1 t/m 15 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TSCM, 2 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Moest weer even flink bij lezen dames :p

Wat een gedoe toch met al die controles.. Ze kunnen ook zo veel meten, de kans dat ze ergens een keer "iets" vonden wat niet in de gemiddelden past, is gewoon heel erg aanwezig. En als ze dan iets vinden moeten ze er ook iets mee. Actie of verdere controles.. En ondertussen zitten wij met de zorgen.
    Hier een gyn die me wilde inleiden als "zij het genoeg vond".. Wat dat moge betekenen..? Heb nu laten vastleggen dat als er geen medische noodzaak is, er niet ingeleid wordt. Ik wil dat mn lijf het zelf gaat doen met zo min mogelijk kunstmatige ingrepen.

Zo en nu heb ik weer genoeg gezeurd :p

De enveloppen voor de geboortekaartjes liggen post-klaar, het koffertje is ingepakt en het huis is schoon. Nu lekker klaarmaken voor de kerst gezelligheid en nog even genieten van ons 2tjes en zoveel mogelijk rusten en uitslapen :D

kimberly1989 en Esila vinden dit leuk.
  2. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Goed van je zeg dat je dat hebt laten vastleggen! Is gewoon het gezondste. Wat een rare opmerking van jouw gyn zeg pff..
    Fijn dat je er verder klaar voor bent ! Geniet idd nog even van elkaar en de rust hihi.

Saar88 vindt dit leuk.
  3. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ja ik heb ook liever dat het natuurlijk begint hoor maar niet te ver over tijd zou ik ook zeker niet verkeerd vinden :) tor 41 weken oké maar veel verder ben ik ook geen fan van. Maar goed eerst donderdag de test maar eens. Heb een thuis prik set en die geeft geen bijzonderheden overigens na lunch en avondmaal

Esila vindt dit leuk.
  4. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hier ben ik vorige keer ivm wisselde waardes van de zwangerschapssuiker op t laatste ingeleid maar ik had wel inspraak. Ze stelde de marges, ik koos de voor mij uiterste datum. En ik ben toen 2 keer gestript om toch te kijken of het vanzelf op gang zou komen op mijn verzoek waar ze graag aan mee wilde werken. Gewoon heel helder zijn over wat je wel en niet wil hoor!

Saar88 vindt dit leuk.
  5. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ja dat snap ik :roflmao:
    Ik zou ook het liefst niet overtijd gaan. En willen dat het natuurlijk begint maar weet ook niet of ik zou weigeren ingeleid te worden na de 40 weken :$

6. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Als ik geen suiker heb dan wil ik wel bespreken of we een uierste termijn overeen kunnen komen. Met daarvoor wel een strippoging om de boel al open te zetten zodat een ballon hopelijk vermeden kan worden :D

Esila vindt dit leuk.
  7. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hopelijk gaat alles zoals je wilt !
    Ik heb ook nooit zo'n ballonnetje gehad gelukkig. Bij beide inleidingen was de baarmoeder al rijp en had ik 2 cm :)

8. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oh dames wat een gedoe met alle controles vandaag! Ik hoop dat het allemaal stormen in glazen water zijn hoor!

Esila vindt dit leuk.
  9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Nou meiden, hier ook officieel ‘suiker’ sinds een paar weken. Op het randje hoor, maar groot kind (3200gr) en veel vruchtwater.
    Dus nu op koolhydraatarm-dieet en dat bevalt goed.
    Met thuistest blijf ik nu netjes onder de waardes.

Maar wat een gedoe die suikertest zeg. Goor drankje (neus dicht en naar binnen gieten, dan is het beste te doen), maar daarna nog weer anderhalf uur wachten en weer prikken. Terwijl met zo’n thuistest weet je het in 5 seconden...!

Eerst was er bij mij sprake van inleiden, maar groei is gelijk gebleven sinds dieet, dus nu weer terug naar vk. Kind loopt dus constant twee weken voor, maar groeit (tot nu toe) niet verder door...

10. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik heb m helaas al 2 keer moeten drinken deze zwangerschap. Ieuw.
    Ivm mijn termijn is nu nog insuline of dieet starten kansloos vandaar dat ik evt ingeleid zou worden.
    Vrijdag maar eens even doorvragen hoe en wat precies!

11. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Dat drankje lijkt me ook echt zo niks.. Gelukkig niet hoeven nemen!
    Benieuwd hoe het verder zal lopen bij je Mieksel! Wel heel fijn dat het dieet helpt :)

Mieksel vindt dit leuk.
  12. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Net controle gehad.. kleine dames ingedaald vorige week, maar heeft zich bedacht en ligt gewoon weer lekker erboven :rolleyes:
    Dus als mn vliezen breken, ook even liggen.. hoe fijn hahah

Esila vindt dit leuk.
  13. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Plat in de AH!

Esila vindt dit leuk.
  14. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Jammer Kimberly. Ze is dus weer echt een flink stuk omhoog gegaan dus? Hier merk ik sinds gisteren wel dat ie een stuk lager zit, en de VK zei ook dat ie nu volledig ws ingedaald. Is wel een stuk fijner.

Vandaag mn waardes aan het bijhouden, maar het lijkt in niks op diabetes. VK belde nog. Voor nu is het dus met 'de hand' opvolgen en dan volgens mij eventueel naar de gyn om te zien of inleiden nodig is en of thuis bevallen nog verantwoord is. Ik vind het ondertussen niet meer grappig en knijp m behoorlijk.

Esila vindt dit leuk.
  15. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ja ze is weer een stukje omhoog indd.. De vk liet het me voelen.. voelde echt de bovenkant van haar hoofdje.. Zo gek!

Maar hoe bedoel je het lijkt niet op diabetes? Wat zou het anders kunnen zijn? Of wat voor klachten had je?

Esila vindt dit leuk.
  16. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wat bijzonder om zo het hoofdje te kunnen voelen Kimberley !

17. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Een 'gewoon' grote baby. Ik heb verder geen klachten. De waardes na ontbijt en lunch (met veel suiker en khd) kwamen op zn hoogst op 5.4, en dat is voor nuchter nog bijna laag genoeg.

18. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Maar waarom zou een thuis bevalling dan niet kunnen? Omdat de baby dus 'gewoon' groot is en er dan misschien complicaties kunnen zijn?

Was indd heel bijzonder en geinig ja Esila hahaha!

Esila vindt dit leuk.
  19. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik heb ook thuis geprikt en gisteren na een groot stuk chocolade nog maar 6.1 geprikt. Vanmorgen nuchter 3.2 dat is juist echt mega laag...

20. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Mooie waardes meiden!
    @Bubbels, heb je geen hypo-klachten met zo’n lage waarde?

Deel Deze Pagina