1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    #2441 Akkoe, 7 dec 2012
    Laatst bewerkt: 7 dec 2012
    @arual, hier wachten we om die reden nog n weekje met klossen haha
    En ja nu net wkkr.... Ik kan er,wel tegenaan vandaag (al wordt t wel n bed/bank dag ) :)
    @daantje hier nog geen pigment verkleuringen te zien....
    @sneeuw..... Hier behoorlijk..... En ik wil nog naar de groenteboer..... Hmz miss toch maar niet :D

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Morge..

Daantje nou hoe bizar het was mij wel ongevallen dat mijn oksels zo donker zijn van kleur en vriendlief zei ook jeetje wat heb jij vieze oksels terwijl ik net onder douche wegkwam.. Dus dat is pigment nooit bij nagedacht.

Ik ga benende bevallen alleen dat bed komt op klossen het bed zetten we zondag benede maar doe de klossen er pas onder als de bevalling begint eerder niet..

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier geen hyperpigmentatie onder mn oksels trouwens, net even gecheckt ;).

Het sneeuwt hier nog behoorlijk.

Heb er nog over gedacht om te wachten met de klossen maar de hond ligt ook geregeld onder het bed en ook op de plek waar de wieg komt te staan en ik vind het dus wel prettig als ze even de tijd heeft aan de veranderingen te kunnen wennen, er verandert straks al genoeg in huis. Met was opvouwen en bed opmaken is het trouwens wel handig :), we kunnen alleen de tv nu niet meer zien als we liggen (wel zittend in bed overigens, maar we kijken tegenwoordig toch vrijwel nooit meer tv in bed en anders zet ik er wel een bierkrat onder).

Net na 3 wasjes draaien gedouched. Ga verder en beetje aankeutelen.

4. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ik heb ook een bloedvat te weinig. Vandaag mijn liggingsecho gehad en stiekem toch ff weer een meting gedaan...Nou ze wordt al bijna 3 kilo geschat! Schijnt 1 op 100 zwangerschappen voor te komen dat missende bloedvat. Het blijft spannend, maar aangezien er eerder al geen afwijkingen te zien waren! ik duim voor haar.

5. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Die pigmentatie heb ik volgens mij niet onder mijn oksels maar down under. De laatste scheerpoging die ik deed (nee was geen succes) dacht ik alleen maar wat is dat donker tot in mijn liezen. Nou kijk ik normaal ook niet iedere week naar mijn eigen doos hahahaha maar nee het is geen playboyfotomoment :D
    Misschien ook wel van de hormonen? net als je tepels....alleen daar hoeft het kind niks te zoeken ....

6. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @natascha dat moet goedkome dus
    @arual wel slim dat je hond ervast aan kan wennen.
    je wasgoed weer aan de kant....? ;)

Hier t avondeten klaar staam. Straks ff online shoppen naar n voetenzak. Wilden we eerst niet, maar lijkt me toch wel praktisch....

7. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    @marloeschka, ik moet zooo lachen om jouw opmerking hahaha. Nee daar heeft de baby idd niks te zoeken! Dacht dat je bij 2 bloedvaten altijd een kleiner kindje kan verwachten, maar als jouw babietje al op 3 kg geschat wordt, valt dat dus hartstikke mee! Gelukkig maar!

@daantje, ik heb er eigenlijk altijd last van. Waarschijnlijk omdat ik sowieso een donkere huidskleur heb. Dacht altijd dat het kwam door het scheren, maar ik epileer de boel sinds een tijd en het is eigenlijk nog niet weg. Wel minder, maar nog steeds donker. Ik vind het zo onsexy!

@akkoe; jij bent vroeg met het avondeten! Wat heb je gekookt? En...nog naar de groenteboer geweest? Hier alleen naar de garage gelopen (schoonpa heeft vanmiddag alle paden schoongeveegd, dus het kon makkelijk), maar verder lekker binnen gebleven.

@arual idd een goed idee om je hondje alvast te laten wennen. Zal een grote verandering zijn straks ineens.

@hier, mijn buik rommelt al bijna de hele week. 's Nachts veel harde buiken, soms ook met krampjes. Voorweeen? Dinsdag weer naar de vk. Vl gaat morgen vanmiddag of morgenochtend eindelijk de winterbanden eronder laten zetten. Heb eerst wel flink boos op hem moeten worden. Heb het nl. al een tijd geleden gevraagd. Straks moeten we snachts ineens naar het ziekenhuis en glijden we de weg af!

8. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @Ange het staat alleen nog maar klaar hoor.... hihi moet het straks nog aanzetten (gewoon aardappels, denk dat het puree wordt met rode kool, lkkr met dit weer :D)
    En wat betreft winterbanden... ze zitter er sinds gisteravond onder... maar nog met weinig lucht... dus ml moet ze eerst oppompen haha dus hopelijk hoef ik komende dagen niet pats boem weg :p
    @Marloescha... je kindje nu rond 3kg... dat is ja goed!! Die van ons afgelopen week +/- 2600g

9. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al heel lang niet meer geschreven, maar omdat ik wel op de lijst sta, wil ik dit goeie nieuws toch met jullie delen. Vanmorgen om 20 voor 7 is onze prachtige dochter Romée geboren. Na 5 nachtjes in het zkh ivm gebroken vliezen, is ze geboren met een termijn van 35 weken en 6 dagen. Ze weegt 2115 gram en is 44,8 cm lang. Ze doet het erg goed en we zijn ontzettend trots op haar!!!

10. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Veerle, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Is alles goed gegaan? Hoe lang moeten jullie blijven? Geniet er van!!!

11. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ange: alles is gelukkig goed gegaan! Ze ligt nu in de couveuse maar mag misschien zelfs morgen al naar een warmtebedje :) Normaal zou ze tot 37 weken moeten blijven, maar als alles heel goed gaat, kan het zelfs zijn dat ze al eerder mee naar huis mag. En hier in belgie kan ik zelf ook sowieso 7 dagen blijven. Lekker dicht bij haar <3

12. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Veerle gefeliciteerd meidd..Heb je goeie bevalling gehad?

13. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    gefeliciteerd Veerle hopelijk mogen jullie je kleine meid snel mee naar huis nemen.

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Veerle, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Romee! Hopen dat jullie snel thuis verder mogen genieten van elkaar.

Marloes, ja jullie waren toch ook naar het EMC geweest? Daar waren zij gisteren. Klinkt heel positief, ik zal het met haar delen, ze zit hier ook op zp :). Positieve verhalen zijn altijd goed!

Was is hier aan de kant, gordijnen van de kleine worden nu opgehangen en er zijn vrienden onderweg die vast een hapje blijven eten met hun kleine gup van 8 maanden!

15. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Veerle gefeliciteerd! Geniet van jullie kleine meid!
    Mooie naam btw!!

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik zal zo Es' aan eten beginne maak ovenschotel..Manlief is om 18uur vrij en dan moet hij og naar huis lopen hoop dat hij doorstapt haha.

17. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Veerle, gefeliciteerd, wat fijn dat het goed gaat met haar. Was er een aanwijsbare reden voor de vroege bevalling? Hopelijk moegen jullie snel naar huis saampjes.

Arual, ik was met de 20 weken echo heel verbaasd. 2 bloedvaten ow er mist er een, verder niks bijzonders te zien maar toch z.s.m. naar rotterdam. Daar aangekomen hele relaxte echoscopiste die me doodleuk verteld dat 1 op de 100 zwangerschappen dit heeft....1 op de 100 vind ik erg veel. Als ze nu geen afwijkingen hebben gevonden bij je vriendin, denk ik dat het mee valt. met 30 weken krrijgt ze vast een groeiecho. Ik voelde in die 10 weken aan mijn lijf en mijn kind dat het wel snor zat en idd met 30 weken toch al 1700gram.
    Nu zelfs bijna 3 kilo...en een groeiachterstand wil niet zeggen dat er wat mis is hoor! De kindjes komen in alle soorten en maten!
    Ik was er iig gerust over.

Morgen buikshoot! heb al wat leuke ideen. Nu eerst mijn nageltjes maar eens verzorgen....gaat toch ook om details he...(heb mij geschoren hahaha was ik een uur mee bezig pfff maar mijn hubby durft niet, is bang me te snijden:p) alleen nog bedenken wat ik aan doe...

18. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!!

@Daantje; Bij jou ook al zo rustig.. ik merk wel dat als ik een drukke dag gehad heb, ik sneller een harde buik krijg door bukken of bewegen ofzo.. maar verder is het rustig.. voor mijn gevoel gaat dit nog eeuwen duren zo haha.

@Pigmentatie; Onder mn borsten! Waar mn bh zit.. zo raar!
    Verder wel de linea negra (die is na de vorige zwangerschap niet meer weggegaan) en donkere tepels... down under kan ik niet meer kijken haha.. geloof ook niet dat ik daar vrolijk van ga worden.

@Akkoe; Wel fijn dat je niet meer hoeft te wisselen van gyn.. anders blijf je bezig!

@Wakker 's nachts; vannacht is mij iets bizars opgevallen... ik wordt al weken tussen 02:02 en 02:09 wakker om te plassen. Nooit eerder, en nooit later. Zo raar..hoop dat die bioklok een beetje gelijk loopt met die van de beeb straks.. scheelt een extra plasritje haha :p

@marloescha: 3kg i smooi gewicht toch!

@Ange; Klinkt als voorwerk!
    En zet die man maar aan het werk hoor! Ik had mn man gevraagd een spijker boven de voordeur te maken voor de kerstverlichting.. deed ie maar niet. EN gisteren MOEST het gebeuren.. dus deed ik het zelf maar.. was ie nog gepikeerd ook! Tsssss...

@Veerle: heee, gefeliciteerd met jullie meisje!! Wat fijn dat alles goed gaat met jullie!
    Hoop dat ze snel met jullie mee naar huis mag!

@marloescha; hahaha, mijn man zei gisteren... eh.. schat..weet je hoe het er vanonder uitziet bij jou?
    Ik; nope.. can't see..don't care, hahaha!
    Toen stelde hij ook voor of hij het mocht doen... nou.. what about... NO!?
    Dus heb zelf maar een poging gedaan.. niet te dichtbij kijken.. kan niks garanderen haha :D

19. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Veerle, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje!! Super zeg, je bent de eerste! Ik ben blij te horen dat ze het zo goed doet, ondanks dat ze wat aan de vroege kant is. Geniet van jullie nieuwe guppie!

20. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Dames, het is begonnen! Ze hebben mijn vliezen zojuist gebroken. Lig in het ziekenhuis in Veghel. Heb nu zo' n 4 cm ontsluiting. Wish me luck!

Deel Deze Pagina