@ modellicious, dat mogen ze helemaal niet zeggen. Niet om je bang te maken hoor, maar ze mogen en kunnen geen garanties geven.
Modellicious klopt. De nieuwe veilige termijn is van 12 weken naar 10 weken gegaan. Natuurlijk het kannaltijd fout gaan. Elke week elke dag zelfs na de geboorte nog. Maar daar moeten we gewoon niet vanuit gaan.
Mijn vriend vroeg tijdens de echo ook of dat we nu in de veilige zone zaten. En onze vk zei ook, dat je met kinderen nooit in veilige zone zit. Er kan altijd wat gebeuren. Moet je allemaal maar niet aan denken.
Wat een slechte berichten weer zeg, veel sterkte dames!! Citroen, mooie foto en wat een verschil dan he al met de eerste echo!! Tsjah dat eerste trimester is gewoon fijn om gehad te hebben maar inderdaad geen garantie voor de toekomst. Het blijft gewoon allemaal heel spannend en heel bijzonder. Hier heb ik de ene dag geen kwaaltjes en andere dag weer wel, snap er niks van. Heb ook af en toe baarmoederkrampen en krampachtig gevoel in m'n onderrug. Volgende week woensdag pas termijnecho dus blijft ook hier spannend.
ik heb vooral last als ik zit, mijn werk is staand en je draait de heledag wat heen en weer. dus na een dagje merk ik het nu ook al echt. wat een verschrikkelijke berichten weer. iedereen veel sterkte.
De echoscopiste zei gisteren dat de kans bij binnenlopen 10% is dat het niet goed zit. Bij een goede termijnecho is dat al gauw gereduceerd naar 1% kans.. Maar goed, laten we er van uit gaan dat onze zwangerschappen goed verlopen en we er ook echt van kunnen genieten
Ze gaf ook geen garantie, alleen dat de kans nu veel groter is dat alles goed blijft gaan. Maar idd er kan nog zoveel gebeuren
Ik heb gister de echo gehad en het gaat allemaal goed! kloppend hartje en de groei verloopt helemaal goed. Wel ben ik dus nog wat verder terug gezet.. ik ben nu pas 7+2 .. ik val dus nu wel echt buiten deze groep eigenlijk,want het word eind januari als de kleine zich aan de planning houdt. Door de pil heb ik werkelijk geen idee wanneer het allemaal gebeurd is, maarja.
Hebben jullie allemaal al een keer een echo gehad? Wij hebben volgende week de termijnecho en dat zal ook onze eerste echo zijn
Onze echo was ook goed ipv 10 jan is het 15 januari geworden! Bijzonder om het hartje te zien kloppen. We gaan het op vaderdag vertellen aan onze ouders en daarna vrienden.
Fijn te horen dat er weer goede echo zijn geweest! Xxsasz. Ik ben nu ruim 9 weken en heb tot nu toe 2 echo's gehad. Maar dat komt omdat ik in het ziekenhuis onder behandeling was om zwanger te worden. Ik heb van mijn vorige zwangerschap nog een angelsound. Ik dacht vanavond eens even proberen, en heb na even geduld het hartje gevonden 😍 Zo'n 20 seconden hoorde ik het en toen was ik het weer kwijt... kon het daarna niet meer vinden maarja misschien zat het net weer achter het schaambot ofzo. Maar wauw zo bijzonder!
Het maakt me best onzeker dat ik bij iedereen echo's zie, helaas ook vervelende berichten zie en ik behalve de test, en de symptomen helemaal geen bevestiging heb of er uberhaupt iets groeit, .........vervelend
Je kunt ook zelf voor een echo kiezen he! Kost bij ons 40 euro. Ik heb een echo gehad met 7.5 week ( dacht toen 8 weken te zijn) en krijg nu officieel pas met 12 weken de volgende. Omdat mijn vorige zwangerschap het hartje ook gestopt was, kies ik er nu zelf voor om een extra echo te doen met ruim 9 weken, gewoon om even te koekeloeren of alles goed is. Ik snap je onzekerheid!! Dit kan een oplossing zijn om te zien of het überhaupt een vitale zwangerschap is!
Dat vind ik een goed idee Marlo! Ik heb een kleine drie weken geleden een eerste echo gehad (ook na vruchtbaarheidsbehandeling), en moet nu nog tot vrijdag wachten. Zelfs dat vind ik al een eeuwigheid. Ik kan me voorstellen dat het moordend is om pas zo laat voor het eerst iets te mogen horen. Ik zou het geld er dan ook wel voor over hebben.
Ik snap dat het lang wachten is als je eerste echo pas de termijn is. Misschien inderdaad zelf een echo boeken? Geeft in ieder geval een stukje rust van binnen
Zelf een echo boeken had inderdaad gekunt, maar we hadden begrepen een echo te krijgen afgelopen week, met 8 weken. Maar dit bleek verkeerd geinformeerd te zijn, toen was het nog 1,5 week wachten. Nu is het ook maar nog 6 dagen wachten, daarbij heeft manlief bijna geen mogelijkheid om mee te gaan dus is het op korte termijn ook niet echt heel handig... Ik kijk uit naar dinsdag.
Ik heb al 4 echo's gehad door mijn verleden en door een bloeding. Vanavond had ik weer bloed bij het afvegen, stuk minder schrikken als de vorige keer, maar toch, fijn vind ik het niet. Ook wat rare steken in mijn "buik". Over 2 week of iets later hebben we de combinatietest, dus ook een echo. Als wij een extra echo willen, kost dat 25 euro, valt gelukkig reuze mee.