1 t/m 15 januari 2013 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SeaShell, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi dames,

hier net weer de 3D echo gehad

links is ons zoontje van 3, en rechts zijn zusje. we vinden ze veel op elkaar lijken :D

kleine meid is ook nu geschat op 900 gram, maar als ze zo door blijft groeien zou ze op het 38% percentile liggen wat betekend dat ze maar rond de 5 pond zal worden, terwijl onze zoon geboren is met 37,1 en al 3565 woog :p maar gelukkig volgt ze haar eigen lijntje

2. SeaShell

@ luiers; hier 3 pakken maat 1 en 3 pakken maat 2 gekocht

in 1 pak zitten geloof ik 50 luiers, dus daar doe je nog geen week mee, dus verwacht wel dat ze 3 weken in 1 maat zit..

@ arual; de nesteldrang ook toegeslagen? :D leuk dat het kamertje vandaag komt!

3. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo handig een box!

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje Daantje, echt als 2 druppels water!!! Leuk hoor :).

Kamertje staat, erg blij mee, foto's komen nog!
    Wagen in elkaar, ook zo blij mee. Manlief ging net al even in de kamer staan.
    Ben helemaal kapot zeg. Vanmiddag een vriendin geweest en zo onverwacht nog even naar vrienden, even lekker babykroelen daar met hun kleine meid (6 maandjes nu).

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in,

Daantje: Mooie echofoto's weer hoor meid. Enne nou als ze echt maar 5 pond zou wegen als ze zo door blijft groeien dan zou ik een paar pakken prematuur luiers halen haha. Gaat tot 2,5 kilo.

Breek weer uit.

6. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantje mooie echo zeg.Vinden ze 900 gram te klein?

Ons manneke was vorige week 700 gram en ze ging er eigenlijk niet verder op door.
    Wij hebben de 22ste wel een echo om alle goed te bekijken ivm verkalking op me placenta.

7. SeaShell

@ arual; fijn dat alles staat en de kinderwagen ook al in elkaar is :D en wat schattig de hond in de box haha. geloof goed dat je nu kapot bent, doe lekker rustig aan meid! veel plezier vanavond op babybezoek!

@natascha;900 gram was wel iets te licht voor het termijn, maar viel wel nog binnen de groeicurve, maar als ze zo blijft doorgroeien en geen groeispurt maakt dan komt ze echt op max 5 pond.. maak me dan al gelijk weer druk of het niet komt omdat ik nu toch antistoffen aanmaak omdat ik rhesus C negatief ben ;) volgende week bloed prikken en hopelijk dan snel de uitslag..

De groeiecho van afgelopen woensdag en de echo van vandaag kwamen precies overeen met elkaar, dus een meetfout is het hier niet geweest, en denk wel dat het goed klopte..

maar ze groeien nu gemiddeld 200 gram per week, dus jou kleintje zit nu ook over de 900 gram heen..Hoeveel dagen liep jou kleintje achter
    of liep de baby gewoon goed qua groei?

En wat shit zeg van die verkalking op je placenta, zijn ze daarachter gekomen met de groei echo? en wat gaan ze nu verder doen?

@mvj; thanks meid! :)

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantje ik had die verkalking bij mijn dochtertje ook.. Daar kwamen ze toen achter toen ik met 32 week opgenomen was in zkh met weeën.Daarom krijg ik de 22ste dus een extra echo.
    Tijdens de pretecho van vorige week vroeg ik of ze al kon kijken of er nu al verkalking op me placenta zat.
    Door die verkalking komt er mindr voeding bij de kleine.
    Dus dan lopen ze een groei achterstand op dit kan hoeft niet.
    Maar ons manneke lag dus anderhalve week achter qua groei.
    Geen idee wat ze er precies aan willen doen.

Ik snap dat je je dan direct druk maakt hoor.
    Heb ik ook maar ze houden alles goed in. De gaten.

9. SeaShell

jeetje, dat is niet niks, hopelijk de 22e een goede uitkomst dat alles goed is met de kleine en de verkalking maar minimaal is. lijkt me wel schrikken zeg! Leiden ze je dan ook eerder in?

En was jullie dochter wel goed op groei of liep ze ook achter door de verkalking of gewoon zo maar? en kreeg je door de verkalking weeën? heftig hoor!

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Daantje..Ja ik had wrs dus al weeën door die verkalking maar in had ook minimaal vruchtwater.
    Ons meissie was 3120 gram dus redelijk gemiddeld vlgs mij.
    Ze is met precies. 37 week geboren snachts om 00.10 braken mijn vliezen haha dus ik kon mooi thuis bevallen.

11. SeaShell

Dat is idd netjes 3100 bij 37 weken! Eerder bovengemiddeld haha

Zoon was dus ook 7 pond bij 37 weken en deze waarschijnlijk 5 pond bij 40 weken, heel verschil

Maar heftig zeg weeën door die verkalking! Gelukkig houden ze het nu goed in de gaten!

12. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @daantje gave echo! Ff afwachten dus wat groei betreft.....
    @arual gave box en n leuke hond :D

13. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Natascha, wel goed dat ze het in de gaten houden. Maar 3100 gram klinkt idd netjes!

Daantje, echt mooie echo's! Je ziet alles erg duidelijk. Ik vond onze 3d echo echt tegenvallen. Je ziet alleen dat ze een bolle toet heeft. Neusje en mondje etc zie je nauwelijks.

Arual echt een leuk hondje! Schattig! En een mooie box natuurlijk. Dus jij bent nu zo goed als klaar?

Meisje bij ons uit de straat is begin deze week haar baby verloren :( Mijn moeder is gastouder van haar eerste kindje, en ook de baby zou bij mijn moeder komen. Ze was volgende week eigenlijk uitgerekend, voelde begin deze week geen beweging meer en ging naar de vk. Daar bleek het hartje niet meer te kloppen :( Echt verschrikkelijk! Mijn moeder heeft het me pas verteld, omdat ze niet wilde dat ik me zorgen maak. Blijkt dat de baby is gestikt door de navelstreng? Zoiets komt vlgs mij bijna nooit voor. Vind het wel heel erg!

14. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Daantje, wat een mooie echo!! Lijkt idd op haar broertje!!

Hihi, hondenoppasbox :D

@natas: fijn dat ze je in de gaten houden zeg!

@luiers; sjips.. vergeten naar de kruidvat tegaan.. nou ja, hopen dat ze maandag nog genoeg hebben dan :) Bij mijn dochter was het 8 luiertjes per dag, 56 in een pak is precies een week. En ze heeft zeker 2 maanden maatje 1 aangehad en ze was 3508gram bij de geboorte.. dus niet de kleinste als ik die gewichtjes hier zo hoor, hihi :)

@ange: helaas komt het vaker voor dan je denkt :( mijn schoonzus verloor ook haar zoontje omdat de navelstreng 3x om zn nekje zat

@hier: ik zit VOL, haha.. ik voelde zojuist een kontje tegen mn ribbenboog.. de vk had vorige week al gezegd dat het niet lang meer zou duren voor mn bm op zn hoogst zat :p

15. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ange dat komt idd best nog vaak voor..Wat vreselijk zeg gatsiee..

Tummetje aahh das geen fijn gevoel.
    Maar aan de andere kant voelt het ook wel weer byzonder

16. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @ange pff nare situatie!! :(
    @tummetje fijn is soms watanders maar heerlijk om je beebje te voelentoch :)

@natas hopelijk komt t dit x ookgoed, gaan we voor toch... ;)

Fijne avond :D
    Hier lkkr bankhangen

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Ange, hè wat afschuwelijk zeg! Het gaat meestal goed maar dit soort berichten zetten je altijd even weer met beide benen stevig op de grond.

Wij zijn nog wel even naar kruidvat gegaan, hadden haast niets meer (was in een dorp in het Westland, kleine kruidvat) maar we hebben nog 1 pak maat 1 en 2 pakken maar 2 kunnen scoren. Verder evn schoenen gekocht voor manlief want die heeft altijd maar 1 paar en die waren echt helemaal op.

Oh ben zo blij dat alles staat hier. Moet nog de wandplank ophangen boven de commode maar vind het moeilijk in de hoogte te bepalen.
    Wordt nog 1 geleider voor een lade van de commode opgestuurd want die was niet goed. De lamp komt over paar weekjes en dan schiet het echt op, geeft me erg veel rust :).

Net 2,5 uur liggen slapen. Manlief maar patatjes gehaald want anders had ik nog mogen koken.

Zo Madagascar 3 kijken!!! Manlief gaat nog even wat drinken daarna want een goede vriend is jarig en viert het in de kroeg, ik trek dat niet echt dus ga gewoon lekker op tijd naar bed denk ik.

18. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Pff ik ben moe ... Vandaag het huisje gedaan, naar het strand geweest met de kids en ML en de hondjes ...
    Getsie, ik heb het wel eens vaker gehoord dat de navelstreng om het nekje zat ...

@Daan supermooie 3D zeg en wat lijken ze op elkaar.

@Luiers ik heb hier 2 pakken van 56 luiers ... Ik kan altijd nog bijhalen ...

@Arual - tsss een beetje gezond eten jij :p Nee hoor wij hebben vanmiddag na het strand een patatje met kroketje gegeten ... Voor vanavond had ik een soepie gemaakt met broodjes ...

Ik vind het een beetje jammer dat deze beeb geen ,,echte'' babykamer krijgt, we willen namelijk zsm verhuizen naar een groter huis ... deze beeb krijgt de grotere kamer samen met Lana ... Eigenlijk willen we nog voor december verhuizen, maar kunnen maar niks vinden ... Hebben dus een beetje de primitieve babykamer voor nu ... bedje van de IKEA (ledikant van Laan staat bij mijn zusje) Zijn jullie al uit het eerste pakje ? Ik heb een superlief pakje gekocht in Tsjechië bij mijn broer ... roze met zuurstokjes en snoepjes en daarop staat dan Little Sweetie :D Super cute .... Post wel ff een fotootje straks ... Maandag naar de vk ...
    Welterusten voor straks ...

Oja meiden de andere januari meiden hebben al een deel 2, we moeten meer gaan schrijven hier .. :D

19. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan mogen we wel doortypen hier ja!

Lekker uitgewaaid ikbenverliefd?
    Wij hadden smiddags een heel gezond broodje bij La Place met een smoothie ;)!
    Als jullie een ander huis hebben tzt kan je weer een nieuwe kamer in gaan richten, ook heel erg leuk! Snap wel dat je het een beetje jammer vindt.
    Eerste pakje, ik heb een heel lief pakje van feetje in maat 56 dus misschien beetje groot maar beschouw ik wel als eerste pakje, met mutsje erbij. Neem ook een kleiner setje mee naar het ziekenhuis.
    Hoop nog wat in de winteruitverkoop te kunnen scoren.

Natasha, was vergeten op jou te reageren, ik hoop dat alles goed blijft gaan. In ieder geval goed dat ze het in de gaten houden!

Ik kan weer eens niet slapen... Fijn... Nu kan het nog eventjes zonder nachtvoedingen etc, lukt het niet.
    Morgen niks op het programma staan, wel wat gedoe in de familie dus misschien even langs mijn ouders.

20. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Ikbenverliefd, hebben jullie al iets op het oog? Naar wat voor iets zijn jullie op zoek? Wel in de plaats waar jullie nu wonen, of ergens anders?

Arual, hoe komt het dat je niet kunt slapen? Maak je je zorgen? Of drukt de baby op je blaas/maag?

Gister hebben we met vrienden tapas gemaakt en lekker gegeten. Daarna zijn we nog even een uurtje de kroeg in geweest. Het is een rustige kroeg, maar er wordt binnen wel gerookt. Denken jullie dat het kwaad kan?

Vanmiddag gaan we naar de puppy kijken van vrienden en daarna uiteten. Heb er zin in!

Wij hebben nog geen eerste pakje. Welke maat zouden jullie adviseren?

Deel Deze Pagina