He dames, Ik ben 24 jaar, 10 getrouwd en in de 7e week van de zwangerschap. Ik werk 3 dagen op een middelbare school en doe er nog een studie naast.
@mama1987 wehheheh Ik vermoedde al dat het een foutje moest zijn want met je 14e getrouwd zijn is volgens mij niets eens legaal in nederland Ik heb net heel cliché een pot miniaugurkjes en zilveruitjes leeggegeten, zou het een meisje worden?
Frommel dan kom jij hier togh ook gewoon kletsen meiss dat kan toch best. Ik ben 23 en werk in de thuiszorg alleen zit nu al in de ziektewet.
Dames, Ik vind het splitsen ook fijner. Een stuk persoonlijker zo ik ben 27 jaar, 10 jaar samen met mijn vriendje en 6 wkn 6 dgn zwanger Mijn hobbies zijn shoppen, dansen en zumba. Helaas wel sinds een week gestopt met sporten, omdat ik zo moe ben. Als ik denk aan een pot miniaugurkjes en zilveruitjes moet ik al bijna overgeven. Ging net bij de aardappelpuree al bijna over mijn nek! Welke kwaaltjes hebben jullie verder? Ik moe, misselijk, af en toe een steek in mijn onderbuik en rug en zware borsten. Liefs
Ik ben wel behoorlijk moe elke keer, waar ik me best aan irriteer. En heb een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Voor de rest valt het eigenlijk allemaal wel mee.
Hey dames, dit topic ff ontdekt vanaf mn vakantie adres.... ik ben 23jr, 10mnd getrouwd (ongeveer). Werk daarnaast 24 uur in de thuiszorg, was de bedoeling om naar 28uur te gaan, maar moet er nu toch nog ff over nadenken.... Haha 23 mei naar gyn voor 2e echo..... Spannend! Kwaaltjes vallen hier toch weer mee.... Was gisteren zo blij met nl eten (aardappelpuree haha) heerlijk! Verder voel ik me redelijk, veel moe en pak dan ook mn rust Bij jullie verder....? @kimm, gaaf zo'n mooie echo!
@Tumtum: dat is inderdaad niet legaal in Nederland, haha Vannacht had ik een flinke steek in mijn onderbuik, de rest van de nacht er eng over gedroomd. Gelukkig niks aan het handje! Net tijdens het eten werd ik wel even een beetje misselijk, verder rommelt het in mijn darmen en heb ik last van mijn nek. Al weet ik niet of die laatste 2 door de zwangerschap komen @ daantje, @ missm, @kim, @ sher, @ ange: wat hebben jullie vroeg een echo, dat wil ik ook! moet nu nog dik een maand wachten... grrr
De reden dat ik vroeg een echo heb gehad is omdat 1, ik 7 maanden geleden een maagverkleining heb gehad en 2, ze in eerste instantie dachten dat het een BBZ kon zijn. Gelukkig is alles in orde en klopte het hartje.. Nu even de gevarenzone door en dan kunnen we allemaal wat geruster ademhalen
ik heb nog niet vaak in het ander topic meegepraat maar ik probeer hier mee te doen ik ben 27 jaar, 5 jaar samen met men vriend, anderhalf jaar erover gedaan om zwanger te worden van ons eerste pixeltje waarschijnlijk heeft het zolang geduurd omdat ik een schildklierprobleemgeval ben, moet wel voorzichtig aandoen vanwege meer kans op een miskraam maar heb er een goed gevoel bij. eerste (spoed)echo al gehad maar alles was perfect in orde, hartje klopte dus al bij 5weken en 6dagen voor de volgende echo moet ik nog een afspraak maken owja ben uitgeteld voor 4 april als ik goed heb getelt
mama1987, nog 3 weekjes wachten voor mijn eerste echo! Dan ben ik 9wkn6dgn zwanger. Kan niet wachten! Maar dat heb jij zeker ook Onze vk maakt een echo op 9 wkn en dan weer op 12. Jullie?
Ik ben 32 jaar dit wordt ons 1e kindje. Ik ben al acht jaar samen met mijn man. enne ja verder heel moe last van mijn rug en soms een beetje misselijk maar dat heb ik er voor over vind het tot op heden gelukkig nog meevallen. Ik heb een echo met 8 weken. Ik weet niet waarom zo vroeg maar bij de vk waar ik bij zit doen ze dat zo. @Zwolle...wat leuk als je in Zwolle wilt komen wonen. Dat is wel wat anders als het westen inderdaad ik woon er namelijk
Ik krijg net ala sydnys een vroege echo omdat ik ook schildkkierpatient ben en ik nu ook loop te rommelen met mijn waarden. Tijdens de zwangerschap gaat je schildklier eigelijk nog slomer werken en dat is voor mij erg gevaarlijk en moet nu ook extra medicatie bijslikken en elke 4 weken bloedprikken en zo nodig ophogen, als je dit niet doet heb je ontzettend veel kans op een miskraam, vandaar dat ze het goed in de gaten houden Verder is de vermoeidheid nu enorm toegeslagen. Weet niet of het nu een de zwangerschap ligt, of aan de trage schildklier (zelfde klachten) of een combi ervan Hebben jullie trouwens al namen? wij hadden ze al voor de zwangerschap. Als het een meisje word kiezen we dezelfde naam als dat we 2,5 jaar eerder zouden gebruiken mocht onze zoon een meisje zijn geworden haha, en jongensnaam is de 2e naam die wij toentertijd voor onze zoon in gedachte hadden Willen jullie weten wat het word? Hier wel. Vorige zwangerschap met 17 weken een 3D echo gehad en toen wisten we het geslacht al, en dit keer willen we dat weer doen, pas dan ga ik kleertjes en andere accessoires shoppen en het kamertje aankleden Zaterdag word de toekomstige babykamer al getext, en de kledingkast die nu op het kamertje staat word op onze slaapkamer gezet zodat de kamer leeg is sommige denken " die is snel" maar vorige zwangerschap heb ik vanaf de 23 weken tot de 37 weken telkens week in week uit in het zkh gelegen vanwege hyperemesis (extreem overgeven in de zwangerschap) en kon toen niks meer Nu wil het niet zeggen dat ik dat nu weer krijg, maar neem liever het zekere voor het onzekere en ben daarom denk ik zo "snel" omdat ik bang ben dat mocht zoiets weer voorvallen ik het nu wel zelf kan afmaken.
Boooh Ik krijg helemaal geen extra echo's omdat ik schildklier patient ben gewoon 1tje tussen de 12 en de 18 weken, that's it. Maar goed, mijn waardes zijn "praktisch gelijk aan de vorige meting" stond in de brief die ik vanmorgen kreeg. Morgen maar eens bellen wat ze precies zijn wat dat willen ze vast in de verloskundige praktijk ook wel weten
Idd goed opletten hoor! Je tsh moet eigelijk rond de 1 zitten en zeer zeker niet daarboven En je ft4 moet hoog normaal zijn ( in het eerste trimester het liefst boven de 14) veel huisartsen/internisten/vk's weten dit helaas niet En eigelijk moet je direct na de positieve test ophogen met 0,25 volgens het handboek omdat je kindje zijn/haar schildklier aanmaakt met jou schildklierhormoon en door de zwangerschap de tsh waarde ineens fors kan stijgen
zo hier is alweer flink gekletst zeg!! Ik ga niet alles terug lezen...hahahaha Nou ik ben dus melanie en ben 25 jaartjes. ik ben (ofja wij) 6.5jaar getrouwd en al 9jaar samen met mijn man. we hebben een zoontje van 6.5jaar oud. on schema van 2005: 9-12-2005 getrouwd 12-12-2005 ik mijn rijbewijs gehaald met dikke buik! 13-12-2005 zijn mijn vliezen gebroken, nota benen bij vrienden thuis op de stoel! 14-12-2005 is onze zoon M.oreno geboren. 16-12-2005 "opa" van mijn man gestorven. het was me een weekje wel maar we hebben het overleefd!! in december 2011 met de pil gestopt en meteen de 2de ronde zwanger. dit eindigde helaas in een mk en ben 19-3 gecurreteerd. En nu meteen weer de 2de ronde zwanger, we zijn zo blij en we hopen dat het kleintje deze keer blijft "plakken'' Zoooo genoeg gekletst
Wat heftig allemaal meiden met schildklierproblemen. Wat een spannende tijd voor jullie dan! Petje af hoor! Ik duim voor jullie dat jullie een voorspoedige zwangerschap hebben en straks lekker van jullie kindjes kunnen genieten
Er wordt hier nooit automatisch opgehoogd, dat druist in tegen de zweedse protocollen en er staan in de computers waar de huisartsen hun waardes in lezen keurig wat de normwaarden normaal en 'zwanger' zijn. Verder weten huisartsen er qua zwangerschap idd niet veel vanaf omdat de hele medsiche zorg wordt overgenomen door de 'verloskundingen' praktijk, en die hebben vrij duidelijke richtlijnen voor schildklierpatienten schijnt. (ik ga er vrijdag zelf achterkomen). Maar als ik een briefje krijg waarin staat dat mijn waardes nauwelijks veranderd waren neem ik aan dat ze vrijdag nog steeds rond de 0.66 zaten. Mijn t4 was 24 vorige keer, en nu misschien wel wat lager maar ik heb nog nooit onder de 14 gezeten. Ik ga absoluut niet zomaar ophogen, ik ben zelfs omlaag gegaan 8 weken geleden, en schijnbaar heeft dat weinig invloed gehad op mijn tsh, net als het feit dat ik zwanger ben. Heb nog steeds last van hartkloppingen, dus als ik niet zwanger was geweest had ik mijn dosis zelfs nog meer omlaag gedaan, dat durf ik nu niet goed aan, maar ik voelde me absoluut een heel stuk beter met een tsh van 3.2.
oeps ik bedenk me net dat ik uitegerekend ben op 16-1. Maar dat is mijn berekening dus ik blij nog even gewoon hier kletsen en verander wel van topic als ik het eenmaal weet!