1 t/m 15 januari 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TSCM, 2 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ieniemienie94

ieniemienie94 Actief lid

4 mei 2017
    105
    42
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    Men, wat een heftig verhaal. Klinkt idd in eerste instantie als een "klein" foutje, maar met hele grote gevolgen... Super moeilijk moet dat zijn geweest voor jullie.
    Echt vervelend dat ze 3-4 weken aangeven en dat je dan nu met 4 weken nog niets weet. Ik hoop heel hard dat morgen alles goed is op de echo!!
    Hoe laat heb je de echo?

2. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    10 15!

3. ieniemienie94

ieniemienie94 Actief lid

4 mei 2017
    105
    42
    28
    Vrouw
    Gezondheidszorg
    Oh gelukkig niet nog de halve dag wachten! Succes!!

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Nogmaals veel succes Bubbels!

5. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Hier weer even een berichtje van mij. Heb alles weer bijgelezen.

Wat staan bepaalde dingen toch zo dicht bij elkaar, maar toch ook ver van elkaar. Ik lees ontzettende mooie berichten van dames die een kloppend hartje hebben gezien en overal last van hebben. Helaas ook veel mindere berichten van dames voor wie een zwangerschap voor nu niet gegund is. Ik vond het berichtje (weet niet meer van wie) over lentezoet hoe je zoiets moet verwerken, heel mooi en idd heel passend❤
    Maar ook heftige verhalen over vorige zwangerschappen die niet goed waren en die nu heel erg in spanning zitten.

Ik hoop dat het in deze groep bij 4 sterretjes blijft, want 4 sterretjes zijn er al teveel. Heel lief dat jullie de sterretjes op de lijst hebben gezet.

Zelf gaat het mij nu naar omstandigheden goed. Heb het idee dat ik het hele gebeuren nu redelijk een plekje heb kunnen geven: kan dit onderwerp lezen zonder tranen en kan er ook weer 'tegen' om zwangere vrouwen te zien. Kon zelfs naar het TLC programma 'One born every minute' kijken:D

Ik zal af en toe nog steeds een beetje op dit onderwerp kijken en meeleven. Want wie weet heb ik binnenkort misschien wel positief nieuws.

Alle dames voor nu: heel veel sterkte tot aan de echo's, maar vooral: probeer te genieten van het wondertje in je buik.

Een digitale knuf van mij;)

Mieksel, Saar88, jk84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Bubbels h o e was je echo???!!!

7. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Overigens hebben jullie nog veel klachten? Ik namelijk bijna niet meer. Heb echt weer trek. Misselijkheid weg. Wel ontzettend duizelig en moe en goede geur (lees irritant goed geurvermogen)

8. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Hier nog steeds de hele dag honger én misselijk. Hopelijk gaat dat snel over, het is namelijk best vermoeiend om uren over één maaltijd te doen.

9. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Had echo en daarna gesprek nipt. Maar omdat daar vorige keer afwijkende bevinding bij mijn man is gedaan ivm genagwijking hersenaandoening (gaat alleen om dragerschap. Omdat ik t gen wel heb geven wij het samen nooit door) kan nipt mogelijk niet. Eind van de dag belt gyn ons terug en hopelijk heeft ze dan ook uitslag geneticus omdat ze die zo belt voor overleg.
    Echo was gelukkig goed! Gevuld maagje (Was er vorige keer niet) en blaasje aanwezig maar nog geen bijzonderheden. Ik dacht 10 weken te zijn maar uiteindelijk kwam ze uit op 10.6.
    Eerste drie metingen kwamen op 4 januari (bevallingsdatum dit jaar) Maar de laatste op 3 januari en die gaat ze nu aanhouden. Wel fijn een eigen datum :)

Ik ben nog bij vlagen misselijk en soms last van darmen. Geur ook goed aanwezig! Maar kwalen zijn wel minder ten opzichte van week 6 tm 9

Mieksel, Saar88 en Cindy2015 vinden dit leuk.
  10. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Fijn dat de echo goed was Bubbels

Hier ook wat minder misselijk langzaamaan. Wel nog erg moe.... DL ligt nu te slapen, dus doe zo ook ff een dutje

11. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Gelukkig bubbels!

12. jk84

jk84 Bekend lid

6 feb 2017
    594
    264
    63
    Mooi berichtje katsje. Knap dat je toch gewoon nog meeleest nu. Lijkt me niet al te makkelijk, al die berichten over goede echo's, hoezeer je het een ander ook gunt. Moet voor jou een hele heftige periode geweest zijn. Hoe voel je je lichamelijk nu na de operatie? Ik hoop dat je je snel toe kan voegen aan een van deze lijsten. Heel veel sterkte en leuk dat je nog een beetje mee blijft lezen :)!

Katsje vindt dit leuk.
  13. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    @Bubbels84 wat fijn dat je een goede echo had, hopelijk heb je daarna ook nog goed nieuws gekregen!

@Katsje wat een lief berichtje. Knap van je hoe je ermee omgaat!

Hier eigenlijk geen klachten. Heb alleen maar trek in vanalles en nog wat, en als ik aan het eten ben lijkt mijn rem wel verdwenen. Moet gewoon heel bewust stoppen met eten want het gevoel van vol te zitten lijkt wel uitgesteld.. Ben niet meer op de weegschaal durven gaan staan..

14. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    De nipt kan ik laten doen. Dus formulier kreeg ik doorgemaild en ga deze week nog laten prikken. Wachttijd 3 weken maar over t algemeen iets korter , gaat via het vu. Wel spannend!

Genetisch onderzoek wordt waarschijnlijk morgen of overmorgen afgerond, als t goed is eind cd week de uitslag (na 5.5 maand yeahh)

Saar88 vindt dit leuk.
  15. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hm, reageren jullie ook heftiger op sommige insectenbeten?
    Gisteren sinds de zwangerschap voor de tweede keer gebeten door een daas of horzel. Daar krijg ik normaal al best flinke plekken van, maar nu... De vorige keer had ik een enorme kuit, nu is m'n enkel 2x zo dik als normaal... Toch ff langs de huisarts geweest, maar die zei dat het niks was om me zorgen om te maken. Mooooi.

16. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Geen idee, ben nog niet gestoken dit jaar, tot op heden vinden ze mn man lekkerder.. Weet niet of dat met de zwangerschap te maken heeft, ik zit normaal namelijk altijd onder de muggenbulten.

17. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Hebben jullie nog een extra echo te goed na de termijn echo? Ik krijg er nog 1 met 12,5 week op 26 juni.

18. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik ben gelukkig nog niet gestoken dus het je niet zeggen :D

Normaal zou termijn echo de enige zijn en dan pas bij 20weken weer.
    Al had ik bij de 1e er een met 9.5 en kreeg toen met 12 nog een omdat het kindje dan completer was.
    2e en 3e keer vroege echo gehad ivm bloedverlies dus termijn was al wat later als 2e echo
    En nu met 13w de guo.

Vandaag geprikt voor nipt het spannende wachten kan beginnen!!

19. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik heb werkelijk geen idee hoe het normale verloop van echo's is. Bij de eerste kreeg ik vanaf week 18 elke week een echo en toen hij het 24 weken mis zat, zat ik om de 10 dagen in het zkh voor groeiecho's.
    Ik weet dat ik vrijdag mn termijnecho heb. Dan willen wij een combinatietest doen, dus krijgen we dan nog een echo voor de nekplooimeting, maar ik denk niet dat we vanaf week 12 tot 20 niks krijgen.

20. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Ik heb stiekem al een afspraak gemaakt voor een echo met 13 weken Ivm de nub we willen heeeel graag weten wat het wordt

Voor de rest heb ik nog geen idee of mn vk nog echo's doet voor de 20 weken, maar ik zal het volgende week eens vragen

Deel Deze Pagina