1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wauw, dan heb jij echt geluk tumtum :)

Hier in 1 week tijd de TSH best fors gestegen door de zwangerschap en FT4 flink gedaald en is helaas meestal zo bij zwangeren met schildklierproblemen. Ik voel me nu ook slechter dan ooit en hoop dat de ophoging snel aanslaat. Balen dat je zowat gaat hyperen zeg! Maar dan zal je waarde idd nog prima in orde zijn als je nu nog steeds die hyperklachten hebt. Ik weet niet of mijn moeheid nu komt door de zwangerschap of door de schildklierwaarden icm. Ochja, gelukkig worden we goed in de gaten gehouden. Cool zeg dat je in Zweden woont!

2. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0

hihihi grappig, ik ook!! :D

3. SeaShell

Gewoon gezellig blijven kletsen meid, dat dagje meer of minder maakt toch niks uit :D

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    even een vraagje.
    als je zelf een inwendige echo wilt via het ziekenhuis moet je dan zelf bellen naar het ziekenhuis en dit zelf betalen?

Ik heb 29-5 een echo bij de vk maar deze is uitwendig!
    Maar ik wil toch graag een inwendige echo omdat de vorige keer bij de vk niks te zien was en ik dus eerst 1week in spanning thuis heb gezeten en na 1 week nog niks te zien was.
    toen heeft mijn vk me wel naar het ziekenhuis gestuurd voor een inwendige echo en toen wisten we ook dat het niet goed zat!

Ik ben nu gewoon zo bang en denk bij alles dat het niet goed zit,
    ik denk dat dit komt omdat ik de mk vorige x echt niet verwacht had,
    ik had geen bloedverlies en geen krampen.
    nu heb ik af en toe krampen in mijn baarmoeder en lijkt het alsof ik ongi ga worden, dit maakt me zo onzeker..

heeft iemand van jullie ervaring met zelf een afspraak maken in het zh en hoe gaat dit met betaling? of wordt dit vergoed?

5. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    @kaatje grappig van alle steden en dorpen in Nederlan (en Zweden). Welke vk praktijk zit je dan als je dat al weet...ik bij bakerraad Zwolle-Zuid ze leken me aardig zat. Maar je hebt ook maar drie keuzemogelijkheden. Ik heb altijd gedacht dat het er veel meer zijn.

6. SeaShell

@melanie

Als je een inwendige echo wil kan je helaas niet zomaar een gyn opbellen en een echo vragen, ook niet tegen betaling

Enige optie is dat de vk je doorstuurt voor een inwendige echo als zij dat nodig acht en dan word het ook vergoed, of een particulier echo bureau zoeken waarbij het kan tegen betaling (bijv pretecho bureau), maar die doen volgens mij geen inwendige echo's

Als je erg slank bent is er vaak bij 6,5-7 weken wel wat te zien op een uitwendige echo

7. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    owh jee, ik vertel net aan mijn ouders dat wij volgende week volgens de voorspelling de hele week 23 graden hebben, en gezien ze vakantie hebben maar nog niet bedacht hadden waar ze naar toe gingen, zijn wij de bestemming geworden! Vind ik heel leuk en gezellig hoor, maar mijn moeder kan niet voor zich houden dat ik zwanger ben, en de 1000km afstand maakte dat vrij gemakkelijk verborgen te houden. Hopelijk hang ik volgende week nog niet elke ochtend boven de wc pot, en mijn foliumzuur/vitaminepilletjes moet ik maar in de slaapkamer houden. Op dit forum zul je me weinig zien die week vrees ik :D

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    bedankt daantje.

dan denk ik dat ik de vk morgen maar bel.
    ze zei na mijn mk dat als ik weer zwanger ben ze er alles aan zou doen om mij gerust te stellen en dat ik kan bellen wanneer ik wil.
    van de eene kant denk ik '' ik wacht nog wel" maar van de andere kant lijk ik vanalles te voel wat me weer onzeker maakt.
    heb bv nu al een tijdje last van mijn eierstokken, een raar gevoel. *zucht*

@tumtum, gezellig zeg.
    je moeder weet het dus nog niet neem ik aan.
    waar wonen jullie dan?
    ik wil ook 23gr!!!!! hahahaha

9. hartje1982

hartje1982 Niet meer actief

Helloe lady's

Alweer lekker aan de babbel ik wa druk vandaag. Bloeden is wel weg vanmorgen nogniets maar verder niet.

Hoest hier
    Ik wilde wat zeggen maar weet t niet meer. Zucht

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ga slapen dame's!
    Morgen vroeg weer werken..

slaap lekker allemaal!!!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

ow leuk, nog schildkliergevalletjes hier :)

jullie zijn precies goed op de hoogte van de schildklierwaardes, ik niet maar heb er ook niet naar gevraagd, kga volgende week wel naar een schildklierspeciast voor de eerste keer, ik ben hyper en weeg nu maar 46.5kg maar ik kom van de 43af(zeer extreem dus)vroeger woog ik altijd 49 toen ik nog geen schildklierziekte had

men spoedecho moest ik doen door mijn te lage htc?waardes, als iemand dat gaat hebben, niet in paniek schieten, in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat die waarder zo goed als niks zeggen over de baby, raar

soms voel ik me zwanger maar soms ook helemaal niet, hebben anderen personen dit ook?

12. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hartje: fijn dat bloeden weg is!

@Melanie: Ik woon in Zweden
    De vorige keer kwamen mijn schoonouders langs toen ik 6/7 weken zwanger was, dus toen hadden we maar besloten het mijn ouders, schoonouders, zusje en 2 beste vriendinen te vertellen. Ik weet dat mijn moeder een flapuit is, maar vond het ook sneu om mijn schoonouders wel te vertellen, en haar niet. Nou ja, lesje geleerd dus! T werd een miskraam en ondertussen waren toch stiekum al grootouders op de hoogte gebracht, en nog het ergste: een heel dubbelzinning facebookberichtje op de muur van mijn beste vriendin (die het wel wist, maar dit was ook vrij dudelijk voor de rest van de wereld). Dus dikke vette pech voor mijn moeder, ik zeg lekker helemaal niets! (en gelukkig had ik haar wachtwoord, en kon ik de schade toen beperkt houden)

13. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sydneys: met een te snel werkende schildklier heb je doorgaans veel minder te vrezen, vaak betekend het zelfs dat je kan stoppen met je medicatie, of over moet stappen op iets anders. Goed is anders, maar een te lage TSH is voor je kindje veel minder schadelijk dan te hoog!

Je gewicht is een ander verhaal...inhoeverre dat precies een probleem kan zijn weet ik eigenlijk niet

14. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hey meiden,

Wel fijn dat het topic is gesplitst. Ik vond die andere wel erg druk worden en kon het moeilijk bij houden.

Ik zal me weer even kort voorstellen. Ik ben dus Laura, 25 jaar en ik woon in Dordrecht samen met mijn (Zweedse ;)) vriend en onze 3 katten. A.s. Zondag zijn we 5 jaar samen en dit is ons eerste kindje.

Hobbies: gamen (veel gamers hier!), piano spelen, geocachen, series kijken

Kwaaltjes: Vorige week had ik erg veel last an moeheid, redelijk misselijk en diarree :) deze week nog wel wat moe, wat minder misselijk en juist verstopt! Gelukkig heb ik nu 5 dagen weekend!

15. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laura, leuk dat jij ook geocachen als hobby hebt!!! Heb je dat in de omgeving Göteborg ook wel es gedaan?

16. hartje1982

hartje1982 Niet meer actief

Goedemorgen meiden.

Iedereen lekker geslapen ik was half 5 klaar wakker. Pfff

Ik zal me ook kort even voorstellen.

Ik heb al een dochtertje van 6 geboren op 14 feb 2006 uit mijn vorige huwelijk. Ik ben 29 jaar ik word 24 mei 30 en vier t as zaterdag big party.
    Ben nu zwanger vd 2 e van mijn nieuwe vriend maar die ken ik L mijn hele leven komen uit de zelfs wijk en vroeger was ik smoor verliefd op hem.
    Ik heb 30 uur bij Ici Paris gewerkt. En sinds kort ben ik huisvrouw. Me mannetje heeft eigen bedrijf en ik zat met oppas. Dus mocht stoppen met werken en t bevalt me prima. Ik wil te zijner tijd wel thuis lekker gaan rommelen met uiterlijke verZ dat is me hobbie en wil dat uitbreiden.
    Voor mijn vriend is dit zijn 1 e kindje al Ziet die mijn dochter ook als zijn dochter. T gaat allemaal erg. Goed.

Verder heb ik een gestoorde chihuahua van 5 mnd Ahh nee ze is lief maar zo knetter gek haha

Verder weet ik t even niet.

17. Sampiej

Sampiej Lid

29 apr 2012
    96
    0
    0
    Catering
    Utrecht
    hehe ik vind het veel beter zo dat het is gesplits, ik had geloof ik al een paar berichten achter gelaten maar dat is zo weer weg, veel overzichtelijker zo :D dus stel me dan maar opnieuw voor !

Ik ben samirah 4 juni word ik 25 jaar op deze dag krijg ik ook mijn eerste echo ! me vriend en ik zijn bezig om een huis te krijgen voordat de kleine er is want hij heeft wel een eigen huis maar veelste klein :(
    verder werk ik al 6 jaar in de catering waarvan ik 1 jaar eruit ben geweest omdat ik een opleiding kraamverzorgster heb gevolgd en gehaald ! maar de catering bleek toch meer mijn ding en ben weer terug gegaan.

verder beval ik in het ziekenhuis op medische indicatie omdat ikzelf een erfelijke hartafwijking heb . ASD deffect (gaatje in het hart ) en een pulmonaal stenose ( niet sluitend hartklep ). maar goed ik word extra in de gaten gehouden !

en ps ik ben 2 januari uitgerekend :D

18. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Goedemorgen meiden..!!

Jeetje wat wordt er al veel afgekletst haha.
    Ik ben ook heel er blij met de splitsing van het topic, kleiner groepje dus je hebt veel meer persoonlijk contact met iedereen.

Zo te lezen gaat alles goed bij iedereen, heel goed om te lezen.

Hier gaat ook alles goed, af en toe misselijk, ook dagen dat er helemaal niets uit mijn handen komt en ik echt zooooo moe ben.
    Mijn borsten doen de ene dag ook meer pijn dan de andere, maar ook dat schijnt erbij te horen.

Was er al iemand die elke dag eventueel de lijst bij zou houden in het speciale topic daarvoor?

En ik las net dat iemand zei veel gamers als hobby, dat viel mij ook al op hihi.
    Ik ben zelf ook een fanatiek gamer, moet ik wel zeggen dat het de laatste paar weken even op een laag pitje staat.
    Wat spelen jullie zoal?
    Ik speel Battlefield 3 en Call of Duty.
    Word ook vaak raar aangekeken als ik als vrouw zijnde die spellen speel.

Nu eerst even me broodjes naar binnen werken, wat opruimen en dan moet ik om half 12 alweer richting school om Britt op te halen.

Kom straks weer even gluren.

19. mama1987

mama1987 Actief lid

21 nov 2011
    102
    0
    0
    Docent
    Groningen
    Ik vond het al raar dat ik pas na 11 weken een echo kreeg, maar nu snap ik het.
    Ik heb niks met mijn schildklier of andere dingen waardoor extra controle wenselijk is.
    Ben alleen zo nieuwsgierig en wil graag weten of alles goed gaat met die kleine daar binnen.

Over een paar uurtjes de intake bij de vk, ben benieuwd.
    Heb gisteren trouwens nog een test gedaan, deze hadden we nog liggen. Omdat ik niet zoveel voel aan mijn lichaam begon ik te twijfelen, maar nog steeds een dikke 2e streep (gelukkig!)

Van mijn werk heb ik nu vrij, maandag pas weer werken! Wel druk met studie bezig, al laat ik me goed afleiden door vanalles...

Liefs

20. SeaShell

Zojuist moeders voor moeders geweest

mag pas volgende week meedoen als ik 6,0 weken ben. nu 5w2d en de test zag er volgens haar al supergoed uit, want hij mag de helft lichter zijn volgens haar :D

Ook een hele mooie ketting gekregen, en als ik klaar ben een mooie wikkeldoek voor de baby omdat ik langer als 9 weken mee ga doen

echt blij dat ik deze zwangerschap weer mee ga doen :D
    alleen al door mijn urine kunnen 15-20 vruchtbaarheidsbehandelingen worden begonnen met pregnyl

Deel Deze Pagina