1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Akkoe wat leuk!!!

Dat van die zakjes van de action had ik ook gelezen ja. Wij hebben alleen een vuilnisbak in de keuken staan, en die zit aan de woonkamer vast dus vind het ergens wel fijn als de poepluiers geurloos weg kunnen, plasluiertje kan wel in de grote zak evt.

Zo eten, heb trrrrrrrekkkk!!! Kip madras met extra sperzieboontjes hier. M'n schatje kwam net met een grote bos bloemen thuis, wat lief!

Ben echt weer stuk en heb echt niet veel gedaan, vanavond maar helemaal niets dus!

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is wel heel rustig hier ;)

3. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Inderdaad... haha nog niets gemist dus....

Hier gisteren wat last onderin buik, gelijk weer bang dat niet goed is.... Maar mini beweegt wel (nog niet aan de buitenkant waarneembaar voor mijn man helaas).
    Hier nu druk aan de studie.....

Met werk afgestemd dat ik 3 tot 4 late diensten blijf werken tot aan mn verlof en de ochtendzorg laat voor wat het is.
    Toch fijn dat hierin duidelijkheid is en dat we er samen uit komen.

Jullie nog plannen voor t wknd??

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Akkoe, mooi dat je met je werk tot een oplossing bent gekomen.

Je hebt weinig gemist haha.

Wij gaan morgen de meubels, de wagen en de box bestellen. Moet alleen nog even een leverdatum bedenken, denk aan half of eind oktober. Kan alles met 7 maanden klaar staan. We hebben geen ruimte om de meubels neer te zetten als het kamertje nog niet klaar is.
    Morgenavond een verjaardag en zondag een kinderverjaardag dus heb een druk weekeind. Hopelijk kan ik nog ergens een wasje draaien enzo ;).

Ik ga trouwens nooooit meer positiekledingshoppen met m'n moeder, ging voor een winterjas en kwam terug met 2 tassen, oeps... Lange mouwenspul had ik nog niet dus dat heb ik gekocht. Erg slecht voor je portomonnee hoor! Ook wel dingen die ik in de periode na de bevalling nog kan dragen.
    Heb 6 voedingsbeha's van een vriendin met dezelfde maten te leen gekregen, hoef ik die in ieder geval voorlopig niet aan te schaffen want m'n maat blijft veranderen en zij had 3 maten liggen.

Vandaag de hele dag hard gewerkt aan een 'cars'taart en daarna met m'n zusje eten bij de toko gehaald, was erg lekker. Ze heeft wel last van overgeven door de zwangerschap dus heeft een teiltje bij de hand , hopen dat het bij af en toe overgeven blijft, ze heeft woensdag haar eerste echo.

Ik geniet nog even van een alcoholvrij biertje en duik m'n bedje in.

Trusten!!!

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    De kinderwagen en kinderkamer zijn besteld!
    We hadden een mail dat we dit weekeinde bij prenatal naast de maxi cosi cabriofix en verzorgingstas ook nog de voetenzak à 99,- en de maxi cosi-adapters gratis zouden krijgen en dit was geen punt bij baby-dump dus hebben we het ook gekregen! Zijn uiteindelijk voor de joolz day earth elephant grey gegaan en besloten die luiertas te gebruiken. We hadden anders de voetenzak en adapters gekocht dus dit scheelde een behoorlijk!
    Voor de maxi-cosi hebben we een bon want de nieuwe komen over een paar weken uit en dan wilden we die natuurlijk liever ;).

De meubels besteld en de bopita box die we graag wilden en de uitzoekkorting die ik bij de producten kreeg is van het totaalbedrag gehaald dus zitten ook niet met allemaal bonnen die we nog moeten besteden.

We zijn er helemaal blij mee!!! Overigens super geholpen bij baby-dump, manlief is goed verzorgd met belegde broodjes ;). Laten alles leveren in week 43.

Weet niet of iemand het nog leest of dat ik alleen tegen mezelf aanklets ;), maar fijn weekeind iedereen!

6. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Heeey! Gaaf gaaf!
    is dat de donker of licht grijze.....? Hebben hier de donkee grijze, fantastische wagen vinden wij :D
    Hier over n paar weken ook shoppen voor de maxi cosi. Weet jij wat t verschil is,tussen cabriofix & pebble...?

Hier ook nog n box uitzoeken, maar kunnen evt van mn schoonzus overnemen :)

Nu ff op bed.... Gisteren gezellige bruiloft gehad, vandaag alle was gedraaid en nu wil mn rug ff rust haha

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Groot gelijk dat je even je rust pakt!

De beige/grijze (vind het meer naar beige dan grijs neigen) van de earth collectie (met dat bruine handvat). Vonden die te duur eigenlijk maar er zit al een verzorgingstas bij van joolz en alhoewel we liever een grotere hadden genomen gaan we die gewoon gebruiken en sparen we die luiertas uit en met die meevaller van de andere extra's zijn we er toch voor gegaan! (en zijn nog goedkoper uit dan ons plan A ;)).
    Die donkergrijze joolz is ook gaaf! Wij zouden voor denim gaan eigenlijk maar nu toch mijn droomwagen!

Verschil cabriofix en pebble weet ik ook niet precies!
    Ben wel benieuwd welke kleurtjes er komen al denk ik dat ik voor zwart ga haha.

En dan te bedenken wat we allemaal nog moeten hebben! Wil graag het boxkleed van snoozebaby in ieder geval (grijs). Jammer dat m'n man een week voor mijn uitgerekende datum jarig is, dan durf ik niet te wachten met aanschaffen van een aantal dingen tot dan want uk kan er dan al zijn. De mama mazzel dagen komen er ook bijna aan, eens kijken wat ik dan kan scoren :D.

8. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hey meiden!

Alweer een tijdje niet geschreven! Het is superdruk op mijn werk (ik werk als applicatiebeheerder op een middelbare school en we hebben allemaal opstartproblemen dus ik moet veel overwerken) en daarnaast ook nog eens druk thuis met babyvoorbereidingen! Maar ik lees wel steeds trouw mee. Meestal als ik op bed lig 's avonds op m'n iPad, dus dat is een beetje moeilijk schrijven.

@Suus: Wat lief dat je even komt kijken. Ik gun het je ook heel erg dat je voor januari zwanger bent! Ook ik ga voor je duimen!

@Arual: Leuk he, al dat shoppen? :D Welke kamer heb je gekocht?

@Akkoe: ook een erg leuk kamertje zeg!

Wij zijn nu klaar met de babykamer vervenl (lekker een felgroen kleurtje op de muren) en vaderlief en vriendlief zijn nu laminaat aan het leggen. Dinsdag gaan we dan de meubeltjes halen bij Ikea!

Wij hebben de box van mijn zus over kunnen nemen. Er staan wel wat tandafdrukjes op van mijn nichtjes, dus eigenlijk wilde ik hem wel gaan verven. Alleen schijnt dat nogal een rotklusje te zijn met al die spijlen... Wat denken jullie? Zou ik anders ook alleen de bovenrand kunnen verven en de spijlen niet? Het is een donkerbruine box.

Verder gaat alles prima hier! Alleen gaat mijn buik me wel steeds meer in de weg zitten hoor! Vooral 's avonds weet ik niet hoe ik moet zitten of liggen. Oh en ik ga ook best moeilijk naar de wc... Een paar dagen helemaal niet en dan plots een dag aan de race en dan begint het weer van voor af aan :)

Morgen gaan we lekker een dag relaxen op de boot van mijn oom samen met mijn ouders en m'n zus haar gezinnetje.

Jullie nog plannen met het mooie weer morgen?

9. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Zo, weer terug van vakantie. Met de camper naar Pennsylvania gereden, was erg leuk! En de jongens vonden het natuurlijk helemaal geweldig, slapen in een camper. Superspannend natuurlijk! Veel werk en weinig geslapen, maar het was het waard, hihi.

Ik wil even jullie feliciteren met het behalen van de 23 weken grens!! Ik zal voor jullie waarschijnlijk nogal 'random' overkomen, maar voor mij is dit altijd echt een mijlpaal. Vanaf nu heeft het kindje overlevingskansen buiten de baarmoeder. Nu nog kleine kansen natuurlijk, maar iedere week wordt het meer. Voor mij is dit altijd wel een geruststellende gedachte, ik leef er daarom toch altijd naartoe.

Leuk kamertje Akkoe en ik lees dat er hier en daar al veel geshopt is, haha. :)

Heeft iemand nog iets gehoord van Corinuh?? Zij zou met 19 weken weer een echo krijgen, maar ik heb niks gehoord. Lijkt me dus niet goed.:(

10. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @luun fijn dat je t mooihebt gehad!!

Mijlpaal..... Hier in nl helpen ze t kindje pas als t 25/26 weken oud is. Voor de tijd mogen ze niets.... Dus ik wacht liever tot 25 weken met mijlpaal ;)
    Maar toch thnx!
    Ga zo met mn nichtje naar musical little mermade.... Ben benieuwd.

Fijne zondag xxxx

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

goedemorgen dames!!

@ luun; Super dat de vakantie zo leuk was!! hier in NL is de mijlpaal voor levensvatbaarheid rond de 26 weken zoals akkoe zegt, alleen weeënremmers geven ze wel al vanaf week 24

@ corinuh; die had rond de 13 weken wel een goede echo dat alles goed was met het kleintje qua vocht en orgaantjes, maar met 19 weken zou ze nog een echo krijgen, maar ze is al heel lang niet meer online geweest? enige waar ze op ZP reageerde was dit topic, dus denk dat ze misschien gewoon zo niet meer komt? hoop iig dat alles goed is

@ akkoe; dat verschil tussen cabriofix en pebble heb ik ook naar lopen zoeken. Zijn beide eigelijk hetzelfde, alleen de pebble schijnt wat luxer te zijn, maar de pebble kan niet meer dan de cabriofix. hier dus denk ik gewoon een cabriofix, die zijn stukken goedkoper

@ arual; de nieuwe maxi cosi 2013 is wel al uit in het zwart mocht je die willen :D
    Maxi-Cosi CabrioFix Total Black 2013 | Maxi-Cosi CabrioFix | Baby-Dump

ik wil een lekker rose haha, alleen die komt pas rond november/december volgens de verkoper :(
    fijn he die korting bij babydump :D

@ laura; veel plezier op de boot vandaag!!

12. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Morgen dames

Wij hebben ook de Cabriofix nog daar zat ons meissie ook in.
    is nog prima dus die gebruiken we weer.
    in de auto hebben we het Familyfix systeem op zich wel handig.
    mar voor de opvolg-stoel vind ik de gordel net zo handig zit vlgs mij nog steviger ook.

13. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Oke duidelijk weinig verschil dus behalve prijs... :D

Hier de vakantie voorbij.... vanaf nu 3 tot 4 late diensten in de week...
    Benieuwd hoe lang ik dat mag en kan blijven doen :)

Nu al druk aan het inlezen voor het werk en vanavond late dienst....

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo dames!

Blegh, slapen gaat weer belabberd, lag nog te woelen om half 3 dus voel me beetje gaar. Had voor ik ging werken niet eens puf m'n haren te wassen dus dat ga ik nu nog maar even doen. Waar ik normaal 2 uur over doe, heb ik nu 3,5 uur over gedaan maar gelukkig had ik die tijd.
    Verder alles goed hoor, ukje is druk, je zit m'n buik nu ook aan de buitenkant bewegen als ze schopt, heel grappig! Voel haar ook heel erg veel en vannacht was ze ook lekker aan het spoken.

Wilde vandaag een begin maken met het behang eraf halen maar ik vrees dat er niet veel van gaat komen, gaaaaaap. Eerst me door de strijk heen werken vanavond.

Akkoe, ik hoop dat het werken goed gaat!

Daantje, ik ga in november wel naar de winkel toe om de kleurtjes die er zijn te bekijken en dan zie ik wel welke maxi-cosi het wordt :).

Natascha, familyfix/easybase lijkt me wel handig. Wij gaan eerst zonder proberen en misschien kunnen we die van m'n zwager lenen als zij hem terug hebben (is nu ook uitgeleend).

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    Hey meiden

Ik kom ook meekletsen als jullie dat goed vinden

Wij zijn 11-01 uitgerekend van een knul. We hebben al meisje.
    Ben blij dat de echo foto duidelijk is want anders twijfel je toch hahah

16. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    @Akkoe: ik zal je over 2 weken feliciteren dan! ;) Ik geloof dat ze hier bij de meeste ziekenhuizen met 24 weken in gaan grijpen. De kansen op 23 weken zijn ook erg klein hoor, maar toch; vanaf nu gaat het stijgen.

@noa307: welkom! Leuk hoor, eerst een meid en nu een jongen. Boys rock! :D

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Noa welkom!
    Leuk een jongetje na een meid!
    Duidelijke echo is wel fijn ja ;), wij hebben gisteren nog even laten kijken voor de duidelijkheid (en echt een meisje).

Net met manlief naar de fysio geweest, kan hij helpen me een beetje soepel te houden savonds haha.

Wat een omslag van het weer ineens! Zondag nog zo heet en nu wat koeler (dat laatste vind ik wel prima :)).

18. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @Noa welkom!!! En gefeliciteerd uiteraard :)

@Luun kan nu alleen nog maar beter worden... prima vooruitzichten :D

Arual fijn dat hij je soepel kan houden, kan hij toch wat meer betrokken worden bij zwangerschap.... Manlief hier vind het allemaal nog wat 'vreemd' maar vindt het een heerlijk vooruitzicht dat hij straks met onze mini kan wandelen :D

Het werken ging redelijk. Af en toe wel ff een herinnering dat mn rug niet helemaal is zoals het hoort, maar verwacht dat ik zo nog wel even door kan :)

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Akkoe, fijn dat het werken wel redelijk ging (beter dan dat het niet bleek te gaan toch?)!

Probeer manlief er hier sowieso veel bij te betrekken. Hij mag elke avond 'babysmeren' (zoals hij het noemt, mn buik dus met weleda-olie ;)). Als ik de kleine voel laat ik hem ook even voelen en uitzoeken van de spulletjes helpt hij ook mee (al maak ik een voorselectie haha). Het is voor hem toch heel anders dan voor mij en hij vind de echo's echt geweldig om te zien (komende controle's moet hij werken helaas dus hoop dat ik een afdrukje voor hem krijg als ik erom durf te vragen). Hij kijkt er wel heel erg naar uit dat ze er straks echt is!

Ahhh heb echt zin om te shoppen voor de kleine maar heb nog teveel te doen deze week en heb nu even wat energie dus daar moet ik even gebruik van maken. Hopelijk van het weekeind even tijd. Net de ramen voor gezeemd, maar nu achter nog en moet nog een boodschap doen. Voorlopig nog wel zoet dus!
    *Gauw weer verder* (kon het niet laten tijdens de boterham even te komen spieken ;))

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ Noa; welkom meid!! :D en wat leuk een jongetje!

@ Arual; fijn dat je nu zeker weet dat het echt een meisje is! en wat lief dat je man mee naar de fysio is geweest voor tips :D

De lamp en vogelhuisje van ons meisje der kamertje zijn vandaag binnen gekomen en net meteen op laten hangen :p

Het kamertje is nu klaar. even spammen

Deel Deze Pagina