1 t/m 15 januari 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lievekind, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wauw, dat is inderdaad een flinke, babyhope!

Hoe gaat dat met bekkeninstabiliteit? Waar heb je dan precies last van? Een paar weken geleden had ik al wat last van mijn stuitje, citroen (geloof ik) zei toen dat het een begin kon zijn. Intussen heb ik er soms nog steeds last van, maar het is niet erger geworden.

2. xxsasz

xxsasz Lid

22 mei 2016
    62
    0
    0
    Je hoeft niet perse bekkeninstabiliteit te hebben, Je kan ook gewoon bekkenpijn hebben. Ook heel vervelend maar trekt vaak sneller weer weg.

Ik heb 8jaar geleden mijn rug gebroken en bekken gekneusd, helaas weet ik maar al te goed wat bekkenpijn is, al moet ik zeggen dat het me erg meevalt tot nu toe, vooral last na een drukke dag, en trekt het weer weg na een stukje lopen

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hey meiden
    Heb de babypanty van anita net binnen en wat een verademing mijn buikje.hangt niet meer en wordt omhoog geduwd nu heerlijk.

Ja het is niet per direct bekkeninstabiliteit maar ik heb dus een dubbele hernia en de maagverkleining gehad daardoor dus 51 kilo afgevallen. Doordat ik.niet mocht en kon sporten door de hernia is alles.zo.slap geworden laat ik het zo zeggen dat mijn onderbuik gewoon over mijn schaambeen hangt. Daar heeft de baby dus last van. De baarmoeder is een spier dus die houdt zichzelf tot nu omhoog en dat resulteerde in continue harde buiken en een cement gevoel onderin de buik. Nu met die babypanty wordt hij dus gedragen door die stevige band die erin zit en echt heb hem.nu 30 minuten aan en het voelt heerlijk.

4. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Hopelijk helpt het babyhope:)
    Ik heb vaak last van mijn rechterheup, maar dat is na de bevalling van mijn zoontje eigenlijk nooit echt over gegaan..

Ik ben nu 3 kilo aangekomen. Tijdens mijn vorige zwangerschap totaal bijna 20, ik hoop dit keer minder aan te komen. Maar ik ben ook alweer vergeten wat ik toen was aangekomen toen ik ongeveer op de helft was. Weten jullie wat gemiddeld is voor dit termijn?

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Fijn dat het je zo goed helpt babyhope!

Hier bij mijn vorige zwangerschap vanaf 20 weken bekkeninstabiliteit. Nu dus vanaf 17 weken al.
    Bij mij speelt het ook mee dat ik hypermobiel ben.
    Bij mij uit de bekkeninstabiliteit zich vooral door pijn in mijn onderrug aan de rechterkant.
    Bij lopen en beweging zoiezo pijn. Als ik een dag teveel heb gedaan heb ik in de avond enorm veel pijn. Kan dan nog amper lopen en heb hulp nodig bij opstaan van een stoel/bank, aan en uit kleden, op bed gaan...
    Als ik dan eenmaal in bed lig kan ik mijn rechterbeen simpelweg niet meer optillen en lukt het me niet meer om zelf te draaien in bed.

Overdag op het werk of bij activiteiten zoals boodschappen doen draag ik een bekkenband om mobiel te kunnen blijven. Die band heb ik via de fysio.

Verder thuis moet ik me heel erg aanpassen. Veel uit handen geven en minstens 4 keer per dag een kwartier of langer liggend rusten... en oefeningen doen, en 1 keer per week fysio met massage.
    Dat is de situatie nu een beetje in het kort ;)

6. aniek5

aniek5 Lid

17 jul 2014
    95
    0
    0
    Babyhope fijn dat je ondersteuning ervan hebt, hadden er nog nooit van gehoord. Knelt het dan niet onwijs aan je buik?

Me1989 ik zit nu op zo'n 2kg aangekomen. Was bij mijn zoontje maar 9 kg aangekomen. Hoop dat dat nu ook gaat gebeuren, is heerlijk en alles is er zo af.

Klinkt heftig citroen, en we zijn nog niet op de helft. Poewee , respect.

Vandaag op de echo gezien dat onze zoon een broertje krijgt. Super leuk 2 jongens, helemaal denk ik omdat er maar 1,5 jaar tussenzit. Stiekem ook wel makkelijk met kleertjes 😂

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nee knelt niet Aniek hij lift hem omhoog. Zit echt zo lekker.

Leuk een jongetje erbij. Haha wij.moeten dus echt alles nieuw kopen. Hadden zoiezo vorig jaar alles al verkocht. Dus moesten zoiezo alles.opnieuw halen. Maar nu alles voor een jongen.

Citroen Ja ik heb last van mijn rechterheup nu. Echt zo'n pijnlijk gevoel bij opstaan en zo. Als ik even heb gelopen gaat het wel.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dit is die babypanty. Gewoon een onderbroek.met een dikke stevige band erin.

Bijgevoegde bestanden:

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Verleidelijk. :D

Als je je maar goed voelt.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Charmant he 😂😂😂😂😂😂😂😂

11. aniek5

aniek5 Lid

17 jul 2014
    95
    0
    0
    😂😂😂 alles voor het jong

12. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    oh man dat lijkt me ook wel wat haha. mn moeder vandaag ook van; waarom heb je een legging onder je jurkje aan. nou omdat dat nog enige steun geeft. ben volgensmij ook erg gegroeid de afgelopen week. :p

13. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ik ben bezig met een lijst te maken met wat je ook alweer allemaal nodig heb voor de baby.
    Ben het allemaal alweer vergeten hoe het alweer zat met al die thermometers, zoogcompressen, kruiken enzo... 😁

14. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    ooh wij hebben alles nog, moet alleen ff zo'n kraampakket aanvragen. en ja zoogcompressen is ook wel wat ja :p.

wil nog wel graag nieuwe frisse hydrofiele luiers. maar dat is echt omdat ik dat leuker vind lijken in de kinderwagen enzo. niet omdat ze niet meer functioneren :p

15. 28Sab28

28Sab28 Actief lid

8 mrt 2016
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben gisteren taart aangesneden en krijgen een meisje :). Je kan online genoeg lijsten vinden toch? Ik ga zodra kamertje af is alles in 1x kopen qua doekjes, hydrofiele luiers enz.

16. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik heb al veel dekentjes en kleding gekocht, maar de rest koop ik later.

Ik heb steeds zo'n spierpijn onder mijn rechter bil.. zal dat al bekkenpijn zijn? Ik ben daar zo bang voor, ben natuurlijk nog niet eens op de helft. Mijn heup deed al zeer, dat heb ik nog van mijn zoontje over gehouden, maar nu ook dit er bij.. geen 1 houding is ontspannen..

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hm dat is denk ik zwangerschaps ischias.
    Ik heb ook.last van mijn heup en bil
    😳😳😳😳

18. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Me1989. Dat klinkt niet als bekkeninstabiliteit. Wel vervelend!!

28sab28. Gefeliciteerd met jullie meisje.
    Jaa online zijn genoeg lijstjes te vinden. Maar ik heb er meerdere bekeken en toen zelf een lijst gemaakt want sommige lijsten vind ik niet compleet en op andere lijsten staat weer vanalles wat ik onnodig vind.

Alle basis dingen zoals een maxi cosi, badje, commode, box enzo hebben wij nog. Dat scheelt een hoop.
    Maar nu we een jongetje krijgen vind ik het wel leuk om bepaalde dingen ook nieuw te kopen zoals dekentjes en hydrofiel luiers enzo. Heel veel in nu roze 😁

19. aniek5

aniek5 Lid

17 jul 2014
    95
    0
    0
    28sab28 gefeliciteerd, een meisje! Leuk hoor

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hè meiden.

Hier net de.20 weken echo gehad.
    Baby is helemaal gezond voor zover ze nu kon zien😀
    Weegt 320 gram en is 20 cm.
    Super mooi om gewoon een kant en.klare baby te zien.
    Echt geweldig.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina