Vandaag de termijnecho gehad! Alles zag er heel goed uit en ik ben 1 dag vooruit gezet naar 2 januari. Het was zo leuk om het kleintje te zien bewegen! Ook heb ik bloed laten prikken voor de NIPT... spannend...
Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 januari 2018 1 januari 2 januari TSCM - 32 jaar - 3de kindje Merelv - 31 jaar - 1e kindje (MMM) Alienqueen - 24 jaar - 1e kindje 3 januari Ieniemienie - 23 jaar - 1e kindje Woepie - 2e kindje Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje 4 januari 5 januari Mieksel - 32 jaar - 2e kindje (MMM) 6 januari 7 januari 8 januari PAnniek - 31 jaar- 2e kindje (verrassing) Doetzie - 2e kindje Saar88 - 28 jaar -1e kindje 9 januari Bloem1988 - 28 jaar - 3e kindje 10 januari 11 januari Immy-34 jaar-2e kindje Plantenbak12 - 26 jaar - 2e kindje 12 januari Jk84 - 32 jaar - 1e kindje EvelyndeB - 30 jaar - 2e kindje 13 januari 14 januari 15 januari Keef85 - 32 jaar - 2e kindje Cindy2015 - 34 jaar - 2e kindje Afsprakenlijstje: 16 juni - Immy eerste echo (10 wkn of ms meer) 16 juni - PAnniek 20 juni - Saar88 termijnecho en nipt 21 juni - ieniemienie termijnecho 21 juni - Keef85 termijnecho + intake 21 juni - Bubbels extra echo 22 juni - Bloem1988 eerste echo 28 juni - EvelyndeB termijnecho 30 juni - Bubbels 13w GUO 4 juli - Merelv geslachtsbepaling 6 juli - Merelv controle VK 13 juli - Bubbels controle vk ☆ Sterretjes ☆ Katsje Ashleyrachel Plusje 7+1 Kleintje85 7+3 In totaal tot nu toe: 0 BOYS 0 GIRLS 1 VERRASSING
Waarschijnlijk heb je er dan nog niet eerder opgestaan. Je kan het gewoon zelf aanvullen, even de tabel kopiëren.
Er was laatst wel een expert die pleitte voor meer vergoedde echo's, omdat daarbij toch wel meer wordt opgespoord dan nu soms het geval is. Ik zal nog eens zoeken of ik het terug kan vinden. Edit: dat ging sneller dan gedacht: http://www.parool.nl/amsterdam/hoogleraar-pleit-voor-meer-echo-s-tijdens-zwangerschap~a4499933/
Ik heb het artikel nog niet gelezen, maar ben het er sowieso wel mee eens. Vraag mij dat toch soms wel eens af hoor, gaan we er met zn allen maar vanuit dat het allemaal maar goed gaat?!?
Ja las laatst ook een artikel dat ze van 3 naar 5 standaard echo's gaan. Ik heb dat niet meer als zwangere mee te maken en dat het nu gewoon goed gaat en daarna klaar is. Maar ik zou zeggen doe 8 12 16 20 en 35 lijkt me veel beter!
Ik zit net te kijken in Utrecht doen ze al aan geslachtabeoaling vanaf 13w. Is hier niet zo ver vandaan. Dat zou over 2 weken al zijn .. maar een latere pret echo overbrugt de termijn naar de 20w echo. Lastiggggg
Hahaha lastig ja. Wij doen geen geslachtsbepalingsecho. Maar je hebt een uitgebreide guo met 13 weken en dan met 15/16 weken de geslachtsbepalingsecho, zou ik dat doen, overbrugd inderdaad meer richting 20 weken echo.
Ik vond vooral die periode tussen de 19 en 36 weken zo lang.... Dat zijn 17 weken geen echo's! Gelukkig wel controles bij de vk waarbij je t hartje hoort enzo. Ik hoorde trouwens vandaag bij de intake dat ik vanaf 36w overgedragen word aan de gynaecoloog, omdat ik de vorige keer een KS heb gehad. Dat wist ik helemaal niet!
Dat is dan ook het enige voordeel van overgewicht. 2 echo's extra! Ik heb er dus sowieso 5. Mijn moeder roept vaak: "Wij moesten het vroeger zonder echo's doen.. Tegenwoordig wil iedereen maar zekerheid hebben, maar dat heb je nou eenmaal nooit echt in het leven.." Ik denk dat ze daarmee wel gelijk heeft..