Ik vind het wel fijn om een geboorteplan te schrijven, maar wij hebben het de vorige keer ook heel open gehouden: we zien wel als het zo ver is. Maar bepaalde zaken wel heel duidelijk opgeschreven, zoals dat we het eerste uur bij mama heel belangrijk vinden, enkel borstvoeding willen geven en daar in goed begeleid willen worden. Zo iets. Ik moet overigens ook in t ziekenhuis bevallen, onder begeleiding van de gynaecoloog zelfs, ivm eerdere keizersnede. Wat betreft de steken: ik heb soms steken als ik ongelukkig draai in bed of soms als ik opsta van de bank of een lage stoel. Lijken me spieren en pezen die even protesteren Over 2 weken 20 weken echo, heel spannend allemaal!
Ik heb over 2 dagen al de 20 w echo, zo spannend! Hopelijk bijt ik het spit positief af voor iedereen!!
Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 januari 2018 1 januari Woepie - 2e kindje (meisje) 2 januari TSCM - 32 jaar - 3de kindje Merelv - 31 jaar - 1e kindje (MMM) (geheim) Alienqueen - 24 jaar - 1e kindje 3 januari Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje (jongen) 5 januari Mieksel - 32 jaar - 2e kindje (MMM) 6 januari Ieniemienie - 23 jaar - 1e kindje (verrassing) 7 januari PAnniek - 31 jaar- 2e kindje (verrassing) 8 januari Doetzie - 2e kindje Saar88 - 28 jaar -1e kindje (meisje) 9 januari Bloem1988 - 28 jaar - 3e kindje 10 januari Plantenbak12 - 26 jaar - 2e kindje (meisje) Kimberly1989 - 28 jaar - 2e kindje (meisje) Esila - 35 jaar - 3e kindje (meisje) 11 januari Immy-34 jaar-2e kindje EvelyndeB - 30 jaar - 2e kindje 12 januari Jk84 - 32 jaar - 1e kindje (meisje) Hoffje88 - 28 jaar - 1e kindje (jongen) 15 januari Keef85 - 32 jaar - 2e kindje Cindy2015 - 34 jaar - 2e kindje (jongen) Afsprakenlijstje: 7 augustus - Jk84 controle vk 10 augustus - Bubbels 20w echo 14 augustus - Alienqueen 20w echo 21 augustus - Ieniemienie 20w echo 24 augustus - Bubbels controle vk 24 augustus - Plantenbak 20w echo/GUO 24 augustus - hoffje88 20w echo 24 augustus - Kimberly1989 20w echo en controle vk 29 augustus - Jk84 20w echo 30 augustus - PAnniek 20w echo/GUO ☆ Sterretjes ☆ Katsje Ashleyrachel Plusje 7+1 Kleintje85 7+3 In totaal tot nu toe: 3 BOYS 6 GIRLS 2 VERRASSING 1 GEHEIM
Zullen we het lijstje eens opschonen? Om alleen nog de meekletsendr en/of meelezende dames er op te zetten? Dan blijft het overzichtelijker Kletsen/lezen de onderstaande dames nog mee? TSCM Alienqueen Doetzie Bloem1988 Immy Keef85
Kan je denk ik beter even wachten tot na de vakantie periode. Kan best zijn dat er nu een paar op vakantie zijn. Sowieso zag ik merelv nog reageren en cindy2015.
Ik delete ze ook niet direct hoor haha maar even kijken of ze binnenkort teken van leven geven. Merel en Cindy heb ik idd er af gehaald die zag ik idd paar pagina's terug langs komen
@woepie @EvelyndeB @Esila @Saar88 @Mieksel @merelv @Cindy2015 Wanneer hebben jullie je 20w echo dan maken we het lijstje compleet en weten we wanneer iedereen de komende weken aan de beurt is!
Ik Moet ff bijlezen veel geschreven ineens Las iets over de bewegingen voelen van de baby. Ik voel de kleine allang en regelmatig. Hier thuis wachten Ze allen met smart af wanneer ze Het ook kunnen gaan voelen hihi
Ik heb dinsdag mijn echo.....15e is dat volgens mij? Oh god zit nog in Frankrijk geen idee van tijd en datum. Haha Mijn man en ik hebben ruim 2,5 jaar over dit kindje gedaan met jaar lang medische onderzoeken waarbij mijn man ook de nodige onderzoeken heeft gedaan. Dus over zijn kinderwens twijfel ik niet Het is gewoon niet zo'n man die bij een bevalling er echt betrokken bij is. Tenminste niet zoals ik dat zou willen. Ik verwijt hem niets. Dat zit niet in hem. Hij zou bv okk nooit bedenken wat er allemaal geregeld moet worden vooraf. Maar als ik zeg morgen moet het baby kamertje in orde komen staat hij er gelijk. En vanaf het moment dat de baby er is is hij wel heel betrokken. Hihi ik ken hem. Zijn 17 jaar bij elkaar. Dus die doula ja dat lijkt mij wel wat. Durf het alleen nog niet goed bespreekbaar te maken whahaha. Ik ben medisch vanwege de keizersnede vorige keer. 17 uur gedaan over 9 cm ontsluiting en toen alsnog een keizersnede Hoop dat het nu niet zover komt.
Woepie, ik herken wat je schrijft. Ik heb bij beide bevallingen totaal niks aan mn man gehad. Hij kan er niet tegen mij pijn Te zien lijden. Kan zich ook helemaal geen houding geven dan. Het zit Ook niet in zijn cultuur dat mannen bij de bevalling zijn. Ik neem het hem niet kwalijk maar heb hem dan wel verplicht dat hij er op Het geboortemoment bij is , aan M'n hoofdeinde zit ie dan. Super bang Om iets Te zien whaha. Gelukkig is M'n mama erbij geweest en Hopelijk zal Ze er dit keer weer bij zijn. Ze Was Een grote Steun
Ik kreeg geen updates meer van dit topic (ik blijf dit wel een onhandig forum vinden hoor ), dus ik kon even vijf pagina's bijlezen... Iemand vroeg naar hypnobirthing: dit hebben wij de vorige keer gedaan. Het is sowieso wel een goede om je man er meer bij te betrekken, want die gaat mee naar die cursussen en doet ook oefeningen mee. Maar dat is met andere cursussen ook wel denk ik? Vader worden voor Dummie's had hij ook gelezen trouwens . Verder vond ik de cursus erg fijn omdat het je sterkt in het 'zelf in control' zijn over je bevalling, en je uitleg/handvatten geeft over bepaalde situaties. Wij hadden een bevalplan dat verder volledig is 'gelukt'; thuisbevallen, niet op de rug, baarkruk, geen oxytocinespuit, geen knip of andere spuiten, rust, geen stagiaires. Ik hoop heel hard dat dat nog een keer lukt. Ik voel nog vrij weinig. Vanavond pretecho, dan kunnen we de kleine eindelijk weer eens zien en hopelijk ook checken waar de placenta ligt. Vorige keer lag de placenta voor en voelde ik ook niet zoveel. En de jongens zijn in de minderheid volgens mij ?
In die 5 jaar tijd heb ik veel geleerde en gelezen over bevallen en wat ik wenselijk vind. Bij mijn eerste bevalling wilde ik per se geen ruggenprik maar na 5 uur schreeuwde ij erom. Denk ook dat ik me gewoon zo angstig voelde en alleen. Daardoor in paniek schoot en mijn weeën niet meer op kon vangen. Ik had toen ook eerst gezegd dat ik mijn beste vriendin erbij wilde hebben maar dat wilde mijn man niet. Nu denk ik ik doe het zoals ik het wil punt. Gast gewoon om mij niet om jou. Mijn man maakt er toch geen romantische dag van haha. Het liefste geen medisch ingrijpen en pp de baarkruk. Vond liggen echt heel naar maar ik zat aan zoveel draden pff ik kon niet anders. En ik zou zo'n bad heerlijk vinden naar dat kan niet nu ik medisch ben. Maar ik wil me wel vooraf voorbereiden op een stoel voor onder de douche enzo. En zo'n bal om weeën mee op te vangen. Had ik allemaal niet. Dacht dat heb ik niet nodig. Lukt me zat. Nou nee dus.
Ik had inderdaad een yoga bal en een krukje klaar voor in de douche (niet gebruikt). Ik ben wel in bad geweest, maar dat was ons eigen bad en daar wilde ik toch al niet per se in bevallen. Rust en een veilig gevoel is inderdaad wel heel belangrijk.
Ik heb de 2e keer de buikweeen zittend opgevangen dat was wel prettig. Maar ik zie gewoon hoe t komt en handel er dan naar. Ik zei bij de 1e ook geen ruggenprik na een uur van de 1e weeën schreeuwde ik er om denk omdat ik weeenstormen heb en snel beval. 1e keer in 4 5 uur, 2e keer in 1.5 uur en bij de beëindiging was het ook in uurtje gebeurd.
Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 januari 2018 1 januari Woepie - 2e kindje (meisje) 2 januari TSCM - 32 jaar - 3de kindje Merelv - 31 jaar - 1e kindje (MMM) (geheim) Alienqueen - 24 jaar - 1e kindje 3 januari Bubbels84 - 32 jaar - 3e kindje (jongen) 5 januari Mieksel - 32 jaar - 2e kindje (MMM) 6 januari Ieniemienie - 23 jaar - 1e kindje (verrassing) 7 januari PAnniek - 31 jaar- 2e kindje (verrassing) 8 januari Doetzie - 2e kindje Saar88 - 28 jaar -1e kindje (meisje) 9 januari Bloem1988 - 28 jaar - 3e kindje 10 januari Plantenbak12 - 26 jaar - 2e kindje (meisje) Kimberly1989 - 28 jaar - 2e kindje (meisje) Esila - 35 jaar - 3e kindje (meisje) 11 januari Immy-34 jaar-2e kindje EvelyndeB - 30 jaar - 2e kindje 12 januari Jk84 - 32 jaar - 1e kindje (meisje) Hoffje88 - 28 jaar - 1e kindje (jongen) 15 januari Keef85 - 32 jaar - 2e kindje Cindy2015 - 34 jaar - 2e kindje (jongen) Afsprakenlijstje: 7 augustus - Jk84 controle vk 10 augustus - Bubbels 20w echo 14 augustus - Alienqueen 20w echo 15 augustus - Woepie 20w echo 21 augustus - Ieniemienie 20w echo 22 augustus - EvelyndeB 20w echo 24 augustus - Bubbels controle vk 24 augustus - EvelyndeB controle vk 24 augustus - Plantenbak 20w echo/GUO 24 augustus - hoffje88 20w echo 24 augustus - Kimberly1989 20w echo en controle vk 29 augustus - Jk84 20w echo 30 augustus - PAnniek 20w echo/GUO 5 september - Esila echo en controle ☆ Sterretjes ☆ Katsje Ashleyrachel Plusje 7+1 Kleintje85 7+3 In totaal tot nu toe: 3 BOYS 6 GIRLS 2 VERRASSING 1 GEHEIM