1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend missm! Wel fijn dat je nu prettiger bent geholpen!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Spannend missm! Wie weet beginnen ze morgen al met inleiden? Alvast veel succes!!

@arual: wauw! Je meisje groeit echt hard zeg! Hier vorige week maar 160 gram aangekomen, ben benieuwd deze week, ze is wel een stuk boller geworden in der gezichtje haha

3. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daantje, echt een schatje! En wat een mooie bos haar! Daar is Esmée wel jaloers op ;) Zij heeft bovenop nog weinig haar. Had ik zelf ook en dat is gelukkig ook goed gekomen. Ja is idd spannend of Esmée ook heupdysplasie heeft. 21 maart moeten we naar het ziekenhuis. Wanneer wordt j.anice weer gewogen?

Missm en zo is het maar net! De kleine dame is er een dezer dagen, hoe dan ook! Veel succes meid!

Arual, ze is idd flink gegroeid! Goed hoor! Hier is maat 50 ook inmiddels te klein. Heb vandaag de maatjes 50 uit de kast gehaald. We gaan woensdag weer wegen.

4. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    Hoi meiden

Daar was ik weer een keer.laatste maand van dr zwangerschap is heel anders gelopen dan gepland zelfs in zh gelegen ivm geen leven voelen en te hoge bloeddruk en afwijkende lever waardes. Ons mannetje is wel op de geplande datum geboren maar wel all dagen zh en controles
    Hij woog 4020 en 53 cm

5. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    @Daantje: nee, die serie is opgenomen ergens in Ohio. Ik wist trouwens niet eens dat er een TLC nederland bestond!
    Wat een schattige foto's weer trouwens!

@Ange: pas met drie maanden en dan foto's?? Achterhaald!! Tegenwoordig worden er meteen echo's gemaakt: veel sneller en nauwkeuriger dan xrays. Echt, zou ik achteraan gaan hoor! Hoe sneller erbij, hoe sneller opgelost. Bovendien vinden baby's de echo helemaal niet erg, voor de xray moeten ze in een bepaalde positie gehouden worden. Bovendien straling enz enz.

@missm: spannend!! Nog heeeel eventjes volhouden!

@Noa: Jeetje zeg, heftig verhaal. Doet je ventje het verder goed? En jij zelf? Gefeliciteerd met z'n geboorte!!

6. SeaShell

@Luun: jaaaa, TLC is zowat mijn favo zender :p leuke programma's komen daar haha

@Noa: heftig zeg meid :( hoe gaat het nu met jullie? Nog van harte gefeliciteerd!

@ange: hier word Janice donderdag weer gewogen :D morgen om 18.30 naar de chirurg voor m'n navelbreuk, ben benieuwd :(

7. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    #3147 Ange84, 14 jan 2013
    Laatst bewerkt: 14 jan 2013
    Noa gefeliciteerd! heftig! Maar wat heftig! Sterkte.

Luun, ja hier schijnt het standaard te zijn na 3 maanden. Vond het ook laat. Zal eens wat meer onderzoek doen.

Tlc is ook een van mijn favo zenders. Wat jammer dat we in nederland geen beauty pageants voor baby's hebben a la toddlers en tiaras... Not!!! Vreselijk vind ik het! Maar kijk wel stiekem ;)

Hier een slechte avond voeding gehad :( gister ook al. Ze laat steeds los en er loopt melk uit haar mondje. Huilen.. Maar 5 min gedronken ofzo. Komt niet door de tsr en de rest van de dag gaat het wel goed. Snap er niks van. Heb geprobeerd om wat na te geven met de fles (gekolfd) maar ze wou niet. En nu slaapt ze. Ze heeft wel haar wangetje net opengekrabt :( had van die wanten gekocht, smaar die vallen steeds uit. Ze heeft ook last van baby acne. Heel haar gezichtje en borst zitten onder. Zijn er meer die daar last van hebben?

Daantje succes morgen! Hoop dat alles goed gaat!

8. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Wow wat een pak sneeuw buiten! Gaan jullie met de kleintjes naar buiten?

Vannacht is het redelijk gegaan. Na mijn laatste bericht heeft ze toch nog goed gedronken aan de borst en gaan slapen. Om 3.00u was ze weer wakker, om 5.30u, om 7.15 en nu om 9.00u. En wat krassen extra op haar gezicht, dus de wanten zijn toch weer aan.

Ben toch wel jaloers op de mama's met baby's die wel al netjes om de 3 uur komen :(

9. SeaShell

@ange: hier ook een meisje dat nu baby acne begint te krijgen. Eerst helemaal gaaf, maar vanaf gisteren komen er tig bultjes.
    Ik geef dan wel geen borstvoeding maar Janice komt hier ook vaak om de 2 uur, we zaten tot een paar dagen geleden op 9 voedingen per dag. Nu op 8. Gelukkig is het vannacht redelijk gegaan met je meisje Ange! En hopelijk gaat het vandaag ook goed!

Hier niet naar buiten met Janice, vind het veelte koud en glad brrr

10. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Daantje, ben je klaar voor vanavond? Gaat de chirurg meteen iets doen? Heb je nog veel pijn :( Hoop het niet. Sneu voor die kleintjes he, die baby acne. Hoop dat het snel wegtrekt. Nee, wij zijn ook niet naar buiten gegaan. Donderdag gaan we met een vriendin en haar dochtertje van 4 maanden wandelen. Moet zeggen dat ik het best spannend vind, aangezien ze nog geen vast voedingsschema heeft. Goed dat Janice van 9 naar 8 voedingen is gegaan. Hier nog 9 voedingen.

Wat is jullie mening over inbakeren? Ik heb een Puckababy Piep besteld. Dan zit ze niet helemaal strak ingebakerd, maar zitten haar armpjes wel vast. Dan kan ze zichzelf iig ook niet meer wakker zwaaien/slaan. Hopelijk slaapt ze dan wat rustiger. Ze slaapt de laatste dagen 1 slaapje in de box op haar buik. Dan kan ze haar armen ook niet bewegen en slaapt ze gauw zo'n 4 uur :) Ik heb liever dat ze gewoon in haar wieg slaapt, dus hopelijk gaat het lukken met de Puckababy.

Slapen jullie kleintjes in een wieg op jullie slaapkamer? Of al in hun eigen kamer?

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden,
    Wat een weer!
    Moesten er toch doorheen naar de dierenarts met de wagen. Kleine meid huilt normaal erg weinig (laat zich alleen wel eens een klein beetje horen voor een voeding of krampjes/luier) maar nu was het ellende buiten en bij de dierenarts. Was blij toen we thuis waren. Was ook nergens gestrooid en zijn gaan lopen en dat was bij elkaar toch wel een stukje als je door de sneeuw moet ploegen.

Inbakeren doen we nu niet maar zou zelf inderdaad voor de piep gaan ipv strak inbakeren, ook voor de heupjes en reflexen.

Ze is nu beetje onrustig, beetje last van scheetjes.
    Nog geen babyacne, alleen 1 pukkeltje.

12. SeaShell

@ange: hier ook een puckababy piep en gebruiken hem sinds een week, echt super ideaal! Volgens het CB is dit ook veilig met de puckababy, paco, en gewone inbakerdoeken. Janice slaapt hierdoor echt stukken rustiger en langer aan 1 stuk. Hier slaapt ze gewoon in haar ledikantje in haar slaapkamer. Bij onze zoon hadden we wel een wiegje bij ons op de slaapkamer, maar nu niet.

Spannend zeg donderdag wandelen met je vriendin!

De chirurg zal me denk ik wel verwijzen voor een echo of röntgen on te zien hoe groot de breuk is. Ze kunnen het alleen verhelpen met het plaatsen van een kunststof matje, maar dan moet alsnog je hele buik open gemaakt worden en is vrij heftig qua herstel (6 weken niks doen, tillen etc) of reven van de buikspieren (alle rechte buikspieren weer naar elkaar toe naaien, net als bij een buikwandcorrectie. Dus maar goed kijken hoe of wat. Na de 1e zwangerschap al bij de chirurg geweest (zelfde als vanavond) en die vertelde dat toen ( toen was er ook al een vermoeden van een navelbreuk door de zwangerschap, maar toen bleek het enkel een blijvende diastase van 15x3cm)

13. SeaShell

@arual: pff ja het is echt glad buiten hè! Vervelend dat je meisje het er niet mee eens was buiten. Alles goed bij de dierenarts?

14. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ow jeetje Daantje, wel heftig als heel je buik open moet :O Hopen dat het meevalt! Ik duim voor je. Want zo'n grote operatien en 6 weken uit de running is natuurlijk echt klote!

Arual, is alles goed met je hondje? Balen dat het wandelen niet zo lekker ging. En als je kleintje het er dan ook niet mee eens is en je nog een stuk door de dikke sneeuw moet is het helemaal balen. Het enige wat je dan wil is zo snel mogelijk naar huis.

Morgen weer wegen. Hopen dat het morgen niet sneeuwt!

Hoop zooo dat Esmée ook langer gaat slapen met de puckababy piep :) Hij komt morgen binnen.

15. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    daantje, wat doe je Janice aan voordat ze in de puckababy gaat? Gewoon rompertje en pyjama, puckababy en dan dekentje? Of puckababy meteen over het rompertje? En dan een dekentje?

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh was alleen de jaarlijkse check-up en vaccinaties voor de hond, alles goed hoor!

Jullie nog last van hormonen??? Kan me soms nog zo ergeren aan bepaalde mensen ;), arghhhh moet dan soms echt even op mijn tong bijten (of toetsenbord als het om emails gaat) om de lieve vrede te bewaren haha (al ben ik niet de enige wie zich ergert in dit geval dus zegt ook niet alleen iets over mij maar merk wel dat de ergernisjes bij sommige mensen nog wel wat meer zijn dan voor de zwangerschap).

Onze meisje ligt trouwens nog in de wieg bij ons en ligt daar prima :). Voorlopig nog niet van plan haar snachts op haar eigen kamertje te leggen. Vind het wel fijn zo.

17. SeaShell

@ange: hier een romper, pyjama en dan de puckababy en dan het dekentje vanwege dat het toch fris is en het vannacht -14 kon gaan vriezen hoorde ik :$ brrr, vind het niks dit weer als je er uit moet :p

Ben benieuwd hoeveel jullie meisje morgen is aangekomen! En ik hoop echt dat ze beter gaat slapen met de puckababy!

@arual: hormonen zijn idd nog lekker aanwezig pfff.. Was bij de 1e echt pas na een maand of 9 tot een jaar weer mezelf. Hier gold het begrip 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren echt

18. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi dames, heb nog weinig beneden gezeten dus geen computer gezien afgelopen week.vandaag is de kraamhulp voor het laatst geweest.wat en gouden mens zeg.we hebben echt geboft.Tess doet het bijzonder goed en groeit hard.ze was vandaag 110 gram aangekomen! Morgen komen zus en moeders oppassen want papa gaat naar school.helemaal geen zin in met die sneeuw want hij moet heel ver weg.hij is heel moe, maar wil niet toegeven....hij zorgt zo goed voor ons <3
    Ik wil morgen naar buiten.dat is al ff geleden! Kleine goed inpakken en dan en foto in de sneeuw maken:)
    Mijn onderkant is eindelijk goed aan het genezen.ik was zo blij met 2 dagen extra kraamzorg.ik kon amper zitten zonder flauw te vallen.
    Hebben jullie ook overal smeersels voor?
    Nie normaal..
    Nog ff een plaatje spammen van Tess....wat lijkt ze veel op papa zeg.

Bijgevoegde bestanden:

19. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Och wat ben ik gezegend met onze kleine... Afgelopen nacht om 00.00 voeding en toen pas weer om 06.30..... Zo heerlijk.... Hoop vanacht weer!!!!

20. SeaShell

@marloescha: wat een moppie zeg!! Mooi meisje! Fijn dat alles goed met jullie gaat! Hier geen smeerseltjes haha. Fijn dat je wond ook goed aan het genezen is! Super ook dat je man zo lief voor jullie is en zorgt :)

@Liana; wow, dat is idd lekker zeg dat ze zo goed slaapt!

Hier net naar de chirurg geweest. Idd een navelbreuk, hij kon hem goed voelen. Krijg nu eerst oproep voor een echo. Hij denkt dat er misschien meerdere breuken zitten en ook een darm verkleefd aan de buikwand en moet dan idd geopereerd worden :(

Deel Deze Pagina