Nou, Stijn is net wakker en hij lacht, z'n kleur is terug en is nu met papa aan het spelen. Zometeen even kijken of hij wil eten/drinken. Vannacht hebben we hem een paar keer wakker gemaakt en dat was geen probleem. Ik denk dat het met een sisser afloopt, gelukkig!!
Ohh gelukkig maar! Je schrikt je rot in zo'n situatie..dus ik snap je helemaal..paar weken geleden viel (ze klom er zelf uit) onze dochter uit het winkelwagentje met dr hoofd op de stenen vloer..liep gelukkig ook af met een sisser.. maar je schrikt je kapot
@Luun fijn dat het weer oke is!! Altijd even schrikken. @Hoe was het weekend?? Hier druk weekend gehad, maar wel erg leuk. Straks even naar het werk wat op kantoor doen en overleggen. Tot vanmiddag/avond btw gisteren een box opgehaald!! Wauw wat komt het dichtbij
Luun, dat was schrikken, hopen dat het met een sisser afloopt. Klinkt alsof het wel weer beter met hem gaat gelukkig . Ik heb zo een afspraak en vanmiddag paar uurtjes wat werk verrichten. Hopelijk vanavond nog puf om iets in de babykamer te doen want vrijdag komt het kamertje! Mn hoofdpijn van een aantal weken geleden (wat ik het hele eerste trimester en een deel van het tweede heb gehad) is weer terug. Baal ik flink van. Box komt hier ook vrijdag, en afgelopen weekeind bij de DDD van de Bijenkorf het boxkleed gehaald wat ik wilde hebben met bijna 20,- korting . Had de laatste! Wij zetten de box neer zodat de hond kan wennen en vind het ook wel leuk. Trouwens ook geen idee waar we hem anders zouden moeten laten tot die tijd! Ik ga opschieten, ben beetje aan de late kant, tot vanavond!!!
Meiden, we zitten hier allemaal rond dezelfde termijn. afgelopen week in het ziekenhuis gelegen i.v.m. te veel harde buiken. vrijdag weer naar huis ging goed, gisteren weer terug weer harde buiken en menstruatie gevoel. Vandaag weer zo goed als niks....ik zelf heb het idee dat het te maken heeft met een groeispurt van de kleine en dus mijn buik/baarmoeder. Eerst dachten ze dat mijn baarmoederhals te kort was 3cm was deze afgelopen week, gisteren weer gemeten en nu 3,97cm dus niks verkort alleen langer geworden. Waar het vandaan komt weten ze niet...zijn ook niet pijnlijk, geen blaasontsteking, bloeddruk perfect, en de beeb doet het super, loopt precies op schema weegt ruim 900 gram nu. Herkennen jullie dit toevallig? en wat het kan zijn? In het zkh spreken ze alleen maar van vroeggeboorte terwijl ik op internet lees dat het ook andere oorzaken kan hebben.
Juffie, jeetje wat vervelend dat je in het ziekenhuis hebt gelegen door deze klachten. Wel goed dat ze het in de gaten houden natuurlijk. Durf niets over een mogelijke oorzaak te zeggen, zou het ook niet weten. Ik had wel in het eerste trimester zo'n ongesteldheidsgevoel en toen zei de gyn dat het kwam door het groeien. Kom net thuis, heeft manlief de vuilniszak niet meegenomen naar beneden en die stond dus ook nog open, pfoe bah, wat een stank! Hond meteen maar even uitgelaten en nog maar even gauw wat huishoudelijks doen al vindt mn rug het genoeg geweest voor vandaag. Ben wel benieuwd wanneer de kraamzorg gaat bellen voor een afspraak trouwens. Ga deze week wel met manlief naar de borstvoedingsavond van de kraamzorg. In november doe ik nog een cursus via de lactatiekundige hier in de omgeving. Ik ga even gauw wat doen want anders gebeurt het niet meer vandaag.
Luun, fijn om te horen dat het toch allemaal goed gaat met Stijn. Arual, balen dat je last hebt van hoofdpijn. Weet je waar het vandaan komt? Maak je je misschien te druk? Slik je iets tegen de hoofdpijn? Ik heb ook deze week de borstvoeding voorlichtingsavond. Sinds vorige week trouwens last van jeukende tepels Ik heb eraan lopen pulken, dus er zitten nu korstjes op. (oftewel jeukt nu nog meer!). De kraamzorg komt binnenkort bij ons op intakegesprek. Akkoe, waar heb je de box gekocht Vriendlief wil alles in een keer kopen (box, kinderstoel, wipstoel etc.) dus binnenkort op pad. Juffie, das even schrikken zeg. Ik zou ook niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn. Had wel ergens gelezen dat de kleine rond de 27 weken weer een groeispurt doormaakt, dus dat zou het idd kunnen zijn. Hoe meten ze de lengte van de baarmoederhals eigenlijk? De baby doet het iig goed, dus dat is positief toch.
Ange: De bmh meten ze door middel van een inwendige echo. Voel je niks van is ook niet vervelend. Ik heb al zoveel inwendige echo's gehad door de icsi draai mijn hand er niet meer voor om. Ik denk ook groei, vandaag nergens geen last meer van gehad......hopelijk blijft het zo. Wel zowat niets gedaan heb me rustig gehouden en en dat werkt.
Ange, ja ik denk dat voornamelijk druk maken de grootste boosdoener is. De hormonen werken daar niet op een positieve manier aan mee en als ik me dan lichamelijk iets teveel inspan is het gedaan en dan helpt alleen met mn ogen dicht op bed liggen nog. Probeer dus goed op mn ontspanning te letten en stress te vermijden. Vind het wel heel moeilijk mezelf toe te staan genoeg rust te nemen en ontspanning/afleiding te zoeken normaal gesproken maar ik weet dat het nu wel extra belangrijk is. Had vanavond eigenlijk ook nog de deur uit gemoeten maar dat heb ik maar afgezegd. Ik ga vroeg naar bed (of ik slaap is een tweede, maar dan rust je vaak toch wat). Leuk hoor, shoppen voor vanalles! Heb van de week even de wieg besteld en de lamp. Vind dat thuiswinkelen soms wel ideaal, al vind ik die babyzaken ook erg leuk! Niet altijd tijd of puf om op pad te gaan en dan kan het wel handig zijn. Juffie, als rust helpt, zou ik die zeker proberen te nemen! Ik hoop voor je dat het zo blijft.
Jeetje Juffie, wat een gedoe zeg! Dan schrik je toch wel even. Gelukkig is verder alles okay. Neem vooral je rust zo veel mogelijk, jij ook Arual! Stijn is weer helemaal de oude gelukkig, behalve een blauw voorhoofd geen klachten meer. Ik zit nog te dubben over de naam van zoon 4. Het is echt lastig, vooral als je al drie jongens hebt. Ik moet toch rekening houden dat het bij de andere namen past. Mijn zoons heten: Sem Teun Stijn En voor nummer 4 denken we aan Luuk of Ties. Wat vinden jullie het leukst? En lijkt Ties niet teveel op Teun??
Ik vind Ties erg leuk! Ik vind het ook niet teveel op Teun lijken. Het heeft wel dezelfde beginletter maar een hele andere klank. Gelukkig gaat alles weer goed met Stijn.
Ik vind Luuk persoonlijk leuker Weten jullie trouwens of een sterk beweeglijk beebje kan zorgen voor harde buiken? Ik ben vannacht een paar keer wakker geworden en voelde dat ik een harde buik had. En voelde ook dat die kleine flink aan het schoppen ... Zou er een verband kunnen zijn? Morgen weer op controle, dus kan het morgen sowieso aan de vk vragen. Mijn navel begint uit te puilen Hihi. Ik vind het wel een grappig gezicht. Vanavond ook weer partnerles zwangerschapsyoga.
@juffie: das schrikken! Ik heb ook regelmatig harde buiken en bij mij zeggen ze dat het door een tweede zwangerschap komt, slappe buikspieren, en een heel beweeglijk kindje. Konden niks voor me doen. Moest maar rust houden (grrrr...als iemand dat nog 1x zegt.... haha) @luun; ik vind luuk er het best bij passen. zeg het hele rijtje van namen eens hardop met dan luuk of ties. Dan weet je zelf ook hoe het klinkt als je ze alle 4 uit de speeltuin moet roepen haha
@Luun ik vind beide wel kunnen maar mijn voorkeur zou uitgaan naar Ties @Juffie jeetje heftig... Je weet nu dus wat je moet... rust..... @Arual.. box komt via Marktplaats (was niet de bedoeling, maar liepen we tegen aan aan we vonden hem cool!! (misschien alleen nog ander boxkleed)) @Ange.. geen idee of een beweeglijk beebje hiervoor kan zorgen... Ik heb voor mijn gevoel nog geen harde buik gehad.. Nu doe ik natuurlijk ook wat rustiger aan en gister voor t eerst naar yoga geweest... toch ook wel erg ontspannen!! Box....
Bedankt voor de feedback op de namen! Ik ben blij dat jullie niet meteen zeggen dat Ties zeker niet past! Nu schoot me net wel te binnen dat Ties in het engels een betekenis heeft (verbinding, of het werkwoord knopen) en aangezien hij amerikaan zal zijn... Nu gaan we wel zo snel mogelijk weer naar Nederland terug verhuizen, maar toch. Ik weet niet hoe zwaar ik eraan moet wegen. Ik zal het ook eens in de 'zwangerschap' categorie plaatsen, kijken wat mensen daar zeggen.
@Luun.... dat maakt het verhaal dan wel net weer wat anders... maar toch... Ties @Hier zojuist mn 2e toets zelfstudie verprutst (meerkeuze vragen) een 4:x Begrijp wel weer waarom ik meer vd open vragen ben..... ghehe Naja scheelt dat dit thema opgedeeld is in 4 toetsen...!!! Toch maar weer een poging doen tot iets meer concentratie..... Nu zo weer ff op t fietsie naar t werk (11km...) kijken hoe lang ik dat ga volhouden... Nieuwe collega inwerken en uitleggen hoe we werken Daaagggg
Hier vanmorgen ook een harde buik! maar ikke voelen en toen bleef ze heel stil liggen hahahaha nu al een dondersteen