Heerlijk zeg voor degenen Die nog een weekendje weg gaan Geniet ervan ! Hier zit het er niet in denk ik.
Toen ik 6 weken en 3 dagen was (dacht te zijn), kreeg ik mijn eerste echo. En dacht ik dat er nooit een einde aan de zwangerschap zou komen. Nu moet ik nog maar 6 weken en 3 dagen. Dat gaat opeens best vlot. We gaan echt richting hoog zwanger allemaal! En dat zonder extreem prematuren geboortes tot nu toe, hopelijk houden we ze allemaal nog even lekker warm binnen!
Idd Panniek! Tis ineens een toeter haha. Bubbles echt he ! Die eerste maanden ging de tijd zooo langzaam. Vooral doordat ik zo ziek en misselijk was. En nu.. Nog Maar 52 daagjes ongeveer
Nou, idd geen extreem prematuurtjes! Even afkloppen misschien? (in de groep m'n vorige zwangerschap wel en dat kindje is anderhalf jaar later overleden...) En ik ben één van de laatste in de groep (nog 53 dagen te gaan!) en aangezien m'n dochter veel te laat was, verwacht ik de aller laatste te zijn, haha!
Succe @Esila! Ik mag morgen alweer.. @EvelyndeB klop klop.. We zijn in ieder geval wel allemaal de 32 weken voorbij toch? Dat is alweer een stapje de goede kant op stel dat er nu kindjes worden geboren zouden ze geloof ik al een hele goede kans hebben.. al is de grotere kans op handicaps geloof ik vanaf 34 weken pas geweken dus wat dat betreft nog even volhouden allemaal!! Lees net dat voor kleinere kans op latere leer en gedragsproblemen pas afneemt na 36 weken ivm de groei vannde hersentjes. Duss dames nog 3.5 week minimaal volmaken! Maar jeetje je kindje na 1.5 jaar alsnog verliezen dat is toch niet te beschrijven! Weekendje zit er bij weer op hier. Zo alles opruimen en inladen en weer klaar maken voor de reis terug. Jammer dat eens weekend zo snel gaat
Succes bij de controles ladies Lijkt me indd heel erg om sowieso een kindje te verliezen, maar na 1.5jr.. pff verschrikkelijk! Net intake gehad met de kraamzorg en een draagdoek gekregen als welkomstcadeau.. was toen een actie toen ik al net ingeschreven was, maar alsnog wel gehad ghehe.. knopen vind ik niet heel prettig, maar wie weet gaat het dit keer beter
Bedankt meiden ! Alles was goed Ze is al 2280 gram De gyn zei dat ze best wel rond de 4 kilo geboren kan gaan worden . Want volgens haar wordt per kindje het geboortegewicht zwaarder. Ik heb daar zo m'n twijfels over Maar als ze maar gezond is, en Ze groeit ieg goed hihi Bubbles jij Ook succes bij de controle ! Kimberley, wat leuk zo'n cadeautje welke is het? Ik heb dit keer ook voor het eerst een draagdoek. Ben benieuwd of deze gaat bevallen ! Heb ooit zo'n babybjorn gehad, vreselijk ding was na 2 maanden al te zwaar om de kleine in de dragen.
Groeit zeker goed! Fijn! Ben heel erg benieuwd op welk gewicht die van ons wordt geschat vanmiddag. Mijn man en ik hebben een kleine weddenschap lopen mijn man is er namelijk van overtuigd dat de kleine al op 2500 gram zit Ikzelf hoop ietsjes minder hahaha, maar denk al wel rond de 2200/2300 gram. We gaan het zien. Daarna gesprek met de verpleegkundige over het bevallingsplan.. Heb eigenlijk geen idee wat ik daarin wil hebben, omdat ik er zo insta dat ik denk, ik veer alle kanten mee op. Wat moet dat moet, om de bevalling maar goed te laten gaan. Wil alleen de navelstreng uit laten kloppen en papa mag/moet m doorknippen.
Wat gaaf dat je een draagdoek gekregen hebt! Ik ben fanatiek doekenmama en onze dochter van 2 wordt ook nog graag gedragen. Kan niet wachten om weer zo'n kleintje te gaan knopen, das toch wel zo knus! En zo'n Babybjorn heb ik bij een oppaskindje gebruikt, maar vond het ook echt een onding. Later, toen ik me er voor mn eigen dochter in ging verdiepen, kwam ik er pas achter dat dat helemaal geen ergonomische drager is voor zowel je kindje als jezelf. En ik had dat oppaskindje ook Face Forward gedragen, wat helemaaaaal slecht is voor de heupjes en ook voor je eigen houding... oeps! Gelukkig weet ik nu beter, want ik zou niet weten hoe ik de babyperiode van de tweede zou doorkomen en ondertussen voor mn peuter zou zorgen zonder draagdoek! En mochten jullie tips willen van goeie tutorials voor het knopen van een draagdoek, mag je me altijd een berichtje sturen. Ik gun iedereen het gemak van een draagdoek of een wel-ergonomische draagzak
Haha, een weddenschap! En bevalplan flexibel houden lijkt me sowieso een goed plan, want je weet nooit hoe het verloopt. Een vriendin van me had een heel concreet plan en was zo teleurgesteld toen er allemaal niks van terecht kwam! Ik ga deze keer m'n bevalplan wel iets anders opstellen dan de vorige keer. Was heel tevreden over hoe ze in t ziekenhuis met me omgingen hoor, maar ik weet nu beter waar ik aan begin en wat ik prettig vind. Ben ook wat muziek aan t verzamelen, zowel om te ontspannen om als eventueel nog wat (rustig) te dansen om de weeen op te vangen. Vorige keer heb ik ook gedanst, maar zonder lekkere muziek viel dat toch een beetje tegen
Ja ik twijfel over muziek. Bij de vorige bevalling kon ik tijdens de weeën weinig geluid hebben. Had toen geen muziek, maar ondervond veel hinder van pratende mensen. Gelukkig hadden ze dat snel door, dus hielden ze wel hun mond, maar muziek kan weer een andere uitwerking hebben natuurlijk.
Het lijkt mij wel lekker om me goed te kunnen afsluiten ook. Ben een enorme sucker voor moderne pianomuziek, dus daar gaat sowieso een afspeellijstje van mee. En een lijstje met wat oriëntaalse muziek, lijstje bombastische filmmuziek, wat musicals... Wie weet moet ik er niks van hebben tegen die tijd, maar beter mee verlegen, dan om verlegen!