Balen zeg, Liana. Neem een lekkere baalavond en dan op naar de volgende keer! Ik ben even erg zenuwachtig, ik ben er gewoon sjacherijnig van. Ik heb een klein beetje helderrood bloedverlies. Geen krampen gelukkig. Nu heb ik dit bij alle drie de vorige zwangerschappen ook gehad en dat is altijd goed gegaan, dus ik zou niet zo zenuwachtig moeten worden. Maar toch.... Ik kan niks anders doen dan afwachten en zien hoe het zich ontwikkeld. Niet leuk.
Thanks Chila en Natasha! Ik moet indd proberen om niet zo te doemdenken. Symptomen zijn indd niet alles bepalend en ik moet daar gewoon niet zo zwaar aan tillen. De vorige echo was gewoon goed dus daar moet ik aan vasthouden! En toch vind ik het stiekem heel moeilijk om me aan het bovenstaande te houden, het gaat helaas vanzelf die onzekerheid.. Misschien dat ik het bij de 2e echo wel kan loslaten.. Naja, komt goed! @ Liana: ahh wat jammer nou.. Kan me voorstellen dat je er even flink van baalt, en dat moet je jezelf dan ook gewoon even gunnen hoor, laat je maar lekker gaan en dan morgen weer fris opstaan en met een lach weer hopsa opnieuw ervoor gaan! Mag je het examen op korte termijn al over doen? Komt goed hoor, volgende keer haal je m gewoon! @ Luun: ik heb t afgelopen zondag, 1 dag voor de echo, ook gehad! Zat er ineens een veeg rood bloed op mn toiletpapiertje! Uiteraard rot geschrokken, blij dat ik de volgende dag een echo had anders had ik er sowieso per direct 1 gevraagd. Maak je maar heen zorgen hoor. Je hebt het je eerdere zwangerschappen ook gehad zei je, dus dit zal hetzelfde zijn. Waarschijnlijk een contactbloedinkje of adertje o.i.d. Wanneer mag jij voor een echo? Liefs Weegschaal
22 juni ga ik weer voor een echo (pas). Maar ik heb er ook al een gehad en die was prima. Het is nu alweer bijna weg, dus als het hierbij blijft wacht ik denk ik rustig af. En symptomen zijn zo persoonlijk! De een heeft heel veel last, de ander voelt niks. Ik snap dat je je liever echt 'zwanger' zou voelen, maar er is vast niks aan de hand!
Liane: Balen meid! Weegschaaltje: het is lastig om niet zo te denken. Zo ben ik gisteren de hele dag echt flink beroerd geweest. Misselijk, zeurende buikpijn rondom baarmoeder, rugpijn. Gister een feestje gehad en 5 minuutjes op de dansvloer was genoeg voor mij om erge rugpijn te hebben. Kon ook niet slapen en ineens kreeg ik het te pakken. Was bang dat er iets met ons kindje was. Maar hij/zij zal natuurlijk aan het groeien zijn etc. Al die pijntjes horen erbij als het maar niet té wordt. En kwaaltjes verschillen per persoon, de 1 heeft veel kwaaltjes, de ander amper wat. Ik kan niet wachten tot woensdag. Lekker weer naar de baby kijken!!
Goedemorgen @weegschaaltje, hier helaas ook bekend met mk (2x) en daarbij bloedtransfusie.... De onzekerheid heeft hier soms ook flink de overhand, helaas.... Wij kijken hier uit naar de 3e.echo as donderdag..... @liana, balen! Op naar n volgende.... Succes! X
@ Luun: 22 juni is gelukkig niet over al te lange tijd, nog 13 daagjes en dan kun je weer spieken naar je kleine spruit! @ chila: oeh dat klinkt wel vervelend ja als je zo beroerd bent, arme meid. Er is ook niet heel veel wat je ertegen kunt doen, behalve rust nemen. Volgens mij bestaan er wel pilletjes tegen de misselijkheid, misschien zou je daar eens naar kunnen vragen mocht het vanaf nu nog erger gaan worden. Klopt indd, de een heeft er meer last van dan de ander. Ik vind het niet erg om geen kwalen te hebben alleen maakt het me gewoon zenuwachtig over de zwangerschap. Iedere echo zal ik bloednerveus zijn omdat ik zo weinig voel.. Ach ja, en zo is er altijd wel wat haha.. @ Akkoe: poeh jij ook miskramen gehad.. Geen pretje nee Die angst zal er denk ik ook altijd wel in blijven zitten.. Dat deze zwangerschappen voor ons allebei deze keer gewoon goed mogen blijven gaan meid! Gelukkig heb jij as donderdag alweer een echo. Dat geeft toch weer die bevestiging en het fijne gevoel van zekerheid dat t goed gaat, en daar kun je dan weer een tijdje op teren. Ik moet nog eventjes geduld hebben tot 19 juni voor mijn 2e echo. Kan echt niet wachten!! Hoop en bid dat alles goed blijft gaan met garnaaltje en dat ie goed gegroeid is! Xxxx weegschaaltje
Als het erger wordt kan ik er inderdaad naar vragen maar voor nu wacht ik er nog even mee, het hoort er allemaal bij. Gister ben ik erg geschrokken!! Ik had wat bloedverlies. Ik, paniekzaaier die ik ben, helemaal in de stress en verloskundige gebeld, mocht gelukkig savonds komen. Maar waarschijnlijk gewoon iets gesprongen want alles was goed met de beeb en hij/zij bewoog goed en het hartje klopte. Pff dan schrik je ook wel hoor.
Morgen Chila dan ben je geen paniekzaaier hoor. als je bloed verliest is dat gewoon heel eng. en dan mag je je terecht zorgen maken. gelukkig is alles goed.
Hey chila, ah meissie bij bloedverlies is het heel normaal dat je in paniek raakt hoor! Je bent dus helemaal niet raar ofzo, ik heb ook 1 keer eerder bloedverlies gehad en was toen ook helemaal over de rooie! Achteraf was er bij mij ook niets aan de hand maar die schrik zit er nu eenmaal snel flink in.. Wel tof dat je in de avond meteen kon komen en dat je hebt kunnen aanschouwrn dat alles gewoon goed is met jullie beebje! Pfjew dat moet een opluchting geweest zijn! Ik weet ook even niet wat ik heb maar ik heb snachts regelmatig van die lichte paniekaanvallen Dan haal ik me helemaal in mn hoofd dat het allemaal niet meer goed zit opeens.. Met name omdat ik dan niets voel. Zo had ik sowieso al weinig last van mn borsten maar sinds gisteren voel ik ze totaal niet meer. Ik kan drukken en knijpen wat ik wil, geen greintje gevoeligheid En het was al het enige symptoompje waar ik tenminste een beetje last van had... En hoe zeer ik mezelf dan op het hart druk dat dat niets hoeft te betekenen (symptomen kunnen komen en gaan) tsja als ik eenmaal zo'n paniekmoment heb dan kan ik het niet uitschakelen. Ik zit er zelfs over te denken om morgen het ziekenhuis te bellen (was in ziekenhuis onder behandeling voor kinderwens en daar blijf ik dus ook voor mn echos etc) om te vragen of ik zsm tussendoor mag langskomen. Heb namelijk volgende week dinsdag pas een afspraak en weet even niet of ik dat volhoud met die paniekaanvallen... Vinden jullie dat ik me aanstel? Dan mogen jullie dat gewoon eerlijk zeggen hoor... Ikzelf weet soms namelijk even niet meer wat nou aanstellerij en wat nou terechte bezorgdheid is Liefs
Weegschaaltje, ik vind niet dat een ander mag beoordelen of je je aanstelt of niet, niemand kan voelen wat en hoe jij dingen ervaart. Ik denk alleen dat je moet proberen iets minder angstig te zijn, al probeer je het maar een beetje.... stress is ook niet goed voor jullie beiden... en vertrouw op je lichaam... Succes!
@ Frommeltje, dat is natuurlijk ook zo ja.. Ik denk zelf eerlijk gezegd dat ik gewoon angstiger ben dan normaal (realiseer ik me goed). De onbezorgdheid is er gewoon compleet van af door de eerdere ervaring. Bij de eerdere missed abortion die ik heb gehad was het namelijk niet zo dat er in 1 keer slecht nieuws was en klaar is kees. Nee ik heb toen echt weeeeekenlang tussen hoop en vrees in gezeten. Tot 2 keer toe een kloppend hart op de echo gezien en dus half blij naar huis gestuurd ondanks de complicaties. Dit heeft 6 weken lang geduurd, iedere keer echos iedere keer afwachten. En uiteindelijk is het hartje gestopt met kloppen. Zodoende die angst, misschien wel even goed als achtergrond info. Het liefst had ik een echo apparaat thuis en deed ik iedere ochtend een echo bij mezelf hahaha.. Nee, ik ga gewoon afwachten en positief denken.. Je hebt compleet gelijk, die stress werkt juist averechts.. Thanks Frommel! Soms heb ik het denk ik even nodig dat iemand dat tegen me zegt, iemand anders dan mijn man of familieleden haha.. Liefs
@Liane: wat balen zeg! Wanneer mag je weer op? @chila: ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Gelukkig was er niets aan de hand. @Weegschaaltje: dat heeft niets met aanstellen te maken hoor! Ik sta zelf redelijk relaxed in deze zwangerschap, maar ik kan me voorstellen dat na een miskraam je extra bezorgd ben. Ik heb morgen eindelijk mijn eerste echo! Ik ben echt zo benieuwd! Ik weet in ieder geval dat mijn beebje leeft! Gisteren heb ik voor het eerst het hartje gehoord. Mijn zus is verloskundige (al werkt ze al een tijdje niet meer) en heeft een professioneel doptone apparaatje en gisteren heeft ze die voor het eerst bij me gebruikt. En ja hoor, na een minuutje gevonden! Een mooi snel stevig hartslagje! En dan morgen eens binnen koekeloeren
@ Suuskie: Lieverd ontzettend veel sterkte de komende tijd en dat je een pauze inlast is helemaal begrijpelijk. Vind dat je wel ontzettend sterk bent! En hoop dat voor jullie de zon straks ook gaat schijnen. @ Liane: Wat vervelend meis! Hopelijk volgende keer beter!! @ Hier: net terug van een weekendje weg naar Baarlo, was erg gezellig maar ook best druk
Laura wat heerlijk dat je het hartje heb gehoord. ik heb het gister ook geprobeert met de angesounds maarik kon niet vinden. en ik ben al wat ongerust. dus ik dacht laat ik het hartje zoeken. en ik wist wel dat het misschien niet zou lukken maar toch is het dan een tegenvaller.
Weegschaaltje, ik vind niet dat je je aanstelt! Na een slechte ervaring, je MA, snap ik e bezorgdheid. Ik zou dit delen met je verloskundige/ ziekenhuis en hopelijk kunnen ze snel iets doen om je bezorgdheid weg te nemen. Laura, fijn dat je al naar het hartje hebt en luisteren! En morgen de Echo, spannend! Chila, das schrikken! Gelukkig is alles goed. @hier, we hebben het net bij familie verteld! Tranen van geluk bij tantes en nichten! Mijn vader is de enige die nog geen opa is, vandaar. Echt leuk
@Weegschaaltje, ik snap je heel goed. Je weet dat het beter is je hier niet te druk om te maken, maar dit is best moeilijk.... (weet ik uit ervaring) Hopelijk kun je na een aantal echo's de rust vinden.... Hoop ik hier na donderdag ook te kunnen... @Liana, succes vandaag!!! @Hartje, nu ff bij komen dus?? @Ange, fijn dat de mensen zo blij en gelukkig zijn
Graag gedaan! Ik heb het af en toe ook nodig dus kan me voorstellen dat je ff een positieve boost nodig hebt! Ik had afgelopen donderdag vreselijke steken in mijn buik, de hap dacht aan een beginnende miskraam.... IK had de vk ook nog gebeld en die zei dat ik me geen zorgen moest maken want mijn pijnklachten zaten te hoog... je snapt dat ik ook tegen het plafond zat van de stress... Ik heb na mijn vakantie pas een eerste echo... kon niet meer wachten dus heb een extra echo geboekt... een 2d pretecho a.s. vrijdag. Moet dat wel zelf betalen maar ik vind dat niet erg.. wil gewoon even weten of het goed zit! De eerste officiële echo is dan een dag of 10 later!
Na een ontspannen weekend... Krijg ik vandaag eindelijk te horen of ik een nichtje of neefje krijg... Om 12 uur de gesl bepaling... Ohhhw ik ben zo een trotse zus/tante, ik en mijn vriend mogen er bij zijn en ik vind het zo spannend! Morgen lekker shoppen met me moeder. Hihihi
@ Laura1986, Akkoe en Ange84: super bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me goed! @ Frommeltje: oei dat moeten slopende momenten geweest zijn voor jou zeg!! Wat een opluchting is dat vast geweest toen ze in het ziekenhuis eindelijk konden zien dat alles gewoon perfect in orde is, pfjewwww! Kan me nu heeeeeeel goed voorstellen dat je een eerdere echo extra hebt laten inplannen. Al zou het indd erg duur zijn, ik zou t er ook voor over hebben! Het is toch dat stukje zekerheid en de bevestiging die je wilt hebben. Vooral als je op vakantie gaat, je wilt met een gerust hart kunnen vertrekken natuurlijk.. Waar gaat de reis naartoe? Vrijdag dus de echo, leuk man! Veel plezier alvast! Liefs