1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Laura gefeliciteerd! En wat een mooie naam :) wat betekent het?

Luun, ook jij gefeliciteerd! Prachtig mannetje! En fijn dat de bevalling zo goed is verlopen! Geniet ervan met zijn zessen!

Arual, ik heb zo'n starterspakket van Avent gekocht bij de prenatal en gebruik de kleine flesjes. Ik heb gisterochtend na de voeding 2 flesjes afgekolfd met samen 120 cc. Had ook geen idee hoeveel ze zou drinken? Maar de kraamhulp zei de eerste week 150 cc per 1000 gram gewicht delen door aantal voedingen per dag. Esmée zou dan 150 x 3,7 / 8 mogen hebben en heeft dus eigenlijk te veel gedronken?! Ach ja, borstmelk kunnen ze nooit genoeg hebben is mij ook verteld?

Sinds gister drinkt ze hier helaas wel onrustig aan de borst. Zwaaien met armen en benen, huilen en melk loopt uit haar mondje. Dacht misschien teveel melk? Of te snelle tsr? Dus heb eerste melk met de hand weg laten lopen. Toen ging het beter, maar vraag me nu af of ik dat bij iedere voeding moet doen nu?

Nu weer even slapen; trusten wakkere nachtvoeding mama's

2. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Oeps 3 x geplaatst haha! Goeiemorguh!! Hoe kun je berichten verwijderen?

3. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kim & Luun: Van harte gefeliciteerd met jullie zoontjes Sam en Ties! Wat een knapperd Luun!
    @ Laura: Gefeliciteerd met Linnae, wat een prachtige naam heeft ze gekregen :)
    @ Akkoe: Heb je nog wat kunnen slapen? Hoop het voor je!
    @ Ange: Gefeliciteerd met jullie 11 jaartjes samen, leuk dat jullie het zijn gaan vieren! Esmée en oma zullen vast genoten hebben van hun kleindochter-oma moment. Hier staan de oma's ook al te springen om te mogen oppassen :)

4. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, typfoutje in de naam van je meisje Laura...sorry!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kim, Luun, Liana, Nicolio en Laura, van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes!! Wauw, wat veel beebs in een keer! :D

Hier nog steeds koorts. Heb wel een zware anti biotica kuur gekregen. Morgen even de gyn bellen of ze een keer naar de wond willen kijken, ziet er echt akelig uit en voel me dood en dood ziek. Hoop dat de kuur snel aanslaat.

Even geen puf om verder te reageren, voel me echt zooo belabberd :(

Even een foto van ons meisje, nu 13 dagen

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!!

@Marloescha: Seks? :p

@Daan; Beterschap!

@Liana; jeeeeeej, van harte gefeliciteerd met jullie meisje!!!! :D

@Akkoe; Fijn dat alles goed was! Vandaag ook?

@Nicolio: Gefeliciteerd met Nora!!

@Veerle; Aaah, wat een poppetje!

@Kim; gefelicteerd met Sam!

@Ange; Gefeliciteerd met jullie 11 jarig samenzijn!!

@Luun; Jaaaaa! Gefeliciteerd met Ties!!! :D
    Wat een lekker koppie heeft ie!!

@Laura; Jaaaaa, daar is ze!!! Gefeliciteerd met Linnea!!! :D

@Ange; BV kun je gewoon geven hoor, er moeten een beetje richtlijnen zijn zodat ze niet te weinig drinken. Maar te veel is niet erg, bij FV weer wel (al doe je dan ook niet veel aan een kindje dat steds maar honger heeft hoor).
    Ik zou kijken hoe het per voedin gaat met het toeschietreflex, misschien is het na een paar dagen weer normaal.

@flesjes; Wij gebruikten die van Tomme Tippee, en die liggen nu weer in de kast.. heerlijke flessen zijn dat!

@Daan: Aaah..getsie zeg :(
    Wat kijkt Janice lekker uit dr koppie, heerlijk! :D Dat pluishaar ook, haha :D

@Hier; Nog BiB! Wel allemaal strontziek hier in huis... dus laat die kleine nog maar ff zitten, dan hoop ik dat we volgende week weer beter zijn :)

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje Daantje, klote! Geen ander woord voor. Mooi meisje hoor!

Ange, ik heb tommee tippee flesjes gekregen en anders ga ik de breastflow geven. Ik kolf na de voeding in de ochtend maar 60 terwijl ik na een dag clusteren 130 kolfde uit 1 borst :(. Hier sterke tsr, ze laat eerst een paar keer los en laat het ook lopen en borst 2 loopt mee met borst 1, niet handig. Even de druk eraf halen is niet erg hoor, dat kun je evt ook opvangen. Borstvoeding mag onbeperkt, mag straks gewoon 150 aanbieden en kijken. Ze kan niet teveel borstvoeding krijgen alleen wel handig om te zorgen dat ze wel een fles heeft waar ze dus wel moeite bij moet doen en zorgen dat ze groot aanhapt.
    Met hoeveel weken ben je gaan oefenen? Kraamverzorgster zei dat ik met 3 à 4 weken 20 cc kan gaan laten geven en verder aan de borst kan laten drinken. Alleen nog een andere kolf regelen.

8. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    ♥ZWANGERSCHAPSLIJST 1-15 JANUARI 2013♥

1 Januari - Natascha1 (2de kindje / thuis / bv) JONGEN
    1 Januari - Marloescha (1e kindje / thuis / bv) MEISJE
    2 Januari - sabiine (2e kindje / zh /fv) JONGENonbekend
    2 Januari - Sampiej (.. kindje / zh, thuis / fv, bv) 40+3
    4 Januari - Ik ben verliefd (4e kindje / thuis / bv) MEISJE
    4 Januari - Sydneys (1e kindje) JONGEN 41+1
    4 Januari - Akkoe (1e kindje / zh / bv ) ? ?
    11 Januari - Sarah84 (2e kindje) MEISJE
    13 Januari - Sorien (1e kindje) MEISJE
    13 Januari - Missm (1e kindje / th,zh / bv) MEISJE
    14 Januari - MayD (2e kindje / thuis / bv) JONGEN
    14 Januari - Wouw83 (1e kindje / kraamhotel / bv) JONGEN
    14 Januari - Tummetje (2e kindje / th / bv) MEISJE

TELLER : 6MEISJES ; 5 JONGENS ; 1 GEHEIMPJE

BEVALLEN :

26/9 -Weegschaaltje84 (12/1) -24+0 - ???
    7/12 -Veerle26 (5/1) - 35+6 -2115 gram en 44,8 cm - R.omee
    8/12 -Ange84 (1/1) - 36+6 -2790 gram en 47 cm - E.smee
    18/12- KimmvBritt(1/1) -38+0 ......................S.am
    18/12 - Nicolioo (3/1) - 37+5 .................. N.ora
    21/12- Sher1986(4/1)- 38+2 2930gram en 45 cm- J.adelynn I.ngrid
    22/12- Evelinepien (1/1) - 38+4..................... S.ofia
    23/12 - Olletje (10/1) - 37+3 ................... ???
    24/12 -Daantje (14/1) - 37+2 -3000 gram en 50 cm - J.anice
    26/12 -Arual 83 (8/1) -38 +1 -3060 gram en 50 cm - I.sa
    4/1 - Liana1982 (5/1) -39+6 -3540 gram en 51 cm- T.essa I.sabella R.owena
    4;5/1 - Luun (4/1) - 40+0;1 - .......................... - T.ies
    5/1 - Laura1986 (1/1) - 40+4 - ........................ - L.innea S.ari

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een hoop roze he!?!

10. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    ego berichtje

arual (of andere ervaringsdeskundigen), hoeveel kolf jij af om de druk eraf te halen? Ik heb zojuist een laag opgevangen (met de hand) in een maatbeker, maar het werd daarna niet beter. Nog steeds krijsen, zwaaien met armen en benen, melk uit het mondje spugen, hoesten :( Heb samen met haar gehuild. Daarna heb ik liggend op mijn rug gevoed (poging tot), maar dat is ook niet makkelijk voor haar.

Help :(

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meid wat rot :(, knuffel!
    Ik heb toen 5 minuten gekolfd elektrisch.
    Heb je het boek 'borstvoeding'? Ik heb er wel veel aan als ik wat onzeker wordt.

Misschien kun je morgen stichting borstvoeding natuurlijk bellen. Volgens mij kun je dan contact krijgen met ervaren moeders die een cursus hebben gedaan om borstvoedende moeders te helpen.
    Sorry kan je niet helpen :(, alleen even een knuffel geven.

Hier al de hele (eind)middag/avond aan het clusteren, wil alleeeeen maar drinken en heeft het ook al een paar keer weer uitgespuugd en wilde vervolgens alleen maar weer drinken. Regeldag of clusteren voor de nacht? Pak 2 luiers is er morgen ook doorheen. Zit al de hele avond op de bank met haar aan m'n borst, voel me wel een beetje schuldig naar m'n vent. Verder is ze superzoet. Morgen als het lukt met z'n drieën een boodschapje doen. Dinsdag gaat papa weer helemaal aan het werk.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange zou inbakeren tijdens het voeden met een hydrofiel helpen of gaat ze dan erger huilen? Deed ik de eerste 3 dagen tegen het zwaaien maar Isa was niet overstuur dus weet niet of het een optie is in jouw geval. Kus

13. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Iedereen die inmiddels is bevallen Gefeliciteerd en geniet van je kleine wondertje.
    Hier oudjaarsdag bevallen van ons 4de mannetje.
    Hij is zoooooooo mooi.
    Het ging allemaal niet zoals het zou moeten.
    De ruggeprik werkte niet moest onder algehele narcose.
    Dit was een tegenvaller.
    Maar alles kwam goed en ons mannetje deed het ook goed.
    Heftige naweeen gehad zo dat was geen pretje.
    Langzaam aan herstel ik weer.
    Het idee dat we het nu echt afsluiten is wel moeilijk.
    Maar 4 gezonde kinderen wat wil een mens nog meer.
    En 3 keizersnedes gehad het houdt een keer op.
    Het gevoel zal altijd blijven.
    Nu nog lekker paar dagen kraamhulp.
    En genieten van mijn mannen.

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van harte! Geniet ervan Ilja! Lijkt me moeilijk het afsluiten.
    Wat jammer dat je ruggenprik niet werkte!
    Geniet van je laatste kraamdagen!

15. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Ilja!

@ ange: balen dat het even niet lekker loopt! Geef zelf geen borstvoeding, dus heb helaas geen wijze raad maar wil je wel sterkte wensen!

16. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @ilja gefelliciteerd! Geniet nog ff van je laatste kraamdagen
    @ange knuffff

@hier slaap al 2 nachten niet... Vanmorgen weer ctg gehad, alles ok. Woensdag controle gyn..... Afwachten....

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Akkoe, hoop voor je dat het opschiet!!!

Pffff eerste keer naar de supermarkt, ben kapot!
    Na een hele avond clustervoeden zat er vannacht ineens 5 uur tussen, schrok er wakker van! Vanmiddag als het lukt even wegen bij het cb.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ ilja; nog van harte gefeliciteerd meid!!

@ akkoe; fijn dat de ctg goed was! klote dat je zo slecht slaapt :( hoop voor je dat het elk moment kan beginnen

@ ange; dikke knuf meid :( hoe gaat het nu?

@ arual; ook dikke knuf voor jou! ben benieuwd hoeveel je meisje is aangekomen!

gisteren was de koorts bij mij wat lager, vandaag weer omhoog geschoten.. wond ziet er slecht uit..ik voel me echt mismaakt :(

ik ben allergisch voor hechtmateriaal, dus vandaar dat mijn hechtingen er dag 5 al uitgehaald zijn en die waren al aan het ontsteken omdat mijn lijf die eruit wil werken omdat ik niet tegen die hechtingen kan..
    maar nu keek ik net en zie ik dus gewoon nog 2 knoopjes zitten in het ontstoken gebied ( waarschijnlijk inwendige hechtingen)

vandaag om 15.55 naar de gynaecoloog.. ben benieuwd of er wat aan te doen valt en hoe ( zo eruit halen of op de OK wat herstellen) :(

vandaag laatste AB kuur, maar denk dat ik wel een nieuw receptje krijg aangezien de koorts nog steeds aanwezig is en de ontsteking ook

19. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Daantje bah wat naar!! Hopelijk kan gyn er nog wat mee doen..... Knuff

Hoop ook dat,t doorzet..... Maar ik maar nergens meer vanuit....
    Ga woensdag iig vragen of ze gaan strippen..... Maar we zullen zien..
    Nu eerst kijken of ik btje,kan bijslapen vanmiddag

20. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ilja gefeliciteerd met jullie 4e mannetje! Geniet van je laatste dagen kraamzorg en geniet vooral van je 4 gezonde mannetjes!

Daantje, echt super klote! Dikke knuffel!! Hoop dat de gyn het wat makkelijker voor je kan maken. Ik ga voor je duimen!

Akkoe fijn dat de ctg goed was, maar balen dat je nog steeds zo slecht slaapt. Hoen dat ze woe gaan strippen en het snel doorzet. Nog even volhouden meid!

Arual thx voor je advies. Ik heb vannacht eerst gekolfd (snelle kolfritme tot overgang langzame ritme, ong 2 minuten) en daarna heeft ze beter en rustiger gedronken! Wel nog erg last van buikpijn en scheetjes, maar dat hoort er een beetje bij denk ik. Vanmiddag helemaal niet eerst gekolfd en ze is niet gestikt! hopen dat het nu beter gaat :) Wat goed dat je kleintje al 5u heeft doorgeslapen! En dat terwijl ze nog zo klein is :) Knap hoor! Hoop dat ze hier ook snel wat langer gaat doorslapen. Nu komt ze nog stipt om de 3 u en soms eerder. Ze doet hier ook niet aan clustervoeden.

Deel Deze Pagina