@ollie ik duim heel hard voor je dat alles gewoon goed blijft gaan. In ieder geval goed dat je geen bruin meer hebt gespot. Hier ook al zon mooi darmenbuikje, probeer hem buitenhuis msar zoveel mogelijk in te houden. In ieder geval wel fijn dat ik niet de enigste ben die met dit weer een buikje moet proberen te verbergen haha
Mooie buiken meiden. Hier valt het nog mee. Graag jullie mening om het volgende: we twijfelen om straks een eendje in de moederdagkaart te kleuren en die door ons zoontje in te laten kleuren en daar boven dan de tekst 'binnenkort ben ik niet meer in mijn ..' Leuk? Of beter wachten tot 25 mei na de echo?
deze hebben wij vanmiddag gemaakt en in de fam apps gezet! onze ouders wisten het al en een aantal zussen.. nu is t gewoon voor iedereen bekend!
Lievekind wat een super leuke foto! Mijn vriend twijfelt meer dan ik. Maar als het mis gaat wil ik ook dat mijn moeder het weet. Mijn vader gaat morgen een week op vakantie, kan ik het maken om het hem een week later te vertellen.? Mijn zoontje zit nu helemaal onder de vlekken, ik ben zo bang dat hij de 5e ziekte heeft. Ik ben niet resistent.
Wow meiden! Ik zie al heel wat buikfoto's voorbij komen Gisteravond was mijn buik al goed opgezet, maar vandaag valt het mee. Ik zie bij mezelf nog niets. Ik ga denk ik dit x ook wekelijks mijn buikomtrek en gewicht meten. Gaan meer van jullie dat doen? Vind het wel leuk bij te houden
Hoi meiden. Ik zou graag mee willen kletsen Helemaal precies weet ik het niet maar volgens mij ben ik 15 januari uitgerekend van ons 2e kindje. We zijn nu zwanger geworden met hulp van het ziekenhuis en we zijn echt super blij!!! 30 mei de eerste echo!
Hier weten alleen mijn schoonouders het ( al weet VL dit niet). Waren afgelopen weekend met de hele familie weg en bleef een avond met mijn schoonouders achter omdat ik veel te moe was. Toen aan hen even uitgelegd waarom. Liegen over zs doen we ook niet. Als mensen er naar vragen krijgen ze gewoon eerlijk antwoord. Over 5 weken hebben we onze dichtste vrinden en familie bij elkaar. Denk dat we het dan groots bekend maken, al weet ik nog niet hoe. Zit er aan te denken t shirts te laten bedrukken. Voor de oudste een met nummer 1 voor de jongste met nummer 2 en voor mezelf met nummer 3. Ik ben ook weer begonnen met buikfoto's. Vorige keer alleen met bh en onderbroek nu ook weer, maar ook een met wit hempje. Gewicht hou ik al sinds de vorige zwangerschap dagelijks bij. Leuk om te zien hoe hij geleidelijk op loopt en na de bevalling dropt
Welkom Citroen! Is de 5e ziekte besmettelijk? Ik weet niet precies wat het is maar mijn sz heeft het ook en die heb ik net 3 zoenen gegeven. Voor nod leek ik veel meer kwalen te hebben, 6 dpo (dag van de innestelling?) Was ik onwijs misselijk en dit heeft toch wel tot eergister aangehouden. Nu ben ik heel af en toe een beetje weeïg, wel ben ik gesloopt maar het weer zal ook wel mee spelen? Vind het maar niks, het liefst hing ik boven de wc pot.
Kijk uit hoor! Als jij zelf de vijfde ziekte nog niet gehad heb je een verhoogde kans op een miskraam.. als je de ziekte wel ooit hebt gehad is er niks aan de hand. Ik ben niet resistent en daarom zo bang dat mijn zoontje het heeft
Hoi allemaal, ik lees iets over de 5e ziekte e.d. en dingen die je vroeger wel of niet hebt gehad... helaas weet ik dit allemaal niet, ik ken mijn (stief)moeder pas vanaf mijn 5e jaar ongeveer, en helaas is mijn moeder erg jong overleden, ik was zelf 2 1/2 nog maar. En ja, je weet hoe mannen zijn, mijn vader kan me dit soort dingen echt niet vertellen helaas. En mn (stief) moeder zou het o zo graag doen, maar zij weet het natuurlijk echt niet. Zij is overigens wel echt mijn mama nu, dus voor mij voelt het niet vreemd of verdrietig, alleen dus lastig met dit soort dingen uit mijn eerste kinderjaren. Zijn er meer dingen belangrijk om te weten voor de afspraak met de VK, anders moet ik toch nog eens aan mn vader vragen of hij zich nog wat kan herinneren uit die tijd.
Je kunt laten prikken of je het gehad hebt, dan heb je in ieder geval die zekerheid. Mijn moeder wist het niet meer en in mn vorige zwangerschap heb ik kindje van vriendin op schoot gehad en die had 5e ziekte. Ik bleek het gelukkig gehad te hebben maar het is wel uitkijken!
Eerlijk gezegd geen flauw idee of ik het gehad heb, heb er nooit eerder over gehoord. Mijn vorige zwangerschap scheelde ik 3 weekjes met mijn schoonzus, ze is deze week 15w. Met 12 weken iets later dan normaal heeft ze al die onderzoeken laten doen en toen constateerden ze de 5e ziekte bij haar, zou ze nu dan al genezen zijn? Volgen mij werd ze wel in de gaten gehouden omdat haar baby nu kans had op bloedarmoede. Zou mijn vorige mk misschien dan wel door een besmetting van mijn neefje geweest kunnen zijn? Heb zelf ook b12 tekort dus daar gooide ik het op.
Geen idee Smurfin90.. lijkt me geen prettig idee! Hier nog steeds weinig kwaaltjes. Alles gaat voorspoedig, maak me ook niet zo'n zorgen op de een of andere manier. Wel veel aan het puzzelen wie we het wanneer willen vertellen. Familie woont ver weg (3 uren rijden van ons vandaan), onze kinderen willen we het later pas vertellen, dus we moeten de familie spreken als onze kinderen er niet bij zijn. Dat is echt super moeilijk, zo niet te doen! Wil ze het wel persoonlijk vertellen... Misschien via skype dan maar? 18 mei eerste echo, nog 10 dagen aftellen! Ben zo benieuwd!! Hebben jullie al nagedacht over de combinatietest. Laten jullie die wel of niet doen? Bij de oudste twee hebben we het niet gedaan, maar nu ben ik weer iets ouder (33, dus val nog niet in de risico groep) en begin ik toch te twijfelen.
Ik wil misschien de nipt test doen. Ons zoontje had trisomie 18 en krijg nu alles vergoed. Bij de andere zws nooit over nagedacht. Maar wil niet gelijk vlokkentest of vruchtwaterpunctie ivm kans op vroeggeboorte.