Ik snap dat ze ergens een grens moeten stellen maar dit vind ik wel erg extreem. Als je niet onder behandeling was bij ggz dan was dit allemaal niet aan de orde geweest... en nu je dat wel bent behandelen ze je bijna als een crimineel terwijl je het beste voor hebt met je kindje. Ik snap soms niks van de regelgeving maar goed...
Nee ik vind het ook wel erg extreem, maar ik probeer het wel te snappen. Ik ben bang dat als ik moeilijk ga doen, zij nog moeilijker gaan doen. En zij kunnen mij harder raken dan ik hen. Helaas. Maar ja vandaag vind ik het inderdaad allemaal even een stelletje boemannen bij elkaar.
Blinnie, Ik vind je een oprecht en super eerlijke en realistische meid. Jij komt er wel met je kindje!! Laat ze allemaal naar versteld staan van hoe goed jij dit gaat doen! Maar snap wel dat al die controle naar is voor he hoor meis
Volgens veel mensen is het het beste als je ieder één taal spreekt tegen het kindje. Dan zou jij dus Nederlands spreken, en je partner Engels. Natuurlijk kunnen jullie onderling wel gewoon beide Engels spreken. Zo kan het kind een duidelijk onderscheid leren tussen beide talen, en is er weinig kans op verwarring (al zal het op peuterleeftijd natuurlijk nog wel dingen door elkaar halen, maar dat is niet erg). Wij denken er ook over tweetalig op te voeden, met Fries-Nederlands. Mijn mantwijfelt nog een beetje of het niet raar is om Fries met je kind te spreken buiten Friesland, maar ik vind dat geen issue. Wat vervelend trouwens dat ze zo met je omgaan. Misschien moet je erover denken als een tassencontrole bij een festival: vervelend voor jou, maar goed dat ze het doen voor de mensen die zelf niet de juiste beslissingen kunnen nemen.
Wij hebben vandaag de combinatie test gehad, alles was goed! Zo opgelucht! Nu is het heerlijk genieten
Wanneer krijg je de uitslag van het bloed modellicious? Ik heb vandaag gebeld maar is pas na 10 werkdagen. Pff nog een weekje wachten dus
Wat fijn modellicious!! @blinnie: met alle respect. Ik werk zelf in de zorg en ik denk dat het heel goed is dat ze je goed begeleiden. De tijd zal leren hoe het zich ontwikkeld toch. Als jij laat zien dat je graag wilt, komt het vast goed. Een kind krijgen is voor iedereen heel heftig en gezien jouw situatie is wat extra begeleiding misschien niet gek ingeschat.
Hoeveel mm was de nekplooi? Bij mij 2,3 en dat vond ze prima zei ze maar toch vond ik het wat hoog klinken.... Volgende week uitslag bloedtest
Fijn dat alles goed waas Modellicious! Wij voeden onze kinderen niet tweetalig op... Gewoon Nederlands want dat praten wij zelf ook altijd.
Curitiba en modellicious. Fijn dat de uitslagen tot nu toe goed waren. En Curitiba ik lees dat een normale nekplooi maximaal 3,5 mm dik kan zijn. Ik zou er dus niet al te veel van denken. 2,3 zit daar nog ruim onder. @Marlo mijn verstand weet ook wel dat het allemaal goed bedoeld is en niet om mij te pesten. Maar ik voel me best wel als een crimineel behandeld. En er worden mij nu allerlei keuzes die elke moeder voor zichzelf mag maken uit handen genomen. Dat voelt helemaal niet fijn. Als ik mijn slechte levensstijl zo nodig wilde doorzetten had ik de zwangerschap wel laten afbreken. Cannabis is bijvoorbeeld 5 dagen tot 3 weken aantoonbaar in de urine. En toch word ik verplicht om dit twee keer per week aan te tonen. Ik heb hier absoluut geen keus in. En ik denk dat het voor elk mens vervelend voelt als iemand je niet op je woord wil geloven. (Het statement dat alle mensen die drugs gebruiken leugenaars zijn vind ik ook best wel discriminerend) Mijn schoonouders zullen ruim voor de uitgerekende datum overkomen naar Nederland en zullen ook na die tijd een tijdje blijven. En ik vind het heel lastig dat ik niet gewoon mijn kindje mee naar huis kan nemen als blijkt dat we beide gezond zijn. Er is niets mis met zorg, maar ik denk dat niemand het leuk vind om tot dingen gedwongen te worden. Ik heb het gevoel dat in deze situatie geld 'guilty until proven innocent. in plaats van andersom. Maar goed ik blijf proberen om het positief in te zien en hopelijk komt het allemaal wel goed, maar het gevoel dat het allemaal stomme boemannen zijn is nog steeds niet helemaal weg.
In jou geval is dat misschien zo Blinnie, maar helaas zijn er ook een hele boel gevallen van dames die gewoon doorgaan ondanks dat zij zeggen gestopt te zijn. Van zoveel wiet roken naar ineens niets meer is ook best een flinke stap en ik kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment ineens heel zwaar kan worden ondanks dat jij je nu nog 100% goed voelt en er helemaal voor gaat. Je loopt met depressie bij de ggz gaf je aan, wat als je een keer een terugval krijgt en naar de cannabis grijpt? Je zult de eerste niet zijn. Met jou depressie verleden ben je ook veel gevoeliger voor een postnatale depressie. Misschien willen ze eerst even afwachten na de bevalling en kijken hoe het met jou gaat. Ben je van plan om ook gestopt te blijven na je bevalling (wbt cannabis)? Of in ieder geval in grote mate te minderen?
Ik kan me echter best goed voorstellen dat het nu gewoon allemaal super kl*te is en ik zou denk ook de flink schelden, maar je daarna bedenken dat hen het alleen om het welzijn van je kindje gaat, daar kan je toch alleen maar achter staan?
Hier hetzelfde probleem. In de nacht is het heel erg, maar gisteren na boodschappen had gedaan leek het alsof ik half uur hardgelopen had
Ik heb 1,5 werk geleden al bloed geprikt, dus zij konden gister direct alles uitrekenen. Kans van 1 op 5000 kwam eruit Nekplooi was 2,1 ongeveer Max
Zweten doe ik idd ook meer en mijn moeder zei laatst ineens wat klinkt je buiten adem, liep gewoon rustig door t huis tijdens t bellen, na trap lopen Huet in de flat moet ik ook ff zitten, ben dan ff kapot en buiten adem
Blijven ze altijd de uitgerekende datum van de termijn echo aanhouden of jan dat nog weet veranderen? Kindje was bij ons nu weer ietsje groter
Hier ook een goede combinatietest. Alleen wat de nekplooi was heeft ze helemaal niet gezegd. Bloeduitslag is alles 1 op 5000 alleen syndroom van down 1 op 2200. Hadden jullie bij het syndroom van down ook 1 op 5000? Volgens mij passen ze je datum nu niet meer aan.
De datum die uit de termijn echo naar voren komt is de definitieve uitgerekende datum. Tot 12 weken groeien alle kindjes even snel. Daarna kunnen kindjes op hun eigen tempo gaan groeien en kan het dus ook zijn dat ze wat voor of achter liggen op de gemiddelde groei.. maar die datum blijft dan gewoon de uitgerekende datum.