1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Nou, gisteren DE echo gehad en het is gelukkig allemaal goed! Omdat ik 'al' 35 ben en een familiegeschiedenis heb met Down krijg ik hier in de US all the bells and whistles. Dus eerst een genetic counseling gesprek, even gekletst over alle mogelijke afwijkingen in onze families en mogelijkheden voor vervolg onderzoek. Kwam verder niks bij zonders uit, dus dat laten we maar voor wat het is. Daarna de uitgebreide echo op het kinderziekenhuis van Boston; heerlijk een half uur lang kunnen genieten van onze kleine hummel. Wat fantastisch is dat toch!! Alle vingertjes met alle botjes konden we zien, het heeft al net zulke lange vingers als onze andere kinderen, haha. En uiteindelijk heeft de echoscopist het geslacht voor ons op een papiertje geschreven en dat briefje heeft mijn man gisteren naar de bakker gebracht. Vanmiddag kan ik de taart ophalen, ik ben zooo nieuwsgierig!! We gaan hem vanavond aansnijden en roze vulling= meisje en blauwe vulling = jongen. Dit wordt een laaange dag....:p

@Marloescha: haha, cif in je koelkast, ik zou echt in een deuk hebben gelegen!!

2. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    LUUN AAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH wat spannend zeg.
    dat je niet hebt gespiekt knap hoor..

3. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Luun, wat spannend!! Echt een superleuk idee! Ga je het ons ook vertellen :)

Marloescha, hahaha die zwangerschapsdementie ook! Ik lijk hier ook af en toe een verstrooide professor.

Natascha, fijn om te horen dat alles goed is met baby. Ook ik heb sinds vanochtend steken midden in mijn onderbuik en uitstraling naar mijn rug. Niet fijn :( Heb net de ass. vd verloskundige gesproken en ik moet morgen urine inleveren bij de ha. Pff hoop dat het gauw minder wordt!

4. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ik kon net al terecht bij de huisarts en heb idd een blaasontsteking. Heb een 10 daagse kuur gekregen.

5. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ange hmmzzz en ik maar wachten tot morgenvroeg das ruk.

3 pillen per dag??

ik haat echt een AB kuur zown aanslag op je lijf bah..

6. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Das idd ruk! 2 pillen per dag, in de ochtend 1 en in de avond. Heb furabid meegekregen.

Sterkte nog! Hoop dat die steken gauw over gaan.

7. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    oke.

nou eigelijk hoop ik dat het geen blaasonst is want heb echt moeite met pillen slikken.
    dus dat word dan veel spugen...
    ik ga voor jou duimen dat het snel voorbij is

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    wel een lange kuur trouwens 10 dagen

9. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Balen Ange die blaasontsteking!

Luun wat spannendddddd!!! Leuk hoor!

Ik moet nog beginnen met bakken, alles is in ..... in huis maar had geen puf meer. Ochtendje gewerkt na een baggernacht, lag na 3en nog wakker. Net maar even simpel spaghetti gemaakt en alle wasjes gedraaid.
    Zo lekker douchen want heb morgen een rits aan ziekenhuisbezoekjes en moeten er al heel vroeg zijn en dan donderdag controle bij de gynaecoloog.
    Morgenmiddag even met een vriendin naar de prenatal, ze had eea nodig voor zichzelf en kan ik weer even neuzen. En even kroelen met haar meisje van ruim 4 maanden.

Vandaag wel weer erg last van m'n liezen trouwens, gemene steken, trappen lopen was ook niet zo heel fijn.

Vanaf zaterdag is manlief 2 weken vrij (waarvan hij 5 dagen naar lowlands gaat), dan gaan we maar eens spijkers met koppen slaan wat betreft het kinderkamertje! En druk aan de slag met namen, vind het maar lastig ;).

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hoi dames,

Is het goed als ik hier mee kom kletsen..volgens mij is het hier nog wel te doen om iedereen bij te houden :D

Ben zwanger van onze tweede dochter! 14 januari uitgerekend, en mijn eerste is nu 2 jaar en 2 maanden.. dus straks bijna 3 als onze tweede dame komt! :D

Ik las wat over allergieën.. *yay* Gebruik nou maar wel je medicatie.. ik deed het sinds mijn eerste zwangerschap niet.. en tadaaaa.. neuspoliepen die nooit meer weggaan. Nu weer last van.. :( Dikke ogen, niezen, snotteren.. snurken als een leeuw in je slaap (als je slaapt)

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Tummetje gezellig.

heb je ook bij de mei"mama's 2010 gekletst??

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ja, klopt! Ik dacht al dat ik je "herkende"! :D

Dacht eerst dat het was van het buikfoto-topic.. maar iets bleef er knagen.. en nu weet ik het! :D Grappig zeg!

13. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ja, dat vind ik ook wel knap van mezelf, haha! Ik ben echt razend nieuwsgierig. Ik ga straks de taart ophalen en dan moet ik op m'n man wachten. Ik heb hem al gewaarschuwd dat hij vooral niet te laat moet zijn vanavond. Die vijf minuten could cost him him life! :D

En ja, ik laat weten wat de uitslag is!

14. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Ik ben erg benieuwd, Luun!
    Wij doen hetzelfde volgende week.

Ik kom net terug van een vrouwtje die volgende week onze 'gendercake' gaat maken. Het wordt een lime/groene taart met een bruin silhouet (met iets van een zwangere vrouw of een baby) en dan artistiek versiert met bruine, roze en blauwe rondjes.
    En dan heeft het een chocolade-mango/abrikozen vulling en afhankelijk van het geslacht een roze of blauwe cake.
    Ik ben echt zo benieuwd!

@allergie: ik had in Italië ook last van hooikoorts. Gelukkig had mijn zus pilletjes mee die ook mochten tijdens de zwangerschap (wel 'liever niet', maar dat is altijd het geval). Ik heb wel een pilletje genomen op de dagen dat we stadjes gingen bezoeken. Als we lekker bij ons huisje bleven niet, want dan kon ik toch lekker rustig liggen met een boek en eventueel mijn lenzen uit doen.

@tummetje: gezellig dat je mee komt kletsen! Welkom!

15. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    @Luun bij mij is de vierde een meisje ... 3 meiden en 1 knul ... Zou het bij jou dan 3 knullen en 1 prinsesje worden , ben benieuwd

16. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    017.jpg

Ik hoop dat het uploaden is gelukt, krijg een beetje rare meldingen.
    Maar goed, dit is dus de taart, net opgehaald. Hij staat klaar in de keuken, nu nog een man in huis en dan kunnen we hem aansnijden. Ik heb het echt niet meer van de zenuwen!!

17. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Nou, we hebben de taart aangesneden en het is....en jongen!! Vier jongens, pfff, moet er nog wel even aan wennen. Maar het lijkt me echt geweldig, zo'n mannengezin! Eerlijk is eerlijk, ik heb er best moeite mee dat ik nooit een meisje zal krijgen, dat wel... Het is heel dubbel dus.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ Luun; gefeliciteerd met jullie babyboy!! :D en ik snap heel goed wat je bedoeld meid, stiekem hoop je dan toch op een meisje. tuurlijk is gezondheid het belangrijkste, maar kan me je gevoel heeeel goed voorstellen. en wat een leuk idee met die taart zeg, erg orgineel!!

@ Ange; beterschap meid! hopelijk is je blaasontsteking snel over! en wat een leuk kamertje zeg!

@ tummetje; welkom meid :D

@ natascha; hoe is het nu? hier ook af en toe al harde buiken :(

@ arual; gaaf dat jullie nu ook weten wat jullie krijgen en lekker gespiekt hebben naar de kleine uk :D

@ Liane; wat klote zeg van het kamertje, heb je bloed zweet en tranen moeten werken en moet alles nog anders grrr

@ namen; hier stond de meisjesnaam al vast toen we nog aan het ''oefenen'' waren :p is oa 1 van de namen die we hadden gebruikt voor onze zoon uit 2009 als het een meisje zou zijn geworden :D

@ 3D echo; hier vrijdag de 1e van de 3 3D/4D echo's. we hebben een pakket dat we bij 17-22-28 weken een 3D/4D echo laten maken, hebben we vorige zwangerschap ook gedaan. zo leuk om nu ook te vergelijken of ze op haar grote broer lijkt :D

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    MOrgen

LUun gefeliciteerd met jullie Boy.
    en kan me heel goed voorstellen dat je er moeite me hebt.
    goed dat je het uitspreekt meiss.

Hier nog erg last van buik en rug bij plassen.
    over half uurtjekan ik bellen voor de uitslag.

20. Wouw83

Wouw83 Lid

6 apr 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook weer even een berichtje vanuit mij. Lees alles mee, maar niet altijd tijd om te reageren.
    @Luun....gefeliciteerd met een jongen! Fijn dat alles goed is in ieder geval, maar snap ook zeker je gevoel! Maar wat een ontzettend gaaf idd met die taart! Ik ga die zeker onthouden voor de opa's en oma's :)

@tummetje..welkom! Leuk, ook op 14 januari uitgerekend...ik ook ;)

@ange...balen van je blaasontsteking. Idd lang een kuur van 10 dagen! Als het maar helpt, want het is geen pretje! Drink ook wat cranberrysap...helpt ook! Als je er van houdt natuurlijk ;)

@namen....voor een meisje zijn we er wel uit. Jongen is iets lastiger. Er worden zoveel leuke jongensnamen geboren in mijn omgeving...en wil niet dezelfde naam natuurlijk.

Wij hebben vanmorgen ons kindje erkend bij de gemeente aangezien we niet getrouwd zijn...weer wat geregeld dus. Het zal dus officieel de naam van mijn ventje krijgen. Raar hoor...dat ergens mijn naam ook ophoudt :)
    Na de geboorte zullen we ook ouderlijk gezag gaan aanvragen.

Vorige week ook een kijkje gaan nemen in het nieuwe kraamhotel in Tilburg (Livive)....erggg mooi! Heel sfeervol en leuk/ modern ingericht. Hoewel ik er nog niet aan wil denken als ik al die verloskamers zag ;)

We hebben bijna vakantie en gaan dan ook heerlijk babyshoppen! Zo'n zin in! We hebben dan ook onze echo gehad en kunnen dan gericht gaan snuffelen...:)

Fijne dag allemaal.

Deel Deze Pagina