1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Wow arual, gefeliciteerd met jullie kerstkindje! Wat een mooie naam :) en wat een snelle bevalling! Foto's :d ??

Tummetje, dacht dat ik slecht sliep! Maar dit slaat alles haha! Ik pak iig 1,5u slaap voordat onze lieverd weer wakker wordt! Hoop dat je vannacht beter slaapt

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Haha, jij hebt tenminste een reden waarom je wakker wordt! :D Ik vond het iig nooit erg om wakker te worden voor een voeding ofzo.. vond het wel gezellig. Maar gewoon zo'n nacht zonder reden is echt bagger :p

Zit er al een beetje ruimte/ritme tussen de voedingen voor Esmee?

3. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    @arual: van harte gefeliciteerd met jullie kerstkindje! Ik ben erg benieuwd naar foto's en het volledige verhaal maar eerst lekker genieten!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wauw Arual!! Van harte gefeliciteerd!! Wat snel!!

Hier sinds vanmiddag thuis gekomen met Janice.
    Ze ziet helaas wel erg geel net als haar broer toen. Hopelijk moet ze niet onder de lamp :( verder is ze een tevreden rustig meisje

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Dames!

Ik ga binnenkort even een foto in een album plaatsen voor vriendjes :).
    Zijn gisteren dus gaan gourmetten bij mijn ouders, daarna spelletje gespeeld en naar huis gegaan. Had al wel af en toe een harde buik maar niet heel veel.
    Thuis gaan soppen tot een uur of 12 snachts en naar bed gegaan. Toen kreeg ik al af en toe harde buiken. Heb de hele nacht niet geslapen en kreeg vanaf een uur of 2 weeen maar vrij onregelmatig en was nog te doen, alleen slapen lukte dus niet. Toen kwamen ze om de 10 minuten een uurtje en ben ik gaan douchen om 4.00. Onder de douche kwamen ze om de 3 minuten en daarna nog wat vaker maar wel korter dus was bang dat ze wat nutteloos waren en wilde niet weer voor niets naar het ziekenhuis.
    Omdat het wel erg pijnlijk werd manlief wakker gemaakt om een uur of 5 en om 7 uur waren we in het ziekenhuis en bleek ik rond een uur of 8 4 cm te hebben. Na 2 uur zouden ze wel weer toucheren, dat haalde ik niet en in no time zat ik met een weeenstorm op 7 en binnen een kwartier op 10, met 6 minuten persen was ze er om 9.26.

Mijn eigen gynaecoloog was erbij (die al had gezegd 'ik zie je tweede kerstdag wel') waar ik enorm blij mee was. Zij en de verloskundige hebben me er echt doorheen gepraat.

Natuurlijk de vraag epi-no? Niet geknipt en niet gescheurd :D (alleen wat oppervlakkig en geschaafd), wel wat hechtingen voor een snellere en mooiere genezing. Zegt natuurlijk niet dat het daardoor kwam maar ik voelde door het gebruik ervan wel heel erg goed waar ik heen moest persen en waar ik mijn kracht op kon richten.
    Zo wilden ze wel 20 bevallingen per dag.
    Ben super geholpen trouwens tijdens en na de bevalling. Heb maar 3 verschillende mensen aan mijn bed gehad, mijn gyn, de verloskundige van het ziekenhuis en een verpleegkundige.

Ze had meteen 3x 10 apgar score! Plaste ook meteen over mama heen en heb haar zelf op mijn borst kunnen leggen.
    Ze heeft net goed gedronken (pas 1 x). Heb wel flinke naweeën.
    De weeenstorm was hel maar kijk heel erg positief op mijn bevalling terug en heb enorm liggen janken toen ze er was. Volgens mij heeft de gynaecoloog ook ons drietjes nog gefilmd nadien.

Sorry lang verhaal!

6. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    super Arual van harte gefeliciteerd met jullie kerstkindje. Fijn dat je achteraf al terug kan kijken op een positieve ervaring.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Super zeg Arual!! Fijn dat alles goed met jullie gaat!!

Hier ook flinke naweeën, volgens de VK door het korte persen (9 minuten) neem je paracetamols? Ik mocht eventueel ook ibuprofen tegen de pijn.

Hier moe moe moe.. Vandaag Kraamzorg 3,5 uur geweest, was super fijn maar vermoeiend.

Net film van de bevalling teruggekeken, en de foto's, vind ik zoooo mooi voor later. Bij zoonlief maar 4 minuten film, nu 38 (is inclusief eerste 2 dagen in het ziekenhuis na bevalling) apart om te zien hoe ze eruit kwam

Ben trouwens wel 1 liter bloed verloren. Ook had ons meisje ernstige hartritme stoornissen en zat de navelstreng om haar nekje, staat ook in het bevallingsverslag
    Tijdens het persen hoorde we ook de hartslag wegvallen ( ze had een elektrode op het hoofdje geplakt dus konden nauwkeurig meten) haar hartslag was uiteindelijk <30 slagen per minuut, vandaar ingeknipt zodat ze direct kwam, naar om terug te horen op film dat haar hartje de laatste minuten zowat helemaal stopte
    Als ik de foto's terugkijk zie je ook dat ze echt mega paars was toen ze eruit kwam met de navelstreng om de nek :(

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Arual prachtig verhaal zeg mooie bevalling.Naweeën zijn echt kut zo nutteloos....

Daantje mooi dat alles op film staat zeg kan me voorstellennmdat het einde eng was

9. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Arual topper meis gefeliciteerd.... Mooi naam..... Ben super blij voor je!!!!!

Hier nu veel harde buiken en wat kramp... We zien wel... Was een drukke dag vandaag....

Xxx

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hello meiden!!

@Daan; Hoe gaat het met het geel-zien?

@Arual; Mooi meisje hebben jullie hoor!!! :D
    En wat is het toch snel gegaan zeg! Pff..logisch van de naweeën dan :(

@Daan; Heftig om dan een paar dagen later te zien dat het eigenlijk helemaal niet zo goed is gegaan. :(

@Liana; Ohh hoe gaat het inmiddels? Nog rustig of ook al een beebje?

@Hier; zucht... ik wil ook bevallen, haha.. al die bevallingsverhalen.. die foto's van de beebjes.. zucht :D

11. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd arual! Geniet ervan!

12. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hieperdepiepn Hoeraaa Isa !!!

Wat een verhaal...heb altijd moeite om niet te gaan zitten janken...
    hormonen he;)
    Geniet van de kleine!

13. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Arual Jippie ze is er :D Geniet zo veel je kan, van harte gefeliciteerd Arual+man Mooie naam ook

Hier vandaag een bed in de woonkamer gezet ... Ben keimoe, de laatste week ingaan en ook nog ff 4 logies hebben, maar ik kan moeilijk tegen mijn broer zeggen dat hij niet welkom is, wij zijn daar ook altijd welkom, ze liggen wel op een matrasje op zolder met zijn 4en ... Suc6 alle meiden zal vanaaf uitgebreider reageren ...

14. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Hier nog niets hoor... Behalve harde buiken en mijn buikspieren die aan de bovenkant van mijn buik veel pijn doen....

Ben een beetje grieperig en heb een koortslip... Dus de weerstand is flink laag... Gister uit de buurt van me nichtje gebleven.. Was best moeilijk hihihi

En we wachten weer verder.....

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Net bijgelezen. Reageer even niet op iedereen afzonderlijk want ben erg moe. Amper geslapen vannacht maar komt goed ;), lig nu dus even in bed, Isa bij me in de wieg en de hond in het mandje terwijl de kraam in huis wat doet.
    Alles gaat goed, zijn alleen erg moe. Zal binnenkort het album even bijwerken :). Papa heeft haar aangegeven en is nu even naar de kapper. Zijn onwijs trots op onze dochter en doen verder even rustig aan.

16. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @all ik sluit me aan bij t wachten.....
    @arual & daantje wat n verhalen... Wel. Fijn dat je al positief op terug kan kijken :)

17. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    zo ben weer goedgekeurd bij de verloskundige. De dame is wel al goed ingedaald. Verder geen bijzonderheden.

18. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Arual: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Isa!! Mooi om te lezen, zo'n bevallingsverhaal! Makkelijk is het nooit, maar ik denk dat velen ervoor zouden tekenen. Geniet van je kleintje en probeer zoveel mogelijk slaap te pakken.
    @ik ben verliefd: nou, op mijn lijst ben je een held hoor! Hoogzwanger van nummer 4 en dan ook nog 4 mensen te logeren??! Geen haar op m'n hoofd die dat zou doen, om niet te zeggen dat ik het gewoon niet zou kunnen op dit moment. Ik hoop dat ze je een beetje helpen?
    @Ilja: Ik hoop dat je mannetje er snel is, heb je al een datum? Al die klachten bij elkaar opgeteld is echt zooo vermoeiend en pijnlijk, kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de geboorte. Sterkte ermee, hou me op de hoogte!

19. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hier vandaag denk een slechte dag...pfff slecht geslapen. Ik lijk wel een varken aan het spit, in bed dan he...
    Voel me alles behalve uitgerust, jemig.
    Zou niet graag vandaag aan mijn bevalling beginnen:$
    Gelukkig mag je als hoogzwangere rustig aan doen eej.

Fijne dag allemaal!

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Goedemorgen: Heb weegschaaltje en Arual erbij gezet in kleur.
    Weegschaaltje hoe gaat het met de kleine jongen?

&#9829;ZWANGERSCHAPSLIJST 1-15 JANUARI 2013&#9829;

1 Januari - KimmvBritt (2e kindje/ thuis / bv) JONGEN
    1 Januari - Laura1986 (1e kindje / thuis / bv) MEISJE
    1 Januari - Natascha1 (2de kindje / thuis / bv) JONGEN
    1 Januari - Marloescha (1e kindje / thuis / bv) MEISJE
    1 Januari - Evelinepien (1e kindje / zh, thuis / fv, bv) MEISJE
    2 Januari - sabiine (2e kindje / zh /fv) JONGEN
    2 Januari - Sampiej (.. kindje / zh, thuis / fv, bv)
    3 Januari -Nicolioo (3e kindje / zh / bv)
    4 Januari - Sher1986 (2e kindje / zh) MEISJE
    4 Januari - Ik ben verliefd (4e kindje / thuis / bv) MEISJE
    4 Januari - Sydneys (1e kindje) JONGEN
    4 Januari - Luun (4e kindje / zh/th / bv) JONGEN
    4 Januari - Akkoe (1e kindje / zh / bv ) ? ?
    5 Januari - Liana1982 (1e kindje/ zh / bv) MEISJE
    5 Januari - Veerle26 (1e kindje / zh / fv) MEISJE
    6 Januari - Hartje1982 (2e kindje) JONGEN
    10 Januari - Olletje (3e kindje / zh / bv,fv) JONGEN
    11 Januari - Sarah84 (2e kindje) MEISJE
    13 Januari - Sorien (1e kindje) MEISJE
    13 Januari - Missm (1e kindje / th,zh / bv) MEISJE
    14 Januari - MayD (2e kindje / thuis / bv) JONGEN
    14 Januari - Wouw83 (1e kindje / kraamhotel / bv) JONGEN
    14 Januari - Tummetje (2e kindje / th / bv) MEISJE

TELLER : 12 MEISJES ; 10 JONGENS ; 1 GEHEIMPJE

BEVALLEN :

26/9 - Weegschaaltje84 (12/1) - 24 - ???
    7/12 - Veerle26 (5/1) - 35+6 - 2115 gram en 44,8 cm - R.omee
    8/12 - Ange84 (1/1) - 36+6 - 2790 gram en 47 cm - E.smee
    24/12 - Daantje (14/1) - 37+2 - ???? - J.anice
    26/12 - Arual 83 (8/1) -??38 +1?? - 3000 gram - I.sa

AFSPRAKENLIJST :
    31-12 VK controle Marloescha (40wkn)

Deel Deze Pagina