Ik weet het nog niet. Heb er bij de eerste 2 niet over nagedacht maar misschien dat we het nu wel doen. Ik ben nu 28 maar toch anders als je al 2 kinderen hebt. Hoe ben je er achter gekomen bij je zoontje dat hij trisomie 18 had?
Wij doen geen testen, niet alleen omdat we nog jong zijn (ik ben 24) maar ook omdat we, als het een afwijking zou hebben, de zwangerschap niet zullen afbreken..
Bij de termijn echo van 12 weken. Ze zag op de echo iets wat niet klopte. Heb toen een vlokkentest moeten doen en daar kreeg ik een dag voor kerst als uitslag trisomie 18. Uiteindelijk ben ik met 14 weken bevallen. Wij wilden toen ook geen testen doen, maar nu moesten we dit doen. En met deze indicatie wisten we dat het kindje of zou sterven tijdens de zws of anders tijdens de bevalling of vlak daarna. Het gunstige zou zijn dat hij 1 zou zijn maar dan wel zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt.
Poeh Elphaba wat heftig zeg allemaal, hoop dat jullie begin volgend jaar een mooi gezond kindje in jullie armen mogen sluiten!!
Mooie buikjes zie ik hier al voorbij komen. Hier ook nog helemaal geen klachten, niet misselijk oid. Wel ook al een opgezet buikje, maar het is dan ook de derde en de kilo's van de tweede waren er nog net niet helemaal af. Leuk dat een aantal van jullie het al bekend maakt. Ik heb het alleen een vriendin verteld, verder wachten we tot 3 maanden. Wij gaan denk ik wel voor de combi test. Bij de eerste niet laten doen, bij de 2de wel. Het is toch anders als je al kinderen hebt vind ik.
Wij willen voor de nipt test gaan. Elphaba: dat lijkt me ontzettend moeilijk. Hebben we bij onze dochter ook gedaan. Ik ben al wat ouder. Ben nl 39. De combinatie testen zie ik niet zitten. Moet alleen nog even uit gaan zoeken waar we het deze keer laten doen.
Alphaba wat heftig en verdrietig dat je dat mee hebt moeten maken 😢 Hier hebben wij eigenlijk nog niet nagedacht over extra testen, eerst maar eens met heel veel (on)geduld afwachten tot 8 juni. Verder hier wel iets meer kwaaltjes als bij de vorige zwangerschappen. Ben met vlagen toch best misselijk, had ik de vorige keren niet. En ook last van mn (.)(.) En redelijk vaak een zeurderig gevoel bij mn baarmoeder. En ook nog elke keer als ik naar het toilet moet het toiletpapier afspeuren op sporen van rood, gelukkig nog niks kunnen vinden haha.
Hier wel kwaaltjes. Vooral heel misselijk Wij laten hier de NIpt test doen vanwege dat het bij mijn vriend in de familie voorkomt mogen wij direct door naar radboud voor de test. Gelukkig hoeven we niet eerst vruchtwater punctie enz. Over 2 dagen eerste echo. Ben toch wel heel nieuwschierig nu!😳
Wij doen wel een combinatie test. Gisteren het toch aan mijn ouders verteld Ik heb gisteren druk in de tuin gewerkt en had daarna steekjes , ongeveer achter mijn rechterheup. Weet iemand wat dat kan zijn?
Wij doen geen testen ondanks mijn leeftijd van 35. We zouden niet zo gauw besluiten voor het afbreken van de zs. Als er enorme afwijkingen zijn, dan zien ze die ook wel op de 20 wk echo. Kindje met down is sws welkom. Gisteren besloten er na de eerste echo van vlgd week het maar algemeen bekend te maken. Mijn avondbuik is nl niet meer te verbergen. Ben normaal bijna plat, dus dit roept wel vraagtekens op
Hallo Dames, Nou hier een apart weekendje gehad! -ons zoontje ook 5e ziekte! Paniek. Gelukkig blijk ik resistent te zijn. -volgende dag een dikke ontsteking in mn mond. Huilen van de pijn. Gaat nu gelukkig ook weer goed. -ouders en broers/zussen het nieuws verteld.. Dat was behoorlijk gemengd! Schoonouders reageerden super leuk emotioneel zelfs. Mijn ouders, daar was ik een beetje over in shock! Daar zei ik zelfs op een moment sorry! Want t leek wel alsof ik ze afschuwelijk nieuws vertelde. Mn man werd boos en zei nou jullie mogen ons best feliciteren. Had niet veel gescheeld of we waren vertrokken. Snap t aan de ene kant wel. (Heb sinds de zwangerschap van mn zoontje(5 jaar.) Flink met gezondheid lopen sukkelen. Diagnose fibromyalgie en afgelopen jaar een burn out erbovenop.) Maar dan nog, snappen ze toch wel dat ze me kwetsen met zo'n reactie?!? Sorry moest ff mijn verhaal kwijt.
Wat super vervelend zeg Swee, kan me voorstellen dat je je gekwetst voelt. Misschien moet je er even een aantal dagen overheen laten gaan en dan nog eens terugkomen op de gebeurtenissen, hopelijk staan ze er dan wat anders in. Sterkte ermee!
Hoii meiden. Een nieuwe week😁😁 Wij doen denk ik ook geen extra testen. Maar als er bij 12 weken echo misschien iets niet goed is dan natuurlijk wel. Wat een buikjes al zeg ik merk ook dat het wat harder gaat nu. Maar door de aantal kilos verloren en een beetje overtollig vel merk ik het niet echt. Wel moeite met ontlasting en als het niet lukt dan buikpijn krijgen. Zo'n druk onder net boven schaambotje. Als ik plat op mijn rug lig en voel dan zit daar al gewoon een tennisballetje hahah
Goedemorgen lieve dames, Ik moet het even kwijt: ik droomde vannacht dat ik een miskraam kreeg en werd zo vreselijk overstuur wakker! Ben er gewoon nog steeds naar van, en ik zit al een tijdje op mijn werk. Moest het even van me afschrijven. Vanavond komt de dame van mvm langs!
Wij doen ook geen combinatietest, als ze bij de termijn echo nou iets zullen zien dan beslissen we vanuit daar wel verder. Gister toch maar even aan mijn sz gevraagd of ze nog ziek was en ze heeft het inderdaad nog, hopelijk heeft ze mij niet besmet. Vanavond moet ik de verloskundige bellen om de echo in te plannen dus dan vraag ik haar maar meteen om advies. Mijn moeder heeft er nooit van gehoord, en waterpokken heb ik volgens haar ook nooit gehad wel rode hond geloof ik. Hopelijk ben ik niet besmet of anders gewoon resistent, de aankomende 16w mijn sz en sm maar vermijden want die zal het ook wel hebben ze zijn dagelijks bij elkaar. Jeetje swee, je gaat er toch wel vanuit dat je ouders anders zouden reageren. Hopelijk draaien ze bij! 😚
Wat vervelend dat je ouders zo reageren Swee! Mijn moeder moest juist huilen van blijdschap, dat is dan weet het andere uiterste. Vanmiddag met mijn zoontje naar de dokter. Duimen dat het niet de 5e ziekte is!
Curitiba, dat had ik vorige week ook. Twee nachtmerries dat het mis was in één nacht. Toen ik na de eerste wakker werd rolden de tranen over mijn wangen. Wat voel je je dan naar! Gelukkig is het bij die ene nacht gebleven. Ik hoop dat het bij jou ook bij 1x blijft! Swee, wat jammer dat jou ouders zo reageren! Dat bederft de feestvreugde wel even. Hopelijk realiseren ze ze zich dat zelf ook snel!
Oh wat lullig meis! Dat is exact waar je niet op zit te wachten! Mijn beste vriend, echt soulmate al 20 jaar, reageerde ook heel naar. Vroeg of ik het ging houden en ik zeg huh natuurlijk ga ik het houden en toen begon hij van dat het niks voor mij is etc. Ik was daar echt van in shock ook.