1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Daantje,

wow, wat goed dat de infectie weg is, hoera!
    Ook je hb is heel netjes!

Wat goed dat Janice is gegroeid. Hopelijk vinden ze de oorzaak van de krampjes en ongemakjes van je dochter, lijkt me sneu te zien als ze niet lekker in haar velletje zit.
    Ik baker niet in, eerste 3 dagen wel gedaan met een hydrofiel en daarna ging het prima zonder. Mevrouwtje heeft wel een voorkeurshouding. Ga net even bij haar kijken en nu ligt haar gezichtje weer naar de andere kant, maar weer een dagje op haar zij leggen, de vorige keer ging het daarna beter toen de verloskundige dat geopperd had.
    Omdat je het inbakeren ook weer af moet bouwen, stel ik dat zo lang mogelijk uit. Kan wel de piep en opvolgers van een vriendin lenen indien nodig.

Manlief mocht eerder naar huis omdat het cb komt dus die kon lekker de hond uitlaten (oh zag mezelf al gaan met Isa in de regen en de hond).
    Hopelijk is kleine smurf weer gegroeid maar ze heeft veeeeel poep en plasluiers dus dat zal wel goed zitten. Vind het wel een voordeel van borstvoeding dat ik me niet bezig hoef te houden met hoeveelheden en maximum aan flesjes dat ze mag (niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten maar puur in mijn eigen situatie, ben best een controlfreak en dit kan ik dus gewoon helemaal loslaten zolang ze het zo goed doet als nu).

Ik ga even de was in de droger doen (echt ongelooflijk hoeveel wasjes je ineens draait) en dan is alles weer aan kant.

Akkoe, al contact met de gyn gehad???

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!!!

@Akkoe; heee..hoe is het vandaag? Al bij de gyn geweest?

@ange; aaaahhh lachebekkie!

@natas; was gisteren nog online..sindsdien niet meer..ben benieuwd!

@arual; heeee...rustig aan he, turbo! geniet ff lekker van de rust joh.. niet zo sjeezen :D

@Ange; Heb je de lactatiekundige al gebeld?
    Ik kan em herinneren dat we in het begin ook een uur bezig waren met voeden, en vrij snel (misschien ivm de fles??) op een half uurtje zaten.

@Liana; ohhh wat een scheetje is tess!

@daan; jeeej infectievrij.. eerste hobbel overwonnen!
    Wat sneu voor Janice :( Herken je symptomen van bij je zoon?

@arual; Haha, grappig.. ik heb juist met bv dat ik helemaal in de stress schiet dat ik dus niet weet hoeveel ze krijgt.
    Ik kan dat juist niet loslaten en vond daar in de fles weer rust mee. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat, ik ga gewoon weer bv proberen, maar voel ik me niet goed dan gaan we zo over op de fles

@Hier; blegh..nog steeds ziek. Ging om 21:30 naar bed, om 03:33 was ik nog wakker.. toen rkeeg ik een huilbui..en werd pas om 06:00 wakker door manlief. Pff.. de hele tijd hoesten, mn hele keel is kapot :(
    Straks ff naar de apotheek waggelen om te kijken of ze iets verzachtends hebben.. heb behoefte aan slaap :p

En hoe doen de meiden dat nu met kraamvisite? Nu er overal griep heerst? Laat je mensen gewoon komen? Extra handen wassen?

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@arual; ik zou bij borstvoeding juist in de stress schieten omdat je dan niet goed weet wat ze per keer binnen krijgen en of je dan goed uitkomt. Vooral nu we haar extra moesten geven ivm het geel zien en ze echt minimaal 500 cc moest binnenkrijgen

Spannend dadelijk het huisbezoek van het cb! Hopelijk is jullie meisje goed gegroeid! Onze zoon had ook een sterke voorkeurshouding, al snel fysio gehad en later toch een helmpje gehad :(
    Deze dame blijft tot nu toe wel netjes liggen als we haar draaien. Wij hebben een knuffeltje in bed die we telkens dan links, dan rechts zetten na elk slaapje zodat we weten welke kant van het hoofdje nu weer een de beurt is :p zoon hebben we overigens ook maandenlang ingebakerd en gelukkig 0,0 problemen gehad met afbouwen, gewoon vd een op andere dag gestopt en begonnen met slaapzak ipv inbakerdoek

@tummetje: klote zeg dat je je niet lekker voelt :( beterschap !

@kraamvisite: onze zoon heeft zelf telkens de griep en is extreem verkouden, was ik in het begin best panisch over, maar pasgeborenen hebben vaak na de bevalling nog een aantal weken/maanden antistoffen bij zich van ons waardoor het vaak meevalt. Bezoek laat ik wel handen wassen (vooral mensen die als een ketter roken brr) en ik ben wel heeeel alert op koortslippen etc en mensen die extreem verkouden zijn, verder niet echt.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kraambezoek: mensen met griep, koortslip of verkouden moeten even wachten. Zo zijn m'n schoonouders ook al een paar dagen niet geweest ivm snotterigheid, m'n neefje kwam pas na een paar dagen omdat hij verkouden was en hele goede vrienden die beiden een koortslip hadden komen zondag pas voor het eerst mits de koortslippen dan weg zijn. Sja is niet anders. Heb wel moeite met mensen vragen hun handen te wassen en bijna niemand doet het uit zichzelf terwijl ik ze dus wel om de mikmak was (aai de hond regelmatig tussendoor en die ravot lekker door de modder en weet ik veel waar nog meer doorheen). Misschien als hint de zeep zonder water op tafel zetten?

Nou hele huis weer gesopt, nesteldrang is nog niet over. Zit nu te wachten op de wijkverpleegkundige.

Misschien heel stom maar vind de maxicosi zo eng :), ze zit er zo opgefrot in dat ik bang ben dat ze stikt en ze valt meteen in slaap dus vind ik het helemaal eng haha, oh erg he? Vandaag komt m'n autospiegel, dan zie ik haar tenminste goed tijdens het rijden.

Omg mijn kind d'r kledingkast is nu al voller dan de mijne! Te erg gewoon!!! :D. Ze heeft zoveel 62 gehad dat ik dat niet meer zelf hoef te kopen op basics na! Wow, wel helemaal te gek natuurlijk!

Volgende week op verzoek van opa maar een spaarrekening openen voor de kleine meid :), kunnen papa en mama ook beginnen voor haar studie ;).

Grappig hoe verschillend iedereen borst en kunstvoeding ervaart :).

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daantje, bij ons hangt er een tuttel over de goede kant van haar bedje :). Heb haar half op haar zij gedraaid en ligt nog steeds goed. Hopelijk morgen weer gewoon als ze op haar rug ligt.

6. SeaShell

@ arual; haha nesteldrang is hier ook verre van weg hoor, ben nog steeds dezelfde poetsmiep :)

Hier deze week ook een spaarrekening voor Janice geopend!

Net mijn mooie canvas doek binnen gekregen <3

Nu nog het naambordje aan de deur van ons Giorgio & Janice waar ze allebei op staan, kan niet wachten :D

7. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    vandaag niks gebeurd....
    Vrijdag terug komen.... Ze willen naar 41wkn minimaal ... Dat ben ik vrijdag.....

Nu gesloopt.....
    Reageer later...

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gaaf Daantje! supermooi!

Akkoe, schiet niet op dus. Nogmaals dikke knuffel!

Cb geweest, niet gewogen alleen heel veel informatie doorgenomen. Aardige verpleegster (hadden haar maandag al ontmoet), sommige informatie met een kilo zout genomen ;). Afspraken voor de arts en prikjes gepland. Grappige is dat ze dezelfde cb-arts heeft over 2 weken als dat ik bijna 30 jaar terug had, toen was ze net arts en nog heel erg jong.
    Ze vond ons erg goed voorbereid en dat we al zoveel wisten (informatiekliko eersteklas :D).

Wel redelijk stuk, denk dat ik iets te hard van stapel loop sinds de kraamzorg weg is. Heb ook niet meer gerust overdag sinds ze weg zijn en dat was misschien toch wel handig geweest (zeker ivm MS waar ik toch wel wat rekening mee moet houden ter voorkoming van een terugval). Goede voornemen voor de komende tijd dus... Mn vent staat nu te koken dus dat heb ik in ieder geval vast goed voor elkaar ;).

Vrijdag ga ik de volksverhuizing voor het eerst in mijn eentje doen, dan ga ik met de auto naar mijn ouders (wagen, maxi-cosi, hele rambam) want dan is mijn opa jarig en ga ik daar lunchen.

9. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daantje, super fijn dat het nu wat beter met je gaat! Hoe was het bezoek van het cb? Alles goed met de kleine? ziet ze trouwens nog geel of is het weggetrokken? Gave foto op Canvas :) Waar gaan jullie hem hangen?

Akkoe, wat klote zeg! Had zo voor je gehoopt dat het vandaag zou gaan gebeuren. Nog een paar daagjes wachten meid. Ook voor jou een knuffel.

Tummetje, heel veel beterschap meid! Heb je vanmiddag nog geslapen?

Arual, neem je rust hè meid! Lekker dutjes doen met je kleintje en dat poetsen komt later wel! Grappig dat je kleintje dezelfde arts heeft als jij zelf had :)

Ben benieuwd naar het verhaal van Natascha. Hoop dat alles goed gaat!

Hier dus gebeld met de lactatiekundige. Ze stelde voor om toch nog meer af te kolven, dus langer dan 2 minuten. Dit vanmiddag gedaan, zo'n 3,5 min, en nu ging het eigenlijk wel goed. Als mijn linkerborst dan " leeg" is, dwz als ze stopt met drinken, dan de andere borst aanbieden. Voorheen gaf ik maar 1 borst per voeding. Arual hoe doe jij dat? Er komt iig in die korte tijd heel veel melk uit mijn borst bij het kolven. Als dit niet werkt vannacht dan moet ik morgen weer bellen en dan komt ze langs. Wish for the best...

10. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Vandaag trouwens nog bezig geweest voor ons aankomend huwelijk :D We moeten nog trouwkaarten hebben, een trouwauto en ringen. Als jullie nog tips hebben, dan hoor ik dat graag!

Wanneer gaan jullie langzaamaan weer beginnen met sporten? Ik sta te popelen, maar wacht voor de zekerheid tot na mijn controle bij de vk (21 januari).

Hebben jullie al anticonceptie geregeld? Ik moet nog even langs de dokter voor de pil. Schijnbaar mag je niet alles slikken als je bv geeft. Zei de vk tenminste. Niet dat ik nu aan sex moet denken, mijn onderkantje is nog te gevoelig. Maar het zal er toch wel weer een keer van komen.

11. SeaShell

@ akkoe; jeetje, dikke knuf meid! hoop dat het gauw vrijdag is en ze iets gaan/willen ondernemen :(

@ Ange; janice ziet gelukkig steeds minder geel, ze is nu echt nog maar een vleugje geel ipv een kanarie :p het stofje bilirubine kan zich alleen via de ontlasting verlaten, dus vandaar dat ze echt extra moest drinken zodat ze veel zou poepen en het eerder kwijt zou zijn haha. Gelukkig was ze ook 160 gram in 1 week aangekomen en weegt nu 3120 ( geboortegewicht was 3000)

Fijn dat je de lactatiekundige hebt kunnen bereiken en je tips hebt gekregen en het vanmiddag goed ging! Hoop dat het steeds een beetje beter gaat meid!

@ arual; bijzonder dat je dezelfde arts voor jullie meisje hebt als voor jezelf destijds! ik had dat bij vorige bevalling.. de verpleegkundige die mijn bevalling begeleide heeft mij zelf ook ter wereld gezet, erg bijzonder vond ik dat.

Dat te hard van stapel lopen is echt herkenbaar.. ik was zelfs al een middagje wezen shoppen in eindhoven stad vorige week :) tot ik de infectie kreeg en koorts, toen heb ik mezelf echt een tandje terug geschroeft.

12. SeaShell

Wat gaaf dat jullie vandaag bezig zijn geweest een aantal dingetjes op een rijtje te zetten!

@ sporten; vaak moet je echt een aantal weken wachten omdat je buikspieren door de zwangerschap zijn gaan wijken, en als je die eerder belast je blijvende schade kan houden (diastase) de gyn/vk voelt dan eerst aan je buikspieren of ze weer redelijk ''goed'' zijn alvoor je gaat sporten. heeft ze toevallig bij mij gedaan deze week.

hier mocht ik dag 10 alweer beginnen met de pil, maar nog niet gedaan aangezien de antibiotica en echo bij de gyn waarop nog veel bloed in mijn baarmoeder te zien was.. maar idd qua pil werkt dat anders bij borstvoeding, vaak krijg je dan een ander soort pil

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ange, minipil kan wel maar inderdaad niet alles kan en veel vormen van anticonceptie kunnen je productie beïnvloeden. Ik wil eerst mijn lichaam alle hormonale veranderingen even rustig door laten komen. Ben qua stemming ook nogal gevoelig voor hormonen dus hier tot de nacontrole begin februari nog even niets en daarna maar even zien.
    Gaaf voor de bruiloft bezig zijn, geen tips, geen ervaring ;). Geregistreerd partners hier en hebben er niet een groot feest van gemaakt.

Daantje, jeetje meid, al gaan shoppen. Nee dat heb ik gelaten nog.
    Ook bijzonder bij je vorige zwangerschap van je verpleegkundige!

Schoonouders net op bezoek gehad. Nu rustig pyama aan als de kleine meid gaat slapen en even tv kijken (met een half oog gok ik). Wie weet kan ik nog een uurtje pakken!

14. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hier even een foto van mijn telefoon....ben verliefd:)

Bijgevoegde bestanden:

15. SeaShell

Aaaah wat een moppie marloescha!!

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh wat lief Marloes!
    Heel schattig, logisch dat je verliefd bent ;)!

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Wat een lekker ding marloescha! Prachtige meid! En wat een bos haar :)

18. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @ange anticonceptie moet er niet aan denken dit nodig te hebben voorlopig haha
    @daantje prachtige foto !
    @tummetje beterschap
    @marloescha prachtige foto van jullie meisje!!
    *ik wil ook* :D

Zit hier op de bank met n dvd.... je moet wat....
    Flink krampen als ik lig, maar zet niet door helaas...

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog een beetje geslapen Akkoe???
    Ben benieuwd wat ze morgen zeggen en of ze je in gaan leiden.

Poppetje heeft het goed gedaan vannacht, niet onrustig en om de 3 uur een voeding. Gisterenavond kwam ze iets vaker maar niet de hele middag en avond geclusterd.
    Rustig dagje vandaag. Er komt een vriendin langs met haar dochtertje begin van de middag en m'n mams komt tegen de avond even haar auto brengen (manlief heeft de mijne ingepikt). Lekker beetje rommelen dus vandaag en proberen wat rust te nemen. Blij dat ik deze eerste werkweek van manlief rustig heb gehouden zodat ik met de kleine meid ook een beetje in een ritme kan komen.

Morgen komt de halve fysiopraktijk waar ik al jaren loop op bezoek. Die zijn te nieuwsgierig :D. Wel tof van ze, ze konden niet wachten tot ik zelf langs zou komen.

20. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!!

ff update; vannacht werd ik wakker van weeën, en iets later braken mn vliezen.
    Weeën werden minder en lichter en verder geen teken dat de bevalling zou gaan beginnen.
    VK is toen geweest, en voelde dat de onderste vliezen intact waren, dus er zit een hoge vliesscheur waar vruchtwater uit lekt.
    Baarmoedermond zat nog vrij hoog, licht verweekt, 2 cm ontsluiting.. maar verder is het afwachten tot het door gaat zetten..

Er is geen infectiegevaar voor de baby, dus er zijn geen regels met weeënopwekkers i.o.d. Mag gewoon zo blijven lopen en wachten op een normaal verloop van de zwangerschap. Kan dus ook over de 41 weken lopen (hoop het niet, haha)

Dus ik dacht even; nou.. mn man krijgt gelijk hoor.. de 10e :D

Maar nu heb ik lichte weeën en niets wijst er verder op dat het gaat beginnen.. dus ik beschouw het maar als een valse start..
    Dus ik zit weer op het wachtbankje :D

Kleine diva maakt het erg spannend voor ons :)

Deel Deze Pagina