Gefeliciteerd en welkom Doetsie. Katsje, veel sterkte. Ik kan me niet goed voorstellen hoe je je voelt, het lijkt me heel zwaar.
Ik op 7 juni 8+4. Gek, want bij de eerste kreeg ik bij 7+1 al m'n eerste echo, bij t zelfde verloskundigenbureau...
@Katsje Misschien is het juist wel goed om het eruit te gooien en veel te huilen. Het voelt alleen voor jezelf niet fijn lijkt mij... maar ik kan me er weinig bij voorstellen.. veel sterkte! Het zal even duren voordat het een plekje heeft, neem die tijd ook! Bij mijn verloskundigepraktijk doen ze in principe geen echo's voor 8 weken, omdat je dan iig een hartje ziet kloppen. Dan is er dus meteen duidelijkheid. Ik vind dat zelf ook wel fijn eigenlijk, alleen lijkt het nu nog zo onwerkelijk dat er echt iets in je groeit..
Wow, wat een geklets en nieuwe meiden hier. Welkom! We zijn een mooi gemêleerd groepje zo: 1e kindjes, 2e/3e kindje, MMM, lang moet wachten, onverwacht zwanger, miskramen, bbz's (helaas). Tjonge! Hier aan het aftellen naar maandag. Ben volgens mij de eerste met een echo hier. O nee, iemand had al echo gehad he!? Na twee jaar zwanger na MMM. Geweldig! Ook wij hebben er bijna 2 jaar MMM opzitten... Vind het in ieder geval super spannend maandag! Qua HCG zit het wel goed, misselijkheid komt aardig op, nog wel te doen, maar niet heel relaxed. Maar gewoon bang voor missed abortion ofzo. Zou blij zijn alst maandag is en goed zit. Dan gaan we het onze ouders vertellen. En aantal mensen die van de IVF weten. De rest hoort rond de 12 week.
@Katsje knuffel meid!! Vind je het niet confronterend hier? Ik vond dat echt zelfkastijding destijds, al die meiden met doorgaande zwangerschappen... En als je hopelijk snel weer zwanger bent, kom je gewoon hier kletsen hoor!
Sinds vandaag vind ik het idd confronterend, twijfel ook of ik mee blijf schrijven....wat ik wel prettig vind: in dit topic is mn hele verhaal bekend en als ik dan van me af wil schrijven, kan dat hier dan weer wel. Dus misschien ben ik binnenkort wel afwezig voor een tijdje. Uiteraard laat ik af en toe wel even van me horen, zeker als ik 22 juni voor controle bij de gyn ben geweest.
Ik zou het zeker begrijpen als je even afwezig bent. Straks komen er wellicht veel goede echo's er aan en dat lijkt mij best confronterend.. Als je maar weet dat je altijd welkom bent en je hart hier kunt luchten!
Ik begrijp je twijfels enorm goed... ook al ben ik onverwacht zwanger en ken ik het hele MMM traject niet.. toch voel ik ook de twijfels en de onzekerheid. Het is zo gewenst en ik vind het zo leuk dat het mij echt vreselijk lijkt als het nu niet goed zou gaan... het idee kan me echt aanvliegen.. Ik hoop en bid dat dinsdag alles goed is en we een hartje zien kloppen!!
Oef, hier ook ineens flink misselijk! Maar heb misschien ook een beetje te veel ijs op vanavond, damn you B&J! Hebben jullie overigens last van dingen die niet meer lekker smaken of ruiken? Of juist dingen die je heel lekker vindt? Ik heb zelf ineens veel zin in Spa rood met citroen en zin in vers fruit en rauwkost. Oh, en garnalen met knoflook, haha! Wat ik nu heel vies vindt is crème fraisch. Daarmee "ontdekte" ik ook dat ik wellicht zwanger was, want een heerlijke pizza met crème en zalm vond ik ineens enorm vies! En laatst had m'n man van die pathe op z'n brood en ik was aan t zoeken waar onze dochter had overgegeven.... ahum.... nergens dus...
@EvelyndeB Haha super herkenbaar!! Sommige dingen stinken ineens echt enorm! Ik ruik stukken beter nu. Ook wat betreft eten merk ik het. Ik kan veel minder qua hoeveelheid eten en heb vaker trek. Sinds vandaag zijn mijn darmen helemaal van slag.. Buikpijn.. en ben al wel 5x naar de wc geweest.. morgen moet ik er vroeg uit om te werken dus ben er nu wel klaar mee. Ik heb momenteel een verslaving aan eiersalade terwijl ik dit voor mijn zwangerschap niet lustte! verder eet ik vooral minder dan voor die tijd.. dat mag na de bevalling wel zo blijven haha. Slaap lekker allemaal, morgen zijn we weer een dagje verder!
De porties zijn hier ook echt gehalveerd. Heb dan echt genoeg gehad anders word ik misselijk, maar een uur later kan ik weer rustig honger hebben Qua eten heb ik nog niet zo veel wat ik ineens vies vind, maar dat kan ook komen omdat ik momenteel nog heel veel ontwijk wat ik tijdens mn vorige zwangerschap ook zo vies vond. Heb wel het idee dat mn craving iets met vis zou kunnen worden, want daar heb ik de hele dag zin in
En van het woord en het idee 'vis' om kwart over negen 's ochtends wordt mijn maag dan weer minder blij .
Ja sorry ik heb er dus nu al zin in. Komt misschien ook dat ik minder last heb van ochtendmisselijkheid, dat komt bij mij meer in de loop van de dag.
Hier ineens een afkeer van sandwich spread, had her van de de week op brood op werk nou at het met moeite op. Plus ik heb ineens elke keer zin in brie ook zo iets luste ik nooit graag Dus heerlijk herken baar
Hahaha, vis, ik had ook heel veel zin in vis, maar ik had één hapje van m'n makreel op en hoefde t niet meer... Vonden de katten niet erg
Hallo!! Mag ik mij hier melden? In het kort, wij hebben 2 dames van 4 en 2. Een derde zwangerschap, van een jongetje, hebben we op 4 januari dit jaar moeten beëindigen omdat hij een megablaas had en geen kans van overleven. Mijn cyclus was na die bevallimg wat van slag dus enigzins verrast waren we toen ik zwanger bleek begin deze maand. Het onbezorgde is er helemaal af en ik ben zoooo bang voor herhaling. De kans is 25 of 1 procent dat ligt aan de uitkomst van t genetische onderzoek dat nog loopt. Gisteren eerste echo gehad ik meende 6 3 te zijn en d day 9 jan. De echoscopiste kwam op 7.1 en dus 4 jan (zelfde datum als bevalling dit jaar). Ik houd de datum tot nu toe nog even op 9 jan tot de termijnecho 30 mei extra echo 13 juni termijn. Ik krijg als alles goed blijft gaan met 13w een guo en mag daarna weer terug naar vk. Veel vroege echo's hier. Mijn vk doet dr 1e bij 10 w. Maar nu dus een vroege omdat ik door geschiedenis bij ziekenhuis loop. Misselijkheid neemt per dag wel toe vooral in de avond. Erg moe ook!! En de geur van vlees .. yuk!
Wat een heftig verhaal Bubbels. Wanneer zijn ze erachter gekomen? Is het iets dat vooral bij jongetjes voorkomt, of is dat toeval? Ik wist niet dat een GUO met 13 weken al kon. Dan zou het eventueel al te zien kunnen zijn, als hetzelfde speelt?
Met de termijnecho. De blaas kan zich door afsluiting niet legen en zwelt snel op. Dus ook snel zichtbaar en uiterlijk met 13w. Bij een jongetje kan het een klepjes probleem zijn en is er kleine kans op herstel. Voor meisjes is het direct einde verhaal. Maar voor ons uiteindelijk dus ook..
Zo... dat is niet niks Bubbels.. Ik hoop enorm voor je dat deze echo goed zal zijn. Wat ontzettend spannend!