Dames, wat een berichten! Ik ga mijn best doen overal op te reageren. Hummeltje, je kan wel berichten ontvangen in je mail van nieuwe berichten. Krijg ik ook hier. Fijn dat je zo snel zwanger bent geworden. Wij ook gelukkig. Ph1, fijn dat je eerste echo gepland staat. En zo snel! 2lingmama, welkom en gefeliciteerd met jullie cadeautje Marisje4, fijn dat jij ook zo snel mag voor een echo, je hebt een lange weg afgelegd voor een zwangerschap zeg, pittig lijkt me dat. Daisykesie, jouw testen zijn hartstikke mooi! Slim dat je zelf een echo gepland hebt, juni is helemaal ver weg! Ladylola, de reis zou eigenlijk naar Malloca gaan, maar vanwege lastige vliegtijden hebben we toch gekozen voor Ibiza. Lekker een weekje naar de zon. Ikke88, gek hè dat die kwaaltjes komen en gaan. Morgen kan het weer ineens anders zijn. Patri en Sweety, welkom en gefeliciteerd!! Mamscorpio, leuk dat jullie het verteld hebben. Ik wil ooook!! Vandaag de hele dag mijn mond dicht gehouden tegen mijn zus. Zo moeilijk! Heb je inmiddels een afspraak voor een echo? DeeDeeBowtie, jeej jij ook al zo'n lange eeg afgelegd, spannend hoor, fijn dat het eindelijk raak is! Zeker dat deze blijft zitten! Roos, fijn dat je nog niet ziek bent, wie weet valt deze zwangerschap mee. Zo, iedereen gehad? Haha. Vergeef me als het niet gelukt is.
@Heis: Ik had dat bij mijn vorige zwangerschap ook, toen was er overdag niks aan de hand maar 's avonds na het eten werd ik misselijk. Maar dat heeft ook maar heel even geduurd gelukkig. Nou, mijn eerste afspraak bij de VK staat ook vast, woe 20 mei. Dan ben ik precies 8 weken zwanger. We fijn dat het nu eerder kan, bij de vorige maakten ze de eerste afspraak pas met 10 weken.
Ik ga dit keer wel weer een zwangerschapsagenda bijhouden. Vind het achteraf erg fijn dat ik het van D* heb, zo vergeet ik niks van haar en de zwangerschap Dit keer alleen zelf een notitieboekje van de hema omgetoverd tot agenda haha.
Ik wil zo'n speciaal boek aan gaan schaffen om dingen in bij te houden en ik heb een blog waar ik op wil gaan schrijven over mijn zwangerschap!
Hier trouwens ook nog niet echt kwaaltjes. Een beetje moe, beetje last van mn darmen en that's it. Maar de vorige 2x vanaf 6 weken vreselijk misselijk geweest. Bij de eerste tot 25 weken ongeveer, was ook eerst 7 kilo afgevallen. Bij de tweede tot 16 weken ongeveer erg misselijk geweest en ook eerst 2 kilo afgevallen voordat ik aankwam. Dus ik verwacht nu weer veel boven de pot te hangen (of het zou nu ineens anders moeten zijn, wie weet wordt het wel een knul deze keer haha) Einde van de zwangerschappen ook vreselijk veel zuur gehad en beide zwangerschappen een te hoge bloeddruk waarvoor ik meds moest slikken.
Ik ga weer het 9 maanden dagboek van Pauline Oud bijhouden. Dezelfde als bij de eerste. Na mijn vakantie eens gaan bestellen. Maare, we moeten hier wel stoppen met kletsen anders moet ik dadelijk 2 topics gaan volgen hahaha.
Ik heb vorige keer geen dagboek bijgehouden. Ga ik nu ook niet doen. Zag uitnodiging voor club binnen komen. Eens kijken hoe dat werkt.
Jeetje wat een drukte! Een besloten clubje ben benieuwd vond dat juist chaotischer. Maar snap ivm privacy. Fijn dat het goed is fem. Hier ook een boekje bijgehouden, maar gewoon een mooi schrijfboekje gekocht. Schrijf er nog steeds in. Voor deze zwangerschap moet ik er nog eentje kopen. Hier krijg ik op 4 juni de 9 weken echo en de combinatietest en met 12 weken nog een echo en de uitslag. Hoor dan ook verder het traject. Me gyn van bij me dochter is er niet meer jammer genoeg. Had gehoopt eerder te komen maar ivm die test kan dat pas vanaf 9 weken. Mijn bevalling was overigens een ramp. Ben ingeleid met 38w. mijn dochter werd geboren en meteen aan de beademing gelegd, dat is heel anders bevallen dan met de gedachte van ik kan der eindelijk vast houden. Ik dacht alleen maar als ze maar huilt en ze zsm stabilisseert. Ik kijk uit naar deze bevalling en kraamtijd!
Jij ook al zo'n heftige tijde meegemaakt Ladylola! Ik kijk ook uit naar een fijne kraamtijd met een gezond kindje. Oudste dochter had haast en kwam onverwacht 4 weken te vroeg (met een hele snelle bevalling met weeenstorm), moest 3 dagen in het zh blijven, na 1 nachtje thuis weer terug naar het zh voor 5 dagen. Ze wilde niet meer drinken, dus sondevoeding. Geen kraamhulp meer gehad in mn kraamweek. En dochter 2 overleden in mn buik, dus moest bevallen van een stil kindje, ruggenprik die 5x opnieuw gezet moest worden en kraamhulp was er dit keer wel, maar kon alleen maar iets voor ons betekenen en niet voor mn meisje die er had moeten zijn. Maar ik geloof nog steeds dat we een fijne kraamperiode kunnen krijgen! 3x is scheepsrecht en we gaan voor een fijne zwangerschap, gezond kindje en fijne kraamperiode En dat wens ik voor ons allemaal hier
Wat een pittige verhalen allemaal zeg. Ik heb met mijn tweeling zwangerschap bijna nergens last van gehad. Met 10 weken kreeg ik wel hele erge bandenpijn en mijn buik groeide toen ook heel hard. Verder was ik de geledigd moe. Ik kon de hele dag wel slapen. Ik werkte toen ook nog 40 uur in de week en volle dagen van 7/17.00 uur. Dat heb ik gered tot 22weken Ofzo. Toen ben ik halve dagen gaan werken. Een dag voordat mijn zwangerschapsverlof in zou gaan ben ik opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk zijn de jongens met 36.6 geboren. Weeën zijn wel opgewekt maar verder op een normale manier bevallen. Het was heftig en ik had een weeën storm maar daardoor had ik wel heel snel mijn kindjes in mijn armen. Ze zouden eigenlijk met 37 weken gehaald worden, 1dag later, maar omdat de vergiftiging ineens was verdubbeld en gevaarlijk werd besloten ze het een dag eerder te doen. Ik had totaal ruptuur, dat maakt mij wel bang bij deze... Wat zou ik doen, of weer normaal bevallen en weer een totaal ruptuur krijgen die dan niet meer goed te hechten is met alle gevolgen van dien of een keizersnee waar ik Heel erg tegen de ruggenprik opzie.. Ik ga eens overleggen met de 'k. Ik heb nog ff de tijd Ik ben ook wel bang om weer zwangerschapsvergiftiging te krijgen. Dan lopen mijn 2 kleine mannen thuis en dan moet ik ze zo missen. En dan mijn man die nu amper wat doet qua opvoeding en niets in het huishouden... Die krijgt een hartverzakking. Ik vertel hem nog maar niets haha Ik vind het ook moeilijk te geloven dat ik zwanger ben. Ben met vlagen licht misselijk en heb constant menstruatie pijn maar verder niets. Oh ja zou ik bijna de vermoeidheid vergeten. Wel ben ik er de hele tijd mee bezig. Kan nergens anders meer aan denken. Ik dacht dat dat met een volgende zwangerschap minder zou zijn.... Nou bij mij niet hoor. Ik wacht nog op een telefoon of email van de VK. Moest me via een aanmeld formulier aanmelden en dan zouden ze binnen 3 dagen contact opnemen dus kan nog 2 dagen duren met deze dag ertussen. Ik kan ook niet wachten om het de kids re vertellen. die willen al zo lang een broertje of het liefste een zusje eigenlijk.. Al vraag ik me af of ze echt snappen wat het inhoud. Hoe en wanneer gaan jullie dat doen, voor diegene die al een kleine rond hebben lopen? Wij na de 1e echo denk ik... Sorry voor mijn lange bericht. Hoop ook dat het goed is gegaan, is namelijk via mijn telefoon dus kan het niet makkelijk terug lezen haha. Fijne dag verder
Ik had een hele fijne zwangerschap en toen moest ik bevallen. Ik heb 16 uur weeën gehad met max 2 minuten ertussen en na die 16 uur had Ik pas 4 cm ontsluiting. Uiteindelijk bleek zoonlief ook nog een sterrenkijker te zijn en de navelstreng om zijn nek te hebben. Dat eindigde dus in een keizersnede. Heb hier lang last van gehad (niet de ingreep maar meer het psychische aspect) en ik zie er nu dus wel beetje tegen op.
Kan me voorstellen deedee! Dat gaat je niet even zo voorbij. Mij heeft het heel erg geholpen dat het met me meisje goed ging. En dat was belangrijker voor mij dan alle pech dat op mijn weg is gekomen. Maar wel lastig, dat gevoel schakel je niet zomaar even uit. Ik heb wel heel veel last gehad van alles wat er is gebeud. Ik denk dat het nu pas echt een paar maanden echt een plekje heeft gekregen. Wie weet helpt deze zwangerschap jou om het een plekje te geven.
Hey meiden, mag ik hier ook mee kletsen? Wij zijn zwanger van ons eerste kindje. Hebben hier 2,5 jaar op moeten wachten. Het moet nog even bezinken. Vanavond gaan we uiteten om te vieren dat we zwanger zijn. Wij zijn uitgerekend op 12 januari.
Ik wil ook meekletsen. Ik ben 25 jaar heb al 3 kids en 3 x een late miskraam gehad. De laatste x is een bijna dood ervaring op de ok geworden in oktober en nu ben ik na 8 maanden eindelijk weer zwanger. Heel spannend dus voor mij. Uitgerekende datum is nu 15 jan. Maar dat zal misschien nog wel veranderen. Het gaat niet zo goed tussen mijn man en mij dus hoe dat zal lopen zie ik wel. Maar ik ben heel blij met deze zwangerschap. Hoop dat dit kindje bij ons mag komen
Goedemiddag allemaal, Mag ik mij ook aansluiten? Wij zijn voor de eerste keer zwanger en superblij. Als de berekening klopt zijn we 2 januari uitgerekend. Allemaal erg spannend. Ben wel met vlagen moe en mijn buik is gevoelig. Af en toe een steekje en onderin mijn buik een zwaar gevoel. Verder mag ik denk ik niet klagen. Gefeliciteerd aanstaande mama's
Hai dames, welkom! Zoals jullie merken is het hier erg rustig, omdat de groep al naar een gesloten club is gegaan. De januari 2016 mama's! Als jullie je daar aan melden, kunnen jullie je daar voorstellen