1 t/m 15 januari 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door roos85, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Ladyloda, ik had nog nooit gehoord van CHD. Maar wat een heftige start heeft jullie meisje gehad zeg. En jullie ook! Wisten jullie dit bij de 20 weken echo al? Gelukkig gaat het nu goed.

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ja wij ook niet Koon. Wisten het bij de 20 weken echo. Overkomt gelukkig maar 60/65 baby's per jaar in nl, maar 60% overleefd het. En dan zijn de gevolgen soms niet te overzien. Wij hebben het niet makkelijk gehad, maar wel veel geluk gehad. Laatste jaar gaat het geweldig met haar.
    Angst voor herhaling is groot, maar kans is 2%, dus gaan van het positieve uit. Een gezond kind en een normaal kraambed gaan we voor! Kan niet wachten om dan gewoon lekker 2 weken lang te cocoonen als gezin.

Hoop dat iedereen hier gezond en gezegend zwanger kunnen zijn!

3. hummeltje1990

24 sep 2013
    85
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi dames hier ook zwanger en wel van nr 2 :) zou 6 jan uitgerekend zijn !

4. hummeltje1990

24 sep 2013
    85
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ben trouwens 24en getrouwd met mij. Jeugdliefde.
    Eerste kindje is nu 9,5 maand oud dus er zit straks anderhalf jaar tussen de kids! Vind het nu al anders dan met nr 1 hihi

5. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Hi hummeltje!
    Gefeliciteerd:)! En welkom hier;)!

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Morning,

Welkom hummeltje. Wauw wat fijn dat het zo snel gelukt is. Wel pittig zo op elkaar. Vanaf hoe oud zijn jullie al samen?

Hier ook al 14jr samen.

Voelen jullie dingen qua syptomen?
    Hier alleen beetje menstruatiegevoel/spierpijn. Tis allemaal mooi plek aan het maken. Bij me dochter weinig symptomen gehad.

7. Lunatjuh

Lunatjuh Lid

12 apr 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd hummeltje!

ja bij mij ook wat van die krampjes in m'n buik en gevoelige borsten zo nu en dan wat misselijk en moemaar voor de rest nergens last van!

8. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Sinds gisteren heb ik ook last van mijn borsten en dan vooral van mijn tepels. Ze zijn ook de hele dag stijf en groter dan ooit.. :$

Gisteren bij de babydump stiekem DE babykamer gezien. Ik kan niet wachten om echt te gaan shoppen!

9. Koon

Koon Niet meer actief

Welkom hummeltje. Wat snel weer zwanger, leuk hoor!

Ik begin ook pijnlijke borsten te krijgen. Verder soms mega honger, moe, steekjes overal. En gister had ik niet zo'n fijn humeur ;)

PH1, wat leuk dat jullie dé babykamer al gezien hebben. Lekker wegdromen.

10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ph1 tis jullie eerste? Omy toen kon het me ook allemaal niet snel genoeg gaan. Zo leuk alle eerste spullen bekijken.

Pijnlijke borsten nooit gehad. Dacht altijd dat het wat zei over je productie. Maar mijn productie is prima.
    Zijn er mama's die bv gaan geven?

11. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ja het is ons eerste kindje! Vind het zo leuk, maar moet af en toe wel een beetje geremd worden!

Ik hoop wel bv te gaan geven!

12. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik durf me nu ook wel aan te melden :)

Morgen is pas officieel mijn nod. Maar ik had vrijdag al getest omdat ik zo onzeker werd van de krampen (die overigens alweer helemaal weg zijn). Toen een licht streepje en die loopt nu mooi op: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/11205022_10153274214074049_1638682411309705290_n.jpg?oh=e7b0b93ab8fcca046afac70fe63b6f37&oe=55E01657&__gda__=1440657410_603cec24170e72606dd9cf9a7a543a9d
    Morgen doe ik nog een CB test en dan bel ik het ziekenhuis.

Dit wordt ons 3e kindje maar ons tweede meisje is in november na een zwangerschap van bijna 39 weken onverwachts stil geboren. Ze bleek een knoop in de navelstreng te hebben die over het hoofd is gezien (we hebben namelijk veel echo's en CTG's gehad omdat ze eerst een groeiachterstand had en ik vlak voor ze overleed wat minder leven voelde...telkens bleek alles goed, maar die knoop was dus nooit ontdekt helaas). Zij was verder helemaal gezond en met de geboorte toch nog een mooie 3060 gram.

Onze oudste meid is dus grote zus maar ze heeft geen zusje (of broertje) om mee te knuffelen en spelen. Hopelijk gaat het nu wel goed en krijgt ze die nu wel.

Ik denk dat ik 11 jan uitgerekend ben ;)
    (al zal het kindje waarschijnlijk eerder gehaald worden, maar dat wachten we eerst allemaal maar even af)

13. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    jeetje daisy.. ik word er helemaal stil van. Wat hebben jullie een heftige tijd meegemaakt! En wat moet deze zwangerschap dubbel zijn en ontzettend spannend!!
    Maar super gefeliciteerd! Hoop dat jullie grote meid een lief broertje of zusjes krijgt om mee te spelen.

Ik ga zeker wel borstvoeding geven ja. Heb ik bij mn dochter 7 maanden gedaan. Ik vond het niet altijd makkelijk. Vanaf 2 maanden heb ik fulltime gekolfd en daarna dus mn dochter de fles met mn gekolfde melk. Dus dubbel zoveel tijd. Maar mn dochter dronk veel rustiger uit de fles.
    Ik weet niet of ik dat nu ook zo lang ga volhouden aangezien we dan ook een peuter hebben rondlopen die dr aandacht nodig heeft.
    Maar ik had vorige keer mega productie, dus hoop dat dat nu weer zo is. Ik vind het toch het beste voor zo'n kleintje.

14. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Wat heftig! Hopen dat deze zwangerschap tot een goed eind gaat leiden! :)

15. Koon

Koon Niet meer actief

Wat een heftig verhaal daisykesie
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat zal het een spannende tijd worden.

Ik weet nog niet of ik bv ga geven. Ik neig naar ja, maar weet het nog niet. Bij de eerste een maand gedaan. Toen was mijn koek op.

16. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Jeetje ben er ook stil van Daisykesie! Wat heftig! Gefeliciteerd en wat spannend voor jullie!

Of ik bv ga geven weet ik nog niet. Ene keer denk ik ja tuurlijk, andere x van niet.

17. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heftig wat je hebt meegemaakt Daisykesie! Moet er echt niet aan denken, ik hoop heel hard dat het je deze keer is gegund!

PH1; heb je je nog een beetje kunnen inhouden met shoppen gister in de grote baby winkels? Lijkt me ook heerlijk om daar rond te lopen maar ik moet van mezelf nog even wachten ;)

BV heb ik nog helemaal niet over nagedacht moet ik eerlijk zeggen. Ben gewoon nog steeds bang dat het weer mis gaat in de komende weken dat ik nog niet echt verdere plannen durf te maken uit angst om weer teleurgesteld/verdrietig te worden. Hebben meer meiden hier last van?

18. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    ja wel herkenbaar hoor Ikke.
    Mn man zat al helemaal te plannen wanneer dochter dan naar zolder zou verhuizen en wanneer we dan de babykamer zouden gaan verven enzo. Toen zei ik ook al, zullen we eerst de 12 weken echo even afwachten. En eigenlijk het liefst ook nog de 20 weken echo?

19. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb me prima in kunnen houden! Sterker nog we hebben de hele dag niks gekocht op een ikea ontbijtje na! Wel eruit wat we willen met de keuken, heel veel baby dingen gezien die we na de echo willen aanschaffen en een terras overkapping gezien die we met twee weken gaan afrekenen! Ik moet mijn man straks bezig houden tot dat de kleine er is! ;)

20. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben net terug gebeld door de vk.. moet morgen alleen zelf nog bellen voor een datum voor de eerste echo, maar door de vorige mk mag het wel al met 8 weken :) Dan zou er sowieso een hartje moeten zijn, wordt vervolgt morgen...

Deel Deze Pagina