laatste tijd echt slecht mijn adem aan, heb er echt moeite mee en super snel kortademig, hebben jullie dat ook?
    Verder dood en doodmoe.. als ik al 10 meter loop hangt m'n tong op m'n schoenen en val ik haast om, zo kapot.
    De laatste loodjes wegen idd het zwaarst :(

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    AKKOE klopt hoor en Tuurlijk zit er waarheid in die laatste zware loodjes.Maar voor mij telt dat pas vanaf 37 week dan beginnen de laatste loodjes.
    Of zie ik dat verkeerd?

Daantje hier ook veel adem tekort hoor.
    En lopen wil op zich prima ligt er aan hoe de kleine ligt.
    Zoals nu ligt hij weer dwars dan is lopen makkie maar van de week nog met hoofd omlaag dan is lopen ruk..
    Heb wel moeite met opstaan.
    Kan beste in beweging blijven..

15. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @Natascha zo denk ik hier ook hoor... na week 37 de laatste loodjes... en dan nog zien hoe ik t ga ervaren ;)
    Staan is ook prut hier, lopen gaat prima met mini over dwars.... bukken etc ook allemaal nog goed te doen, er zit tenslotte niets onderin...

@Daantje hier ook wel sneller kortademig hoor!! En ook dagen dat ik helemaal munt ben en zoals vandaag kan ik er wel ff tegen aan (al denk ik dat dat komt doordat vanmiddag mijn verlof in gaat :p)

16. SeaShell

Hier straks nog een kleine 3D echo gehad..

Gelukkig konden we nog nét iets zien voordat ze met haar hoofd tegen de baarmoederwand aan plakte, want veel ruimte heeft ze niet meer

Hier ons chagrijnig kijkende dame :p

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daantje wat liehiehief :) Leuk dat je weer even hebt kunnen spieken naar je kleintje.

Natascha en akkoe, balen dat jullie slecht slapen:( Liggen jullie niet goed? Of worden jullie vaak wakker? Vriendlief maakt mij voordat hij gaat slapen wakker om te plassen. Hij brengt me onder begeleiding naar het toilet Hihi. Verder slaap ik oké. Vooral nu ik niet meer hoef te werken en dus lekker kan uitslapen!

Akkoe, je krijgt toch niet iedereen tegelijkertijd op visite?! Heavy hoor haha!

Hier vandaag naar de notaris geweest voor het testament en de huwelijkse voorwaarden (vriend heeft eigen zaak). Believe me....niks romantisch aan en het wekt bij mij ( vooral door de hormonen denk ik) extra frustraties op, omdat ik er eigenlijk niet over na wil denken. Maar ja, het kan maar beter geregeld zijn.

Verder loop ik alleen van de bank naar het bed en terug. Lopen gaat niet zo lekker en verlies nog steeds een beetje oud bloed. Bleeh ik wil leuke dingen doen!!!

18. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantje mooie beeb..

Ange. Ik met er paar x per nacht uit om te plassen en word vaak wakker omdat de kleine zo hard beweegt.
    E word steeds op me rug wakker.
    Dus denk dat ik regelmatig wakker word omdat ik benauwd ben.
    En uitslapen zit er miet in hier met al een kleine over de vloer hahah

Balen zeg dat je tussen bank en bed pendelt mja je moet nu rust houden totm37 week?

19. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @daantje leuk die echo!!
    @ange heb ze naar t werk gebracht dus niemand hier gelukkig haha
    Slapen.... Veel wkkr, onrustig, veel plassen. Mjah rusten ook overdag dan maar.....
    Hoe lang moet je rust houden ....?

Hier nu lkkr verlof, niets moet, alles mag :p

20. SeaShell

@Akkoe; geniet van je verlof meid!!

@Ange; snap dat je er niet vrolijk van word bij de notaris :( is ook niet leuk om allemaal over na te moeten denken, maar wel goed dat het dadelijk allemaal geregeld is!

Hier heeft manlief samen met ons pap het geboortebord opgehaald ( was 45 minuten rijden :p) en hij is mooooooooii.. vind hem echt prachtig :D

Deel Deze Pagina