Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 januari 2018 1 januari Woepie - 2e kindje 2 januari TSCM - 32 jaar - 3de kindje Merelv - 31 jaar - 1e kindje (MMM) Alienqueen - 24 jaar - 1e kindje 3 januari Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje (jongen) 4 januari 5 januari Mieksel - 32 jaar - 2e kindje (MMM) 6 januari Ieniemienie - 23 jaar - 1e kindje (verrassing) 7 januari PAnniek - 31 jaar- 2e kindje (verrassing) 8 januari Doetzie - 2e kindje Saar88 - 28 jaar -1e kindje 9 januari Bloem1988 - 28 jaar - 3e kindje 10 januari 11 januari Immy-34 jaar-2e kindje Plantenbak12 - 26 jaar - 2e kindje EvelyndeB - 30 jaar - 2e kindje 12 januari Jk84 - 32 jaar - 1e kindje Hoffje88 - 28 jaar - 1e kindje 13 januari 14 januari 15 januari Keef85 - 32 jaar - 2e kindje Cindy2015 - 34 jaar - 2e kindje Afsprakenlijstje: 30 juni - Bubbels 13w GUO 4 juli - Merelv geslachtsbepaling 4 juli - PAnniek afspraak met 4 juli - Jk84 termijnecho 6 juli - Merelv controle VK 13 juli - Bubbels controle vk 14 juli - Ieniemienie controle vk + CP 19 juli - EvelyndeB controle vk 25 juli - Hoffje88 controle vk ☆ Sterretjes ☆ Katsje Ashleyrachel Plusje 7+1 Kleintje85 7+3 In totaal tot nu toe: 1 BOYS 0 GIRLS 2 VERRASSING
Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 januari 2018 1 januari Woepie - 2e kindje 2 januari TSCM - 32 jaar - 3de kindje Merelv - 31 jaar - 1e kindje (MMM) Alienqueen - 24 jaar - 1e kindje 3 januari Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje (jongen) 4 januari 5 januari Mieksel - 32 jaar - 2e kindje (MMM) 6 januari Ieniemienie - 23 jaar - 1e kindje (verrassing) 7 januari PAnniek - 31 jaar- 2e kindje (verrassing) 8 januari Doetzie - 2e kindje Saar88 - 28 jaar -1e kindje 9 januari Bloem1988 - 28 jaar - 3e kindje 10 januari 11 januari Immy-34 jaar-2e kindje Plantenbak12 - 26 jaar - 2e kindje EvelyndeB - 30 jaar - 2e kindje 12 januari Jk84 - 32 jaar - 1e kindje Hoffje88 - 28 jaar - 1e kindje 13 januari 14 januari 15 januari Keef85 - 32 jaar - 2e kindje Cindy2015 - 34 jaar - 2e kindje Afsprakenlijstje: 30 juni - Bubbels 13w GUO 4 juli - Merelv geslachtsbepaling 4 juli - PAnniek afspraak met gyn 4 juli - Jk84 termijnecho 6 juli - Merelv controle vk 13 juli - Bubbels controle vk 14 juli - Ieniemienie controle vk en CP 19 juli - EvelyndeB controle vk 25 juli - hoffje88 controle vk ☆ Sterretjes ☆ Katsje Ashleyrachel Plusje 7+1 Kleintje85 7+3 In totaal tot nu toe: 1 BOYS 0 GIRLS 1 VERRASSING
Vooral voor de huiluurtjes vind ik t handig. Ik leen er een van mijn schoonzus die doe je met klittenband om. Echt 3 seconden en hij zit. Ideaal. Vind zo m geweven doek van 38 meter om me heen wikkelen zoveel gedoe.. had er vorige keer eentje maar snel weer verkocht haha dat moet echt je ding zijn (of niet )
Ik vind het geweldig, het dragen. Ik draag mijn meisje van anderhalf nog regelmatig op m'n rug. Vooral gemakkelijk als we ergens heen gaan, dat ik geen buggy hoef mee te nemen, maar een doekje in m'n tas. Inderdaad wel geweven doeken. Ik ben echt verslaafd, haha. Gelukkig zijn er ook draagzakken (ergonomische!) die bijna het zelfde comfort geven zonder al die meters stof Twee weken geleden was mijn nichtje van 4 maanden hier en t was heerlijk om weer zon mini te dragen hoor! Kan niet wachten om zelf weer zo'n kleintje in te knopen. Alleen even leren hoe ik dan doe grote dame van mij ook nog op de rug kan slingeren.........
Oh ik wil zeker wel een draagzak, mn man wil vooral gaan dragen, die lijkt het heerlijk en vooral ideaal voor onderweg in drukke gebieden. Voor het eerste begin wil ik wel een flexibele, had er al wel eentje gezien die je wel moet knopen, maar ook elastisch is. Daarna wil ik gewoon een ergonomische draagzak. Die we dus beide kunnen dragen.
Dragen heb ik wel even geprobeerd, maar was niet echt mijn ding. Ik heb nog wel een afspraak met de VK staan maar weet zo niet meer wanneer. Ik ben ook in afwachting van de NIPT uitslag, en ja, het zijn inderdaad veel buisjes . Heb er echt een paar minuten gezeten, m'n hand begon ervan te trillen. Ik wil nog wel een tussentijdse pretecho boeken, ik vind het anders te lang tot de 20-weken echo. Dat centering pregnancy (of hoe heet het precies?) had me wel interessant geleken, maar dat doen ze hier niet. Ik heb de vorige keer een cursus hypnobirthing gedaan, vond ik toen erg interessant. En ook een bijeenkomst over borstvoeding, maar dat was echt heel algemeen en weinig toevoegend. Qua voorbereiding toen ook perineummassage en de epi-no. En het boek 'Veilig bevallen'. Iemand hier nog tips voor interessante boeken toevallig?
Ik moet eerlijk bekennen, ik ben niet zo van de boeken omtrent bevallen, het gaat toch nooit zoals je voor ogen had. Vorige bevalling was ik pas 30 weken, dus nergens in een cursus was mij verteld hoe of wat en dat ging ook vanzelf. Tuurlijk is 40 weken weer anders, maar ik vertrouw gewoon op mn eigen kunnen en kracht.
Het ging hier bijna precies zoals ik voor ogen had . En ik ben wel nogal van de voorbereiding, geeft mij rust. Is inderdaad maar net hoe je er zelf in staat.
Ja? Lijkt me namelijk ook wel wat. Bij de eerste alleen cursus BV en info-avond bevallen gedaan. Maar mijn bevalling liep helemaaaaaal niet zoals de bedoeling was. Ben een beetje bang voor herhaling, dus misschien helpt zo'n cursus me een beetje ontspannener de bevalling in te gaan
Hebben jullie ook z'n last van vaak plassen. Pff als ik op de bank zit moet ik echt heel vaak elke 15 min ofzo. Voeld constant een druk. Hoord dit erbij of moet ik testje blaasontsteking doen? Heb geen idee hoe een blaasontsteking voeld heb dat nog nooit gehad.
Hm, dat is wel heel vaak... zou ff de huisarts er over bellen. Nu nog, niet pas na t weekend, kan heel snel erger worden...
Ik pies me ook een ongeluk. Probeer als je hebt geplast eens goed te wiebelen, naar achteren en voren leunen etc. Door de druk kan het zijn dat je je blaas niet goed leegt en daarom vaak moet. Hier een goede 13w guo!!!! Zo blij!! Heb met 15 en 17 w controle met echo en met 19w de 20w echo al. En met 16w suikertest
Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 januari 2018 1 januari Woepie - 2e kindje 2 januari TSCM - 32 jaar - 3de kindje Merelv - 31 jaar - 1e kindje (MMM) Alienqueen - 24 jaar - 1e kindje 3 januari Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje (jongen) 4 januari 5 januari Mieksel - 32 jaar - 2e kindje (MMM) 6 januari Ieniemienie - 23 jaar - 1e kindje (verrassing) 7 januari PAnniek - 31 jaar- 2e kindje (verrassing) 8 januari Doetzie - 2e kindje Saar88 - 28 jaar -1e kindje 9 januari Bloem1988 - 28 jaar - 3e kindje 10 januari 11 januari Immy-34 jaar-2e kindje Plantenbak12 - 26 jaar - 2e kindje EvelyndeB - 30 jaar - 2e kindje 12 januari Jk84 - 32 jaar - 1e kindje Hoffje88 - 28 jaar - 1e kindje 13 januari 14 januari 15 januari Keef85 - 32 jaar - 2e kindje Cindy2015 - 34 jaar - 2e kindje Afsprakenlijstje: 4 juli - Merelv geslachtsbepaling 4 juli - PAnniek afspraak met gyn 4 juli - Jk84 termijnecho 6 juli - Merelv controle vk 11 juli - Bubbels echo en controle 14 juli - Ieniemienie controle vk en CP 19 juli - EvelyndeB controle vk 25 juli - hoffje88 controle vk 25 juli - Bubbels echo en controle 10 augustus - Bubbels 20w echo ☆ Sterretjes ☆ Katsje Ashleyrachel Plusje 7+1 Kleintje85 7+3 In totaal tot nu toe: 1 BOYS 0 GIRLS 1 VERRASSING
Super fijn Bubbels84 dat het er allemaal goed uitzag. Konden ze nu ook al goed zien of die een vergrootte blaas heeft of is dat pas later?
Op zich hoort vaak plassen er bij en ik heb ook dagen dat ik elk half uur moet en dan weer dagen dat ik gewoon gemiddeld naar de wc moet, ligt er ook wel een beetje aan hoeveel ik gedronken heb. Blaasontsteking, dat voel je echt wel. Echte blaasontsteking, heb je heel veel aandrang om te plassen, maar komt er steeds maar weinig uit, paar druppeltje en dat brand dan ook nog eens, vaak heb je een onbehaaglijk gevoel onder in je buik naar je plasbuis toe. Mildere blaasontsteking, kan iets meer aandrang geven tot plassen, je plast dan gewone hoeveelheden en hebt dan bij het uit plassen vaak een lichte druk onder in je buik richting plasbuis. Even goed, ga bij twijfel altijd langs je huisarts, want blaasontsteking is wel een veel voorkomend probleem als je zwanger bent en er te lang mee door blijven lopen, brengt meer schade toe dan je zou denken.