1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ sydnys; rot is dat he die onzekerheid? ik heb dat ook met bijna alles

@ melanie; hij is inwendig gedaan. doen ze hier bij de gyn tot een week of 10 :D

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantje prachtige echo maar weet niet zo goed hoe ik moet kijken. die van mij zag er heel anders uit haha
    heb je uitleg bij de foto??
    prachtig trouwens dat alles goed was.
    hoe groot is het beebje nu??

3. SeaShell

dankjewel :D het bolletje is de dooierzak waar het kindje de eerste 12 weken de voeding uithaalt, en het vruchtje ligt erachter :p het was nu 4,6 millimeter

4. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantjee super joh.
    in je vorige bricht stond termijn 8+3 maar dat klopt dus niet haha heb je verkeerd getyped denkik..
    vond het al zo vreemd want mijn echo van gsiter was 7+5 en kindje was 1.45 cm.
    jaa dat dooierzakje maf om te zien he.
    mijn dooierzakje was al kleiner aan het worden en de gyn zag zelfs al stuk vlies.

5. SeaShell

Nee, ik moet met 8+3 terug voor de 2e echo :p hihi
    jou echo van gister was trouwens echt mooi, echt al een klein minimensje om te zien, wauw

6. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantje aaahh zooo.

nou met 8+3 krijg je een fantastische echo te zien. heb ik rond die termijn ook van mijn dochterje gehad dan zie je egt al soort van hoofdje rompje en bollletjes bij armpjes en voetjes.
    dan zie je echt al een mensje.

jaa dankje ik was ook echt verbaasd dat we al zoveel konden zien op de echo.
    vooral omdat ik ervanuit was gegaan dat ik een Mk had.
    zat daar te janken in die stoel

7. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Daantje!! wat een mooie echo!!
    Natascha, fijn dat het bij jou allemaal goed is na zo'n schrik :)

En wat betreft echoooo ik zou hem voor de vakantie doen... Heb ik ook gehad vorig jaar toen we naar Amerika zijn geweest. Het was helaas niet goed en ze konden voor de tijd nog curretage doen zodat ik met een rustig gevoel op vakantie kon. Uiteraard wel erg vervelend en veel om na te denken, maar hoefde niet af te wachten wanneer het lichaam het af zou stoten....
    Hopelijk voor jullie natuurlijk een goede echo!! :)

8. SeaShell

@ natascha; ik zat ook echt half te janken en kon het niet geloven, ik was zooooooo gespannen! nu eigelijk nog steeds.. eerst maar eens die 12 weken over pfff.. wat duurt het lang hihi

@ akkoe; dankjewel meid :D

9. SeaShell

1
    KimmvBritt (26 2e kindje,thuis,bv)
    Laura1986 (25, 1e kindje, thuis, bv)

2
    Natascha1 (23, 2e kindje,thuis Bv)
    Ange84 (27,1e kindje)
    Sampiej ( 25, 1e kindje, zh,bv)

3
    Nicolioo (38, 3e kindje,zh,bv)

4
    Sydneys (27, 1e kindje)
    Sher1986 (26 ,2e kindje, zh/th)
    Ik ben verliefd (4e kindje / thuis / BV)
    Sydneys (27, 1e kindje)
    Ange84 (1e kindje)

5
    Evaaatje (2e kindje, zh, bv)
    Akkoe (23, 1e kindje, zh,bv/fv?)
    Luun (35, 4e kindje, zh/th, bv)

6
    Hartje1982 (30, 2e kindje)
    Suuskie (1e kindje zh)
    Sweetlove (3e kindje, th/bv)
    Corinuh (1e kindje)
    Iellie (1e kindje, th?/bv)

7
    mama1987 (24,1e kindje)

8

9

10
    Vivian (1e kindje)

11
    Sarah84 (2e kindje)
    Dromenvanger (2e kindje) zkh medische indi. / BV

12
    Missm (32, 1e kindje)

13
    sorien (1e kindje)

14
    Arual83 (1e kindje)
    MayD (2e kindje / thuis / BV )
    Daantje22 (26 2e kindje/zh/fv)
    Tumtum (29 1e kindje/ zh/ bv)

15
    Melanie (25, 2e kindje)

21
    frommeltje (2e kindje, bv/ zh)

Afsprakenlijst:
    23-05 Akkoe 2e echo gyn
    30-05 Sher1986 echo 11.30
    30-05 Arual83 echo gyn 14.20
    04-06 Nicolioo intake gyn 14.00
    04-06 Missm intake/echo 17.00
    05-06 Ange84 1e echo
    06-06 MayD intake VK + echo 8.30 uur
    07-06 Daantje22 2e echo + afspraak gynaecoloog
    11-06 KimmvBritt 2e afspraak VK 09.40 + termijnecho
    13-06 Corinuh 1e echo en afspraak vk
    20-06 mama1987 1e echo

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    ooppfft ja die 12 week grens vreselijk.
    de gyn zei al dat me uitgerekende datum wrs word bijgesteld naar oud&nieuw.
    we zullen het zien

11. Corinuh

Corinuh Lid

3 mei 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Daantje! geweldig.. toch weer een mooie bevestiging!

Trouwens ook nog even over de echo.. Ik zou hem toch daarna doen.. Want je had geloof ik al 1 gehad toch (10 meI??) of las ik dat verkeerd?
    Ik snap de onzekerheid, maar ik denk dat je het toch beter 'los' moet laten.. hoe meer ontspannen je bent hoe beter het uiteindelijk ook is voor je kindje!
    En er natuurlijk altijd een kans op en mk (hoe cru het ook klinkt) of je het ervoor of erna doet.. alleen even een 'kortstondige' bevestiging!

Maar ja .. zo denk ik erover!
    en anders kan je het altijd bespreken met je vk!

12. SeaShell

Zijn jullie ook zo bang voor bijv het oplopen van de 5e ziekte? ikzelf heb het nog nooit gehad, evenals toxoplasmose ( is getest in mn bloed) en mn zoontje van 2,5 heeft het ook nog niet gehad, en het heerst vaak op het kdv/psz, brrr..zou willen dat ik het ooit eerder had gehad dan er nu telkens bang voor te zijn

13. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    wauw meiden wat gaan we goed met de echo's! Mooi hoor.

Wat betreft de echo, ik zou 'm ervoor doen maar dat komt ook omdat ik gewoon wil weten waar ik aan toe ben als ik op vakantie ga en niet in mijn eigen huisje ben.

Daan, ik zit met precies het zelfde, mijn zoontje heeft toen ik 5 weken zwanger was ws de 5e ziekte gehad. Je doet er niets tegen want de incubatietijd is geloof ik meer dan een week, dus als je kind ziek is kun jij al besmet zijn...
    Ik hoop nu gewoon dat ik er geen last van klrijg , merk gelukkig niets, alleen wat zonneallergie , ik heb ook geen flauw idee hoe de 5e ziekte zich bij een volwassene uit.

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daan ik snap je helemaal mijjn dochtertje heeft net voordat ze 1 jaar werd de 5de ziekte gehad.
    en toxoplasmose ja heb heel me leven al katten om me heen dus denk dat ik er soort van imuum voor ben.
    dat zijn de meeste mensen met huisdieren wel omdat iedereen het al wel eens heeft gehad.

ben meer bang dat zee de waterpokken krijgt.
    want weet dat het de eerste 12 week van zwangerschap gevaarlijk is

15. SeaShell

pff ben echt zo'n paniekert haha

5e ziekte in het 1e trimester kan je namelijk een miskraam krijgen en verder in de zwangerschap foetale bloedarmoede waaraan je kindje kan overlijden brrr

ik at supervaak filet american, heb wel eens een voedselvergiftiging gehad dus dacht dat ik toxoplasmose ook weleens had gehad, maar niet dus haha. maar dat kan ik voorkomen door gewoon al het voedsel goed te controleren, en we hebben verder ook geen katten ofzo. ben meer bang voor de 5e ziekte aangezien het vaak heerst in de lente en zomer en mijn zoon het nog niet gehad heeft en op het kdv zit waar het nog weleens heerst..

@ natascha; heb je zelf nog nooit waterpokken gehad? want dan is het niet meer schadelijk toch?

@ nicolio; pff dat is ook schrikken zeg!! bij volwassenen kan het zich ook uitten in uitslag en onnoemelijke spierpijn. vind het ook altijd zo verwarrend dat al die vlekjes ziektes op elkaar lijken zoals 5e en 6e ziekte. en idd, het is besmettelijk voordat je de vlekken ziet, als de vlekken er zijn is het niet besmettelijk meer, en dus eigelijk niet te vermijden

16. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    eh 5e ziekte??? sorry maar hier zit iemand die geen flauw idee heeft wat dit is....

17. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daan ja ik heb 2 keer waterpokken gehad.
    1ste keer was ik baby maar toen kreeg ik het niet heel heftig, en toen ik 4 jaar was kreeg ik egt heel heftig.
    oohh dus ik hoef daar niet over te stressen???

ja ach weet je alles is wel eng uiteindelijk. we maken de kop soms wel een beetje te gek.
    maar ach daarvoor zijn we zwanger he

18. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    hier wist ik eerst ook niet van hoor tot ik er andere moeders over hoorde. 5e Ziketje is een kinderziekte (waar ze geen andere naam voor wisten denk ik want er is ook een 6e ziekte ge,loof ik) je kind krijgt dan kleine rode vlekjes en kan er ook koorts bij krijgen geloof ik. Ik weet het hier omdat onze buurvrouw die kinderarst is het heeft geconstateerd.

Ik heb net toch maar even het ziekenhuis gebeld en ze gaan overleggen en bellen me terug... Mijn moeder wist niet meer of ik het gehad heb als kind dus weet niet of ik er resistent voor ben.

Daantje je hebt helemaal gelijk met je bezorgdheid maar raak er nu zelf ook een beetje gestresst van:$ Ik hoop dat ik zo gerustgesteld word...

19. hartje1982

hartje1982 Niet meer actief

Daantje super je echo. Fijn gevoel hè.

Ik mijne net ook gehad zo wel uitwendig als inwendig met beide kloppend hartje te zien. Echo kan ik niet plaatsen vanaf me tel ga zo even kijken. Maar alles was goed en ben erg happy nu. T bloeden komt waarschijnlijk omdat ik een gevoelige baarmoedermond heb. Had ik bij de eerste ook namelijk. Dus lekker genieten. Volgende week intake. En 19 juni termijn echo.

20. Sampiej

Sampiej Lid

29 apr 2012
    96
    0
    0
    Catering
    Utrecht
    oooohh ik kan niet wachten tot me eerste echo !!! nog een paar weekjesssss

Deel Deze Pagina