1 t/m 15 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TSCM, 2 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik he ook die davitamon mama plus visolie.

Ik eet wel meer omdat ik anders snel misselijk wordt. Qua dingen die ik niet mag eten merk ik het nu weinig al mis ik een lekkere carpaccio of rosbief salade in de zomer wel. Merk dat ik meer eieren eet ging in op zoeken en zag dat je daar idd meer behoefte aan kan hebben qua voedingsstoffen.

Ik probeer verder genoeg fruit iig te eten en groente ook verder geen bijzonderheden

Lois welkom ik las je onderschrift en dacht wow al 9 weken jaloers
    Maar morgen ben ik dat ook haha
    Laatste meting kwam ook op 7 jan uit maar heb 13 juni termijn en dan pas ik se datum pas definitief aan. Zou blij zijn als ik de dubbele cijfers in ga qua weken. Bijna een kwart achter de rug!

2. ieniemienie94

ieniemienie94 Actief lid

4 mei 2017
    105
    42
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    Welkom Lois! En gefeliciteerd! :)

Ik slik foliumzuur en vitamine D. Ik ben denk ik 1 kg aangekomen sinds ik zwanger ben, maar het zou mij niet verbazen als die er ook weer snel af is. Laatste dagen eet ik veel minder. Ik voel me ook sinds 4 dagen veel minder fit, hoofdpijn, duizelig, misselijk maar niet overgeven.. het gaat erg op en neer ;)

LoisJoanna vindt dit leuk.
  3. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Hoi Lois!

Ik slik zwanger vitaminen van de AH, zit alles in wat je extra nodig hebt.
    Daarnaast eet ik zo'n 4 gedroogde pruimen of abrikozen per dag, doe een eetlepel gebroken lijnzaad in mijn vla s avonds en probeer minimaal 1,5l tot 2l water/rooibosthee te drinken. Dit alles om de wcgang goed te houden. Gaat nu goed gelukkig :)

Ik heb me 4x kunnen wegen toen ik wist dat ik zwanger was, daarna gaf de weegschaal de geest (nee, niet door mijn gewicht ;))). Dus ik heb geen idee of ik al verder ben aangekomen. Zolang ik gewoon verstandig eet, en niet te gekke dingen doe/te veel eet als ik ergens trek in heb, dan komt het wel goed.

4. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 januari 2018

1 januari
    merelv - 31 jaar - 1e kindje (MMM)

2 januari
    TSCM - 32 jaar - 3de kindje
    Alienqueen - 24 jaar - 1ste kindje

3 januari
    Ieniemienie - 23 jaar - 1e kindje

4 januari

5 januari
    Mieksel - 32 jaar - 2e kindje (MMM)

6 januari

7 januari
    LoisJoanna

8 januari

PAnniek - 31 jaar- 2e kindje (verrassing)
    Doetzie - 2e kindje
    Saar88 - 28 jaar -1e kindje

9 januari
    Bubbels84 - 3e kindje

Bloem1988 - 28 jaar - 3e kindje

10 januari

11 januari

Immy-34 jaar-2e kindje
    Plantenbak12 - 26 jaar - 2e kindje
    Plusje - 35 jaar - 1e kindje

12 januari
    Jk84 - 32 jaar - 1e kindje
    EvelyndeB - 30 jaar - 2e kindje

13 januari

14 januari

15 januari
    Keef85 - 32 jaar - 2e kindje
    Cindy2015 - 34 jaar - 2e kindje

Afsprakenlijstje:

30 mei - Plantenbak12 eerste echo (7+4)
    31 mei - Keef85 eerste echo (7+3)
    6 juni - Plusje eerste echo (ong 7 a 8 weken)
    6 juni - Saar88 tweede echo (9+1)
    6 juni - Alienqueen tweede echo
    7 juni - EvelyndeB eerste echo (8w4d)
    8 juni - Cindy2015 eerste echo (8+3)
    8 juni - jk84 tweede echo (8+4)
    9 juni - mieksel tweede echo (9+0)
    12 juni - LoisJoanna tweede echo
    13 juni - bubbels84 termijn echo
    16 juni - Immy eerste echo (10 wkn of ms meer)
    16 juni - PAnniek
    21 juni - ieniemienie termijnecho
    22 juni - Bloem1988 eerste echo

In totaal tot nu toe: 0 BOYS 0 GIRLS 1 VERRASSING

5. jk84

jk84 Bekend lid

6 feb 2017
    594
    264
    63
    Ik at volgens mij al redelijk gezond. Ik eet nu wel wat meer fruit en let op dat ik wat vaker dingen eet als: peulvruchten, vette vis, noten, volkoren pasta ipv normale, etc. Daarnaast laat ik dingen als rauwe vis, gerookte vis, rauwe hammen, filet, etc natuurlijk allemaal staan. Niet altijd even makkelijk ;)

Als supplement slik ik nu een maand of 3 Davitamon mama+. Wat @Saar88 al zei: zit volgens mij alles in (visolie, foliumzuur, vitamines, etc)

Ooh, en 1.2 kg aangekomen tot nu toe :)

6. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Mijn weegschaal thuis is kapot dus pas bij de meting op 13 juni bij controle weet ik wat ik ben aangekomen

7. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Een kapotte weegschaal lijkt mij ook wel wat. Niet elke dag denken zou ik mij moeten wegen? Gewoon alleen maar wegen bij de gyno. Hoewel ze mij daar nog nooit gewogen hebben.

Ik heb de laatste weken echt last van dat ik dingen vergeet. Met name korte termijn dingen. :confused: Nu weet ik dat ik veel heb meegemaakt afgelopen jaar en nu net pas weer aan het werk, dus dat valt ook niet mee, maar denk toch dat het grotendeels komt door de zwangerschap.
    Hebben jullie daar ook al last van? :rolleyes:

8. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Last? Huh waarvan? Wat typte je ook al weer? :p
    Haha ik herken t nog wel van vorige zwangerschappen nu nog niet zoveel last van

PAnniek vindt dit leuk.
  9. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hier ook hoor. Ik heb mezelf al twee keer buitengesloten en ik heb rare reacties gegeven op mails en appjes.

Vanochtend tweede migraine aanval gehad. Heb net gegoogled, kan een bijwerking van utrogestan zijn, dus besloten om dat af te bouwen. Als ik in dit tempo aanvallen blijf krijgen, kan ik niet meer functioneren.

10. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Tot hoelang zou je die hormonen eigenlijk moeten blijven slikken dan?

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Het zijn vaginale bolletjes (al kan je ze ook slikken). Tot 12 weken, daarna neemt de placenta het over. Maar ik neem ze op eigen initiatief en ik vermoed dat ik geen progesteron tekort heb.

12. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Dat kan je ook even laten prikken voor de zekerheid. Dan weet je het zeker...
    Gebruik ze hier ook, mag vanaf week 10 afbouwen, dus dat is al bijna :)

13. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    En waar dient dat dan voor?

14. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Het is progesteron, dat heb je nodig in je zwangerschap. Normaal gesproken maak je dat zelf aan. Na een punctie kan het zijn dat je 'gele lichaam' beschadigd is, waardoor je zelf niet genoeg hebt. Dus na ivf en icsi wordt het voorgeschreven. Verder kan het helpen miskramen te voorkomen. Na een cryo is het volgens Nederlandse ziekenhuizen niet nodig, in het buitenland wordt het wel standaard voorgeschreven.

15. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Ik heb het na mijn cryo's ook gebruikt, maar wel op eigen verzoek. De artsen zagen er ook de noodzaak niet zo van in.. (wel bij verse tp's trouwens) Maar aangezien het geen kwaad kan kreeg ik wel een recept.
    Ik vond het wel een smerig gedoe hoor.. Niet het inbrengen, maar die troep komt er ook weer uit.. Dat vond ik altijd het enige goeie aan een mislukte poging, dat ik mocht stoppen met die bollen

16. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik heb het zelf besteld, ik vond het de discussie met de arts niet waard :D. Ik moet zeggen dat ik er verder geen last van heb, ook niet zo van de 'troep'. Maar ik trek het fysiek niet, twee aanvallen in een week, bovenop de vermoeidheid en misselijkheid die er toch al is.

17. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ja maar zelf besteld, maar wel vanwege een dergelijk traject. Of wordt het ook gewoon zomaar door vrouwen gebruikt? Gewoon nieuwsgierig hoor ;)

18. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Zomaar gebruiken zonder indicatie?
    Wist niet dat dat vrij verkrijgbaar was.

Maar als sommige he5 doen om mk te voorkomen.. zou dat wel ideaal zijn? Mk kan natuurlijk komen door mankement van lijf of bm waardoor een gezond kindje los laat maar vaak komt een mk op gang omdat er wat mis was met de celdeling. Dan moet de natuur gewoon zijn werk doen lijkt mij toch?
    Ik heb zo vaak bij ons gedacht waarom heeft de natuur het zelf niet gedaan en moesten wij over zoiets beslissen...

19. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ja dat spul wat ik voorgeschreven kreeg, gaan ook de geruchten van dat het mks tegen zou gaan. Dus veel vrouwen proberen dat dan. Heb het vorige week nog eens nagevraagd bij mn gyno en die zei dat daar niks over bewezen is, maar het schaad ook niet.

20. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Als er echt iets mis is met je kleintje helpt utrogestan ook niet, dan word het "gewoon" een mk helaas.. Het kan wel je lijf extra ondersteuning geven, net wat extra progesteron om de innesteling te bevorderen en het vruchtje vast te houden

Deel Deze Pagina