1 t/m 15 januari 2017 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lievekind, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coxy

Coxy Lid

28 dec 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik ben tot nu toe alleen een lezer geweest op dit forum :), maar nu ik vandaag 40 weken ben heb ik toch besloten om even mee te schrijven met de laatste wachters :)
    Gisteravond ben ik mijn slijmprop verloren, dus ik had even hoop dat alles nu in gang zou worden gezet, maar helaas zegt dit dus niks over de start.
    Verder voel ik nog helemaal niks "anders" in mijn buik. Geen voorweeen of rommelen. Alleen de kleine babe die beweegt..

Voor de dames die al bevallen zijn: geniet er ontzettend van! Voor de mede-wachters: uiteindelijk worden wij ook beloond. Het is een soort geduldigheidstest denk ik ;) (waar ik overigens keihard voor zou zakken als er echt zo'n test bestond :-D )

Liefs Coxy

2. aniek5

aniek5 Lid

17 jul 2014
    95
    0
    0
    Welkom coxy! Ik ben overigens ook officieel vandaag uitgerekend. Bannen klopt niet.

3. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Wat grappig!! Dan zijn we alledrie vandaag uitgerekend!! Spannend Coxy benieuwd of het door gaat zetten. Vindt het wel raar hoor dit is de eerste keer dat ik over de 40 weken ga.

4. Coxy

Coxy Lid

28 dec 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh dan ben ik benieuwd hoelang we nog alle 3 mogen wachten... :)
    Voor mij is het de eerste dus ik was er wel al een beetje vanuit gegaan dat ik niet binnen 40 weken zou bevallen. Ik kan me voorstellen dat je bij de 3e verwacht dat ie veel eerder komt. Vooral als de eerste 2 ook eerder waren.

Vandaag heb ik ontzettend veel berichtjes ontvangen van mensen in mijn omgeving die benieuwd zijn "of het al begonnen is". Ik moet toegeven dat ik zelf hoop kreeg door de slijmprop, al wist ik dat het daar los van staat. Toch een klein beetje teleurgesteld dat ik nog geen kleine voorwee heb gehad ;)

5. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Hoi dames, maandag 9/01 om 7.59 is onze dochter Felicia geheel onverwachts en zeer vlot geboren.

Zondagavond rond 22u kreeg ik wat voorweeen, lichte menstruatiepijnen. Zeer onregelmatig en eigenlijk heel goed te doen dus ik dacht niet dat het iets betekende.
    Om 00.30 ging ik plassen en merkte ik dat ik een bloeding had gekregen. Dus even naar het Z-H gebeld voor de zekerheid.
    Als ik even wou langsgaan voor een controle maar het klonk niet ernstig/echt begin van bevalling omdat de weeen niet heel pijnlijk waren en zeer onregelmatig.
    Dus direct oppas gebeld om voor ons zoontje even te zorgen terwijl wij even naar het Z-H zouden gaan.
    Onderweg kwamen de weeen plots snel achtereen 2-3min en begonnen toch wel wat te steken maar we dachten: oh we stoppen nog vlug voor een koffietje onderweg, Haha.
    Aangekomen in het Z-H kreeg ik direct een echo, omdat ik eigenlijk die maandag een afspraak had voor ingeleid te worden omwille van een te groot kindje en hoge bloeddruk.
    Echo was normaal en nadat ze mijn bloedverlies hadden gecontroleerd op m'n maandverband wilden ze ons eigenlijk terug naar huis sturen want het leek alsof het maar een rustige start van de bevalling was.
    Heb dan toch even aangedrongen op een inwendig onderzoek want dat wilden ze eerst niet doen zonder aanleiding. (Ik woon in het buitenland en hier doen ze niet toucheren owv ontstekingsgevaar - dus gehele zwangerschap niet onderzocht geweest)
    Na inwendig onderzoek bleek ik al 5cm opening te hebben, Haha, mochten we toch blijven.
    Naar een gezellige verloskamer gebracht, lachgas laten aansluiten om het toch een beetje op te vangen en 2u later had ik al 10cm.
    Ze wou wel niet indalen dus 3u later pas kunnen persen.

Met 3808gr en 49cm is onze dochter geboren.
    24u later zijn we lekker naar huis mogen vertrekken.grote broer opgehaald en lekker genieten.
    Moet wel zeggen dat ik het best heftig vind, een actieve peuter van 22 maanden en een klein meisje van 3dagen.

Maar goed, ik ben heel gelukkig.

Veel succes aan de laatste wachtende dames

6. aniek5

aniek5 Lid

17 jul 2014
    95
    0
    0
    Gefeliciteerd brie! Ik geloof dat het pittig is, er staat me hetzelfde te wachten 😂 ik geniet nog even van de "rust"

7. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Brie!!

Onze oudste was 18 maanden toen de jongste geboren werd en dat was ook zeker pittig in het begin maar ze hebben nu zo onwijs veel aan elkaar dat ik er superblij mee ben!! Geniet er lekker van!

8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wauw, wat een geboortes de laatste tijd! Gefeliciteerd allemaal!

One kleine zit nog rustig binnen. Het duurt nu vast niet lang meer! Ook ik ben vandaag uitgerekend.

9. Noukie1981

Noukie1981 Actief lid

31 mei 2012
    138
    0
    16
    Administratief mdw.
    Gefeliciteerd Brie, toch maar goed dat je even vroeg om inwendig onderzoek hihi. Nu lekker genieten.

Oh dames die nog wachten, wat duurt het lang hé , heel veel succes met die laatste dagen.

Ik heb gisteren de lactatie kundige gebeld. Zo enorm pijn aan mijn tepels, door kapotte tepels door verkeerd aangelegd na de bevalling in het ziekenhuis. En ook direct te lang laten zuigen.
    Nu gaat 't hopelijk gauw beter, al had ik net wel bloed in de zoogcompressen. En de kleine meid gaf na het voeden ook een mondje terug en daar zat ook bloed in.

Verder gaat het hier goed :)

10. Coxy

Coxy Lid

28 dec 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het wachten duurt inderdaad lang. Voelt echt alsof het niet meer gaat gebeuren. "Sorry, uw beurt is voorbij... probeer het later nog eens" ;)
    Geduld is echt ver te zoeken, maar ik voel zelf niet zoveel voor inleiden etc. dus ik wacht toch maar rustig af. Fysiek/medisch is er nog geen reden om haast te hebben dus dan zal het wel goed zijn.

Noukie1981: Kan een tepelhoedje (geen idee of dat zo heet) niet helpen om kapotte tepels en dus bloed te voorkomen? Ik hoor daar wisselende verhalen over (overwegend positief) maar heb er zelf nog geen verstand van. Het klinkt in ieder geval als een mogelijke oplossing.
    Maar goed, de lactatiekundige zal daar wel een goed advies over kunnen geven. Hopelijk gaat het snel beter.

11. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Haha Coxy zo voel ik me echt vandaag hoor. Ik wil echt zo graag bevallen nu wordt er echt beetje somber van en verveel me inmiddels ook. Blijf maar wassen en opruimen.... wordt er niet echt gezelliger van.

12. Coxy

Coxy Lid

28 dec 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer heb jij weer een controle Miek22?
    Ik mag morgen weer. Volgende controle staat ook al gepland, volgende week woensdag.
    Vanavond is de kleine wel redelijk druk in m'n buik. Geen idee of dat goed of slecht is (of überhaupt iets betekent) dus ik blijf gewoon maar door hopen..

Ik heb vooral iedere ochtend een "jammer" momentje omdat de bevalling bij veel mensen 's nachts begint. Overdag voel ik bijna niets in mijn buik dus dan heb ik ook veel minder hoop.

Ik hoor trouwens verschillende geluiden dat ze vaak niet meer wachten tot 42 weken met het halen. Verschilt dat per verloskundige/gynaecoloog? Of ligt het aan de mama's? Ik zelf tel er wel nog steeds op dat ik misschien nog 13 dagen moet wachten..

Gezelliger word ik er ook niet van haha.

13. Lievekind

Lievekind Bekend lid

15 mrt 2015
    933
    128
    43
    Vrouw
    Spannend meiden!! Klinkt me allemaal erg bekend in de oren haha! Werd ook vreselijk ongeduldig en ineens is het moment dan daar! Nu is ze alweer een week oud!

Coxy, bij ons is het inderdaad zo dat je vanaf 40 weken gestript kunt worden door de vk, vanaf 41w ingeleid in het ziekenhuis. Ik dacht dat dit landelijk beleid was, maar ik begreep pas dat dit per ziekenhuis verschillend is. Mijn verloskundige had zelfs mijn vliezen willen breken mocht ik met 40.6 nog niet bevallen zijn..

14. aniek5

aniek5 Lid

17 jul 2014
    95
    0
    0
    Succes vandaag coxy.

Hier is de kleine elke avond van 19-22 erg druk. Zo druk dat het zeer doet en ik het idee heb dat er van alles is begonnen. Om vervolgens om 6-7 uur nog altijd zwanger wakker te worden (ja nog steeds heerlijke nachten slapen 😎)

Als de kleine comfortabel is mag je hier wachten tot 42 wkn. Afhankelijk van je ctg. Ondertussen goed sneeuw gevallen hier buiten, ik wacht nog even 😉

15. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb woensdag pas weer controle ben dan 41 weken, voor die tijd doen ze hier toch niks. Mijn vorige bevallingen begonnen idd ook snachts dus ik baal smorgens ook erg. Nu weer dus haha ;)

Hier was het vannacht aan het sneeuwen maar nu is alles weer weg. Wel leuk om in je kraambed te liggen met sneeuw haha

16. NNNmama

NNNmama Lid

3 mei 2016
    34
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Spannend hoor voor de meiden die nog wachten. Ik zal een sprankje hoop geven: bij mij begon het 's ochtends. Om 6u braken mijn vliezen toen ik het bed uit kwam;))) 2,5u later had ik mijn zoon in mijn armen.
    Heel veel succes met de laatste loodjes!

17. Coxy

Coxy Lid

28 dec 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zojuist controle gehad en het vruchtwater en de bloeddruk waren allebei prima. Ik kreeg wel het aanbod om te strippen, maar.... ik heb het afgewezen... :(
    Geen idee of ik er spijt van ga krijgen, maar ik voelde me niet genoeg voorbereid op deze vraag. Woensdag mag ik weer, dus dan zou het ook nog kunnen.
    Vanaf woensdag gaan ze ook inleiden met me bespreken. Mijn voorkeur zou dan wel uitgaan naar eerst strippen.

Ik zal me vast proberen te houden aan het sprankje hoop dat de zwangerschap niet per se 's nachts hoeft te beginnen ;)

Woensdag zijn we allemaal 41 weken, dus hebben we misschien wel allemaal de controle haha. Ik vraag me af of we dan allemaal met hetzelfde plan komen of dat iedereen een andere richting op gestuurd wordt. :)

Liefs Coxy

18. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Bij mij begon de verloskundige vandaag over strippen. Dat doen ze vanaf 41 weken, en dat is bij mij woensdag. Als het dan nog niet op gang is denk ik dat ik wel wil.

19. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ben heel benieuwd of het allemaal nodig gaat zijn. Hoop dat we voor woensdag allemaal bevallen zijn en lekker kunnen knuffelen. :)

Maar ben benieuwd hoe het gaat lopen allemaal. Hier is het nog steeds heel rustig!

20. aniek5

aniek5 Lid

17 jul 2014
    95
    0
    0
    Nou idd spannend wie er als eerste gaat!
    Ik heb maandagmiddag een afspraak bij de vk.

Fijn weekend iedereen!

Deel Deze Pagina