1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @Arual mooie broek!!!
    Ik ga hier straks even lekker in mn eentje shoppen in de winkels... :)
    Daarna even kijken of mn moeder thuis is en verder niet zo veel vandaag haha.

Mn werk vraagt wanneer ik met verlof ga.... euhhhh lastig... ik gok nu op 4 weken voorafgaand aan verm bevallingsdatum... wat doen jullie???

2. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Kimm, je bent echt gek!:$ Wat een werk zeg! Maar wel mooi hoor.:D Gefeliciteerd met je dochter's verjaardag!

Mooie broeken meiden!

Verlof.....ik wou dat ik met verlof kon.....helaas, een thuisblijf mama moet altijd door. En geen kraamhulp hier in de US, dus dat is altijd erg lastig, die tijd rondom de geboorte. Gelukkig heb ik een schat van een vent die altijd bijspringt waar ie kan!

3. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ik wil 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Mits alles goed blijft gaan natuurlijk en ik het allemaal nog aan kan ;)

De december feestmaand zitten wij dus lekker thuis! Kan me er nog weinig bij voorstellen. Tis nog steeds een bertje onwerkelijk.

4. Sampiej

Sampiej Lid

29 apr 2012
    96
    0
    0
    Catering
    Utrecht
    even wat bij gelezen hier maar geen energie om alles door te lezen.

ik ben dus begonnen bij me nieuwe baan bij de Mcdonalds echt wat een zwaar werk ! ik had dat nooit verwacht ! ik ben helemaal opgebrand en kan niet meer gister deden mijn voeten zon zeer dat ik een half uur in me auto moest wachten totdat ik kon rijden.

wat moet ik nou :( ik zit in me proeftijd en ben nu al helemaaal opgebrand na 3 dagen al ! ik had gister zon buikpijn dat ik dacht nu gaat het echt mis.. en ik zei bij mezelf kom op sam niet opgeven je staat er alleen voor je moet wel nog 2 uurtjes nog 2 uurtjes..

als ik hiermee stop heb ik dus helemaal niks meer maar ik ben echt opgebrand ik heb zometeen een afspraak met me cardioloog omdat ik ook een hart afwijking heb en hij is best een persoon van "stel je niet aan"

ik weet het niet meer mijn enigste gevoel zegt dat ik lekker in me bed wil liggen :(

5. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    morge dames.

Sampieejjj anders geef je het nog een weekje.
    en je zit in je proeftijd dus je kan nog aangeven dat je het gewoon zwaar vind.
    wat moet jedan allemaal doen daar???

@hier ook nog steeds vreselijk moe...

6. KimmvBritt

KimmvBritt Actief lid

22 okt 2007
    235
    0
    0
    Huisvrouw
    IJsselstein
    Sampiej wat vervelend, ik zou het net als wat Natasch zegt nog even een weekje aankijken, weet niet hoeveel uur je werkt? Misschien is het anders een idee om wat minder uren te draaien mocht je het niet vol kunnen houden.
    Persoonlijk denk ik dat het even een kwestie van wennen is. Heb zelf 40 uur in de week in een kapsalon gestaan voor 2 jaar lang en had in het begin ook zoiets van ohhhhhh waar ben ik aan begonnen, maar het went vanzelf.

Succes ermee..!

7. sabiine

sabiine Lid

25 jun 2012
    17
    0
    0
    thuiszorg
    goedemorgen dames

wat voel ik mij vandaaag misselijk zeg eerste keer dat ik steeds boven de wc moet hangen ..
    ben inmiddels al weer 14 week zwanger gaat het toch snel

@ Sampieejjj je zit nog in je proeftijd duss je kan altijd nog aan geven dat het te zwaar voor je is

8. Wouw83

Wouw83 Lid

6 apr 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer even een berichtje vanuit Brabant..
    Voel me nog steeds goed, hoewel die middagdutjes nog steeds zooo nodig zijn :) Mijn borsten doen minder pijn, alleen mijn tepels zijn gevoelig (dit lijkt erger te worden).

Ik wil ook graag tot 4 weken van te voren doorwerken, mits dit allemaal gaat natuurlijk. Werk in de zorg en draai ook slaapdiensten, maar luister gewoon goed naar mijn lijf dan zal het vast goed komen.

Wij zijn inmiddels druk aan het oriënteren op dagopvang. Nog steeds twijfels tussen een gastouder en kinderopvang. Heeft allebei zijn voor en nadelen...moeilijk! Wat doen jullie of waar hebben jullie de beste ervaring mee?

Mijn eigen broeken pas ik allemaal nog, hoewel de knoopjes steeds even los moeten als ik ga zitten en ook de riem komt steeds losser te zitten ;) Leuk leuk....laat maar komen die buik.

Jullie hebben er vast al antwoord op gegeven, maar willen jullie borstvoeding of flesvoeding gaan geven? Heb er ook twijfels over, met name omdat het nogal een opgave is om borstvoeding te geven (met kolven etc) en ik niet de enige wil zijn die voeding kan geven. Vind dit zoiets moois om samen te doen en ook eens aan anderen over te laten. Is dit heel egoïstisch? Weet natuurlijk dat het supergezond is en goedkoop, dus dat maakt wel dat ik steeds twijfel. Wil gewoon het beste, maar niet ten koste van alles.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen of ideeen..

Fijne dag allemaal!!

9. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @Sampiej, persoonlijk denk ik dat dit ook deels hoort bij het opnieuw starten met een baan... Nu is dat zwanger zijn en hiermee starten natuurlijk ook niet helemaal ideaal, maar ik zou het nog wel even aankijken.... Mocht het je echt te zwaar worden dan toch het gesprek aan gaan....
    Succes meid!!

@Ange... ja onwennig nog he... hier dus vanaf 8-12-2012 met verlof.... chopchop :) Ook heerlijk om een keer niet met kerst en/of oud&nieuw te hoeven werken!! :)

Wat betreft opvang.... Ik denk dat ik toch minder ga werken.
    a) dit werk wil ik niet blijven doen (Wijkverpleegkundige, hbo)
    b) hebben we minder opvang nodig (nog geen idee wat ons dit kost)
    c) dan heb ik tijd over voor een opleiding/cursus
    Zoals het er nu naar uit ziet gaan/kunnen/willen mijn ouders wel een dag oppassen (die dag zal ik dus gaan werken) en zal ik 2 late diensten (die starten om 17.00uur) gaan werken. Mocht mijn man dan nog niet terug zijn, kan onze kleine even naar de andere opa en oma die hier in het dorp wonen.... Mocht ik op den duur een andere baan vinden (leuke baan) dan kunnen we opnieuw kijken wat we gaan doen......

Wat betreft fles/borstvoeding... We gaan hier toch eerst proberen borstvoeding te geven. Zeker het 1e half jaar (als dit lukt natuurlijk). Daarna mogelijk over op flesjes borstvoeding . Maar hier verder nog niet uitgebreid over nagedacht......

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    sabinne balen joh dat je moet spugen..

Qua opvang doen wij gastouder.
    is kleiner en fijner ;) vind ik dan he.

hier borstvoeding geven. ik wil juist niet dat iedereen zomaar mijn kind de fles geeft.
    en ik wil ook BV geven voor de binding met de kleine..
    vind het fijn om het doen hoop dat ik er lang van mag genieten.
    bij mijn dochtertje helaas maar 7 weekj volgehouden.

11. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Sampiej, wat vervelend :( Ik zou het idd ook nog een weekje aankijken, mocht het dan nog te zwaar zijn even een gesprek aangaan met je leidinggevende. Hopelijk wordt de vermoeidheid straks minder.

Sabiine, balen dat je zo misselijk bent. Veel beterschap.

Wij kiezen ook voor gastouderschap. Voornamelijk omdat mijn moeder via een gastouderschap werkt en we onze kleine uk straks fijn en vertrouwd bij oma kunnen laten ( 2 dagen in de week). Ook als mijn moeder geen gastouder was zou ik hebben gekozen voor een gastouder.

Ik wil ook borstvoeding geven, mocht het allemaal lukken. Maar eerlijk gezegd heb ik hier nog niet in verdiept.

12. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ange84 hoe zou jij je willen verdiepen in de borstvoeding??

ik wou dit bij mijn 1ste ook doen maar toch besloten om er blanco in te gaan.
    dit was wel prattig.
    het enige wat ik weet is dat zodra de kleine eruit is als 1ste uit de borst moet drinken.
    met Charlot duurde het bijna halfuur voordat we haar gingen aanleggen en dat vond ik niet leuk.

13. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ik wil graag borstvoeding gaan geven...

Ik heb maandag te horen gekregen na een echo dat mijn placenta laag ligt ( voor de opening) vandaar dat ik bloed volgens de gynaecoloog en echoscopiste maar dat kan nog goed komen... De placenta kruipt langzaam omhoog volgens hun... Ik moet maandag weer voor een echo... Het is leuk hoor dat ik die kleine steeds zie maar heb er nu al grijze haren van..... ;)

Ik ga volgende week een zwangerschaps navelpiercing halen.., me navel begint uit te puilen... Wil alle ellende daar mee voor zijn... Me buik groeit nu hard.... Hoop volgende week maandag te horen wat het is met de controle echoën het ziekenhuis (ivm het bloeden)... Kunnen me vent en ik nog een weekje genieten voor we naar dokter papa gaan en het officieel gaan horen met 10 man erbij.....

Vandaag een zware day off ik heb fibromyalgie en ik heb een giga terug val vandaag... Ik ben gebroken... Ppffff lekker ff hangen en niets doen....

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven, kraamzorg heeft voorlichtingsavonden en het ziekenhuis ook. Ook de verpleegkundige die mij vroeg of ik daar over nagedacht heb, zei dat ze me er erg graag bij wilde helpen. Vriendin van me heeft in hetzelfde ziekenhuis erg fijne begeleiding hierbij gehad.

Liana probeer je rust te pakken als het lukt!
    Ik heb besloten m'n navelpiercing er helemaal uit te halen na 16 jaar (was 13, en m'n ouders heel erg blij! Not). Heb op internet wel gave zwangerschapspiercings gezien.

Wij, nouja ik ben het ergst, willen ook wel graag weten wat het geslacht zal zijn hoor! Nubvoorspellingen zeiden allemaal meid, lijkt me heerlijk om straks gericht te kunnen shoppen!

Al mensen uit eventuele naam? Wij absoluut niet, gaan de naam wel stilhouden tot het kindje er is.

Hier vooral last van mijn emoties, pfff... Maak me overal druk om, overal een punt van. Zal wel de combi zijn van de hormonen en daarbij dat ik voor mijn zwangerschap gestopt ben met mijn antidepressiva. Voelt een beetje taboe om erover te praten voor me omdat ik het idee heb dat mensen denken dat je perse op een roze (of blauwe) wolk zit. Ben dolgelukkig met m'n zwangerschap en verheug me echt heel erg op de kleine en alle voorbereidingen maar soms zit ik mezelf ook behoorlijk in de weg.

Mensen nog leuke plannen voor het weekeind? Manlief moet vanavond en morgenmiddag/avond werken, dus die zie ik weinig helaas.

15. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier een berichtje van Corinuhh

maar het klopt.. we zijn ondertussen nog een weekje op vakantie geweest.. dus kon jullie nog niet zoveel vertellen van te voren!
    Maar ondertussen een vlokkentest gedaan.. waaruit blijkt dat er geen chromosoom afwijking is.. (waar ze wel vanuit gingen!)
    dus nu volgende week weer een echo en dan kijken en hopen dat ze wat kunnen ontdekken.
    Dus nog steeds in onzekerheid..

16. Corinuh

Corinuh Lid

3 mei 2012
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik zie dan Natascha al even mijn berichtje heeft vermeld! (dank je!)
    Maar zoals je ziet zit ik nog volop in de onderzoeken.. dus weet nog niets :S
    Er is (wat ik begreep) nog 5% kans dat het toch nog goed kan zijn, maar daar durf ik niet op te hopen!
    Ik heb jullie allemaal niet meer gevolgd ( ook ivm vakantie) maar ik hoop dat het allemaal goed gaat!!
    Succes met de zwangerschap!!

LIefs

17. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Corinuh, wat fijn om te horen dat z geen chromosoom afwijking hebben kunnen vinden. Maar als ik het goed begrijp zijn ze er nog niet uit wat het wel is? Hoop dat je snel uitsluitsel krijgt. Die onzekerheid lijkt me zenuwslopend. Heb je wel een beete kunnen uitrusten op vakantie?

Natascha, het is mijn eerste dus ik weet bij god niet wat ik ervan moet verwachten. Ik heb me opgegeven voor een borstvoeding voorlichting avond (vnuit het ziekenhuis) en verder denk ik dat ik het ook een beetje over me heen moet laten komen.

Arual, ik ben ook zo benieuwd naar het geslacht! Volgende week de geslachtecho en daarna wil ik beginnen aan het kamertje. Zin in! Wat betreft je emoties, gewoon laten gaan! Is helemaal niet erg. Als je je hart wilt luchten hier, gewoon lekker doen he!

Liana, begint je navel nu al uit te puilen? Is je buik al zo groot? Foto :) ?

18. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ange zown voorlichting-avond is wel een heel goed ideee hoor.
    daar heb je vaak wel wat aan.
    maar niet gaan googelen ofzo daar word je onzeker van

19. mamarosanne

5 mei 2012
    30
    0
    0
    Als kraamverzorgende en bijna lactatiekundige (30 juli het examen!) is het voor mij wel duidelijk dat ik voor de borstvoeding ga. ;)

een goede voorbereiding is inderdaad een voorlichtingavond volgen. belangrijk is inderdaad de kleine binnen 1 uur aan te leggen, mits dit medisch mogelijk is (na een keizersnede lukt dit dus vaak niet). daarna is het aan te raden de eerste 24 uur de baby elke 2 uur aan proberen te leggen. en hem/haar op verzoek voeden: zodra hij/zij hongersignalen aangeeft aanleggen. en dus niet wachten tot de klok zegt dat het tijd is.. een baby kan nog geen klok kijken ;)

zelf ben ik inmiddels al weer 14weken en 2 dagen zwanger. time flies! mijn gewone broeken pas ik niet meer en mensen gaan het al goed zien :) de groeispurten van mijn baarmoeder vind ik niet altijd even leuk: zeurend pijnlijk gevoel. ik schrok 2 weken geleden flink bij de verloskundige: ik dacht dat met 12 weken de baarmoeder net boven het schaambot uit zou komen.. zat mn baarmoeder al een goede hand erboven..

het is super vroeg: maar ik weet bijna 100% zeker dat ik de kleine al paar keer gevoel heb. ik dacht het met 12 weken al even, maar was niet mogelijk volgens de verloskundige. toch lees is het vaker bij een 2de zwangerschap en slanke vrouwen. nog meer vroege zeepbelletjes of plopjes hierzo??

mijn buikfoto 2 weken geleden met 12 weken heb ik bijgevoegd!

groetjes Rosanne

Bijgevoegde bestanden:

20. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Rosanne welkom..
    de BV bij mijn dochtertje heeft nooi goed gelopen.
    heb 7wweeek met tepelhoedje gevoed.
    kregen spruw en voeden deed pijn.
    ze hapte gewoon niet goed.
    Dus vind wel spannend om weer met onze 2de te proberen.
    maar ga weer voor de volle 100%..

Mooi buikje heb je al joh jeetje

Deel Deze Pagina