ik heb geen voorkeur en iedereen mag gewoon eerlijk zeggen hoor als je een voorkeur hebt. boeiend wat andere mensen denken togh? hier komen geen discussies daar doen wij niet aan een stevig gesprek mag best maar we gaan niet naar tegen elkaar doen
Was ook niet de bedoeling dat ik een discussie zou aankaarten hihihi, was een intresse vraag. Hoop dat de meiden er geen discussie van maken.
ten eerste hoop ik dit keer op een voldragen zwangerschap, met een gezonde baby, en daarna heb ik een lichte voorkeur voor een meisje. ik wil (kan wel meer willen, hahah)uiteindelijk 2 kinderen, en als dat lukt hoop ik toch echt dat minstens 1 van de 2 een meisje is, 2 jongens lijkt me stiekum vreselijk! (niet dat ik zo meisjesachtig ben, maar ik zie het al gebeuren dat ik dan later op tv alleen nog maar voetbal en stomme schietfilms te zien krijg, en alleen kinderen mee te winkelen krijg als ze nieuwe voetbalschoenen nodig hebben) Wij hebben de eisprong zorgvuldig vermeden, en gezien ik tóch zwanger ben geraakt ga ik er stiekum een beetje vanuit dat dit een sterke, langzame zwemmert was, maar ja, t blijft afwachten
Even een leuk vraagje tussendoor, ik heb al een zoon van bijna 6 en omdat dit onze laatste spruit word hoop ik op een meid. Uiteraard is het ook niet erg als het een zoon word, als het maar gezond is natuurlijk.... Waar gaat jullie voorkeur naar uit?? Ben wel benieuwd... hier hoeven toch ook geen discussies over te komen, iedereen mag een eigen mening hebben en dat moet men van elkaar respecteren. volgens mij heeft iedereen een lichte voorkeur naar een geslacht, ook degenen die zeggen van niet dus,... de lichte voorkeur van men vriend is een meisje, bij mij een jongen. de reden waarom ik een lichte voorkeur voor een jongen heb is de naam, bij jongensnamen komen we overeen, bij meisjesnamen niet, hij heeft een slechte smaak dat is ook de enige reden lol, dus eigenlijk maakt het niks uit @mama1987, ik weet niet of ik zo een screening zal laten doen, waarschijnlijk wel maar lijkt me eng, ben jij er al uit? en veel succes morgen maar dat zal ook zeker positief eindigen dus veel plezier @melanie1986, leuk de echo een weekje vervroegd veel succes en plezier, spannend he, ja kan zeker niet wachten hebben jullie dat ook soms? het gevoel dat je niet zwanger bent? ik heb dat soms, nu al 2dagen, vind dit maar eng of is dit omdat de zwangerschap pril is?
Hihi wel grappig want ik dacht dus ook ah stiekem oh jeej een huis vol mannen, dat zal lastig worden voor mij. Gelukkig is mijn man geen echte die hard voetbal fan en kijkt verder ook geen andere sporten op tv. Dus misschien dat het nog een beetje mee valt als het toch een 2e zoon word hihihi. Het maakt me eigenlijk ook nie echt uit, als het indd maar gezond is. Mijn eerste zoon heeft een best vervelende vorm van suikerziekte type 1 en is 'vaak' erg ziek erdoor, dat maakt me soms wel heel bang dat een 2e ook ziek geboren kan worden. Maar aan de andere kant weet ik dat ik een vechter ben en mocht er iets gebeuren zal ik net zo hard vechten als bij de eerste
Sydneys ik voel me op en top zwanger hoor hahaha geen twijfel mogelijk. een nee k heb echt geen voorkeur. jongetje lijkt me leuk maar meisje net zo leuk
Ik haak ook in! Ik verwacht de kleine vooralsnog 14 januari. Ik ben ( nu nog ) 25 jaar. Ik neem een abbo! Yay!
Voorkeur heb ik deze keer niet... de eerste x wel. Ik wilde heel graag een meisje en ik denk dat ik best even bij had moeten komen van de teleurstelling als ze een jongen zou zijn... Erg he! Uiteraard is gezond het belangrijkste maar ik wilde zo graag een meisje.. en nu heb ik een echte meid!! Pfff... de volgende mag best een jongen zijn haha
Even voor de andere noot: een jongens huis is FANTASTISCH!! Zeg ik met m'n drie zonen, haha! Maar echt, het is heel erg leuk. Nu de vierde op komst is weet ik ook niet of ik nu wel een meisje wil, ik kan me er ook niet zoveel bij voorstellen eigenlijk. Het staat wel vast dat het een heel ander huis gaat worden met een meid erbij! En eindelijk een beetje roze in huis zou ook wel leuk zijn.... ach ja, echt een voorkeur heb ik niet, waarschijnlijk wil ik het ook het liefst een verrassing houden tot de bevalling.
Pff, net een test gedaan en het is niet meer zo'n knalstreep als in het weekend de enige reden die ik daarvoor kan verzinnen is dat ik minder hcg in mijn urine heb, en de enige reden daarvoor lijkt me dat het vruchtje gestopt is met groeien. T was met ochtend urine en die knalstreep van eerder niet eens Verklaart ook waarom ik niet meer zo moe ben
Ik heb soms dagen dat ik me ook beter voel dan de andere dag. Ene dag voel ik me borsten minder en dag later mega pijn. Zal dit echt O zijn wat je zegt ???
ik heb de laatste dagen helemaal nergens last van, smorgens als ik wakker word heb ik pijn aan men borsten maar de rest van de dag niet meer. het enige wat ik heb is soms buikpijn, steekjes, vind het maar eng, maar de hgc zegt niet zoveel hebben ze me in het ziekenhuis gezegd (mijn hgc was volgens de dokter veel te laag)
@tumtum Ik zou je niet te veel zorgen maken. Probeer gewoon te genieten of bel anders Vk of dokter als je t niet vertrouwt misschien hebben hun een gerustellder antwoord
klopt, hgc is niet superbelangrijk! mijn hgc was 8000 maar mijn ha had liever dat het op 20 000 stond, eenmaal in het ziekenhuis vroegen ze zich af wat we kwamen doen want de hgc was niet echt belangrijk zeiden ze, de echo was perfect. geen idee waarom de hgc dan belangrijk is maar je moet je niet te snel zorgen maken, ook al maakt iedereen zich zorgen om vanalles ivm de zwangerschap, inclusief mezelf
K maak me meer zorgen om het feit dat ik eerst wel genoeg hcg aanmaakte voor een knalstreep, en nu niet meer. De hoeveelheid is idd bij iedereen anders maar dat het afneemt terwijl het al veel was lijkt me geen goed teken. Ik heb morgen mijn intake dus dan kan ik t wel navragen.
@tumtum; was je streep dan zo ontzettend licht? Ik heb ook nog vaker getest en de ene keer is hij ook lichter dan de andere keer, ligt er vaak aan of je urine geconcentreerd is of niet. maar ochtendurine wil niet altijd zeggen dat de test dan donkerder moet zijn. ik test juist altijd later op de dag rond het middaguur meer positief dan 's morgens vroeg, ook toen ik voor NOD zat.
@ Daantje, nee hoor, het is nog steeds een hele duidelijke streep, maar hij is lichter dan die van 11 mei, terwijl ik 14 mei een streepje had wat net zo duidelijk was als de controle streep. Ik heb 15 supergoedkope testen in huis, en na mijn mk besloten dat ik nu es ging checken hoe knal mijn streejes gingen worden, want toen maar 1x getest en dat was een mager streepje. Nu wil ik erg graag steeds knalstreepjes zien, maar misschien is het verstandiger om gewoon niet meer te testen, ik zie wel wat er gaat gebeuren