Dag dames, Ben al een tijdje niet geweest. Druk geweest met het werk en we zitten nu in Turkije. We vliegen vanavond terug. Ben nu 25 weken en 1 dag zwanger. Het gaat zo hard! Heb mijn eerste tijgerstrepen (helaas) al verdiend, ondanks het smeren. Ik voel ons kleintje erg goed. Sterker nog, als ik savonds in bed lig zie je haar gewoon schoppen heel bijzonder! Ik ga snel bij lezen, kijken wat ik de afgelopen weken heb gemist. Volgende week de 3D echo :d heb hier ook al een paar mooie gezien
@ange op vakantie.... Heerlijk! Fijne vlucht vanavond. @zien en voelen hier aan de buitenkant nog niets..... Hopelijk wel snel (binnenin voel ik t,wel )
Goede vlucht Ange! Gisteren een filmpje gemaakt met een plastic bekertje op mn buik waar ons ukje tegenaan schopt, erg grappig. Zodra manlief zijn hand op mijn buik legt wordt ze rustig (maar heeft haar al wel gevoeld). Akkoe, hoop dat je het binnenkort aan de buitenkant gaat voelen. Ik vind het wel heel bijzonder! Hier een beetje last van mn hormonen sinds zaterdagavond, ben lekker emotioneel . Zal wel weer bijtrekken. Manlief veel avonddiensten deze week maar had gelukkig nog een aantal porties avondeten in de vriezer, heb voor mezelf alleen nooit veel zin om erg uitgebreid te koken (dus kook ik soms expres teveel voor als man avonddienst heeft). Morgen voor het eerst naar zwangerschaps BBB en cursus, benieuwd! Eens kijken hoe het met mijn conditie gesteld is op het moment .
apart ik heb ook het gevoel dat als mijn man zijn hand op mijn buik legt de kleine meid tegen zijn hand aan gaat liggen heel schattig..
Zoooo ik ben weer back in town Van 30 graden naar 13 graden brrrr.... We hebben iig wel genoten. Het was wel oppassen met eten, maar op 1 keer overgeven na is het goed gegaan. Ben inmiddels wel 8 kg aangekomen in totaal, oeps! Arual, mogen wij ook genieten van het filmpje Hoe waren de lessen BBB en cursus? Nog last gehad van de hormonen? Akkoe, hoop dat je snel je kleintje van de buitenkant gaat voelen Ook hier is mevrouwtje trouwens rustig als papa zijn hand op mijn buik legt.
hoi dames.. Hier dinsdag weer naar de gyn geweest.. bloeddruk was weer erg laag 95/42. Ook ijzer is aan de lage kant. Verder morgen om 15.10 naar de cardioloog voor onderzoeken aangezien mijn hartslag telkens rond de 125 in rust zit en de gyn het toch het nakijken waard vind aangezien een gezonde hartslag tussen de 60-80 slagen per minuut is. hartritmestoornissen zitten ook in de familie.. hopelijk is het niks.. Verder over 3 weken een groeiecho aangezien ons kindje een week achterliep in groei, gewoon voor de zekerheid.. volgende week ook voor het eerst weer naar de bekkenfysio. 's avonds als ik zit kan ik gewoon niet meer opstaan en moet mn man me helpen.. hij masseert me wel elke avond, maar de bekkenpijn word alleen maar erger Verder vandaag het badje, boxkleed en schommelstoel binnengekregen @ Ange; zal vast wel weer wennen zijn zo terug in NL Hier nu 3 kilo aangekomen. schijnt dat je nu een pond per week aan zou komen op dit termijn? ben benieuwd.. en wat leuk aankomende week de 3D echo! @ Arual; wat een leuk idee dat filmpje met een plastic bekertje! dan kun je het idd goed zien!
Daantje klinkt heftig allemaal joh. Hopen dat het meevalt joh.Wel fijn datje doorgestuurd word nu.. Lage bloeddruk en snelle hartslag ik wist niet dat zoiets kon.. Heb je er zelf last van...????
Daantje, ik hoop ook dat het meevalt! Ange, wat een overgang die temperatuur! Ik ben trouwens ook 8 kilo aangekomen. Heb me toch spierpijn ! was wel leuk die cursus, dinsdag weer. In november dan een partnerles over de bevalling. Nu vooral oefeningen op muziek gedaan en oefeningen op een matje. Af en toe zullen we een pilates-les tussendoor plannen. Hormoontjes zakken weer een beetje af, ben ook erg moe laatste week door het slechte slapen dus dat zal ook wel meespelen denk ik. Daarnaast ben ik erg gevoelig voor de wisseling van seizoenen. Ben klaar met behangen! Voor het eerst samen met mijn moeder behangen, helemaal perfect is het niet maar kan wel zeggen dat ik zelf behangen heb (voor het eerst)! Het zit er wel netjes op hoor maar ben nogal een pietlut dus beter kan altijd. Dus de behangtafel kan weer terug en hopelijk morgen even deurtjes halen voor de boekenkast die in het kamertje moet blijven staan. Vandaag staat de start van een sesamstraattaart op het programma, dus ga maar gauw beginnen. Ohja filmpje, ik ga even kijken of ik hem van mijn camera kan halen en op youtube kan zetten, dan zal ik hem hier even plaatsen. Heb er van de week een paar gemaakt toen ik een schaaltje op mn buik had staan en daar zag je het heel duidelijk op. Eerst even aan de slag hier!
@daantje succes! @arual leuk, dus nu kan t inrichten beginnen! Srry ben ff niet geweest.... Moet,erg wennen aan veel avonden weg ivm late diensten en eigen activiteiten.... vk komt zo langs..... Mini bloedverlies, af en toe 2 tot 3 stipjes... Heel soms op papier.... Toch voor de zekerheid gebeld.... Komen toch ff checken.... Nu denk ik "goh stel je niet aan...." Mjah Hopelijk is t niks
Akkoe, hoe is het gegaan? Hopelijk is alles goed! Kamertje komt in week 41 (heb gebeld, zou eigenlijk in week 43 komen) dus kan ik idd in gaan richten. Vriendin is even haar kruiken komen brengen, die mag ik lenen en mocht haar kolf hebben (heeft er 2) voor het geval dat het nodig is. Zo even de keuken opruimen en dan doe ik niets meer, heel veel vocht in m'n enkels dus voetjes omhoog.
Hier vanmiddag doorgestuurd naar gyn, alles nagekeken. Kleine groeit goed, geen bijz. Geen bloeding oid gezien. Uitstrijkje gemaakt,en slijmvlies op kweek gezet. Over 2 weken terug. Tot die tijd niet werken (kantoorwerk mag evt, maar geen til/zwaar werk) Blij dat mini nog prima is, balen dat ik nu (al) rust moet,houden....
Hier vandaag naar de cardioloog geweest Hartfilmpje gemaakt en hartecho, dat zag er prima uit, slepen hartslag nog steeds te hoog Moet rust houden (maar dat deed ik al) en verder kijken of de hartslag niet onregelmatig word, dan is er weinig aan de hand volgens de cardioloog @akkoe: schrikken zeg meid!! Hier al vanaf week 11 bloedverlies wat niet weggaat, dinsdag nog inwendig gekeken maar geen oorzaak telkens Placenta ligt achter en is wat omhoog getrokken dis daar kon het hier ook niet aan liggen, kon een beter doorbloede baarmoedermond zijn die groeit volgens de gyn. Doe maar lekker rustig aan meid! Hopelijk komt er niks uit de kweken! @Natascha; ja best wel last van, vooral de hartkloppingen lijken of je heel opgejaagd bent en dan door de lage bloeddruk nog slap en duizelig, dus niet echt een geweldige combi @arual: fijn dat het behangen klaar is en het kamertje eerder komt
Daantje, goed om te horen dat de hartecho er goed uit zag. Nu lekker rust houden. Akkoe, fijn om te horen dat het met de kleine goed gaat. Nu mama nog hè! Ben je nog gewoon aan het werk of zit je in de ziektewet? Arual, wat goed dat het kamertje eerder komt! Lekker gaan inrichten In welke week zitten we nu eigenlijk? Ons kamertje komt woensdag. Al plannen voor het weekend? Vriendlief wordt 30 en we geven een groot feest Heb er zin in!
Vandaag weer controle gehad bij de vk. Alles ziet er goed uit, baby is ong 27 cm en vermaakt zich prima. Nu lekker poetsen en daarna een boek lezen.
@ange fijn dat alles goed was! Wat groeit zo'n beebje hard he! Zit hier gedeeltelijk in ziektewet, echter moet nu 2 weken volledig in ziektewet ivm rust. Nadien weer kijken hoe ik terug kom. Werk in de thuiszorg.... Niet handig als je zwanger bent met kwaaltjes.... Hier wachten op uitsl urine, voor de zekerheid moest ik dat toch ff langs brengen...
Na een tijdje ben ik er weer ... EN we hebben de kinderwagen gekocht !!! Het kamertje is lekker roze geschildert ... Het ledikantje staat nu bij mijn zusje, want ik ben van de week voor het eerst TANTE geworden ... Een prachtig mooi meisje met de naam Fem ... Trotse tante woont gelukkig dicht in de buurt en kan de kleine Fem altijd vasthouden )) Dus nu hebben wij dat ,,goedkope'' ledikantje gekocht van de IKEA ... Het ledikantje krijgen we wel weer terug, of dat voor de komst van de kleine is of niet weet ik niet ... Maar de kleine prinses slaapt toch eerst in de wieg op onze kamer ... Hier de school weer begonnen, Lana heeft weer een beetje regelmaat en kan niet w8ten tot haar kleine zussie er is, tja het gaat geloof ik wel een kippenhok worden bij ons thuis ... Hier zijn we nog steeds niet uit de naam, het zou Benthe worden, maar dat is DE naam toch niet ... Liefs Door
@ikbenverliefd hier ook nog nietuit de namen hoor Hier geen blaasontsteking.... Net ramen van binnen,gelapt en voorzichtig stofzuigen.... Nu,toch weer ff op de bank/bed...
@ akkoe; gelukkig geen blaasontsteking! doe maar rustig aan meid! @ ikbenverliefd; gefeliciteerd met je nichtje!! jullie dus ook lekker bezig met alle aankopen en aankleding van het kamertje! @ Ange; gefeliciteerd met je vriend zijn verjaardag! hopelijk hebben jullie een leuk feest gehad! fijn dat alles goed was met de kleine bij de vk! Hier lekker rustig weekendje gehad. vandaag de box al opgezet en de schommelstoel in elkaar gebouwd haha, het kan maar alvast klaar zijn dacht ik zo
Hey meiden....hier Ik ook weer ff!!!!! Morgen gaan we weer naar de kleine meid kijken... Dit keer in 3D zooooow spannend.... Echt wwwwiiiiiieeeeehjjjjjj stuiter er gewoon van haha..... Verder houd ik mij rustig en had ook weer een blaas ontsteking waar ik harde buiken van kreeg.... Dus zit momenteel weer (de3de keer ) aan de AB.... Nou ik ga morgen avond wel een fototje plaatsen hier van de kleine meid....
Gave box Daantje! Dames met kwaaltjes, doe maar rustig aan! Al is het natuurlijk niet even leuk en handig. Door, gefeliciteerd met je 'tanteschap'! Hier moe... Ook een druk weekje voor de boeg dus hoop dat het lukt tussendoor wat rust te pakken want merk wel dat ik het wat meer nodig heb. Kleine is lekker druk in mijn buik (filmpjes nog niet op de computer gezet van m'n buik), je ziet m'n buik bewegen als ze beweegt. Donderdag weer voor controle naar de gyn. Van de week wel een paar keer overgegeven, vooral na het ontbijt (echt niet handig die reflux en gaatje middenrif tijdens zwangerschap) en ik hou veel vocht vast, verder wel alles ok. 12 oktober wordt het kamertje, de wagen en de box geleverd. Erg leuk!