Hallo dames. Ik kom me hier ook even aanmelden. Wat wordt hier al veel gekletst! Afgelopen weekend een positieve zwangerschapstest in handen! Het was voor ons de 4e ronde. 2 maanden geleden een vroege miskraam gehad dus nu is het extra spannend. We hebben al een dochtertje van bijna 1,5 dus die wordt grote zus! Volgens de berekeningen zou mijn uitgerekende datum 3 januari zijn. Maar ik weet niet wanneer ik mijn eisprong gehad heb dus het zou ook iets eerder of later kunnen zijn. Klachten heb ik eigenlijk nog helemaal niet. Alleen af en toe een zeurderig gevoel in m'n buik. (ben dan altijd bang toch nog ongesteld te worden) Misschien dat ik zo nog maar eens een testje ga halen, gewoon voor mijn gemoedsrust....
financieel zou het hier kunnen, maar zit ook in mijn hoofd met het sociale vlak. Helaas is het voor ons best moeilijk om opvang te gaan regelen.
Ik ben thuisblijf moeder, maar ik MIIISSSSS collega's en het fuctioneren op een ander niveau. Ik denk dat ik weer aan het werk ga als onze boef een broertje of zusje heeft. Waarom wordt het lastig om oppas te regelen PH1? Wat de kwaaltjes betreft: Ik ruik ALLES, bah dat in combi met vreselijke moeheid waar je geen oorzaak voor kan verzinnen waren voor mij steeds aanleiding te gaan testen. geen gespannen borsten of ongi pijn BV of KV: BV!!! het heeft me vorige keer 8 weken gekost om alles normaal te laten verlopen, met veel pijn van ontstekingen, kloven enz, maar daarna nog ruim een jaar van kunnen genieten. super!
Mijn man heeft een full time baan met hele onregelmatige diensten waarbij hij dus de ene keer om 4 uur thuis kan zijn en de andere keer om 10 uur s'avonds en ook moet hij regelmatig in de kost. Mijn huidige werk is heel flexibel met de uren stel dat je een contract heb van 16 uur per week dan kan het zijn dat je de ene week niks werkt en de andere week 32 uur of dat je in een maand min uren werkt en dan de volgende maand het weer moet inhalen! Ben druk naar de opties aan het kijken en weet dat er wel opties zijn, maar vind een vast ritme heel erg belangrijk en dat wordt lastig..
Ik ben wel fulltime thuisblijfmama. Toen ik 7 maanden zwanger was werd mijn contract niet meer verlengd en ging ik de WW in. Nu krijg ik dat al een hele tijd niet meer maar ik vind het zo fijn om zelf voor m'n kleine meid te kunnen zorgen. Zou het heel erg gevonden hebben om ze naar een opvang te moeten brengen. Helaas zijn oma's/opa's hier geen optie. Mijn vriend werkt full time en heeft onregelmatige uren. Hij kan ook niet minderen zodat ik een paar uren kan werken ofzo. Nou, ik vind het prima zo!
Als wij het financieel zouden kunnen redden had ik het liefst maar 1 of 2 dagen gewerkt. Maar helaas is dat nog niet het geval. Misschien als mn dochter straks naar school gaat, scheel weer opvangkosten. Grappig dat er al veel kinderen van dezelfde leeftijd hier zijn, mijn dochter is van juni 2013. Ik heb gisteren bloed laten prikken op HCG en mn schildklier. HCG was 116. Valt gewoon binnen de normaal waardes gelukkig. Volgende week nog maar een keer prikken om te kijken of het goed is gestegen. Ik ga vandaag een dagje/avond op stap met mn beste vriendin. Wordt heel lastig om mn mond te houden!!
Dat is idd lastig, zou zelf ook niet zo snel weten hoe ik dat aan zou pakken. Als je het financieel aankan is het misschien niet eens zo gek om een poosje thuis te blijven
Als je gezond en gevarieerd eet volgens mij niet nodig. vitamine D is wel belangrijk als je niet voldoenden buiten komt. Zelf slik ik voor de zekerheid een multivitamine voor zwangere vrouwen waar foliumzuur en vitamine d ook inzitten (gewoon van kruidvat)
pff ik slik de hele apotheek haha. Maar ik vind voor de baby vit D vit E het belangrijkst, naast foliumzuur dan Zelf slik ik van Davitamon de vitamine pillen voor zwangere vrouwen. En daarbij nog een heleboel meer oa vit D en vit E en B12.
Ik ook! Ik had nog foliumzuur pilletjes over van de vorige zwangerschap maar omdat we 4 maanden bezig zijn geweest om zwanger te worden zijn die inmiddels op. Foliumzuur hoef je in principe maar tot 10 weken zwangerschap te slikken. Daarom heb ik ook gekozen voor multivitaminen, die kun je je hele zwangerschap blijven gebruiken.
MamaScorpio, welkom en gefeliciteerd!! Nieuwe dames, zetten jullie zelf je gegevens in het rijtje erbij? Fv/kv: ik weet het nog niet. Mijn zoon heb ik een maand bv gegeven, hij dronk goed, groeide goed en ik had meer dan genoeg voor hem. Maar het deed zooo veel pijn. Ik begon al te huilen als ik aan voeden dacht. De kraamverzorgster, verloskundige, huisarts en lactatiekundige laten meekijken, maar niemand had de oplossing. Gelukkig heb ik nog 8 maanden om er over na te denken. Werken/thuis blijven: voor ons is thuis blijven geen optie. Dan zouden we te veel (luxe) moeten inleveren. En ik houd ontzettend van mijn werk, zou het niet kunnen missen. Vitamines: ik slik altijd een multi. Nu speciaal voor zwangere vrouwen. Ook al eet ik gezond, ik denk niet dat wij altijd alles binnen krijgen wat we nodig hebben. Zeker vitamine D is belangrijk. Vertellen: 1 vriendin weet het ook. Ik heb echt iemand nodig om tegen te praten over kwaaltjes etc. Mijn vriend zou er gek van worden haha.
Snoopy23: 28 Jaar, 3e kindje, uitgerekend 31-12-2015 PH1: 25 Jaar, 1e kindje, uitgerekend 01-01-2016 Roos85: 30 jaar, 2 kindje, uitgerekend 01-01-2016 DeeDeeBowtie: 34 jaar, 2e kindje, uitgerekend 02-01-2016 Ikke88: 26 Jaar, 1e kindje, uitgerekend 03-01-2016 Koon: 29 jaar, 2e kindje, uitgerekend 03-01-2016 Meen88: 27 jaar, 1e kindje, uitgerekend 03-01-2016 MamaScorpio: 33 jaar, 2e kindje, uitgerekend 03-01-2016 Afspraken: DeeDeeBowtie: 1e echo 15 mei Roos85: 1e echo 22 mei Koon: 1e echo 26 mei
Gefeliciteerd allemaal! Ik heb afgelopen weekend een test gedaan, een digitale. Kwam op te staan: ZWANGER 1-2 Ben superblij!! Ik ben 4 Januari uitgerekend
Snoopy23: 28 Jaar, 3e kindje, uitgerekend 31-12-2015 PH1: 25 Jaar, 1e kindje, uitgerekend 01-01-2016 Roos85: 30 jaar, 2 kindje, uitgerekend 01-01-2016 DeeDeeBowtie: 34 jaar, 2e kindje, uitgerekend 02-01-2016 Ikke88: 26 Jaar, 1e kindje, uitgerekend 03-01-2016 Koon: 29 jaar, 2e kindje, uitgerekend 03-01-2016 Meen88: 27 jaar, 1e kindje, uitgerekend 03-01-2016 MamaScorpio: 33 jaar, 2e kindje, uitgerekend 03-01-2016 Afspraken: DeeDeeBowtie: 1e echo 15 mei Roos85: 1e echo 22 mei Koon: 1e echo 26 mei Meen88: 1e echo 20 mei
Welkom nieuwe mensen. Zetten jullie jezelf even op de lijst? Even op quote drukken en aanvullen. Ik ben na de geboorte van mijn zoon van 40 naar 24 uur gegaan. Ik ga nu 1 dag ouderschapsverlof opnemen waardoor ik het eerste jaar 16 uur ga werken. Bij zoonlief had ik oma's en later een gastouder. Als baby 2 er is zit zl op school en gaat hij naar de vso en bso Ik wil baby twee dan ook naar kdv brengen. zl heb ik bewust flesvoeding gegeven. Ik overweeg nu bv.